Motorsykkel logg, «dypen» …
Re: dypen’s logg
Min gamle 2013 CB500X med Scorpion slip-on og ekstra høy Givi vindskjerm ...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: dypen’s logg
I går ble det tur til MC Huset Nydal for shopping samt kaffe på Bolleland Espa hvor vi møtte en hyggelig fyr fra Stavanger på en -16 Yamaha MT-09 Tracer. Han er kanskje på mcsiden.no ... :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: dypen’s logg
Flytter denne hendelsen til min logg etter å ha sporet litt av i denne tråden ...
viewtopic.php?f=46&t=8839&start=375
viewtopic.php?f=46&t=8839&start=375
Uansett hva testen mellom disse to sier er jeg overbevist om at jeg kunne levd godt om det var GS eller SA. Som jeg nevnte tidligere har jeg i mange år hatt seriøse tanker om å kjøpe GS, det at jeg kjører SA er litt tilfeldigheter.
Hadde en -13 CB500X til småturer og jobbkjøring, våren 2018 var jeg uten bil så jeg kjørte to hjuling fra før påske og utover sommeren. Faktisk var jeg på sykkel’n hver dag i tre måneder sammenhengende uten å få en regndråpe på meg så været var topp. Våren 2018 hadde jeg annonsert 500’n på finn som egentlig var i glemmeboka da en dame fra Stavanger ringte og ville kjøpe da både hun og sønnen skulle ta førerkort og hun ville hente om to dager.
Forklarte situasjonen da det var det eneste jeg hadde å kjøre med og ba om en time for å bestemme meg. Gikk rett inn på finn for å søke mot den årgang og type sykkel jeg ville ha eller egentlig «GS» og pris «lav - høy» Hva var billigst, jo 2015 KTM 1050 Adventure til 139k som sto i Oslo. Sykkel’n ble sjekket, testkjørt som ble en opplevelse og når selger var villig til å la den gå for 125k etter litt frem og tilbake var valget lett.
Kjørte sommeren -18 og -19 med 1050’n og nå ble det mere turkjøring også. Hadde sykkel’n på service både første og andre sommeren og der hadde de 1290 sølv i utstilling som jeg på høsten -19 spurte forsiktig hva jeg måtte betale i mellom på min 1050. Hva skal jeg ha av tilleggsutstyr, ja ... all elektronikk quickshift+ HHC MSR ble huket av, dongle, varmeholker, varmesete, Akrapovic eksos, tankveske ...
Fikk tilbudet, med beskjed om det ble handel ønsket han ikke noe av utstyret jeg hadde ettermontert på 1050’n. Reiste hjem for å sove på det, ringte ned dagen etter og forklarte at jeg hadde vanskelig for å ta stilling til tilbudet men hvis prisen kunne justeres var det mulig jeg kunne ta en raskere avgjørelse hvorpå selger svarer. Hva vil du betale i mellom da? Heee 125k ... Ja men da har vi en avtale, demonter utstyret på 1050’n og kom over helga så får du den nye. Da ble det ikke GS![]()
Har kjørt GSA noen meter inne i en bilbutikk og det er alt, hadde vært kjekt med en prøvetur :)
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: dypen’s logg
Full tank, nyvaska og parkert inne. Det blir vel ikke flere turer i år med gromgutten 1290 SAS

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39781
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: dypen’s logg
Samme her i dag.dypen skrev: 25 okt 2020, 18:54 Full tank, nyvaska og parkert inne. Det blir vel ikke flere turer i år med gromgutten 1290 SAS![]()
66438271-7687-45A3-9F7B-76EA5221EF55.jpeg
Fylte opp tanken med 98 okt. og trillet den inn i MC-garasjen...
Kald og tørr lagring, som har funket bra tidligere og gjør det sikkert i vinter også.
Kjede smurt med Tutoroolje og snurring av bakhjulet gir en dempet go'lyd fra drivlinja, som jeg helt klart kan like. Så dette blir bra når neste sesong er i gang igjen om nioen måneder :) .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: dypen’s logg
Godt å ha doningen klar til neste sesong
Satte en trekloss under motor i dag så forhjulet er avlasta, har igjen å vaske smøre kjede ...

Satte en trekloss under motor i dag så forhjulet er avlasta, har igjen å vaske smøre kjede ...
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: dypen’s logg
Jeg har enda litt igjen å gjøre før lakenet kan trekket over sykkelen.
Er omtrent halvferdig med å polere alt av lakkerte deler, er enda ikke begynt med krommede deler.
Olje og filter skal også byttes, pluss litt smøring og gå igjennom sjekklista.
Er omtrent halvferdig med å polere alt av lakkerte deler, er enda ikke begynt med krommede deler.
Olje og filter skal også byttes, pluss litt smøring og gå igjennom sjekklista.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: dypen’s logg
Grundig jobb du gjør da Jompa, mulig å løfte på lakenet utover vinteren hvis du parkerer så du har tilgang. Som jeg har nevnt tidligere er service utført, ingen oppgradering eller montering av utstyr, grundig vask utført og sykkel’n er i hus. Lade batteri, litt smøring og polering tar jeg etter hvert da den står i oppvarmet uthus.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: dypen’s logg
Tror ikke jeg har lagt ut bilde av min fantastiske Baotian BT50QT som ble kjøpt ny for hyggelige 4900,- ferdig regga på nettauksjon QXL og henta på kaia i Oslo. Fulle containere fra Kina til Oslo og solgt på QXL til høyeste bud, så aldri selger. Matchende classic hjelm som jeg har fortsatt :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: dypen’s bilde logg
Ting tar tid men heller ikke veldig viktig, i forbindelse med bursdagshilsen til en gammel kompis på FB fant jeg ut hvor bildene var fra. Vi var en del sykler på helgetur ned til Gjelleräsbanan Karlskoga for å slappe av og se på roadracing :)Jompa skrev: 26 jan 2020, 22:56 Tempo 150 har jeg også litt erfaring med, fra jeg var 14 --15 år.
En kompis fikk bruke storebroren sin sykkel til "øvelseskjøring" på et jorde som ikke hadde vært dyrka på mange år.
Kan love at Tempoen spratt godt og ganske ukontrollert over tuene. Etterhvert ble sykkelen avløst av en gammel Opel Rekord.
Den var det også mye sprett i...
De siste bildene må være fra Anderstorp eller Mantorp ?
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: dypen’s logg MCsiden.no
Ble lagt ut fem bilder på FB i dag av meg og en gammel kompis og dette er ett av bildene. Undertegnede 19 år med skinn fra top til tå og klar for andre sommer med nyservet oppgradert Honda CB750 utstyrt med 810 cm³ sats pluss dyser etc, rask bagasje, to manns TT-sete, 4-1 eksos, boret front skive som alt ble utført i løpet av vintermånedene. Alt av deler og skinndress kjøpt over disk hos Lelles i Munkedal tidligere på vinteren, guttetur :)
Det står ei oljekanne nederst i venstre hjørne på bilde så doningen har blitt smørt. Blir mye gammel mimring fra meg men jeg lar det stå til. Flott tid var det
Det står ei oljekanne nederst i venstre hjørne på bilde så doningen har blitt smørt. Blir mye gammel mimring fra meg men jeg lar det stå til. Flott tid var det

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: dypen’s logg MCsiden.no
Hvilket årstall er dette ?
Ihvertfall fra den tida da alt av modifisering og trimming var lovlig. 4 / 1 var et must
Ihvertfall fra den tida da alt av modifisering og trimming var lovlig. 4 / 1 var et must

De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: dypen’s logg MCsiden.no
Kjøpte deler til sykkel’n før jul i 1978 så bilde må være våren 1979 etter å ha kjørt en sommer med original CB750 :)
Når jeg tenker tilbake så var det en litt spesiell tid, H1 hadde jeg allerede høsten 1976 og brukte den i starten på første året på videregående. Første LS2 ble kjøpt vår 1975, moped og Tempo testa vi allerede i 1971 så vi lå litt i forkant med tanke på alder … far var på jobb ukedagene mens bestefar noen hus bortenfor forsøkte å holde styr på to jevnaldrende kjørelystene guttunger
Han klarte ikke det for han måtte ha hjelp til å sette garnfiske etterhvert og da kjørte vi hver vår moped for å komme til fiskevannet :)
Når jeg tenker tilbake så var det en litt spesiell tid, H1 hadde jeg allerede høsten 1976 og brukte den i starten på første året på videregående. Første LS2 ble kjøpt vår 1975, moped og Tempo testa vi allerede i 1971 så vi lå litt i forkant med tanke på alder … far var på jobb ukedagene mens bestefar noen hus bortenfor forsøkte å holde styr på to jevnaldrende kjørelystene guttunger

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: dypen’s logg på mcsiden.no
Veldig spesiell tid som påvirker oss alle mer og mer, hvor gjennomtenkt er Putin sine planer med Ukraina …
Tok en tur i garasjen i dag for å tenke på noe annet og se om KTM’n er klar for sommeren. Bytta ut treklossen under motor med teleskopstang fra bagasjebærer til tak for å holde hjula fri fra gulvet. En runde med pussefilla samt fått på vedlikeholdslader igjen …
Fruen har oksestek på ovnen nå som skal serveres med rotgrønnsaker og fløtegratinerte poteter som jeg gleder meg til :)
Tok en tur i garasjen i dag for å tenke på noe annet og se om KTM’n er klar for sommeren. Bytta ut treklossen under motor med teleskopstang fra bagasjebærer til tak for å holde hjula fri fra gulvet. En runde med pussefilla samt fått på vedlikeholdslader igjen …
Fruen har oksestek på ovnen nå som skal serveres med rotgrønnsaker og fløtegratinerte poteter som jeg gleder meg til :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- FredrikE24
- Innlegg: 5029
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: dypen’s logg på mcsiden.no
Hva skal det å ha hjula i lufta være godt for?
Re: dypen’s logg på mcsiden.no
Gjør ikke noe galt da FredrikE24 …

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39781
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: dypen’s logg på mcsiden.no
Gjorde det samme et par vintre, med en plankebitdypen skrev: 27 feb 2022, 14:48 Bytta ut treklossen under motor med teleskopstang fra bagasjebærer til tak for å holde hjula fri fra gulvet.
![]()

Men i år har jeg bare snurret framhjulet noen ganger for å unngå parkeingspress på et og samme punkt på dekket gjennom vinteren.
VesleKTM'en med depotstøtte på baksviongen og MCjekk under motoren slika t framjulet "henger" et par cm. over bakken.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: dypen’s logg på mcsiden.no
Laknet er tatt av og en vårklar KTM er ute i varmen for å korrigere dekktrykk … ser også at Garmin hvisker etter software oppdatering :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: dypen’s logg på mcsiden.no
I dag har jeg vært på en liten test eller «research» runde som ble på nærmere 50 mil fordelt på tre sykler men mest på den grommeste -19 1290 SAS
Reiste før 08:00 i dag tidlig med besøk på Furnes, Oslo og Mysen og hjemme til middag, bildene forteller hva jeg har vært ute på :)

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39781
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: dypen’s logg
Og da tenker jeg det er noen av oss som er intererssert i å få noen mer detaljerte inntrykk fra testpiloten 

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: dypen’s logg
Denne testen sier det meste om syklene våre AJ. Det er to ting jeg ikke er enig i da vindstøy turbulens ikke er noe problem på min med vindskjerm på topp og ikke alt for omfangsrike klær på, det andre er racket til toppboks og sidekofferter som er mer pluss vs minus å ha og det skjemmer ikke sykkel’n i mine øyne.
https://www.mc24-7.no/tester/vi-har-tes ... venture-s/
Den nye 1290’n fra 2021 og nyere er en flott sykkel, motoren kan du slippe ned i 50 km på 6 gir uten problem. Lavere tyngdepunkt men sittehøyde klarte jeg ikke å merke noen forskjell på. Lydbilde på originalt eksosanlegg er kjedelig vs min og nytt TFT display var litt annerledes men det venner du deg til. Går selvfølgelig noe vanvittig på lik linje med den gamle.
BMW GSA var annerledes og flott sykkel som gir mindre følelse av plast, går bra, fin å kjøre og du sitter godt skjermet på en omfangsrik koloss som jeg godt kunne levd med. Moment i bøtter og spann men mangler det som 1290’n har på toppen. 2023 1250 GSA Trophy skal være komplett rett ut av kassa med koffertrack og 3 alukofferter får du med på kjøpet. Se på utstyrslista:
https://www.motounion.net/Motorcycles-B ... c5003a4c7a
Bytte min mot den nye 1290 ble jeg veldig usikker på da det blir så mye likt som jeg har med mindre mellomlegget blir ekstremt gunstig.
BMW’n var fin og der er jeg veldig nyskjerrig, har vært det lenge :) Kunne vært morro å prøve noe nytt men forhandler har ingen erfaring med KTM og da blir vel mellomlegget deretter.
Det hele ender vel opp med att jeg har en flott sykkel som jeg har … som ikke står tilbake på komfort, estetisk eller på effekt vs den nye.
https://www.mc24-7.no/tester/vi-har-tes ... venture-s/
Den nye 1290’n fra 2021 og nyere er en flott sykkel, motoren kan du slippe ned i 50 km på 6 gir uten problem. Lavere tyngdepunkt men sittehøyde klarte jeg ikke å merke noen forskjell på. Lydbilde på originalt eksosanlegg er kjedelig vs min og nytt TFT display var litt annerledes men det venner du deg til. Går selvfølgelig noe vanvittig på lik linje med den gamle.
BMW GSA var annerledes og flott sykkel som gir mindre følelse av plast, går bra, fin å kjøre og du sitter godt skjermet på en omfangsrik koloss som jeg godt kunne levd med. Moment i bøtter og spann men mangler det som 1290’n har på toppen. 2023 1250 GSA Trophy skal være komplett rett ut av kassa med koffertrack og 3 alukofferter får du med på kjøpet. Se på utstyrslista:
https://www.motounion.net/Motorcycles-B ... c5003a4c7a
Bytte min mot den nye 1290 ble jeg veldig usikker på da det blir så mye likt som jeg har med mindre mellomlegget blir ekstremt gunstig.
BMW’n var fin og der er jeg veldig nyskjerrig, har vært det lenge :) Kunne vært morro å prøve noe nytt men forhandler har ingen erfaring med KTM og da blir vel mellomlegget deretter.
Det hele ender vel opp med att jeg har en flott sykkel som jeg har … som ikke står tilbake på komfort, estetisk eller på effekt vs den nye.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39781
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: dypen’s logg
Samme tanke jeg gjorde meg etter testkjøring i fjor.dypen skrev: 26 aug 2022, 20:22 Bytte min mot den nye 1290 ble jeg veldig usikker på da det blir så mye likt som jeg har med mindre mellomlegget blir ekstremt gunstig.
Veldig god sykkel, men ikke nok til at det er et påtrengende behov for bytte bare pga. av de nye oppgraderte tingene modellen kommer med.
Og 1250 GS har et design og motorkarakteristikk, som jeg ikke liker noe spesielt. God å kjøre, men litt manglende karakter.
God sykkel, selvfølgelig.
Men for min del ikke et alternativ til 1290'en.
Men så er jeg i den fasen at jeg er ute etter noe som er lettere når det gjelder min evt. neste sykkel. Og da er heller ikke KTM 1290 et alternativ.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: dypen’s logg
Min 1290 har jeg kjørt til nå 14000 km på tre sommre, før service nå i høst vil jeg passere 15 - 16000 km vil jeg tro så her har jeg kanskje sykkel så lenge jeg er duganes som pilot på to hjul 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39781
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: dypen’s logg
Ikke bli fornærmet nå, men jeg må bare kommentere at 16000 km på en KTM 1290 SA S på tre sesonger er... vel, puslete greierdypen skrev: 26 aug 2022, 20:46 Min 1290 har jeg kjørt til nå 14000 km på tre sommre, før service nå i høst vil jeg passere 15 - 16000 km vil jeg tro så her har jeg kanskje sykkel så lenge jeg er duganes som pilot på to hjul![]()


Min 2018 mod. passerte 71000 km. på Sverigeturen i går...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: dypen’s logg
Er ikke uenig i det men jeg trives godt hjemme også
har noen kilometer i bil da :)

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1