Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R
- cheron
- Innlegg: 3163
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Bosted: Høyjord
Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R
Kaffe og te er alltid klart! :) Bare å sende oss en PM når du skal nedover... :)
Og tusen takk for ros :)
Og tusen takk for ros :)
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R
Dere er tusenkunstnere + knuppen på dasslokket !

Slike gutter det vil gamle Norge ha!


Slike gutter det vil gamle Norge ha!
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- cheron
- Innlegg: 3163
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Bosted: Høyjord
Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R
Skulle montere plastikk i dag.. Men det enda med at vi jobbet med forgasseren og reparerte sliten plastikk i steden :)
Knekte fester ble bygd opp av plast, limpistol, epoxy og strie...






Dette prosjektet er ett lavbudsjett som skal se greit ut. Blir ikke lagt i så mye penger at den blir strøken som mange av de andre syklene vi har pusset opp i vinter.. :)
Knekte fester ble bygd opp av plast, limpistol, epoxy og strie...






Dette prosjektet er ett lavbudsjett som skal se greit ut. Blir ikke lagt i så mye penger at den blir strøken som mange av de andre syklene vi har pusset opp i vinter.. :)
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R
Hvorfor bruker dere ikke West System med granular filler ? Da slipper dere å kødde rundt med matte og tape. Koster litt mere men er grei å jobbe med, opptil 1 time kan en finjustere sakene. Ca 2500 kroner for en 6 kilo med pumper, granualar filler, hansker osv. Til og med jeg får bra resultat med dette.
- cheron
- Innlegg: 3163
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Bosted: Høyjord
Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R
Vi er av den gamle skolen. Gammal epoxyeim er som gull 
Og, ja, hvorfor bruker vi ikke det? Godt spørsmål :)

Og, ja, hvorfor bruker vi ikke det? Godt spørsmål :)
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R
Hey hey!
Denne tråden trenger updates....
Streetfighter vintersykkel med varmehåndtak og ombygd eksos som går via setet for oppvarming? Jeg trenger noe slikt....

Denne tråden trenger updates....
Streetfighter vintersykkel med varmehåndtak og ombygd eksos som går via setet for oppvarming? Jeg trenger noe slikt....


Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
- cheron
- Innlegg: 3163
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Bosted: Høyjord
Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R
Kom og hent. Bygg den selv. Du får den billig :)
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R
Ser det selges «West System Mini Reparasjons Kit» til kr 495,- Se link:Pollti skrev: 12 jun 2009, 18:53 Hvorfor bruker dere ikke West System med granular filler ? Da slipper dere å kødde rundt med matte og tape. Koster litt mere men er grei å jobbe med, opptil 1 time kan en finjustere sakene. Ca 2500 kroner for en 6 kilo med pumper, granualar filler, hansker osv. Til og med jeg får bra resultat med dette.
https://www.westsystem.no/produkt/west- ... gL55_D_BwE
Regner med det er utvikling fortløpende på produkter her. Jeg skal reparere sprekk i en forskjerm, feste noen festeører etc på deksler til en motorsykkel, hva er raskest og best å bruke i dag?
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R
Kommer an på type plast og slikt.
Noen typer plast kan man smelte sammen andre biter ikke lim på og noen kan man bruke lim eller epoxy på.
https://www.3mnorge.no/3M/no_NO/collisi ... ge-repair/
eller bruke smeltetråder som sammenføyning før liming/sparkel-av kompatibel plast.. type slik
https://www.biltema.no/bil---mc/bilverk ... 2000035743
Kjøpte slik pistol og 1000tråder på nett for ca 400kr.
Noen typer plast kan man smelte sammen andre biter ikke lim på og noen kan man bruke lim eller epoxy på.
https://www.3mnorge.no/3M/no_NO/collisi ... ge-repair/
eller bruke smeltetråder som sammenføyning før liming/sparkel-av kompatibel plast.. type slik
https://www.biltema.no/bil---mc/bilverk ... 2000035743
Kjøpte slik pistol og 1000tråder på nett for ca 400kr.
Sist redigert av mekkern den 29 sep 2024, 00:01, redigert 1 gang totalt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R
Jeg bruker kramper som varmes opp og smeltes inn i plasten for og holede det stabilt/ forsterke. Loddebolt og ev 2 komp lim som kan slipes.
Hva som er best vet jeg ikke , men har aldri hatt en reklamasjon med nevnt metode
Hva som er best vet jeg ikke , men har aldri hatt en reklamasjon med nevnt metode

-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R
Kjøpte akkurat sånn krampepistol på nettet for ca 400kr med 1000kramper.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R
Takk for svar her. Bestilte den på bilde til kr 457,- med mva og frakt. Spørsmål, hvilke materiale er det i skjermer og kåpedeler til Japanske sykler medio -80 tallet … Tenker på kjøp av 2 komp reparasjons stoff / lim …mekkern skrev: 29 sep 2024, 00:03 Kjøpte akkurat sånn krampepistol på nettet for ca 400kr med 1000kramper.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R
Kan være mye rart-men vet Honda har brukt noe abs.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1691
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R
Har brukt glassfiberduk og 2-komponent epoxy på innsiden ved plastreparasjoner. Armér gjerne først med plastreparasjons "kramper".
Er det ABS så har jeg fra flere hold hørt om å "bløtne" Lego-klosser med Aceton/neglelakkfjerner og legge på mindre skader, evt. påføre litt Aceton da man legger på den oppmykede Legoen og presse de sammen.
Har aldri prøvd sistnevnte, men glassfiberduk og epoxy har jeg brukt flere ganger. Puss med litt sandpapir for å rubbe overflaten hvor duk og lim skal påføres.
Må du av en eller annen grunn bruke noe på synlige flater, så har jeg brukt "lappeteknikk" med tynn støpeepoxy og veldig tynn finmasket glassfiberduk klippet i bittesmå lapper som ca. 1/4-dels frimerkestørrelser. Pensler på litt epoksy med en liten malerpensel og "dytter" på glassfiberlapper med penselen. En etter en og pensler på litt epoxy etter behov.
Man kan også fortynne epoxylim med rødsprit, men to-komponent støpeepoxy er nok best.
Er det ABS så har jeg fra flere hold hørt om å "bløtne" Lego-klosser med Aceton/neglelakkfjerner og legge på mindre skader, evt. påføre litt Aceton da man legger på den oppmykede Legoen og presse de sammen.
Har aldri prøvd sistnevnte, men glassfiberduk og epoxy har jeg brukt flere ganger. Puss med litt sandpapir for å rubbe overflaten hvor duk og lim skal påføres.
Må du av en eller annen grunn bruke noe på synlige flater, så har jeg brukt "lappeteknikk" med tynn støpeepoxy og veldig tynn finmasket glassfiberduk klippet i bittesmå lapper som ca. 1/4-dels frimerkestørrelser. Pensler på litt epoksy med en liten malerpensel og "dytter" på glassfiberlapper med penselen. En etter en og pensler på litt epoxy etter behov.
Man kan også fortynne epoxylim med rødsprit, men to-komponent støpeepoxy er nok best.
Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R
Aluminium tape for å holde deler sammen og glassfiberduk får jeg lett tak iGammelsmurfen skrev: 30 sep 2024, 01:46 Har brukt glassfiberduk og 2-komponent epoxy på innsiden ved plastreparasjoner. Armér gjerne først med plastreparasjons "kramper".
Er det ABS så har jeg fra flere hold hørt om å "bløtne" Lego-klosser med Aceton/neglelakkfjerner og legge på mindre skader, evt. påføre litt Aceton da man legger på den oppmykede Legoen og presse de sammen.
Har aldri prøvd sistnevnte, men glassfiberduk og epoxy har jeg brukt flere ganger. Puss med litt sandpapir for å rubbe overflaten hvor duk og lim skal påføres.
Må du av en eller annen grunn bruke noe på synlige flater, så har jeg brukt "lappeteknikk" med tynn støpeepoxy og veldig tynn finmasket glassfiberduk klippet i bittesmå lapper som ca. 1/4-dels frimerkestørrelser. Pensler på litt epoksy med en liten malerpensel og "dytter" på glassfiberlapper med penselen. En etter en og pensler på litt epoxy etter behov.
Man kan også fortynne epoxylim med rødsprit, men to-komponent støpeepoxy er nok best.

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R
Sjekk ut Innotec , dyre men veldig bra produkter.
Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R
Har kjøpt masse fra Innotec tidligere men har ikke noen kontakt der etter 2014. Selges Innotec produkter i rekvisita forretninger …
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R
Her fant jeg en detaljert guide for reparasjon men ser veldig tidkrevende ut …
Produktside
https://www.polyvance.com/video/plastif ... -plastifix
Repairing an ABS Street Motorcycle Fairing with PlastiFix
Produktside
https://www.polyvance.com/video/plastif ... -plastifix
Repairing an ABS Street Motorcycle Fairing with PlastiFix
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R
dypen skrev: 30 sep 2024, 22:19 Har kjøpt masse fra Innotec tidligere men har ikke noen kontakt der etter 2014. Selges Innotec produkter i rekvisita forretninger …
Det vet jeg ikke, men ta en tlf til dem og be om og få snakke med Svein Røthe. Tipper han fixer det om du trenger noe.
Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R
Takkerlazyboy skrev: 30 sep 2024, 23:00dypen skrev: 30 sep 2024, 22:19 Har kjøpt masse fra Innotec tidligere men har ikke noen kontakt der etter 2014. Selges Innotec produkter i rekvisita forretninger …
Det vet jeg ikke, men ta en tlf til dem og be om og få snakke med Svein Røthe. Tipper han fixer det om du trenger noe.

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R
hvis du har noen (små)biter med abs kan du løse de delvis opp i aceton og bruke de på samme måte.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1691
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R
Tror jeg handlet på West System sist, de har fysisk butikk i Strømsveien 230 i Oslo + nettbutikk,husker ikke hvilke epoxy.dypen skrev: 30 sep 2024, 21:11Aluminium tape for å holde deler sammen og glassfiberduk får jeg lett tak iGammelsmurfen skrev: 30 sep 2024, 01:46 Har brukt glassfiberduk og 2-komponent epoxy på innsiden ved plastreparasjoner. Armér gjerne først med plastreparasjons "kramper".
Er det ABS så har jeg fra flere hold hørt om å "bløtne" Lego-klosser med Aceton/neglelakkfjerner og legge på mindre skader, evt. påføre litt Aceton da man legger på den oppmykede Legoen og presse de sammen.
Har aldri prøvd sistnevnte, men glassfiberduk og epoxy har jeg brukt flere ganger. Puss med litt sandpapir for å rubbe overflaten hvor duk og lim skal påføres.
Må du av en eller annen grunn bruke noe på synlige flater, så har jeg brukt "lappeteknikk" med tynn støpeepoxy og veldig tynn finmasket glassfiberduk klippet i bittesmå lapper som ca. 1/4-dels frimerkestørrelser. Pensler på litt epoksy med en liten malerpensel og "dytter" på glassfiberlapper med penselen. En etter en og pensler på litt epoxy etter behov.
Man kan også fortynne epoxylim med rødsprit, men to-komponent støpeepoxy er nok best.Hvilke merke / type 2-komponent epoxy bruker du …
Jeg har også brukt "vanlig" klar 2-komponent epoxy fortynnet med rødsprit.
Er det på en innside som ikke syntes, så trenger du egentlig ikke å fortynne den heller men velge en med herdetid som passer med den tiden du trenger for å få på plass duk og evt. deler. Rapid som herder på ca. 5 minutter blir nok i raskeste laget for tykk.
På utsiden eller synlige steder har jeg slipt ned fugen med Dremel eller liknende i trykkluftversjon med hurtigroterende liten rondell (viktig å vente til den er skikkelig gjennomherdet), til slutt sprøytesparklet og hånd/våtslipt.