Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
ZZR-Erling

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av ZZR-Erling »

Toven skrev:Fin liten runde dette, men som zzr-erling nevner, trengs kanskje litt mer varme :P :p

http://tinyurl.com/pjocx6o
:prf :prf :prf

ZZR-Erling

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av ZZR-Erling »

"Drister meg til å foreslå lørdag 25 april, men det er bare fordi det trolig er eneste dag som jeg kanskje kan. Må høre med kona.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

ZZR-Erling skrev:Må høre med kona.
Du er nå hvertfall ærlig om det :lol :lol

Skulle fått til en helgetur fra Lindesnes i sør til Atlanterhavsveien i løpet av sommeren. fått med alt snopet vestlandet har å by på. :prf

ZZR-Erling

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av ZZR-Erling »

LordShaft skrev:
ZZR-Erling skrev:Må høre med kona.
Du er nå hvertfall ærlig om det :lol :lol

Skulle fått til en helgetur fra Lindesnes i sør til Atlanterhavsveien i løpet av sommeren. fått med alt snopet vestlandet har å by på. :prf
Har en rottisvalp hu eller jeg må passe.
Av det jeg vet, er det ihverfall fint fra Flekkefjord og nordover, men jo, det er noen veier opp fra Lindesnes som duger, husker ikke hva de heter, men vi kjørte fra NN treffet der og opp til Lysebotn, heilt topp, Sirdalen mfl! Vi har en tendens til å stikke fra NN-treff etter ei natt og bare kjøre herlige svinger :)
Kona er foresten på utkikk etter S1000RR, sort...så er bare å si fra om du/dere ser noen til salgs...det kryr ikke av de...finn.no følger hu med på sjæl da.

For vår del er ikke 2015 planlagt å bli et "kroneår" vedr mc-kjøring. Vi har som nevnt den valpen, (gamla fikk jo kreft) + ei til rottweilertispe å ta rede på, så iår blir det mer fjellgåing og den slags...men 2016 tyder til å bbli et kronår...da blir det Alpene :prf

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Jeg vet at s1000RR er hard to get by.... i disse dager. Er det et godt tegn montro :-k

Vurderer faktisk å gjøre min om til svart selv. Men vet ikke hvordan det vil bli i forhold til salg ved senere anledning. Folk vil gjerne tro den har vært skadet.
Uansett så ser jeg at det blir lite sykkelkjøring på dere i år. Det er langt mere jobb enn folk tror å få valp i hus. I år og neste år, har jeg fått innvilget sykkelferie. Ferien min passer ikke med ferien til fruen. Så her er det bare å benytte seg :redface

Nå har jeg ikke vært veldig mye lenger sør enn kristiandsand på sykkel. Så veiene her har jeg ikke peiling på. Men indre strøk oppover rogaland, hordaland, sogn og fjordane er helt legendarisk. Men det krever ofte langt mere planlegging å ta seg en weekend på tur (for enkelte) enn en dagstur :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev: Nå har jeg ikke vært veldig mye lenger sør enn kristiandsand på sykkel.
Jeg holdt på og si, det blir vel nesten litt vanskelig å komme lenger sør også vel....? :knegg
Vertfall ikke veldig langt før det sier "plopp" :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har nå kjørt ca. 1.500km. på de nye PR4 dekkene og jeg begynner nå og bli vant til dem. Jeg driver og trener litt på og kjøre aktivt (effektivt) om dagen og da er deilig at hodet mitt endelig begynner å stole på dekkene. Nå er det vel uansett ikke dekkene i seg selv som er begrensningen her uansett for min del, men jeg begynner å få litt tak på det nå synes jeg. Men alt kan forbedres og det jobber jeg med :thumleft

Men etter sørlandsturen i helgen så er det vel ikke så veldig mange veistumpene her i Østfold som kan måle seg, men noen er det jo. Det blir artig når sommeren virkelig slår inn for fullt og asfalten blir varm og fin.

Koser meg mer på sykkelen for hver dag som går! :love

________

I dag krøp jeg til korset og bestillte meg Bagster tanktrekk til sykkelen. Jeg er usikker på hvordan dette vil bli seende ut i virkeligheten, men jeg sliter litt med at jeg fort får stygge merker i tanken, og siden den er matt, så får jeg heller ikke rubbet/polert den, så det skal bli behagelig å få på et trekk slik at jeg slipper å tenke på den biten. Litt praktisk må det også være synes jeg...

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Bare husk at det legger seg mye fint støv under tanktrekket som ligger å striper veldig om du ikke tar det av å gjør rent godt. Jeg slurvet litt med dette på en vfr 800 jeg hadde. Det var ikke noe taktisk. Å med matt lakk, er konsekvensen langt større :redface

Husker at grunnen til at jeg var sløv med å ta av trekket når jeg vasket sykkelen var at det var en jævlig kronglete jobb å ta det av og på

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Bare husk at det legger seg mye fint støv under tanktrekket som ligger å striper veldig om du ikke tar det av å gjør rent godt. Jeg slurvet litt med dette på en vfr 800 jeg hadde. Det var ikke noe taktisk. Å med matt lakk, er konsekvensen langt større :redface

Husker at grunnen til at jeg var sløv med å ta av trekket når jeg vasket sykkelen var at det var en jævlig kronglete jobb å ta det av og på
Det er nok uansett en bedre løsning for min del tror jeg. Jeg finner ikke noen tankbeskyttelse som beskytter et stort nok område som ser bra ut, så da bestillte jeg meg et slikt tanktrekk.

Altså dette:
Bilde

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av JK95 »

Kjøpte kit til tanken ala de herifra; http://www.cleararmour.com.au/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
For meg ser dette ut til å være både stilfullt og velfungerende :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Har prøvd å klistre på slik film og jeg har rett og slett gitt opp. Det er et sant helvete og få pent. Et slikt tanktrekk i skinn fjerner alle mine bekymringer med tanke på riper i tanken og jeg anntar den er såpass tett også at jeg slipper og demontere den så ofte :thumleft

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av biker7 »

LordShaft skrev:Bare husk at det legger seg mye fint støv under tanktrekket som ligger å striper veldig om du ikke tar det av å gjør rent godt. Jeg slurvet litt med dette på en vfr 800 jeg hadde. Det var ikke noe taktisk. Å med matt lakk, er konsekvensen langt større :redface

Husker at grunnen til at jeg var sløv med å ta av trekket når jeg vasket sykkelen var at det var en jævlig kronglete jobb å ta det av og på
Kjenner meg ikke helt igjen i denne beskrivelsen ang. støv/riper og tanktrekk :-k Har hatt trekk på flere sykler, og bare tatt det av 1-2ganger i sessongen for å vaske under. For det meste har det sittet der under vask. Ikke hatt noen problemer med riper etc jeg. Mulig jeg har vært heldig da..
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Kawagutten »

biker7 skrev:
LordShaft skrev:Bare husk at det legger seg mye fint støv under tanktrekket som ligger å striper veldig om du ikke tar det av å gjør rent godt. Jeg slurvet litt med dette på en vfr 800 jeg hadde. Det var ikke noe taktisk. Å med matt lakk, er konsekvensen langt større :redface

Husker at grunnen til at jeg var sløv med å ta av trekket når jeg vasket sykkelen var at det var en jævlig kronglete jobb å ta det av og på
Kjenner meg ikke helt igjen i denne beskrivelsen ang. støv/riper og tanktrekk :-k Har hatt trekk på flere sykler, og bare tatt det av 1-2ganger i sessongen for å vaske under. For det meste har det sittet der under vask. Ikke hatt noen problemer med riper etc jeg. Mulig jeg har vært heldig da..
Har samme erfaring som deg,ikke noe problem bare positivt med tanktrekk.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Snikkeren »

@Bjerknez: du har ikke vurdert Plastidip på tanken da? Får du det ikke fint, så er det bare å dra det av igjen. Må bare legge til at jeg ikke har prøvd Plastidip selv, men det ser jo helt genialt ut. :)
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Hadde jeg hatt en tank med vanlig lakk så hadde jeg droppet det. Den kan jo bare poleres opp igjen. Men har fått noen matte felter i tanken min nå etter buksebein og litt av tankvesken. Den går nedi tanken når jeg lener meg til den under kjøring. Da føler jeg at et slikt tanktrekk kan gi meg ro si sjelen. Tanken er jo det eneste sted man ikke vil ha riper. Det er jo den lakkerte flaten som synes best på en motorsykkel også.

Tror det blir bra jeg :thumleft

Svar