Canutus logg (K1300R)
-
- Innlegg: 344
- Registrert: 11 nov 2016, 19:53
- Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
- Bosted: Sarpsborg
Re: Canutus logg (K1300R)
Helt enig,Canutus. Xdiavel har jeg ikke fått kjørt,men rocket har jeg fått testet ettertrykkelig. Bortsett fra en stor motor så er det ikke mer. Kun en motorsykkel. Hadde mer glede av å teste en Indian Chief.
Men du har nok mer kjøreglede i den du har, mye artigere på svingete veier enn cruiser typen.
Men du har nok mer kjøreglede i den du har, mye artigere på svingete veier enn cruiser typen.
- Canutus
- Innlegg: 622
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: Canutus logg (K1300R)
12.november og mctur med blå himmel og tørre veier opp i nesten 1000moh 



Sent fra min XQ-BT52 via Tapatalk




Sent fra min XQ-BT52 via Tapatalk
- Bjerknez
- Innlegg: 24629
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Canutus logg (K1300R)
Så it som en flott tur med en tøff sykkel :)
Re: Canutus logg (K1300R)
Ja i går var det kjempevær for en mc tur :)
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Canutus
- Innlegg: 622
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: Canutus logg (K1300R)
Her går det i lamming for tiden og ingen tid i døgnet til mc, men i går var det konfirmasjon i nær familie i Bergen, og etter litt vurdering og fjøshjelp, var det greiest om eg tok en dagstur uten unger og fru. Ypperlig, fulgte værmelding på Haukeli siste uken tett, og det lå an til første tur i sessongen.
Vasket fjorårets synder+vinterens støv, på lørdag, på med dobbel stillongs og overtrekksvott, og saler på for en t/r Vinje-Bergen i fint men under frysepunkt et kaldt, vrir om tenning og der kommer det bare et blunk i display og så helt død
WTF! ? Den var jo nyladet og klar...
Så ble det full fart over i bil og rakk bare nesten planlagt ferge...
Frem med skrutrekker i dag og på kortere tid enn jeg brukte på omlasting i går, finner jeg i dag at begge batteripolene var løs
Godt det ikke var værre, men fortsatt ikke fått startet sessongen, annet enn ut av garagen....
Sent fra min XQ-BT52 via Tapatalk
Vasket fjorårets synder+vinterens støv, på lørdag, på med dobbel stillongs og overtrekksvott, og saler på for en t/r Vinje-Bergen i fint men under frysepunkt et kaldt, vrir om tenning og der kommer det bare et blunk i display og så helt død

WTF! ? Den var jo nyladet og klar...
Så ble det full fart over i bil og rakk bare nesten planlagt ferge...
Frem med skrutrekker i dag og på kortere tid enn jeg brukte på omlasting i går, finner jeg i dag at begge batteripolene var løs
Godt det ikke var værre, men fortsatt ikke fått startet sessongen, annet enn ut av garagen....
Sent fra min XQ-BT52 via Tapatalk
- Canutus
- Innlegg: 622
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: Canutus logg (K1300R)
Fruen og ungene er på ferie, så eg fikk benytte anledningen til å kjøre mc til jobb. Har bare 12min på E134, men så er det noe av det morsomste strekket på hele E134. Men i dag fikk eg meg et t REALT støkk!
Tar igjen en bil med henger, lar vær å gasse på for å komme forbi der det er best, og venter til neste mulighet som egentlig er noe kort, men heller ikke veldig stygg med litt sprek mc.
Kommer rundt noen krappe kurver, girer ned ett hakk og vrir til idet sikten er klar, quickshifter opp, og skal slakke av idet jeg passerer bilen, før ny krapp sving, MEN der henger gasswire seg opp med tilnærmet fullt pådrag som normalt sett er bare digg følelse.
Jeg kvepper til og fikk en fornæmmelse av å dette av bakover, men får trekt til meg clutch og brems mens motor gikk til turtall-sperre ett sek el to, før alt var som normalt. Får bremset meg greit inn mot svingen og styrt greit igjennom.
Så kommer tankene, WTF skjedde der? Var det jeg som plundra det til? Var det gasswire? Prøvde å gasse litt, men virket fint noen ganger men så hang den igjen, men da var jeg forberedt og ble ikke like skremt, men fikk vertfall bekreftet at det ikke var jeg som plundra. Kjørte pent og pyntelig videre i 6.gir.
Hjem igjen samme, men nå i regnvær. 6.gir med grei avstand til bil foran og ikke noe tull.
Tror jeg må få meg en ny wire før det blir noe kjøring.
Selv om denne sykkelen går nokså godt, så har jeg aldri før hatt følelsen av å bli frakjørt av egen sykkel, men det fikk jeg kjent på i dag. Fikk jo roet situasjonen før svingen (der autovernet har reddet endel) , men skremmende nok til at en skjønner at marginene er hårfine når noe uforutsett skjer.
Denne gangen puster jeg lettet ut, og skriver her med "halen" mellom beina, men det er bedre enn at en annen måtte lagt til en i statestikken.
Sent fra min XQ-BT52 via Tapatalk
Tar igjen en bil med henger, lar vær å gasse på for å komme forbi der det er best, og venter til neste mulighet som egentlig er noe kort, men heller ikke veldig stygg med litt sprek mc.
Kommer rundt noen krappe kurver, girer ned ett hakk og vrir til idet sikten er klar, quickshifter opp, og skal slakke av idet jeg passerer bilen, før ny krapp sving, MEN der henger gasswire seg opp med tilnærmet fullt pådrag som normalt sett er bare digg følelse.
Jeg kvepper til og fikk en fornæmmelse av å dette av bakover, men får trekt til meg clutch og brems mens motor gikk til turtall-sperre ett sek el to, før alt var som normalt. Får bremset meg greit inn mot svingen og styrt greit igjennom.
Så kommer tankene, WTF skjedde der? Var det jeg som plundra det til? Var det gasswire? Prøvde å gasse litt, men virket fint noen ganger men så hang den igjen, men da var jeg forberedt og ble ikke like skremt, men fikk vertfall bekreftet at det ikke var jeg som plundra. Kjørte pent og pyntelig videre i 6.gir.
Hjem igjen samme, men nå i regnvær. 6.gir med grei avstand til bil foran og ikke noe tull.
Tror jeg må få meg en ny wire før det blir noe kjøring.
Selv om denne sykkelen går nokså godt, så har jeg aldri før hatt følelsen av å bli frakjørt av egen sykkel, men det fikk jeg kjent på i dag. Fikk jo roet situasjonen før svingen (der autovernet har reddet endel) , men skremmende nok til at en skjønner at marginene er hårfine når noe uforutsett skjer.
Denne gangen puster jeg lettet ut, og skriver her med "halen" mellom beina, men det er bedre enn at en annen måtte lagt til en i statestikken.
Sent fra min XQ-BT52 via Tapatalk
Re: Canutus logg (K1300R)
Det var en ubehagelig opplevelse
Er du sikker på att du har gassvire, det er ikke elektronisk overførsel …

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Canutus
- Innlegg: 622
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: Canutus logg (K1300R)
Har ikke demontert, men ser ut som det er en wire ja, men kan jo tenkes det bare er en ledning i en litt stiv strømpe.dypen skrev:Det var en ubehagelig opplevelseEr du sikker på att du har gassvire, det er ikke elektronisk overførsel …

Sent fra min XQ-BT52 via Tapatalk
-
OnlineFredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Canutus logg (K1300R)
Det er gasswire på disse ja, udigg følelse. Det er to som går paralellt, de drar i hver sin retning kan du si.
Delenummer 32737713445 og koster drøyt 600 spenn.
Jeg har ingen tro på smøring av wire, og byttet selv wire på min i god tid. Gasswire er det meget viktig at er frisk og fin. Har fått gassheng på en del gassersykler i kuldegrader, og det er alltid like ille å rekke etter nøkkelen.
Det er en "liner" inni strømpa som slites hull på i svingene. Så begynner wire å gå tregt.
Mulig du trenger denne fjæra også: 32737692222
Om @dypen har verkstedmanualen for nyere K-sykler, kunne det vært interessant å se hva "boka" sier.
Delenummer 32737713445 og koster drøyt 600 spenn.
Jeg har ingen tro på smøring av wire, og byttet selv wire på min i god tid. Gasswire er det meget viktig at er frisk og fin. Har fått gassheng på en del gassersykler i kuldegrader, og det er alltid like ille å rekke etter nøkkelen.
Det er en "liner" inni strømpa som slites hull på i svingene. Så begynner wire å gå tregt.
Mulig du trenger denne fjæra også: 32737692222
Om @dypen har verkstedmanualen for nyere K-sykler, kunne det vært interessant å se hva "boka" sier.
Re: Canutus logg (K1300R)
Skal forsøke å huske det når jeg drar fram pc’n igjen, skal se hva som står der …
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Canutus logg (K1300R)
Kjenner det knyter seg litt inni meg når jeg leser den historien der
jeg ser for meg ca hvor dette må være (svingene vest for Åmot?)
Har ikke har gassheng siden lettsykkel tiden, og det var ikke SÅ skremmende på en XL 100
Bra det gikk så bra som det gjorde. Ny wire er en billig livsforsikring

Har ikke har gassheng siden lettsykkel tiden, og det var ikke SÅ skremmende på en XL 100

Bra det gikk så bra som det gjorde. Ny wire er en billig livsforsikring

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Canutus
- Innlegg: 622
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: Canutus logg (K1300R)
Har bare opplevd heng på gassen èn gang tidligere, men det var på en gammel 20hk Mercury påhengs. Forsåvidt litt skremmende inn mot bryggen når en egentlig ikke var gammel nok engang. Men ja, nå knyter eg meg litt med tanken.Olav K skrev:Kjenner det knyter seg litt inni meg når jeg leser den historien derjeg ser for meg ca hvor dette må være (svingene vest for Åmot?)
Har ikke har gassheng siden lettsykkel tiden, og det var ikke SÅ skremmende på en XL 100![]()
Bra det gikk så bra som det gjorde. Ny wire er en billig livsforsikring
Noen km vest for Åmot ja, retn. Åmot
https://maps.app.goo.gl/EWwhK3QMDp1o5vCh6
Sent fra min XQ-BT52 via Tapatalk
Re: Canutus logg (K1300R)
Leste akkurat om en lignende historie med ett ektepar der det motsatte skjedde på amerikansk highway, i stor trafikk og høy hastighet sluttet gassen å respondere motor gikk på lavt turtall. De var heldige og kom seg ut på vegskuldra og ble ikke stående fast i de mittre filene som kan få fatale utfall. Ikke like overaskende og ubehagelig som når gassen henger på fullt pådrag.
Uten sammenligning, leste om en på E6 på fire felts motorvei som stoppet i venstre fil for å plukke opp en tråsykkel. Det hele forårsaker en massiv kjedekollisjon og han som skulle plukke opp tråsykkelen er uten førerkort.
Uten sammenligning, leste om en på E6 på fire felts motorvei som stoppet i venstre fil for å plukke opp en tråsykkel. Det hele forårsaker en massiv kjedekollisjon og han som skulle plukke opp tråsykkelen er uten førerkort.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Canutus logg (K1300R)
Da ble det en liten titt, er det noe mer kan jeg se om jeg finner det :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Canutus
- Innlegg: 622
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: Canutus logg (K1300R)
Supert! Takker.
Har ikke fått sett så mye på det, annet enn å tatt av lokket over kablene og prøvd rullen litt uten at jeg kan registrere noe særlig treghet. Rullen er heller litt løs, men om dette kan ha gjort at den har skilt seg litt kan jo være, men det føltes ikke som at det var det som var problemet.
Kanskje problemet ligger i andre enden der wiren er festet under tanken.
Har ikke fått sett så mye på det, annet enn å tatt av lokket over kablene og prøvd rullen litt uten at jeg kan registrere noe særlig treghet. Rullen er heller litt løs, men om dette kan ha gjort at den har skilt seg litt kan jo være, men det føltes ikke som at det var det som var problemet.
Kanskje problemet ligger i andre enden der wiren er festet under tanken.
Re: Canutus logg (K1300R)
Se hva @FredrikE24 skrev, "slitasje på inner strømpe" ...
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Canutus
- Innlegg: 622
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: Canutus logg (K1300R)
Får oppdatere litt.
Etter jeg fikk meg en skremmende opplevelse for 2 uker siden med heng på rulla med "fult" pådrag
, så fant jeg ikke noen åpenbar årsak, så fortsatt litt på alerten når jeg gir på.
Demonterte håndtaket, og fant at gasswire hadde noe mer dødgang enn spesifisert, noe jeg forsåvidt har lagt merke til, men ikke strammet opp tidligere.
Wire later til å gå greit, så tror ikke det er årsak, men siden den var litt slakk så KAN den ha fått seg en liten bøy inni håntaket og kilt seg fast nok til at den gikk tregt.
Etter stramming har jeg ikke kjent antydning til at den har hengt verken å vri uten motor igang eller under kjøring og har vel kjørt ca. 1000km

Etter jeg fikk meg en skremmende opplevelse for 2 uker siden med heng på rulla med "fult" pådrag

Demonterte håndtaket, og fant at gasswire hadde noe mer dødgang enn spesifisert, noe jeg forsåvidt har lagt merke til, men ikke strammet opp tidligere.
Wire later til å gå greit, så tror ikke det er årsak, men siden den var litt slakk så KAN den ha fått seg en liten bøy inni håntaket og kilt seg fast nok til at den gikk tregt.
Etter stramming har jeg ikke kjent antydning til at den har hengt verken å vri uten motor igang eller under kjøring og har vel kjørt ca. 1000km

-
OnlineFredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Canutus logg (K1300R)
Jeg hadde kjøpt ny wire for å si det sånn. Har sykkelen gått langt nå?
Hadde aldri turt å kjøre med den usikkerheten der selv.
Hadde aldri turt å kjøre med den usikkerheten der selv.
- Canutus
- Innlegg: 622
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: Canutus logg (K1300R)
Ja vil nok bytte etterhvert for å kunne slå meg helt til ro.FredrikE24 skrev: 14 aug 2023, 14:11 Jeg hadde kjøpt ny wire for å si det sånn. Har sykkelen gått langt nå?
Hadde aldri turt å kjøre med den usikkerheten der selv.
Den rundet 45' km nå.
-
OnlineFredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Canutus logg (K1300R)
Da jeg kjøpte min sykkel på 55 000km så var den allerede utslitt hos meg.
Fattern kjører K1300GT og har kjørt nesten 100 000km på original wire. Fortsatt virker den helt frisk og fin. Så det er mange variabler.
Fattern kjører K1300GT og har kjørt nesten 100 000km på original wire. Fortsatt virker den helt frisk og fin. Så det er mange variabler.
- Canutus
- Innlegg: 622
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: Canutus logg (K1300R)
Mens eg hadde fremme noen album på leit etter min første trøsykkel, så fant eg og bilde av meg med min fars BSA. som jeg tror ble sist kjørt noen år før jeg ble født. Den ble stående ute i flere år pga huspåbygging, og ble med på flyttelasset til ny bolig for 10år siden, og nå er gamlingen i jorden, men sykkelen står der fortsatt.
Om ikke annet, så her garantert den sykkelen dyrket min interesse for mc oppigjennom barndommen.
Min fars kamerat hadde en tilsvarende men betydelig bedre, som min far tidvis fikk kjørt litt på.
Om ikke annet, så her garantert den sykkelen dyrket min interesse for mc oppigjennom barndommen.
Min fars kamerat hadde en tilsvarende men betydelig bedre, som min far tidvis fikk kjørt litt på.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Canutus logg (K1300R)
Moro med gamle bilder som også bekrefte minnene våre 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Canutus
- Innlegg: 622
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: Canutus logg (K1300R)
Da fikk omsider eg òg startet sesongen med en liten kveldstur rundt Totak.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Canutus
- Innlegg: 622
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: Canutus logg (K1300R)
Min far døde i fjor, og det står fortsatt en BSA 650 -54 og en Triumph 650 T120 -66 etter han, og som øvrig familie ønsker bort, men jeg sliter med å kvitte meg med de, samtidig som jeg ikke har tid til å sette dette i stand.
Fruen har vel godtatt at jeg tar en av de, så får vi se om det finnes noe tid....
BSA'en stod ute noen år under husbygging på 70-tallet,er rustet mye og må totalrenoveres.
Triumph'en ligger i kasser og har gjort det siden den ble kjøpt i -71. Vet ikke om den ble kjøpt i kasser eller demontert av far.
Far hadde også en kamerat som hadde en strøken BSA, som jeg husker far fikk prøvd litt iblandt. Så slik sett er følelsene sterkest for BSA'en, samt at det har jeg også funnet en slags delekatalog.
Om jeg ikke er veldig kravstor, så er vel renovering av Triumph mest realistisk å få gjennomført.
Noen her som har erfaring med å skru gamle engelske, som har noen synspunkt?
Har aldri kjørt noe i nærheten av denne årgangen, men husker far sa Triumph'en var mye bedre å kjøre.
Fruen har vel godtatt at jeg tar en av de, så får vi se om det finnes noe tid....
BSA'en stod ute noen år under husbygging på 70-tallet,er rustet mye og må totalrenoveres.
Triumph'en ligger i kasser og har gjort det siden den ble kjøpt i -71. Vet ikke om den ble kjøpt i kasser eller demontert av far.
Far hadde også en kamerat som hadde en strøken BSA, som jeg husker far fikk prøvd litt iblandt. Så slik sett er følelsene sterkest for BSA'en, samt at det har jeg også funnet en slags delekatalog.
Om jeg ikke er veldig kravstor, så er vel renovering av Triumph mest realistisk å få gjennomført.
Noen her som har erfaring med å skru gamle engelske, som har noen synspunkt?
Har aldri kjørt noe i nærheten av denne årgangen, men husker far sa Triumph'en var mye bedre å kjøre.
Re: Canutus logg (K1300R)
Du må nødvendigvis ikke ta stilling til å restaurere syklene nå men for all del ta vare på de til du er sikker på hva du ønsker. Det er noe spesielt når både far og sønn har og har hatt samme interesse. Omtanke i forbindelse med din far.
Salg vil uansett ikke gi mye penger utifra tilstand du beskriver, de vil heller ikke synke i verdi som årene går heller motsatt.
Har så vidt kjørt både BSA og Triumph uten å kunne anbefale en av de.
Jeg ville tatt vare på begge, sett BSA’n i ett hjørne og heng Triumph’n på veggen over eller på loftet siden den allerede er i esker
Salg vil uansett ikke gi mye penger utifra tilstand du beskriver, de vil heller ikke synke i verdi som årene går heller motsatt.
Har så vidt kjørt både BSA og Triumph uten å kunne anbefale en av de.
Jeg ville tatt vare på begge, sett BSA’n i ett hjørne og heng Triumph’n på veggen over eller på loftet siden den allerede er i esker

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1