Jeg er vel heller typen som har ekstremt med planer og drømmer, men
realisere.....det er problemet
Hadde en xs750 og likte den godt det lille jeg kjørte den. Hadde en xj 750 på samme tia som jeg hadde
lyst til å gjøre om til cafe racer, men den hadde ikke det helt riktige "stuket".. Litt for myke linjer på
tanken syntes jeg da. Hadde heller ikke lyst til å gjøre for mye på den. Den var litt høy og rar
foran, så det eneste jeg gjorde var å gjøre om litt på festene til instrumentet så det satt litt lenger ned,
lavere styre og dobble lykter fra biltema. Det resulterte i at ledningsnettet brant opp... Tålte vel ikke to pærer:-)
Fikk da lagt opp igjen det med reler. Fin trening
Lakkerte den i ei matt burgunder farge. Fikk de til å matte ned lakken til meg til glans 20. Det er vel 90 som er
normalt på bil.. Kan anbefale det firmaet: norbond.no bra service og billig!
Xj'n har også et "innfløkt" instrumentpanel med styringer og varsler på alt mulig. Det måtte i så fall også bort, og det tror jeg hadde blitt jobb.. Så har den bremsepumpa mellom gaffelbena under lykta med wire fra
hendelen. Det hadde også blitt no styr tror jeg om jeg skulle fått den på styret. Måtte funnet pumpe
med riktig diameter i forhold til calipere osv... Så den ble solgt til svoger'n
En xs500 set ut som en grei sykkel å bygge på. Fikk de fra 5000 i sverige for et par år siden.
Xs 650 er jo helt knall, men knall som den er også så da hadde jeg fått vondt i hjertet om jeg skulle gått på
no slik.. Dyre i innkjøp også!
Men nå står det et bmw 2002 prosjekt uti der som må på hjul før jeg kan kaste meg på en racer, selv om det
frister mer