Må bare le ass. Not even mad. Mitt eget land vil ha meg blakk. Bare trist.
Sykkel klar, oppkjøring Tirsdag 9. Juli
- MikaNineFive
- Innlegg: 14
- Registrert: 04 jul 2024, 07:35
- Motorsykkelen din: Kawasaki zx9r E1
Re: Sykkel klar, oppkjøring Tirsdag 9. Juli
FEMTEN TUSEN i bot
Må bare le ass. Not even mad. Mitt eget land vil ha meg blakk. Bare trist.
Må bare le ass. Not even mad. Mitt eget land vil ha meg blakk. Bare trist.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Sykkel klar, oppkjøring Tirsdag 9. Juli
ja staten tar villig i mot......MikaNineFive skrev: 11 jul 2024, 23:17 FEMTEN TUSEN i bot![]()
Må bare le ass. Not even mad. Mitt eget land vil ha meg blakk. Bare trist.

det skal ikke mye til før "vi" går over fartsgrensene så man må passe seg...

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 375
- Registrert: 22 jul 2020, 13:31
- Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
- Bosted: Østfold
Re: Sykkel klar, oppkjøring Tirsdag 9. Juli
Bot og ev. prikker er det man gambler med hver eneste gang man utfordrer fartsgrensene. Jeg har alltid tenkt at er man ikke villig til å betale den prisen om/når den kommer så får man heller la vær å kjøre for fort. Eller ta det i et annet land hvor satsene ikke er like heftige 
Edit: Ups, blingset kraftig og leste fem og ikke femten tusen... Det er litt heftigere fartsoverskridelse enn jeg trodde og langt over hva folk egentlig bør drive med på offentlige veier - ikke minst om man bare har hatt lappen i noen dager.

Edit: Ups, blingset kraftig og leste fem og ikke femten tusen... Det er litt heftigere fartsoverskridelse enn jeg trodde og langt over hva folk egentlig bør drive med på offentlige veier - ikke minst om man bare har hatt lappen i noen dager.
Sist redigert av kaLARSnikov den 12 jul 2024, 10:18, redigert 1 gang totalt.
- Audi Mannen
- Innlegg: 870
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
- Bosted: Kristiansund
Re: Sykkel klar, oppkjøring Tirsdag 9. Juli
Det var heftig på varmt førerkort. Det koster ja. Men neste gang du er ute å kjører så kan du reflektere over om hverdagen din tåler en periode UTEN førerkort? en ting er selve overtredelsen som ikke trenger å være all verden til fare, men hva med konsekvensene for deg og dine dersom du blir "lapplaus"? Jeg får ikke hverdagen til å gå opp uten førerkort så da er det bare å ta det med ro. Alternativt banekjøring.MikaNineFive skrev: 11 jul 2024, 23:17 FEMTEN TUSEN i bot![]()
Må bare le ass. Not even mad. Mitt eget land vil ha meg blakk. Bare trist.
Yamaha XJR 1300
-
- Innlegg: 374
- Registrert: 28 apr 2022, 16:35
- Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
- Bosted: Samnanger, Vestland
Re: Sykkel klar, oppkjøring Tirsdag 9. Juli
Er vel 100 eller deromkring i 70-sonekaLARSnikov skrev: 12 jul 2024, 08:41 11-15 over i 70+? Slapp vel i det minste prikkene i så fall![]()
Bot og ev. prikker er det man gambler med hver eneste gang man utfordrer fartsgrensene. Jeg har alltid tenkt at er man ikke villig til å betale den prisen om/når den kommer så får man heller la vær å kjøre for fort. Eller ta det i et annet land hvor satsene ikke er like heftige![]()
Bestemorkjøring snakka han om
- Canutus
- Innlegg: 622
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: Sykkel klar, oppkjøring Tirsdag 9. Juli
Fikk du bot på 50' på dag 2 med tunglappen?
Kjørt i fylla el?
Kjørt i fylla el?
MikaNineFive skrev: 11 jul 2024, 23:17 FEMTEN TUSEN i bot![]()
Må bare le ass. Not even mad. Mitt eget land vil ha meg blakk. Bare trist.
-
- Innlegg: 452
- Registrert: 01 des 2020, 21:34
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
- Bosted: Stavanger
Re: Sykkel klar, oppkjøring Tirsdag 9. Juli
Godt du ikke kjører som bestefar da 
Kom igjen dere andre - ALLE har kunnet fått 15’ i bot. Hvertfall jeg….
Kom igjen dere andre - ALLE har kunnet fått 15’ i bot. Hvertfall jeg….
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Sykkel klar, oppkjøring Tirsdag 9. Juli
Et statsbudsjett og offentlig henrettelse med sløv øks hadde jeg vært uheldig.BjørnSover skrev: 12 jul 2024, 15:09 Godt du ikke kjører som bestefar da
Kom igjen dere andre - ALLE har kunnet fått 15’ i bot. Hvertfall jeg….
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Sykkel klar, oppkjøring Tirsdag 9. Juli
Fikk 12100kr i bot i høst og det var vel som fortjent
. Bota er grei nok men prikkene plager meg enda




-
OnlineGammelbokser
- Innlegg: 64
- Registrert: 24 apr 2024, 21:52
- Motorsykkelen din: Gammelboksere
- Bosted: Øvre Bratsberg Amt
Re: Sykkel klar, oppkjøring Tirsdag 9. Juli
Da regner jeg med at MikaNineFive heretter kommer til å stemme FRP.
<https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/X ... ere-boeter>
Husker tilbake til tidlig på nitti-tallet (!!!), da nestsjefen i UP sto frem i massemedia og i fullt alvor uttalte at 90 % av all kriminalitet (Lovbrudd??) skjer på veiene. Derfor burde UP få langt større budsjetter for å bekjempe slike lovbrudd . . . .
I en annen tråd gjenga jeg en nylig rapport fra UP, hvor de analyserte årsaksforholdene bak DØDsulykkene i trafikken i 2022. I 70 % av ulykkene var det førerfeil, uoppmerksomhet, risikoadferd, sovning eller rus som ble angitt som hovedårsak. (For) høy fart ble bare angitt som hovedårsak til 9 % av dødsulykkene.
Av MEDVIRKENDE årsak til dødsulykkene ble "Høy hastighet" oppført for 39 av 105 ulykker, mens "Ikke høy hastighet" ble oppgitt for 58 av 105 av ulykkene.
Denne analysen av årsaker til dødsulykker viser helt klart at for høy fart kun utgjør en veldig liten andel av årsaken til dødsulykkene. Derfor blir det helt meningsløst at myndighetene står frem og hevder at:
"– Økningen i satsene for forenklet forelegg i 2023 var et engangstilfelle, og bakgrunnen var at en skjerpet reaksjon i form av høyere bøter antas å ha en forebyggende effekt, og at økningen i satsene reflekterer alvorlighetsgraden av trafikkovertredelsene, sa statssekretær Tom Kalsås (Ap) da." (sitat fra VG-artikkel henvist til ovenfor)
Om myndighetene var ut etter en forebyggende effekt for å unngå dødsulykker, ville det, ut i fra deres måte å resonnere på, ha vært mer logisk å øke bøtesatsene med f.eks 3500 %; da ville antall dødsulykker ut i fra deres måte å regne/resonnere på ha blitt redusert til kun 1/35-del av 105, nemlig kun TRE dødsulykker på norske veier i året.
Venter spent på en oppdatering av tråden "NMCU gjør mye bra...", hvor de (NMCU) kan vise til å ha brukt UPs egen statistikk til å overtale myndighetene til å redusere "bøtesatsene" for fartsoverskridelser med f.eks 75%, og heve straffereaksjonen for uoppmerksomhet og førerfeil i forbindelse med trafikkulykker med f.eks 300 %.
MikaNineFive - forelegget du fikk var ikke for å ha kjørt for fort, men for manglende oppmerksomhet på hva som kan "lure i buskene" av politifolk. Se på det som en lærepenge - for manglende oppmerksomhet overfor hvilke farer som lurer i trafikkbildet.
<https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/X ... ere-boeter>
Husker tilbake til tidlig på nitti-tallet (!!!), da nestsjefen i UP sto frem i massemedia og i fullt alvor uttalte at 90 % av all kriminalitet (Lovbrudd??) skjer på veiene. Derfor burde UP få langt større budsjetter for å bekjempe slike lovbrudd . . . .
I en annen tråd gjenga jeg en nylig rapport fra UP, hvor de analyserte årsaksforholdene bak DØDsulykkene i trafikken i 2022. I 70 % av ulykkene var det førerfeil, uoppmerksomhet, risikoadferd, sovning eller rus som ble angitt som hovedårsak. (For) høy fart ble bare angitt som hovedårsak til 9 % av dødsulykkene.
Av MEDVIRKENDE årsak til dødsulykkene ble "Høy hastighet" oppført for 39 av 105 ulykker, mens "Ikke høy hastighet" ble oppgitt for 58 av 105 av ulykkene.
Denne analysen av årsaker til dødsulykker viser helt klart at for høy fart kun utgjør en veldig liten andel av årsaken til dødsulykkene. Derfor blir det helt meningsløst at myndighetene står frem og hevder at:
"– Økningen i satsene for forenklet forelegg i 2023 var et engangstilfelle, og bakgrunnen var at en skjerpet reaksjon i form av høyere bøter antas å ha en forebyggende effekt, og at økningen i satsene reflekterer alvorlighetsgraden av trafikkovertredelsene, sa statssekretær Tom Kalsås (Ap) da." (sitat fra VG-artikkel henvist til ovenfor)
Om myndighetene var ut etter en forebyggende effekt for å unngå dødsulykker, ville det, ut i fra deres måte å resonnere på, ha vært mer logisk å øke bøtesatsene med f.eks 3500 %; da ville antall dødsulykker ut i fra deres måte å regne/resonnere på ha blitt redusert til kun 1/35-del av 105, nemlig kun TRE dødsulykker på norske veier i året.
Venter spent på en oppdatering av tråden "NMCU gjør mye bra...", hvor de (NMCU) kan vise til å ha brukt UPs egen statistikk til å overtale myndighetene til å redusere "bøtesatsene" for fartsoverskridelser med f.eks 75%, og heve straffereaksjonen for uoppmerksomhet og førerfeil i forbindelse med trafikkulykker med f.eks 300 %.
MikaNineFive - forelegget du fikk var ikke for å ha kjørt for fort, men for manglende oppmerksomhet på hva som kan "lure i buskene" av politifolk. Se på det som en lærepenge - for manglende oppmerksomhet overfor hvilke farer som lurer i trafikkbildet.
-
- Innlegg: 883
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Bosted: Skien
Re: Sykkel klar, oppkjøring Tirsdag 9. Juli
Men selv om trådstarter fikk 15 i bot eller i tillegg mista lappen ? Kunne han vel glidd innom her og gitt et pip om hva som skjer a.
Kunne skjedd oss alle dette
Kunne skjedd oss alle dette
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7134
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Sykkel klar, oppkjøring Tirsdag 9. Juli
@MikaNineFive bot er jo en ting men mista førerkortet på toppen hvis det var utfallet var trist. Uansett utfall er du velkommen her og helt klart noe som alle kan oppleve.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
- MikaNineFive
- Innlegg: 14
- Registrert: 04 jul 2024, 07:35
- Motorsykkelen din: Kawasaki zx9r E1
Re: Sykkel klar, oppkjøring Tirsdag 9. Juli
Takk for støtten. Jeg beholdt førerkortet. Fikk 3 prikker. 112 i 80 sone. Jeg lå å banka bak trafikken på Trysilvegen og når vi kom til en rettstrekke blåste jeg forbi. De tok meg rett etter forbikjøringen.
Var ikke en gang klar over at satstene har økt. 15k svir for meg, har ikke så mye inntekt.
Greit med bot, men dette er ikke forholdsmessing i det hele tatt. Nå er det vår tur ja
Ellers koste jeg meg i de svenske skoger. Blitt mer komfortabel i svingene nå. Banka 50 mil de to siste dagene.
Sykkelen går som ei kule og det er hinsides gøy å dra den til 11k RPM i første og andre.
Har dog en liten oljelekkasje ved filteret. Er ikke mye. Skjer kun etter tur. Kan være den gamle O-ringen ble sittende igjen slik at jeg fikk dobbelt, eller at jeg har skrudd til for hardt, eller for løst.
Kjedet mitt er også for løst. Det virker som det blir løsere når jeg har kjørt en god tur. Tenker det er ferdig jeg. Kan være jeg ikke har strammet nok tho, og ikke strammet justeringsboltene nok. Sykkelen rykker og napper i første og andre gir når jeg bremser. Umulig å rulle i første og andre gir under 4k RPM. Kjenner også små napp/rykk når jeg gasser på, spesielt i 2-4k rpm. Må bruke mye clutch ellers er det ikke kjørtbart. Nytt kjede har jeg, drev kommer i posten snart.
Stappet i DB-killeren igomed jeg kjørte inn til Oslo i dag. Blir vell flådd om jeg blir stoppa uten. Var grom lyt uten, men funker med også. Har ingen aning om Delkevic anlegge er lovlig her med db-killer heller. De produseres i England og det sto at anlegge er road legal der, så da regnet jeg med at det går her også.
Politi karen som stoppa meg nevnte ikke anlegge mitt. I vognkortet mitt står det 94DB ved 5k rpm, og delkevic anlegge gir 100-102(med db-killer) ved 60% RPM, høyeste RPM på min er 14k(redline). Jeg klarer ikke det regnestykket. Det låter sinnsykt tøft ut hvertfall, spesielt uten db-killer <3
Dette er anlegget: https://delkevic.co.uk/kawasaki-zx9r-ni ... ption=true
Noen som har peiling?
"MikaNineFive - forelegget du fikk var ikke for å ha kjørt for fort, men for manglende oppmerksomhet på hva som kan "lure i buskene" av politifolk. Se på det som en lærepenge - for manglende oppmerksomhet overfor hvilke farer som lurer i trafikkbildet."
Det stemmer, min egen dumhet der. Jeg veit jo at Trysilvegen ikke noe sted å speede på. Blitt advart av familie som kjører der ofte også. Jaja. Lærepenge indeed. Anyway, storkost meg de siste dagene og er helt forelska i sykkelen min.
Var ikke en gang klar over at satstene har økt. 15k svir for meg, har ikke så mye inntekt.
Greit med bot, men dette er ikke forholdsmessing i det hele tatt. Nå er det vår tur ja

Ellers koste jeg meg i de svenske skoger. Blitt mer komfortabel i svingene nå. Banka 50 mil de to siste dagene.
Sykkelen går som ei kule og det er hinsides gøy å dra den til 11k RPM i første og andre.
Har dog en liten oljelekkasje ved filteret. Er ikke mye. Skjer kun etter tur. Kan være den gamle O-ringen ble sittende igjen slik at jeg fikk dobbelt, eller at jeg har skrudd til for hardt, eller for løst.
Kjedet mitt er også for løst. Det virker som det blir løsere når jeg har kjørt en god tur. Tenker det er ferdig jeg. Kan være jeg ikke har strammet nok tho, og ikke strammet justeringsboltene nok. Sykkelen rykker og napper i første og andre gir når jeg bremser. Umulig å rulle i første og andre gir under 4k RPM. Kjenner også små napp/rykk når jeg gasser på, spesielt i 2-4k rpm. Må bruke mye clutch ellers er det ikke kjørtbart. Nytt kjede har jeg, drev kommer i posten snart.
Stappet i DB-killeren igomed jeg kjørte inn til Oslo i dag. Blir vell flådd om jeg blir stoppa uten. Var grom lyt uten, men funker med også. Har ingen aning om Delkevic anlegge er lovlig her med db-killer heller. De produseres i England og det sto at anlegge er road legal der, så da regnet jeg med at det går her også.
Politi karen som stoppa meg nevnte ikke anlegge mitt. I vognkortet mitt står det 94DB ved 5k rpm, og delkevic anlegge gir 100-102(med db-killer) ved 60% RPM, høyeste RPM på min er 14k(redline). Jeg klarer ikke det regnestykket. Det låter sinnsykt tøft ut hvertfall, spesielt uten db-killer <3
Dette er anlegget: https://delkevic.co.uk/kawasaki-zx9r-ni ... ption=true
Noen som har peiling?
"MikaNineFive - forelegget du fikk var ikke for å ha kjørt for fort, men for manglende oppmerksomhet på hva som kan "lure i buskene" av politifolk. Se på det som en lærepenge - for manglende oppmerksomhet overfor hvilke farer som lurer i trafikkbildet."
Det stemmer, min egen dumhet der. Jeg veit jo at Trysilvegen ikke noe sted å speede på. Blitt advart av familie som kjører der ofte også. Jaja. Lærepenge indeed. Anyway, storkost meg de siste dagene og er helt forelska i sykkelen min.

Sist redigert av MikaNineFive den 13 jul 2024, 23:18, redigert 2 ganger totalt.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7134
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Sykkel klar, oppkjøring Tirsdag 9. Juli
Bot men førerkort
Nyt sommeren på to hjul 


dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
-
OnlineGammelbokser
- Innlegg: 64
- Registrert: 24 apr 2024, 21:52
- Motorsykkelen din: Gammelboksere
- Bosted: Øvre Bratsberg Amt
Re: Sykkel klar, oppkjøring Tirsdag 9. Juli
Fint å se at du ikke er for oppgitt over "VV"'s aktiviteter på veiene -:-)MikaNineFive skrev: 13 jul 2024, 23:07
"MikaNineFive - forelegget du fikk var ikke for å ha kjørt for fort, men for manglende oppmerksomhet på hva som kan "lure i buskene" av politifolk. Se på det som en lærepenge - for manglende oppmerksomhet overfor hvilke farer som lurer i trafikkbildet."
Det stemmer, min egen dumhet der. Jeg veit jo at Trysilvegen ikke noe sted å speede på. Blitt advart av familie som kjører der ofte også. Jaja. Lærepenge indeed. Anyway, storkost meg de siste dagene og er helt forelska i sykkelen min.![]()
Ca 25 år etter at jeg tok "MC-lappen", ble jeg tilfeldigvis med i en "klubb" som har sikkerhet, gode kjøreferdigheter og effektiv fremkomst som lære-mål. Det åpnet endel barrierer, med å fokusere på hvilke potensielle farer som lurer i trafikkbildet omkring meg. Å bli oppmerksom på disse gjør primært at jeg har større sannsynlighet for å komme frem uten trafikkuhell, men også raskere. God flyt pga bedre kontroll over sykkelen, i stedet for f.eks overdreven oppbremsing med etterfølgende karaftig akselerasjon for å "ta igjen det tapte".
Å vite hvilke farer som lurer på veiene en kjører på øker både sannsynligheten for å unngå ulykker og ikke-planlagte innhugg i en bankkonto hvis innhold bedre kan brukes til å oppgradere sikkerhektskritiske komponenter på MCen

Fortsett å trives på din MC

- MikaNineFive
- Innlegg: 14
- Registrert: 04 jul 2024, 07:35
- Motorsykkelen din: Kawasaki zx9r E1
Re: Sykkel klar, oppkjøring Tirsdag 9. Juli
Takk det samme

Jeg er ganske forbanna over at det er sånn, tro meg, men jeg gidder ikke syte og klage over det og la det påvirke hverdagen. Det går bare ut over meg selv. Blir avbetaling også glemmer jeg det.Gammelbokser skrev: 13 jul 2024, 23:40
Fint å se at du ikke er for oppgitt over "VV"'s aktiviteter på veiene -:-)
Ca 25 år etter at jeg tok "MC-lappen", ble jeg tilfeldigvis med i en "klubb" som har sikkerhet, gode kjøreferdigheter og effektiv fremkomst som lære-mål. Det åpnet endel barrierer, med å fokusere på hvilke potensielle farer som lurer i trafikkbildet omkring meg. Å bli oppmerksom på disse gjør primært at jeg har større sannsynlighet for å komme frem uten trafikkuhell, men også raskere. God flyt pga bedre kontroll over sykkelen, i stedet for f.eks overdreven oppbremsing med etterfølgende karaftig akselerasjon for å "ta igjen det tapte".
Å vite hvilke farer som lurer på veiene en kjører på øker både sannsynligheten for å unngå ulykker og ikke-planlagte innhugg i en bankkonto hvis innhold bedre kan brukes til å oppgradere sikkerhektskritiske komponenter på MCen![]()
Fortsett å trives på din MC![]()
Yep, har sett mye på han her for eksempel https://www.youtube.com/@DanDanTheFireman
masse gode tips der !
-
- Innlegg: 883
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Bosted: Skien
Re: Sykkel klar, oppkjøring Tirsdag 9. Juli
@MikaNineFive klarer ikke la være å kommentere det med at du har sett mye på han der. I mine øyne det mest rørerete jeg har sett. Greit du ser noe hendelse som kan skje, men hvorfor se på det der å ta lærdom forstår ikke jeg. Duhar vel kjørt bil en stund og lært noe?
Ut i trafikken og lær der. Kjør defensivt og ta lærdom og kjør som at ingen andre ser deg. Ha blikk kontakt på alle som krysser for deg, så går nok dette bra. Moro på 11.000 rpm, jaja, kanskje så går det bra
Ut i trafikken og lær der. Kjør defensivt og ta lærdom og kjør som at ingen andre ser deg. Ha blikk kontakt på alle som krysser for deg, så går nok dette bra. Moro på 11.000 rpm, jaja, kanskje så går det bra

-
OnlineGammelbokser
- Innlegg: 64
- Registrert: 24 apr 2024, 21:52
- Motorsykkelen din: Gammelboksere
- Bosted: Øvre Bratsberg Amt
Re: Sykkel klar, oppkjøring Tirsdag 9. Juli
Enig med @ErikW at DanDanTheFireman's video er rørete. Jeg gjennomførte treningsopplegget som vises denne videoen: https://www.youtube.com/watch?v=6ri140voe74. Opplegget til IAM er å la erfarne sjåfører følge etter en mindre erfaren, og ved konstruktiv kritikk vise hvordan man kan kjøre bedre og sikrere. En slags fortsettelse av førerprøven, med et mer avansert læringsmål. Samme prinsipper som gjelder for trening av utryknings-sjåfører.ErikW skrev: 14 jul 2024, 00:14 @MikaNineFive klarer ikke la være å kommentere det med at du har sett mye på han der. I mine øyne det mest rørerete jeg har sett.
Re: Sykkel klar, oppkjøring Tirsdag 9. Juli
60% av 14000rpm = 8400rpmMikaNineFive skrev: 13 jul 2024, 23:07 Politi karen som stoppa meg nevnte ikke anlegge mitt. I vognkortet mitt står det 94DB ved 5k rpm, og delkevic anlegge gir 100-102(med db-killer) ved 60% RPM, høyeste RPM på min er 14k(redline). Jeg klarer ikke det regnestykket. Det låter sinnsykt tøft ut hvertfall, spesielt uten db-killer <3
- MikaNineFive
- Innlegg: 14
- Registrert: 04 jul 2024, 07:35
- Motorsykkelen din: Kawasaki zx9r E1
Re: Sykkel klar, oppkjøring Tirsdag 9. Juli
ja, men hvor mye er da DB nivået på delkevic anlegget på 5500RPM, som er brukt til måling i vognkortet mitt. Vet ikke om det går ann å regne ut eller om det må testes.Toalmar skrev: 14 jul 2024, 18:0460% av 14000rpm = 8400rpmMikaNineFive skrev: 13 jul 2024, 23:07 Politi karen som stoppa meg nevnte ikke anlegge mitt. I vognkortet mitt står det 94DB ved 5k rpm, og delkevic anlegge gir 100-102(med db-killer) ved 60% RPM, høyeste RPM på min er 14k(redline). Jeg klarer ikke det regnestykket. Det låter sinnsykt tøft ut hvertfall, spesielt uten db-killer <3
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Sykkel klar, oppkjøring Tirsdag 9. Juli
Du kan få et firma som er godkjent av SVV til å måle anlegget og hvis det er ok så få det skrevet inn i vognkortet-men tviler da det ikke er E-merket og du bare har 94DbA
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 375
- Registrert: 22 jul 2020, 13:31
- Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
- Bosted: Østfold
Re: Sykkel klar, oppkjøring Tirsdag 9. Juli
Står på nettsiden der at eksosen ikke er e-merket, da er det heller ikke lovlig i Norge da kravet er både e-merking og tilhørende godkjenningspapirer fra produsenten.MikaNineFive skrev: 13 jul 2024, 23:07 Stappet i DB-killeren igomed jeg kjørte inn til Oslo i dag. Blir vell flådd om jeg blir stoppa uten. Var grom lyt uten, men funker med også. Har ingen aning om Delkevic anlegge er lovlig her med db-killer heller. De produseres i England og det sto at anlegge er road legal der, så da regnet jeg med at det går her også.
Politi karen som stoppa meg nevnte ikke anlegge mitt. I vognkortet mitt står det 94DB ved 5k rpm, og delkevic anlegge gir 100-102(med db-killer) ved 60% RPM, høyeste RPM på min er 14k(redline). Jeg klarer ikke det regnestykket. Det låter sinnsykt tøft ut hvertfall, spesielt uten db-killer <3
Dette er anlegget: https://delkevic.co.uk/kawasaki-zx9r-ni ... ption=true
Noen som har peiling?
Re: Sykkel klar, oppkjøring Tirsdag 9. Juli
Hva følte du deg usikker på før oppkjøring?
Kjenner litt på det med plassering i svinger på landvdi
Men skal ha trinnvurderikg neste tirsdag på langkjøring, så oppkjøring fredag.
Så håper jeg får roen på det til da.
Fikk du fint vær på oppkjøring?
Kjenner litt på det med plassering i svinger på landvdi
Men skal ha trinnvurderikg neste tirsdag på langkjøring, så oppkjøring fredag.
Så håper jeg får roen på det til da.
Fikk du fint vær på oppkjøring?
- Bjerknez
- Innlegg: 24650
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Sykkel klar, oppkjøring Tirsdag 9. Juli
Ja, jøss... har selv fått 12.000 i bot (ved siden av at lappen røyk for 5 måneder). Men i 50 sonen tar dem meg ikke. Der tar jeg det pent. Er jo der dem ofte står og der det svir mest.BjørnSover skrev: 12 jul 2024, 15:09 Godt du ikke kjører som bestefar da
Kom igjen dere andre - ALLE har kunnet fått 15’ i bot. Hvertfall jeg….
Man kan selvsagt glemme seg bort... men ikke den andre dagen med førerkortet i hånden...

- MikaNineFive
- Innlegg: 14
- Registrert: 04 jul 2024, 07:35
- Motorsykkelen din: Kawasaki zx9r E1
Re: Sykkel klar, oppkjøring Tirsdag 9. Juli
For meg var det vell bare en nervøsitet på at jeg skulle knote det til i en vikepliktssituasjon, eller kjøre for fort pga jeg missa skilt.Alil skrev: 16 jul 2024, 22:19 Hva følte du deg usikker på før oppkjøring?
Kjenner litt på det med plassering i svinger på landvdi
Men skal ha trinnvurderikg neste tirsdag på langkjøring, så oppkjøring fredag.
Så håper jeg får roen på det til da.
Fikk du fint vær på oppkjøring?
var også litt usikker på fletting her med mye traffik, men det gikk greit. det var fint vær ja.
lykke til!
Sist redigert av MikaNineFive den 19 jul 2024, 20:22, redigert 1 gang totalt.