IKKE Streetfighter (eller BMW), men KTM Super Duke!!
- Tommas
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Re: IKKE Streetfighter, men S1000R - Status: 1491 km
Jeg synes ikke katalysatoren er så ille heller. Blir litt tomt og spinkelt uten.
I dag fikk jeg forresten solgt GS'en, så da er antall sykler i garasjen halvert.
Mulig noen av pengene skal "investeres" i en hjelm med innebygget solskjerm. Holdt på å ende i autovernet på vei til Lindesnes, grunnet en herlig blanding av motsol og dugg på visiret.
Sett på Shoei GT-Air, virker som et greit valg?
I dag fikk jeg forresten solgt GS'en, så da er antall sykler i garasjen halvert.
Mulig noen av pengene skal "investeres" i en hjelm med innebygget solskjerm. Holdt på å ende i autovernet på vei til Lindesnes, grunnet en herlig blanding av motsol og dugg på visiret.
Sett på Shoei GT-Air, virker som et greit valg?
- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Re: IKKE Streetfighter, men S1000R - Shoei GT Air?
Har lyst på GT-Air selv. Virker flott den! Også veier den jo fantastisk lite. Ellers mente han på Hof MC at sånn rent støymessig så var muligens C3 Pro bedre.
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Nå er det vel ikke en eneste MC hjelm som går under anbefalt støygrense så lenge du ikke har god dekning av vindskjerm.
Er du opptatt av hørselen, kjører du med ørepropper
Note4
Er du opptatt av hørselen, kjører du med ørepropper

Note4
- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Det er klart, bare sånn sidenote!
Har GT-Air, kan ikkje anna enn å skryte av den. Bortsett fra at den dugga litt no, men det var nok pinlocken som ikkje har blitt montert riktig igjen etter reingjering. 

- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Drit litt i dette med støy, ta deg en tur til hof mc og prøv ut litt forskjellig også velger du en hjelm som passer hode ditt best dette er helt klart viktigst :) så må du såklart velge en med innebygde solbriller , jeg hadde hjelm uten Ifjor og fikk vondt i hodet av å kjøre med solbriller inne i hjelmen , så beste innvesteringen jeg har gjort er hjelm med innebygd solvisir , er jo bare helt genialt:)
Jeg kjører med schuberth c3 pro , denne er litt smal rundt kjeven oss meg ellers helt perfekt , den er støysvak, men ikke nokk til at man ikke vil kjøre uten ørepropper på lengre distanser :)
Jeg kjører med schuberth c3 pro , denne er litt smal rundt kjeven oss meg ellers helt perfekt , den er støysvak, men ikke nokk til at man ikke vil kjøre uten ørepropper på lengre distanser :)
Jeg kjører m gt air, og kan ikke si meg annet enn fornøyd.
Litt vindsus er det jo, men mest grunnet en liten skjerm jeg har på sykkelen som treffer meg rett i hjelmen, strekker jeg meg litt er det lite støy.
Mest av alt liker jeg at jeg kan ha den på hele dagen uten å få følelsen av at jeg må ha den av snart.
Værre med ræva.
Litt vindsus er det jo, men mest grunnet en liten skjerm jeg har på sykkelen som treffer meg rett i hjelmen, strekker jeg meg litt er det lite støy.
Mest av alt liker jeg at jeg kan ha den på hele dagen uten å få følelsen av at jeg må ha den av snart.
Værre med ræva.
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37
- cosmogs
- Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Selv er jeg ekstremt fornøyd med GT Air, synes egentlig den topper listen over mitt perfekte kjøreutstyr.
Samtidig er jo ikke mitt hode ditt hode, så en skikkelig test av flere hjelmer er selvsagt det som skal til.
Om du ender opp med GT Air, vær litt varsom med breath guarden, den løsner lett og kan mistes om man bærer hjelmen med hånden inn i visiråpningen. Erfarte dette selv og ser på div forum at jeg absolutt ikke er den eneste.

Samtidig er jo ikke mitt hode ditt hode, så en skikkelig test av flere hjelmer er selvsagt det som skal til.
Om du ender opp med GT Air, vær litt varsom med breath guarden, den løsner lett og kan mistes om man bærer hjelmen med hånden inn i visiråpningen. Erfarte dette selv og ser på div forum at jeg absolutt ikke er den eneste.

Sist redigert av cosmogs den 25 apr 2015, 12:59, redigert 1 gang totalt.
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)
-
- Kontakt:
Når det er sagt, så kan en hjelm være så god den bare vil, passer den ikke til din hodeform, ja da blir det aldri en bra hjelm for deg. Det første en må finne ut av før en velger hjelm, er hvilke modeller som passer din hodeform. Er Shark, Schuberg, AGV, HJC, Shoei eller kanskje Arai den som passer hodet ditt best. I såfall, prøv hjelm i det segmentet du er på jakt etter, også velger du design osv etter det.
Nå er jeg ikke sikker på hvilke andre modeller som har samme gode egenskapene til Gt-Air, men det forundrer meg veldig om ikke alle hjelmprodusentene har en konkurrerende modell.
Nå er jeg ikke sikker på hvilke andre modeller som har samme gode egenskapene til Gt-Air, men det forundrer meg veldig om ikke alle hjelmprodusentene har en konkurrerende modell.
- Tommas
Ja, er nok lurt å ta en liten hjelmrunde neste uke.
- Tommas
Ser ut som Lom & Voss blir noe kaldt 1 mai. Langtidsvarsel er mye blå grader over alle fjelloverganger.
Trenger en alternativ tur, og siden veien til Lyngdal er helt konge, lurer vi på å kjøre reprise på den på fredag 1 mai.
Lørdagen vil da bli brukt til ren kjøring, med feks lunsj i Stavanger. Hva tror herskapet om en slik runde? Takker ja til litt lokal input.
(planen er så å returnere fra Lyngdal på søndag).
https://goo.gl/maps/9YPc3
Trenger en alternativ tur, og siden veien til Lyngdal er helt konge, lurer vi på å kjøre reprise på den på fredag 1 mai.
Lørdagen vil da bli brukt til ren kjøring, med feks lunsj i Stavanger. Hva tror herskapet om en slik runde? Takker ja til litt lokal input.
- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
Re: IKKE Streetfighter, men S1000R - Rundtur fra Lyngdal??
Faen altså! Hadde det ikke vært for at min niese skal konfirmeres på lørdag så...
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

-
- Kontakt:
Liten digresjon, men burde ikke denne bare bli flyttet til blogg avdelingen
Også oppdater du førteposten med en liten presentasjon av deg selv Tommas 

- Tommas
Artig, har en blogg også ser jeg. Men glemte den helt bort i all entusiasmen over Ducati --> S1000R etc :-)
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Interresant dette, men å brenne av to laken på hotellrom sitter langt inne, så lenge man kan få en hytte til ca. 1000,- for to netter, delt på antall personer som blir med. Hotell er bare drit kjedelig og unødvendig dyrt.Tommas skrev:Ser ut som Lom & Voss blir noe kaldt 1 mai. Langtidsvarsel er mye blå grader over alle fjelloverganger.
Så blir det hytte samt fine værmeldinger er jeg nok med