Re: Ikke gnist! Hva kan det være?
Lagt inn: 22 jul 2011, 10:15
ok;) takker for infoen Geir:) jeg kommer med en oppdatering etter regnet her har gitt seg;) godt at sykkelen står i en varm garasje:)
Flott at du fikk det til!powerfulglenn skrev:YEEEEAH!!! Idag så målte jeg og div og jeg fikk negative resultater :/ Men så fikk jeg en Idè! Så jeg tok Stålbørste og børsta inne i kabel skoen Den som går til Coilen.. Også litt på Coilen.. Også etter det så prøvde jeg men uten hell... Også prøvde jeg fler ganger å starte den og den hadde gnist men den ville ikke! Også prøvde jeg å trille den igang men da bare Hosta den... Også pussa jeg på Tennpluggen! VIPS! Så var det full fyr i den![]()
Men da begynner jeg å lure litt på egentlig hva det var? Bare dårlig kontakt med Coilen? :S
Noen tips til å stille inn Forgasseren på den ? Takker for svar igjen :) Og Spesielt takk til ALLE som har vært Aktive her og svart meg :)
brukte stålbørsten bare på den ene coilen;) var ikke bortpå tennpluggen og den med stål børste;) var bare på den "inngangen" til coilen.. er sånn kabelsko greier..Geir skrev:Flott at du fikk det til!powerfulglenn skrev:YEEEEAH!!! Idag så målte jeg og div og jeg fikk negative resultater :/ Men så fikk jeg en Idè! Så jeg tok Stålbørste og børsta inne i kabel skoen Den som går til Coilen.. Også litt på Coilen.. Også etter det så prøvde jeg men uten hell... Også prøvde jeg fler ganger å starte den og den hadde gnist men den ville ikke! Også prøvde jeg å trille den igang men da bare Hosta den... Også pussa jeg på Tennpluggen! VIPS! Så var det full fyr i den![]()
Men da begynner jeg å lure litt på egentlig hva det var? Bare dårlig kontakt med Coilen? :S
Noen tips til å stille inn Forgasseren på den ? Takker for svar igjen :) Og Spesielt takk til ALLE som har vært Aktive her og svart meg :)Akkurat hvor problemet har lagt er jo ikke godt å si. Dårlig kontakt på ett eller flere av de stedene du nevner kan gi problemer. Tennpluggen gjør jo en særdeles viktig jobb under vanskelige forhold og skal jo byttes med jevne mellomrom uansett... På tide å kjøpe ny plugg til sykkelen kanskje?
Verktøyvalget ditt er jeg litt overrasket over; stålbørste? Vanligvis vil man bruke en bit smergelpapir, et lite skrujern, en knivspiss, en llten fil eller noe i den duren for å fjerne korrosjon fra kontaktoverflatene. Stålbørste på tennpluggen kan ta knekken på hele stasen hvis du skader isolatoren rundt elektroden i midten eller evt. klarer å endre avstanden mellom elektrodene "plugg-gapet". Fort gjort når grovt verktøy tas i bruk. Rett verktøy til rett jobb er viktig, så begynn gjerne med noe lite og enkelt som passer for jobben før grovverktøyet tas i bruk...![]()
Hvorfor vil du "stille inn" forgasseren? Fusker den? For fet blanding, for mager blanding...? For å sitere fra en gammel Sabb* motor: "Hvis motoren går godt, forsøk ikke å få den til å gå bedre".
(*Båtmotor - har ingenting med bilmerket å gjøre...)
ok:) takker for svar:) da skal jeg prøve det;) blande skruen er den med sånn gullfjær på?:)Dexter skrev:Du kan godt plukke forgasseren fra hverandre uten å måtte justere, under forutsetning at du IKKE tok ut blandingsskruen. Tok du den ut så må den nødvendigvis justeres. Det gjøres ved å skru den helt inn, deretter ut så mange omdreininger som foreskrevet av produsent. På de jeg har hatt så har alle merkelig nok vært 1 og trekvart omdreining ut som første utgangspunkt. Deretter justering iht. hvordan blandingen ser ut til å være. De fleste har fungert helt fint på 1 og trekvart...
Tja, det har sannsynligvis fjær. Du vil også finne flere dyser på forskjellige steder. Disse kan du ta ut og gjøre ren. Blandeskruen burde du også ta ut når du først tar den fra hverandre. Bare skru den inn og noter hvor mye den går, så skruer du den ut like mye når du setter samme igjenpowerfulglenn skrev:ok:) takker for svar:) da skal jeg prøve det;) blande skruen er den med sånn gullfjær på?:)Dexter skrev:Du kan godt plukke forgasseren fra hverandre uten å måtte justere, under forutsetning at du IKKE tok ut blandingsskruen. Tok du den ut så må den nødvendigvis justeres. Det gjøres ved å skru den helt inn, deretter ut så mange omdreininger som foreskrevet av produsent. På de jeg har hatt så har alle merkelig nok vært 1 og trekvart omdreining ut som første utgangspunkt. Deretter justering iht. hvordan blandingen ser ut til å være. De fleste har fungert helt fint på 1 og trekvart...