mekkern skrev:Pollti skrev:eg er nesten sikkert på at dielectric grease er syrefri vaselin med et fancy navn.
det er ikke langt unna... men liker best silikonfett i de forbannede "multipin"mc-kontaktene personlig..
på allt annet er Hvit Vaselin fullgodt med god margin. også som smøremiddel på masse rart.
Vaselin kan brukes som smøremiddel på mye rart,ja. Minner meg på denne historien jeg dro på et annet forum,jeg tok meg den friheten at jeg gikk og hentet den:
En skikkelig svær basse var og skulle kjøpe seg motorsykkel,en 10 år gammel Harley.
Han dro hjem til selger for å se på moppen,og den var helt strøken.Chromen så ny ut,det gjorde resten av sykkelen også,så kjøp ble det.
Han spurte selgeren hvordan han hadde klart å holdt chrom'en så fin.
"Jeg passer på å smøre et tynt lag med vaselin,hvis det er fare for regn",sier selgeren,og gir ham en boks vaselin til å ta med seg.
Samme kvelden hadde kjæresten hans bedt han over til middag,og for å hilse på foreldrene sine.
Han kjørte selvfølgelig med den "nye" moppen sin bort.
Kjæresten møtte ham utenfor foreldrenes hus,og forklarte ham at de var litt spesielle i dette huset. De pleide ikke snakke i det hele tatt under middagen,i tilfelle noen sa noe måtte vedkommende ta oppvasken.
Greit nok,han skulle nok klare å holde kjeft.
Da han kom inn i huset,så han oppvask overalt.Det stod skitne kopper og kasseroller over alt på kjøkkenet,og tilogmed uti gangen.
Velvel,de satte seg til bords og spiste,ingen sa et ord. Situasjonen var veldig spesiell,syntes han,og fant ut han skulle få en eller annen til å si noe.
Han begynte å kysse litt på kjæresten,ta henne litt på pattene,men ingen sa et ord. Han heiv kjæresten oppå bordet,reiv av henne buksene og for på henne,rett foran øynene på mammen og pappen. De ble noe sjokkert,men fremdeles ikke et ord.
Da han var ferdig,ble han sittende en stund og se på mammen,og fant ut at hun så jo ikke så verst ut. Så han tok likegodt og bøyde henne over stolen,og peiste på igjen.
Kjæresten ble rasende,men ikke et ord. Pappen var helt rød i ansiktet,kokte tydeligvis over,men ikke et ord. Han setter seg ned igjen da han var ferdig.
Plutselig hørtes et tordenskrall utenfor,og det begynte å regne.
Han kommer på motorsykkelen og den fine chrom'en. Tar opp vaselinboksen og reiser seg for å gå ut.
"Ok,ok, så får jeg ta den forbanna oppvasken da",sier pappen skremt:-))