Begge deler, såvidt jeg kan se. Alu i "rammen", og plast utenpå. Det finnes 2 varianter, og vi har valgt de største og "dyreste". Bilder kommer ASAPDuke 125 skrev:imponerende greier :=D>
er de handguards du har kjøpt levert i plast eller aluminium

Begge deler, såvidt jeg kan se. Alu i "rammen", og plast utenpå. Det finnes 2 varianter, og vi har valgt de største og "dyreste". Bilder kommer ASAPDuke 125 skrev:imponerende greier :=D>
er de handguards du har kjøpt levert i plast eller aluminium
Åhh? Har ikke tenkt over det, men i mitt blonde lille hode trodde jeg at originalt utstyr ville være godkjent (såsant det ikke er spesifikt fortalt at det ikke er det). Men men, der jeg kjører har jeg knapt sett en kontroll på flere år, så...pelsen skrev:bakstussen ble fin, men er antakelig ikke lenger ihht regelverket.
Jeg har skiftet skiltholder på min RC8R, det hjalp også veldig bra på utseendet. Heldigvis var denne bolt-on.
I RC8R manualen er momentet på oljefilterskruene 6Nm, men jeg ser ikke noe om Locktite på disse.
Jeg har også en EXC400, oljefilterdekselet på denne, RC8R'en og din Duke ser veldig like ut
hehe, tror nok det er andre veien de har overført erfaringer, fra de små syklene til de store. KTM har tatt dette steg for steg. Hester er det mange av i RC8R, langt flere enn jeg kan gjøre bruk av på veien...fikse skrev:At du nevner RC8 er litt morsomt, det kan virke som at de har brukt den sykkelen til å kopiere flere detaljer når de har snekret sammen denne lille tassenMangler bare et par hester og litt sånn...
Bare kjekt! Det er jo det som er halve poenget med denne loggen, at andre skal dra nytte (og gjerne delta/bidra/protestere!)andersen skrev:Jeg er superimponert. Stor takk for at du har vært så utrolig flink til å dele dine erfaringer! Tusen takk!![]()
Jeg har ikke fått min Duke 125 enda, men alle disse erfaringene skal jeg dra nytte av fra dag 1!
Forresten, kanskje du kan si noe om topphastigheten du har fått på Duke 125? Google gir mange ulike svar avhengig av land. Du er den første norsk jeg har funnet!
--
Andersen
Takk for svar! Kan jeg også spørre hvilken forhandler du har handlet sykkelen + deler fra? Jeg bor i Oslo, hvor det tilsynelatende er utsolgt for KTM Duke 125, så har derfor henvendt meg til forhandlere andre steder i landet for kjøpet. Har du en mening om det vil være problematisk for meg å kjøpe på ett sted (ikke Oslo) men utføre alle typer service + kjøp av deler hos en forhandler i Oslo? Vil jeg stå svakere mtp. garanti? Høres ut som at du har funnet en dyktig forhandler.fikse skrev: Bare kjekt! Det er jo det som er halve poenget med denne loggen, at andre skal dra nytte (og gjerne delta/bidra/protestere!)
Toppfart er i utgangspunktet maks 100-105 KM/t, pga fartssperre. Denne kan forhandler fjerne på forespørsel, den er ikke nødvenig her i Norge. Uten at jeg har hatt muligheten til å prøve, vil jeg tippe rundt 115, kanskje 120. Neppe mer. Vil du ha mer, så må det nok dreves om litt. Den har alt ganske høyt turtall ved 100KM/t, så denne er nok drevet til å ha mer aks enn toppfart. Og aks er utmerket på denne! Den er ganske "sint" for å være en 125, og f.eks 3 og 4 gir (55-90KM/t) er den kvikk og fin, og iallfall slik jeg kjører så passer det helt utmerket![]()
Skalmesjå: Jeg har handlet hos Ride i Bergen (http://www.ride.no" onclick="window.open(this.href);return false;). Så langt veldig godt fornøyd med de, men egentlig litt for tidlig å si noe. Har f.eks ennå ikke hatt behov for å reklamere på noe, så... Litt sløve på å svare på epost, men så langt jeg har sett er omtrent alle forhandlere temmelig elendige på slikt. Men så langt alt vel, jau.andersen skrev: Takk for svar! Kan jeg også spørre hvilken forhandler du har handlet sykkelen + deler fra? Jeg bor i Oslo, hvor det tilsynelatende er utsolgt for KTM Duke 125, så har derfor henvendt meg til forhandlere andre steder i landet for kjøpet. Har du en mening om det vil være problematisk for meg å kjøpe på ett sted (ikke Oslo) men utføre alle typer service + kjøp av deler hos en forhandler i Oslo? Vil jeg stå svakere mtp. garanti? Høres ut som at du har funnet en dyktig forhandler.
Synd å høre om sperren på 100-105 km. Jeg farter på E6 inn i mellom og kunne godt tenke meg å ha en trygg margin ved forbikjøringer av andre biler som ligger i f.eks 99 km/t
Takk igjen!
--
Andersen
Takker :-) Noe jobb ja, men kurant resultatHjernen skrev:Jøss, det ble såpass med varer og jobb... Bra ble det hvertfall!! Grattis!!!!
fikse skrev:Takker :-) Noe jobb ja, men kurant resultatHjernen skrev:Jøss, det ble såpass med varer og jobb... Bra ble det hvertfall!! Grattis!!!!![]()
Monterte håndbeskytterne i går: Hadde meg en liten kjøretur i går. Tippet 100mil, og det passer jo bra siden den skal på service imorgen. Småfuskingen rundt 7-8000 o/min er borte, tipper det nok har sammenheng med at nå er luftfilteret fastskrudd...
Ser kanonbra ut.fikse skrev: Monterte håndbeskytterne i går:
jadajada, bare smør det innDuke 125 skrev: Regner det på sotra eller bare vatner du etter gammel vane
jeg bor 2 mil nord .her er det sol
Takk for den GlobeGlobe skrev:Virkelig en feiandes flott arbeidslogg du har starte på her fikse. Flott med bilder, gode forklaringer og mange gode erfaringsbidrag. Rett og slett imponerende det du deler, viser, og bidrar med her sammen med oss :=D> :=D> Mange takk.......så langt...vi følger med.
Veldig hyggelig sagt av deg :-)Gizmodude skrev:Dette var skikkelig morro lesning![]()
Så lekker ut den Duke'en gitt
Jeg og mange andre her på mcsiden har montert Symtec varmefolie under originalholkene. Da slipper du tykkere holker, og de varmer mer enn godt nok.fikse skrev:
- Dernest trenger jeg varmeholker. Er veldig i tvil hva jeg skal velge. Mange som klager på tykke holker, brudd i kabler, og dårlig regulering. Har du et produkttips?