Freddy123 mc blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:
Bjerknez skrev:Har kjørt en Explorer over lenger tid og ordet "sinnsyk" blir nok en real overdrivelse, men det var en behagelig sykkel med gode nok krefter. :thumleft

Men jeg er nok ikke helt på traktorstadiet.....ennå, selv om jeg snart bikker 40 år... :redface
Det spørs jo hvordan en definerer sinnsykt såklart.
Traktor er for alle, men det passer ikke nødvendigvis alle :thumleft

Du blir ikke kuleste i gaten lengre, å det kommer langt flere av oldboys ligaen bort å prater med deg :knegg

Men jeg kan ikke huske sist jeg koste meg så mye på en sykkel. Det er helt ærlig. Det er utrolig mye artigere å kjøre enn kanskje folk tror.


Note4
Jeg er kanskje en av de få som kjører det stikk motsatte som faktisk tror deg på ditt ord Lordy. Jeg har ingen betenkeligheter med at en traktor en en skikkelig fin turmaskin. Man sitter høyreis, man har bedre oversikt, motoren (vertfall den som sitter i din) er nok et momentmonster og oppleves som mer brutal enn selv din gamle RR-sykkel. Altså der du faktisk trenger kreftene. Demperne er nok mer behagelige og man har masse finesser som varmesete etc. I tillegg har man plass til en drøss med baggasje i TILLEGG som man har med seg en person bakpå. Så ja, jeg er overbevist om at dette er flotte sykler å kjøre. Jeg har hele tiden ment at en R-sykkel ikke er noen langtursykkel, og jeg ser det er flere som har ment det stikk motsatte som allikevel på ett eller annet mystiskt vis bytter. Ja..selv thewiz her inne planlegger jo nå noe annet for turkjøring og hvis jeg ikke husker feil så skrev han i en tråd at han aldri skulle ha noe annet enn en R-sykkel.

Grunnen til at JEG ikke kjører traktor (ennå...) er fordi det blir litt gubbete og foreløpig synes jeg den jeg har (samt den forrige) tar meg på 80 mils dagsturer uten problemer. Jeg hadde sikkert sittet bedre på en traktor, men jeg synes det duger.

Husker når jeg var liten og satt på mine foreldre på ferie (type Trollstigen og Geiranger). Jeg var fasinert av motorsykler den gangen, men skjønte aldri hvorfor noen ville kjøpe slike rare motorsykler (som i dag defineres som traktorer). Men så jeg en sportssykkel som så stor ut og som hadde høyt kubikktall på siden så fikk jeg stort smil :lol

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

Bjerknez skrev:Fin video dette freddy123 :thumleft

Klarer du å få den enda litt mer "eye catching" ved hjelp av litt redigering så blir det bra dette. Jeg kan ikke si jeg blir plaget av dårlig videokvalitet her, selv om GoPro helt sikkert er bedre ved en sammenligning. :thumleft
joda kvaliteten blir "grei nok" den og angrer ikke på kjøpet filmen kunne blitt bedre, men kamera bugga seg litt så siste og beste etappen av turen ble ikke filmet, men øvelse gjør mester så skal prøve meg fram litt mere, ser for meg neste film må bli oppstigningen til gaustatoppen elns så dem som ikke har kjørt der kan se de fine veiene og få fingern ut av rævhølet og prøvd ut den veien :lol , dem fleste her inne er nok der flere ganger iløpet av sesongen :D
xyvind skrev:
freddy123 skrev: nok preik her er filmen

[video]https://www.youtube.com/watch?v=0ThT4XlHOgs[/video]
LordShaft hast ein Doppelganger!

Du kjører forbi han på 5:20 i videoen :-)
ja se der ja "skikkelig traktor" den drar nok hårnålsvinger og alpepass kjappere en lordy på gamle plastikkraketten :thumleft

og Bjerknez nå må du huske på at jeg er vandt til 48hk så alt vil kjennes ut som et olja lyn for meg :lol :prop: noen fordeler har man med og ikk ha så mange hk i sykkeln alltid noe å se frem til når man skal oppgradere :D

men fant denne på youtube igår og vil si det ser ut som det går an og leke seg med stor tigern også :-k
[video]https://www.youtube.com/watch?v=crnd2qQpW9s[/video]

og en annen ting , jeg tipper man er fornøyd med nesten uansett alt jeg sålenge det er 2 hjul og kos og kjøre, men man må kjøpe seg det som hjertet forteller og ikke hjernen og blør hjertet for r-sykkler så er det jo det man skal gå for og fant man ut at hjertet ikke blødde like hardt for r-sykkler som lenger etter å ha eid det en stund så man jo selvfølgelig kunne skifte mening.

jeg mener at alle sykkler er gode sykkler, men alle har forskjellige bruksområder osv. jeg har helle ikke noe problem å se for meg at man kan kose seg med en tur sykkel, men er jo ikke til å stikke under en stol at disse ser litt døllere ut en r-sykler og streetfightere osv. og noen ganger så er vel litt av sjarmen det visst man har en streetfigher for ekempel at det humper og spretter litt langs veien, man merker man blir litt ekstra sår i ræva osv, men sålenge man har godfølelsen når man er ute å kjører så spiller jo det ingen rolle, "for min del ihvertfall".

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

Bikka forøvrig 20 000km med sportstern igår omtrent 1 år siden jeg kjøpte den ny :)

Blei feira med hjemmelaget burger og sykkelen fikk fulltank og klapp på skuldra så langt ingen problemer :) får håpe det fortsetter sånn også :)

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Bjerknez »

Har selv jobbet meg oppover fra Cruiser, videre til Streeten og nå har jeg S1000R. Med tanke på sykkelsjangeren så finenr jeg vel ikke noe som er noe mer motorsterkt vil jeg tro. Det finnes en del lignende kandidater med mer eller mindre samme motor med tanke på effekt etc. men skal jeg ha mer krefter så må jeg nok bytte sjanger.

Uansett så er kreftene jeg har nå mer enn nok. Faktisk så holdt kreftene i Streeten lenge nok for meg også. Blir spennende så se hva Triumph dukker opp med etter hvert... :-)å

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

Triumph meg her å triumph meg der haha , hørtes ut som det er triumph du brenner mest for og ikke bmwn , så nå den kommer med den nye 800n sin så blir du nok å skifte sykkel tror jeg .

Jeg syntes det er inni helvete vanskelig og skulle bestemme seg for hva man skal gå for fordi alt er bra på hver sin måte og jeg får tunglappen den 28mai neste år og da vil jeg at sykkelen allerede skal stå på tunet , men da får jeg ikke reist rundt og prøvekjørt.....

Det suger egentlig veldig balle ass .... Men jeg kan jo høre om de har ulike kandidater i mellomtungversjon som kan testes ut , men det blir jo på langt nær det samme og fise rundt på halveffekt

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Ashland »

Du vet vel sånn nogenlunde hva du kunne tenke deg vel?

Krefter og motor er jo en ting, sittestilling, komfort, pris, bagasjemuligheter og bruksområder er vel noe som også teller?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:Triumph meg her å triumph meg der haha , hørtes ut som det er triumph du brenner mest for og ikke bmwn , så nå den kommer med den nye 800n sin så blir du nok å skifte sykkel tror jeg .
Begge syklene er veldig gode på hver sin måte. Det er faktisk mulig å like to sykler samtidig :thumleft
BMW'en er flott den freddy123 :thumleft
Men det tror jeg nok den nye Street Triple R 800cc er også (hvis den kommer).

Vil egentlig ha begge to, men jeg driter jo ikke penger jeg heller :lol

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

Joda jeg vet hva jeg kan tenke meg

En ktm 690smcr for kortere turer og herjing og morro på bakhjulet :)

En harley davidson v-rod for deilige cruiseturer til duren av rå v-twin :)

En triumph tiger 800/bmwf800gs til litt lengre turer samtidig litt herjing på grus og ikke minst endelig kunne kose meg langs vestsiden av randafjorden foreksempel :) "jævlig humpete"

En streetfighter som ser fet ut til kveldsturer og lengre dagsturer og til og fra jobben , ducati monster eller en sv 1000 ? Noe med skikkelig rå lyd og tøft utseende , ktm 1290 superduke er jo helt klart råest , men er for dyr enda for meg.....

Så her er altså problemet mitt , jeg digger alt når det gjelder 2 hjul men på hver sin måte. Og syntes det er vanskelig og skulle velge Akkuratt DEN ene sykkelen kjøper jeg en ktm 690 foreksempel så kommer jeg til å savne komfort og bagasjemuligheter, kjøper jeg en triumph tiger 800 så kommer jeg til å savne råskapen til ktmn, kjøper jeg en v-rod så kommer jeg til å savne mer nedleggsvinkel før det skraper på de litt aktive turene . Kjøper jeg en streetfighter så får jeg ikke komforten osv som en triumph tiger 800 har men en morsom sykkel på veier med godt asfalt underlag ikke humpete og jævlig også såklart et tøffere utseende .

Men så er det vanskelig og si hvilke. JEG kommer til å trives best på også uten og prøve , og hadde jeg hatt muligheten så hadde jeg reist rundt og prøvd en av hver av alle disse syklene og valgt den som ga meg mest godfølelse og glis om munnen ved prøvekjøring, samtidig ikke koster meg i bøtter og spann og forsikre .

Lurer nesten på om jeg skal kjøpe en litt billig sykkel til å starte med så ta prøvekjøringsrunden og evnt selge "billig" sykkeln også kjøpe den jeg liker best etter prøvekjøringsrunden . For kjøper jeg en sykkel i 50k prisklassen så er det minimalt å tape også, kjedelig å kjøpe ganske ny og svi av en haug med kroner og ikke være fornøyd med kjøper etterpå .

Men er heldigvis lenge til enda og kan jo hende at over vinteren så har jeg låst meg fast til en modell.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Bjerknez »

Det vil uansett være veldig uvant for en som KUN har kjørt cruiser og ta steget over til en streetfighter. Man vil med stor sannsynlighet bli støl i kroppen til å begynne med, men etter hvert så vil du nok kanskje få en åpenbaring du også. Hva du skal velge blir jo bare smak og behag, men du prøvde jo min Street Triple. Hva syntes du om den? Altså førsteinntrykket?

Da har du jo noe å gå ut fra. I mine øyne (og mange andres, samt testere) så er Street Triplen en veldig balansert og lettkjørt sykkel i den klassen. Det er ikke bare jeg som sier det. Men hvis ikke du likte den, så er jo det helt greit, men da må vi jo gå ut fra at du finner en annen sykkel som har det du mener Streeten manglet.

MT-09 er mer oppreist og kanskje den streetsykkelen som er mest oppreist av dem alle. Motoren er kraftig (hakket vassere enn den i Streeten). Utseendet er en smakssak. Demperne er så som så, men så lenge du er vant til demperne på cruiseren din så er det ikke sikkert du bør henge deg opp i dette. Tracer er jo også en kandidat hvis du ønsker mer adventure, men allikevel en gatesykkel.

Kawasaki Z800 er jo også en småtøff sykkel. Jeg har bare prøvesittet den, men den oppleves som litt hard og tung. Uten at det bør være negativt for andre.

Men ikke sett deg på og prøvekjør en sykkel du ikke har råd til. Du vil bare bli deprimert i etterkant :lol

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

Ja jeg husker jeg kjørte street triplen og ting jeg ikke likte med den var girsjaltern osv var veldig smalt og vanskelig og nå , nå vet jeg du hadde skiftet de ut også da til noen justerbare mulig jeg hadde likt de originale bedre . Også liker jeg faktisk utseende på den eldre modellen bedre , den med runde lykter . Jo også kjentes det ut som jeg nærmest skulle stupe over styre for salen gikk litt opp så man satt litt fremoverlent og hva hadde man forran seg nesten ikke noe etter tanken så var en litt rar følelse som var veldig uvant, men jeg digget lyden og når jeg dro på litt så tenkte jeg bare holy moly macaroni dette drar :) og fikk et "lite" glis om munnen :)

Men visst foreksempel en tiger 800 går like bra og er like god på svingete vei så er jo de også tøffe på en litt annen måte igjen.

Joda så jeg har den ene referansen , samtidig som jeg hadde racing sykkler når jeg kjørte lett-motorsykkel og det er ikke noe jeg vil ha blir for pesete på lengre turer med så fremoverlent sittestilling så er igrunnen de overnevnte som er aktuelle :)

Liker også sv650n som toven har godt og nærmeste konkurrenten dens er vel monster 696 elns , begge v-twin med 70/80 hk.

Det jeg er redd for med den evnt er at den vil føles for slapp etter en liten stund med 72hk , men aner ikke hvordan dette drar heller for har jo aldri prøvd en slik , det fine med denne er at man får de til rundt 40k og billigere en dette også sikkert og da sitter det ikke like langt inne å selge igjen dersom jeg ikke ble fornøyd :)
Sist redigert av freddy123 den 30 jul 2015, 15:58, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Ashland »

Det du trenger er en stoooor garasje :lol Du lider nok av samme syndrom som alle andre her, det å finne akkurat den ene er ikke lett... Smak og fornuft kan ikke diskuteres, på en måte
Jeg tok en runde med Gjensidige sin nett kalkulator og luket bort alt som hadde hinsides forsikrings sum. Så var heller bagasje muligheter og komfort litt viktigere for min del.
Triumph Tiger 800 / BMW F800GS høres ut som de beste valgene i mine øyne :-)

Planen din om en "billig" sak til å begynne med for å ha noe inntil du har prøvekjørt og funnet akkurat den rette er ikke dumt!
Men hva med å forsette med HD´n en måned eller to etter du har fått lappen? Det blir det billigste, evt ta plomba inntil du bytter den inn?

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

HD'n har 48hk nå og originalt så har den 52hk så ikke mye å vinne på å fjerne plomberingen der nei og dette gjøre elektronisk så vanskelig for me og styre med det også .

Det som er litt greia er vel at jeg vil ha en sykkel som drar litt bedre når jeg endelig får lov til å kjøre det derfor jeg lurer på denne billig sykkeln om jeg kjører rundt på Billigsykkeln hele neste sesong gjør ikke så mye for kommer nok til å kose meg på den til jeg finner ut hva jeg brenner mest for , men etter 20 000km på 48hk så er det ikke like gøy nå lengre som for 1 år siden, men det er flere grunner til det da alt er jo litt ekstra stas når man nettop har fått lappen :) , men føler jeg må ha noe som drar litt bedre nå for å øke kjøregleden et hakk .

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:Ja jeg husker jeg kjørte street triplen og ting jeg ikke likte med den var girsjaltern osv var veldig smalt og vanskelig og nå , nå vet jeg du hadde skiftet de ut også da til noen justerbare mulig jeg hadde likt de originale bedre . Også liker jeg faktisk utseende på den eldre modellen bedre , den med runde lykter . Jo også kjentes det ut som jeg nærmest skulle stupe over styre for salen gikk litt opp så man satt litt fremoverlent og hva hadde man forran seg nesten ikke noe etter tanken så var en litt rar følelse som var veldig uvant, men jeg digget lyden og når jeg dro på litt så tenkte jeg bare holy moly macaroni dette drar :) og fikk et "lite" glis om munnen :)

Men visst foreksempel en tiger 800 går like bra og er like god på svingete vei så er jo de også tøffe på en litt annen måte igjen.

Joda så jeg har den ene referansen , samtidig som jeg hadde racing sykkler når jeg kjørte lett-motorsykkel og det er ikke noe jeg vil ha blir for pesete på lengre turer med så fremoverlent sittestilling så er igrunnen de overnevnte som er aktuelle :)

Liker også sv650n som toven har godt og nærmeste konkurrenten dens er vel monster 696 elns , begge v-twin med 70/80 hk.

Det jeg er redd for med den evnt er at den vil føles for slapp etter en liten stund med 72hk , men aner ikke hvordan dette drar heller for har jo aldri prøvd en slik , det fine med denne er at man får de til rundt 40k og billigere en dette også sikkert og da sitter det ikke like langt inne å selge igjen dersom jeg ikke ble fornøyd :)
Jeg hadde den samme følelsen som deg når jeg gikk direkte fra cruiseren til Street Triplen. Det føltes jævlig rart og ikke ha noe forran meg og jeg følte jeg stupte over sykkelen. Det er helt normalt og vil ikke være nevneverdig forskjell fra andre street sykler. Kanskje med unntak av MT09. Det er bare slik det er. Men du vil bli fort vant til det, tro meg.

Motor vil du fort bli vant til uansett, så uansett hva du kjøper så vil du sikkert ha mer på sikt. En monster 696 med 72HK'er er kanskje ikke det heftigste der ute nei, men jeg tipper den allikevel føles morsom. Det er jo en twin så draget er nok ganske bra, selv om det ikke varer så lenge... Har du kikket noe på MV Agusta Brutale Dragster da?

Men uansett hva du velger så vil nok de aller fleste sykler gå bedre enn Harlyen din. Problemet er at du fort blir litt mer "aktiv" med en street sykkel og da tror jeg du kommer til å bruke kreftene mer enn du gjør på harleyen din. Se om du finner deg en brukt Street Triple med runde lykter. Herlig sykkel det også :thumleft

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av hakhap »

72hk føles ikke slappt hvis du ikke bytter fra en med mye mye mer rett før :thumleft

men det er bare å prøve seg frem "desverre", synes din tanke om å skaffe en litt rimeligere først å så prøve deg frem til hva du liker, men uansett hva du går før så kan du egentlig ikke velge feil, bare en annen kompromi :prf
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

svein690
Innlegg: 103
Registrert: 27 apr 2014, 16:28
Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
Sted: Tranby

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av svein690 »

Du må da gjerne prøve Mv'n min, Freddy :thumleft

Så skal du se hva lav vekt og mye hk er mot stor vekt og lite hk

Svar