Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39835
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge
Ser litt på NRKs 'koronanyheter'i dag og la merke til en interessant politimototsykkel i et innslag fra Wuhan i Kina.
CF Moto sto det på tanken.
Tro det var denne:
http://global.cfmoto.com/650CC/12573.html
Kunne vært artig om vi fikk CF Moto MC'er hit landet. Eller...?
CF Moto sto det på tanken.
Tro det var denne:
http://global.cfmoto.com/650CC/12573.html
Kunne vært artig om vi fikk CF Moto MC'er hit landet. Eller...?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge
Minnet meg om en eller flere Kawasaki-sykler, i fasongen, kåpa og lykter mm, spesielt.AJ skrev: 08 apr 2020, 13:59 Ser litt på NRKs 'koronanyheter'i dag og la merke til en interessant politimototsykkel i et innslag fra Wuhan i Kina.
CF Moto sto det på tanken.
Tro det var denne:
20190726100518.jpg
http://global.cfmoto.com/650CC/12573.html
Kunne vært artig om vi fikk CF Moto MC'er hit landet. Eller...?
Om kvaliteten var god, og prisen vesentlig lavere enn japanske sykler, ville noe slikt muligens være attraktivt i Norge. Personlig er jeg foreløpig ikke overbevist mtp MC fra Kina.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge
CFMoto er i Norge, men satser på ATV: https://cfmoto.no/om-cfmoto/
Ser ut som de også hadde MC en stund: https://www.bike.no/nyheter/cf-moto-650-nk/ (artikkel fra 2012)
Og de har tett samarbeid med KTM: https://www.rideapart.com/articles/3655 ... etfighter/
Så de vil nok være i det nedre sjiktet inntil videre, men tror de kinesiske produsentene kommer til å være langt frampå innen elektrifisering av tohjulsmarkedet.
Ser ut som de også hadde MC en stund: https://www.bike.no/nyheter/cf-moto-650-nk/ (artikkel fra 2012)
Og de har tett samarbeid med KTM: https://www.rideapart.com/articles/3655 ... etfighter/
Så de vil nok være i det nedre sjiktet inntil videre, men tror de kinesiske produsentene kommer til å være langt frampå innen elektrifisering av tohjulsmarkedet.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39835
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge
Om dette britiske motorsykkelmerket hadde vært å få tak i hos norske forhandlere, hvor mange vil i så fall ha kjøpt
?
https://www.broughsuperiormotorcycles.com/
https://www.broughsuperiormotorcycles.com/
Uten særlig tvil noe av det mest spesielle som finnes der ute...:


https://www.broughsuperiormotorcycles.com/
https://www.broughsuperiormotorcycles.com/
Uten særlig tvil noe av det mest spesielle som finnes der ute...:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
Tja, de klassiske går for opp mot 300.000 pund på auksjon, så bare 50-100.000 pund for en ny en må være rene røverkjøpet 

Men joda, skal bare skaffe en lommebok laget av Særimne ( https://snl.no/S%C3%A6rimne_-_i_norr%C3%B8n_mytologi )
Men joda, skal bare skaffe en lommebok laget av Særimne ( https://snl.no/S%C3%A6rimne_-_i_norr%C3%B8n_mytologi )
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge
Likte DENNE bedre, de over er hverken fugl eller fisk:AJ skrev: 16 des 2020, 19:02 Om dette britiske motorsykkelmerket hadde vært å få tak i hos norske forhandlere, hvor mange vil i så fall ha kjøpt![]()
?
https://www.broughsuperiormotorcycles.com/
https://www.broughsuperiormotorcycles.com/
Uten særlig tvil noe av det mest spesielle som finnes der ute...:
SS100_Black_002.jpg
SS100_Black_003_.jpg
Pendine_Yellow_.jpg

Sist redigert av pingvin den 18 des 2020, 13:56, redigert 2 ganger totalt.
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
Dette er en sykkel jeg kunnet tenkt meg å sett i Norge. Små sykler med lite kubikk generelt. Jeg har en 400 gsxr, og den er fryktelig morsom
https://www.bike.no/nyheter/tokyo-messe ... ekkefirer/
https://www.bike.no/nyheter/tokyo-messe ... ekkefirer/
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39835
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
Spennende italiensk nyhet
:
https://roscianomoto.it/rosciano-moto-n ... corta.html
https://www.visordown.com/news/new-bike ... ve-emerged
Men... vil vi noengang se Moto Morini til salgs her i landet
...

https://roscianomoto.it/rosciano-moto-n ... corta.html
https://www.visordown.com/news/new-bike ... ve-emerged
Men... vil vi noengang se Moto Morini til salgs her i landet

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39835
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
Ser slett ikke verst ut
:

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
Eller en litt større utgave av Fantic Caballero 500.
https://www.advrider.com/fantic-caballe ... ha-engine/

https://www.advrider.com/fantic-caballe ... ha-engine/

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1691
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
Så absolutt ikke verst ut, ser ut som de skjørtene på sidene der også kan gi litt vind og sprutbeskyttelse.AJ skrev: 02 des 2022, 15:37 Spennende italiensk nyhet:
https://roscianomoto.it/rosciano-moto-n ... corta.html
https://www.visordown.com/news/new-bike ... ve-emerged
Men... vil vi noengang se Moto Morini til salgs her i landet...
Vet ikke noe om kvaliteten på det her, men andre for oss mer kjente Italienske mc-merker har vel bedre statistikker enn bilmerker fra samme land.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
Nummer 1 for min del er CT125.
Rett og slett fordi den fyller en nisje som ingen andre sykler på det norske markedet fyller. Det hadde vert en perfekt sykkel til bruks på fjell, skogs og grusveier.
Jeg hadde kjøpt en slik en på dagen hvis den dukket opp. Det hadde blitt en sykkel nummer 2, men hadde sannsynligvis beholdt den i mangfoldige år.
Rett og slett fordi den fyller en nisje som ingen andre sykler på det norske markedet fyller. Det hadde vert en perfekt sykkel til bruks på fjell, skogs og grusveier.
Jeg hadde kjøpt en slik en på dagen hvis den dukket opp. Det hadde blitt en sykkel nummer 2, men hadde sannsynligvis beholdt den i mangfoldige år.
- Bjerknez
- Innlegg: 24629
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
Mitt intrykk er at vi allerede har tilgang til det "beste" for enhver smak som er verdt og sette kloa i her i Norge. Rett og slett fordi vi er kjøpesterke og dermed skaper et behov hos enkelte forhandlere som gjør at dem også tar inn et større utvalg av forskjellige sykler.
Når dem ikke engang velger å ta inn billige sykler så kan jeg neppe tro det er noe marked for det heller. Spesielt ikke sykkelen nevnt lver som ikke er annet enn en Honda PX50 på steroider i ny drakt. Men som 50 kubikker hadde den kanskje slått an.... ?
Jeg har enda ikke sett noen sykler som ikke selges her hjemme som jeg sikler etter eller ser et behov for. Men jeg har sikkert ikke sett alt...
Når dem ikke engang velger å ta inn billige sykler så kan jeg neppe tro det er noe marked for det heller. Spesielt ikke sykkelen nevnt lver som ikke er annet enn en Honda PX50 på steroider i ny drakt. Men som 50 kubikker hadde den kanskje slått an.... ?
Jeg har enda ikke sett noen sykler som ikke selges her hjemme som jeg sikler etter eller ser et behov for. Men jeg har sikkert ikke sett alt...
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
Dessuten er vi alle forskjellige-Bjerknez skrev: 03 des 2022, 05:27 Jeg har enda ikke sett noen sykler som ikke selges her hjemme som jeg sikler etter eller ser et behov for. Men jeg har sikkert ikke sett alt...
Noen har behov for sikling andre ikke.

Men fra tull til litt alvor-det er normalt ikke "behov" for mc i norge men en ting vi kjøper for vi kan/vil og at det gir oss "noe".
og da kommer det ofte til personlige preferanser-så sant en ikke bare følger bjellesauen og kjøper en GS(A).
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Bjerknez
- Innlegg: 24629
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
Tar med meg popcorn og en kasse pils og stikker en tur bortom

- Bjerknez
- Innlegg: 24629
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
PX50 er skremmende lik spør du meg og denne er vel nå sikkert 30 år gammel.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1691
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
Den minnet meg om gamle Honda Camino 50cc med pedalerSilverSmurfer skrev: 03 des 2022, 02:57 Nummer 1 for min del er CT125.
Rett og slett fordi den fyller en nisje som ingen andre sykler på det norske markedet fyller. Det hadde vert en perfekt sykkel til bruks på fjell, skogs og grusveier.
Jeg hadde kjøpt en slik en på dagen hvis den dukket opp. Det hadde blitt en sykkel nummer 2, men hadde sannsynligvis beholdt den i mangfoldige år.

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24629
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
Til opplysning så arvet jeg min Mormors Puch Maxi med pedaler og kjørte med denne i store deler av min mopedtid, helt til ramma knakk for tredje gang.Gammelsmurfen skrev: 03 des 2022, 11:57Den minnet meg om gamle Honda Camino 50cc med pedalerSilverSmurfer skrev: 03 des 2022, 02:57 Nummer 1 for min del er CT125.
Rett og slett fordi den fyller en nisje som ingen andre sykler på det norske markedet fyller. Det hadde vert en perfekt sykkel til bruks på fjell, skogs og grusveier.
Jeg hadde kjøpt en slik en på dagen hvis den dukket opp. Det hadde blitt en sykkel nummer 2, men hadde sannsynligvis beholdt den i mangfoldige år., de gikk under kallenavnet "trå-meg-ihjel" en kompis hadde en sånn.
camino.png
Klin lik denne: Var vel i 1992 ca dette og da var denne Puck maxien allerede veldig gammel.
Men EN ting vant denne på over alle tohjulinger jeg har hørt så langt. Uten lyddemper på denne, så hadde man ikke engang hørt den mest bråkete harleyen. At en liten fisle som dette kunne lage så helvetes mye lyd er uforståelig. Fikk flere naboklager og mange jeg møtte langs veien knyttet nevene og ristet på hodet.
Det var nemlig jævlig vanskelig å sveise fast denne lyddemperen av en eller annen grunn den løsnet hele tiden da den satt på en senterstang inne i potten. Den blåste bare plutselig ut og da måtte man fly og lete etter den

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
CT125 er litt mer solid bygget enn de eldre versjonene. Men det er jo samme greia, langt i fra verdens raskeste sykkel men det er en sykkel man kan ta med seg der hvor man ikke er komfortabel med å dra på større sykler.
Og her i Sogn har vi fjellveier som knapt går an å kjøre på, som går 30-40 kilometer innover mot demninger og kraftverk. Veier de aller færreste ville ha turt å kjøre på en GS eller Afrika Twin, men som de aller fleste hadde taklet helt fint på en CT125. :)
Og her i Sogn har vi fjellveier som knapt går an å kjøre på, som går 30-40 kilometer innover mot demninger og kraftverk. Veier de aller færreste ville ha turt å kjøre på en GS eller Afrika Twin, men som de aller fleste hadde taklet helt fint på en CT125. :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24629
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
Eller en KTM SMC i samme kategori. Hadde nok valgt en slik på slike veier kontra den «mopeden» der. :)
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
Sindig kar sparer på gummien langs rolige skogsbilveier …
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39835
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
Ja, her skjer åpenbart ting fortløpende uten særlig opphold. For har man ikke først lest om "gjenopplivingen" av retrodivisjonen til britiske BSA så leser man på Bike.no at Erling Sande AS er blitt BSA-importør
.
Mer å lese her:
https://www.bike.no/nyheter/bsa-tilbake-i-norge/
Og her:
https://www.erling-sande.no/merker/bsa/gold-star-650?v[Farge%20(BSA)]=Black%20midnight
Kan fort hende man stikker innom for å føle og ta på denne. For ikke å snakke om en demotur, om anledningen byr seg
.

Mer å lese her:
https://www.bike.no/nyheter/bsa-tilbake-i-norge/
Og her:
https://www.erling-sande.no/merker/bsa/gold-star-650?v[Farge%20(BSA)]=Black%20midnight
Kan fort hende man stikker innom for å føle og ta på denne. For ikke å snakke om en demotur, om anledningen byr seg

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39835
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
Ser også ut til at tyske Horex er på gang igjen også.
Var vel oppbud for noen år siden etter gjenopplivingen noen år tidligere, så vidt vet?
Men nå ser det altså ut til Horexmaskineriet er i gang igjen, ikke minst med denne høyst særpregede caferaceren:
https://horexregina.com/

Ekte retro vs. ny-retro
Var vel oppbud for noen år siden etter gjenopplivingen noen år tidligere, så vidt vet?
Men nå ser det altså ut til Horexmaskineriet er i gang igjen, ikke minst med denne høyst særpregede caferaceren:
https://horexregina.com/

Ekte retro vs. ny-retro
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
Kove 450 Rally ,håper jeg kommer til Norge en gang
https://www.youtube.com/watch?v=tQEaExE ... el=eveRide

https://www.youtube.com/watch?v=tQEaExE ... el=eveRide
Honda VFR 800-1998
Honda VFR 800-2001
Suzuki Madura GV1200GLF-1985
Suzuki DR 350-1999
Kawazaki Z 650-1979
Honda VFR 800-2001
Suzuki Madura GV1200GLF-1985
Suzuki DR 350-1999
Kawazaki Z 650-1979