LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*
- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*
Grattulerer med nytraktorn,her har det allerede gått fort i svingene med bytte 

X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Ja jeg ser fram til bedre rekkevidde. Det blir faktisk mulig å kjøre til Oslo på en tank 
Spm er bare om jeg klarer å kjøre i ett strekk uten pause. Klarer jeg det, uten å måtte slite så er jeg veldig fornøyd.
@kawagutten ja jeg må si at det ble litt kjærlighet ved første blikk. Det bare føltes så mye mer riktig enn multistradaen. Designet er langt finere på multistrada, mens ktm ser langt røffere ut. I mine øyner.
Håper skuffelsen ikke er for stor
Note4

Spm er bare om jeg klarer å kjøre i ett strekk uten pause. Klarer jeg det, uten å måtte slite så er jeg veldig fornøyd.
@kawagutten ja jeg må si at det ble litt kjærlighet ved første blikk. Det bare føltes så mye mer riktig enn multistradaen. Designet er langt finere på multistrada, mens ktm ser langt røffere ut. I mine øyner.
Håper skuffelsen ikke er for stor

Note4
- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Hiv deg på og møt oss på trollstigen på fredags morgen, vi kjører derfra til Aurland 

-
- Kontakt:
Fredag må jeg kaste vekk en dag med familie greier. Men lørdag og søndag er det full pupp. Hvor går turen videre for dere da? Fredag er vanskelig for meg.
Note4
Note4
- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Ny traktor... passer vel ikke med Alpinestarsdress med knepucker nå?
Hva kjøreklær skal du ha deg nå da?
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Kontakt:
Jeg skal ikke kjøpe nye kjøre klær helt enda. Så det blir full racing kostyme en stund til 
Skal nok se om ikke en klarer kneskrap på traktor også. Da er det kjekt med knepukker hehe
Note4

Skal nok se om ikke en klarer kneskrap på traktor også. Da er det kjekt med knepukker hehe
Note4
- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Ah, lørdag har vi hviledag i Aurland, skal ta flåmsbana og drikke øl. Søndag kjører vi hjem fra Aurland til oslotraktene.
-
- Kontakt:
Faens folk altså
jaja, jeg får ta meg en tur over fjellet i løpet av de nærmeste ukene.
Note4

Note4
Pøh, skinndress er jo digg å kjøre med uansett sykkel :)Olav K skrev:Ny traktor... passer vel ikke med Alpinestarsdress med knepucker nå?
Jøss, velkommen i voksenklassen! Og gratulerer med et heftig sykkel valg
Du slipper å slite med dreiemoment ut av svingene nå

https://www.felleskjopet.no/dmkampanje/ ... ttbutikken" onclick="window.open(this.href);return false;[album][/album]
Du finner alt du trenger av dresser, støvler, hansker osv her. Til og med hjelm
Du finner alt du trenger av dresser, støvler, hansker osv her. Til og med hjelm

-
- Kontakt:
Takker Bergen. Skal vel klare å holde følge med deg også nåBergen skrev:Jøss, velkommen i voksenklassen! Og gratulerer med et heftig sykkel valg![]()

@simpson hahahaha den der var faktisk en av de bedre på lenge. Ikke bli overrasket om du blir å se et bilde eller to i nærmeste framtid

Note4
- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Hehe du kan jo alltids pynte litt på den,er noen flotte dekaler her http://www.agmshop.no/Motocross/Til-sykkel-(-mx-" onclick="window.open(this.href);return false;)/KlistremerkerLordShaft skrev:Ja jeg ser fram til bedre rekkevidde. Det blir faktisk mulig å kjøre til Oslo på en tank
Håper skuffelsen ikke er for stor![]()
Note4

X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
-
OnlineBjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Jeg skrev det samme i den andre KTM vs GS tråden, men jeg lurer litt på hva du mener om vindskjermen til KTM'en Lordy?
Nå har jeg kun prøvesittet den samt kikket litt på AJ sin sykkel og det ENESTE minuset er vindskjermen. Nå er jo du en del høyere enn meg vil jeg tro, men personlig følte jeg at vindskjermen har for mange detaljer og er akkurat LITT for høy slik at den blir distraherende. Hva mener du om den?
Jeg tok også Multistradaen til Ambro i nermere øyesyn og den vindskjermen kan man faktisk lett se gjennom da den ikke har så mange detaljer etc....
Nå har jeg kun prøvesittet den samt kikket litt på AJ sin sykkel og det ENESTE minuset er vindskjermen. Nå er jo du en del høyere enn meg vil jeg tro, men personlig følte jeg at vindskjermen har for mange detaljer og er akkurat LITT for høy slik at den blir distraherende. Hva mener du om den?
Jeg tok også Multistradaen til Ambro i nermere øyesyn og den vindskjermen kan man faktisk lett se gjennom da den ikke har så mange detaljer etc....
- Snikkeren
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Jeg er bare 175 cm høy, og ser fint over vindskjermen i høyeste posisjon. Man skal ikke se gjennom vindskjermen.
Kjører man mer aktivt, og bruker kroppen litt, så ser jeg likevel ikke gjennom, men på siden av den.
Kjører man mer aktivt, og bruker kroppen litt, så ser jeg likevel ikke gjennom, men på siden av den.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Neida, jeg skjønner det, men følte alikevel at den var distraherende. Er liksom noe der som man må kikke "rundt".Snikkeren skrev:Jeg er bare 175 cm høy, og ser fint over vindskjermen i høyeste posisjon. Man skal ikke se gjennom vindskjermen.

- Snikkeren
Det har ihvertfall ikke plaget meg.
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Neida, greit nok det. Bare lurte på hva andre mente om denne da den for MEG virket veldig i "veien". Jeg skjønner at man ikke skal stirre gjennom denne, men det blir liksom litt som å kjøre med en steinsprut i ruta midt i synsfeltet. Hadde den ikke hatt like mange "detaljer" samt vert mer gjennomsiktig så hadde den nok ikke brydd meg.
Men for all del, jeg har kun prøvesittet den, ikke kjlørt den. Jeg vet heller ikke hvilken posisjon denne vindskjermen sto i. Jeg er 182 høy.
Men for all del, jeg har kun prøvesittet den, ikke kjlørt den. Jeg vet heller ikke hvilken posisjon denne vindskjermen sto i. Jeg er 182 høy.
-
- Kontakt:
Vindskjermen er midt i synsfeltet. Hvertfall for meg. Om denne blir for stor, kan jeg bytte til 1190 adventyre sin R skjerm (slik jeg har forstått det) litt vindmotstand er jeg vant til. Men vi får se hvordan det blir. Er den "i veien" føler jeg, så ryker den.
Da var dagen kommet. Jeg sitter igrunn bare å tar meg en kaffekopp å venter på at klokken skal på bli 10. Da åpner Ride, og sykkelen min skal være klar, MED skilter
Det er alltid noe spesielt med å kjøpe seg ny sykkel, men litt ekstra spesielt er det denne gangen. Jeg skal jo bevege meg inn i et helt nytt segment. Jeg er ikke i tvil om at sykkelen er bra. Men er det en sykkel jeg blir å trives på, passer den meg, hvor mye må jeg legge om kjørestil osv osv. Som Busa Trond fortalte når han gikk over i dette segmentet, det skjer noe med deg.
Solen er i ferd med å bryte gjennom det tunge skylaget som har lagt som en gripende hånd over byen de siste dagene. Satser på at det tørker litt opp før jeg skal ut å kjøre. Men i dag blir det kjøring selv om det skulle regne trollkjærringer.
Updateringer kommer, samt locatoweb link

Da var dagen kommet. Jeg sitter igrunn bare å tar meg en kaffekopp å venter på at klokken skal på bli 10. Da åpner Ride, og sykkelen min skal være klar, MED skilter

Det er alltid noe spesielt med å kjøpe seg ny sykkel, men litt ekstra spesielt er det denne gangen. Jeg skal jo bevege meg inn i et helt nytt segment. Jeg er ikke i tvil om at sykkelen er bra. Men er det en sykkel jeg blir å trives på, passer den meg, hvor mye må jeg legge om kjørestil osv osv. Som Busa Trond fortalte når han gikk over i dette segmentet, det skjer noe med deg.
Solen er i ferd med å bryte gjennom det tunge skylaget som har lagt som en gripende hånd over byen de siste dagene. Satser på at det tørker litt opp før jeg skal ut å kjøre. Men i dag blir det kjøring selv om det skulle regne trollkjærringer.

Updateringer kommer, samt locatoweb link

Tipper du gelder deg som en bonde i våronna.....
Moro med ny sykkel og kos deg med endelig lyden fra en Twin igjen

Moro med ny sykkel og kos deg med endelig lyden fra en Twin igjen

-
- Kontakt:
Ja V-Twin har jeg savnet noe helt enormt. Spm er bare hvor mye V-Twin lyd den originale eksosen klarer å produsere. Det blir en kjapp avgjørelse om jeg bytter anlegg eller ikkesimpson skrev: Moro med ny sykkel og kos deg med endelig lyden fra en Twin igjen

Å nei, jeg gidder ikke å ta den diskusjonen angående støyforrurensing igjen :-)å
Faen som skjer med klokken da? Er den gått i stå? TidenGÅR SÅ TREGT!!

-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Ahh... jeg gleder meg virkelig på dine vegne Lordy!
Jeg har jo hatt den følelsen tre ganger allerede i løpet av et drøyt år, så jeg vet hvs du snakker om, haha.
Spennende med nytt segment ja, det kan jeg skrive under på, men jeg gikk andre veien da.
Hvis du føler for en langtur så er dte treff på Høk i Halden i dag

Drittsekk!
Sånn..nå har du en grunn til for å komme å gi meg buksevann også
Jeg har jo hatt den følelsen tre ganger allerede i løpet av et drøyt år, så jeg vet hvs du snakker om, haha.
Spennende med nytt segment ja, det kan jeg skrive under på, men jeg gikk andre veien da.
Hvis du føler for en langtur så er dte treff på Høk i Halden i dag

Drittsekk!
Sånn..nå har du en grunn til for å komme å gi meg buksevann også

-
- Kontakt:
Haha, takk for det.
Høk blir litt langt, siden jeg må eller har låst meg vekk til familietragedie i morgen (eneste dagen det er meldt regn) men har fri lørdag og søndag til å kjøre. Så da er det ikke umulig at jeg må ut å langturlufte vingene litt
Høk blir litt langt, siden jeg må eller har låst meg vekk til familietragedie i morgen (eneste dagen det er meldt regn) men har fri lørdag og søndag til å kjøre. Så da er det ikke umulig at jeg må ut å langturlufte vingene litt

- Snikkeren
Du skal ikke ligge på denne sykkelen, LordShaft. Det er ikke en RR-sykkel.LordShaft skrev:Vindskjermen er midt i synsfeltet. Hvertfall for meg. Om denne blir for stor, kan jeg bytte til 1190 adventyre sin R skjerm (slik jeg har forstått det) litt vindmotstand er jeg vant til. Men vi får se hvordan det blir. Er den "i veien" føler jeg, så ryker den.![]()

Merkelig at du får den midt i synsfeltet når jeg som er mye lavere enn deg ser fint over.
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- norse900
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT