Gleder meg til å være ferdig, og kunne stå på egne hjul

Kjenner nervene begynner å inntre, men regner med oppkjøring skal gå bra.
Wish me luck!

TheHaughom skrev:Takker for alle gratulasjoner, og spesielt til meget nyttig informasjon fra fikse!![]()
Har noen timer med godt lesestoff foran meg, ser jeg. Meget nyttig!
Det er 2012-modellen jeg har anskaffet, ja. Ligner veldig mye på 125ccm-en!
Kan ikke si jeg angrer på sykkelen i det hele tatt, landeveiskjøring er EKSTREMT morsomt nå!![]()
Eneste drawback er fartsvind på motorvei (hadde en 5 minutters tur innom i dag).
I dag blir første oljeskift tatt på Duken, har kjørt 200km - da jeg ikke var klar over at det kunne være smart å bytte allerede etter de første par timene med kjøring.
Var ute og fikk tak i oljefilterne (bytter begge, selv om det visstnok skal holde å bytte det ene - koster jo bare 60 kr stykket). :-)
Slenger nok ut noen bilder også fra prosedyren! Første lyddemper sitter rett under tappeskruen, må finne en smart løsning for å ikke olje hele greia![]()
Får se om jeg ikke bestiller meg noe carlack og acf-50 selv - resultatet så jo meget lovende ut. Forøvrig er den nypolert, mekanikeren sto med polishen i hånda og gnukket på sykkelen min idet jeg steg in døra hos Motorsyklisten AS. Men det kan jo ikke gjøres nøye nok!
Du tok det på 200KM sa du? Det er jo uansett ørten ganger bedre enn de aller aller fleste gjør. Så jeg vil tro du kan sove trygtTheHaughom skrev:Har merket at den er meget smidig i kørushen til og fra jobb. Går som en lek!
Turen som tidligere tog 20-25 minutter gjennom Stavanger sentrum gjøres nå på 5-10. Kollektivfelt er tingen![]()
Har fått med meg at det kun er i starten man skal være påpasselig med oljebytte, og angrer litt på at jeg ikke fikk det med meg tidligere - da hadde jeg også byttet på 50km. Men det får så være, 2 filtere og magnetfilter i tappeskrue er mer filtrering enn mange andre sykler kan skilte med etter det jeg har lest.
Ble anbefalt en Castrol 20w-50 mineralolje til innkjøring av Bikerstreet, noen formeninger om denne - mulig den er litt "lang"/"tung" (i mangel på bedre begrep)?
Takker for løsning med trakt etc. Hadde tenkt på noe slik jeg også, men den blir liggende veldig horisontalt. Får slenge noe papir under i tilfelle noe skulle renne feil vei
Gleder meg til å komme hjem fra jobb nuh
Vil tro den Castrol-oljen er mer enn grei nok nå. Du skal jo uansett ikke kjøre langt med den. Det meste av mineralsk olje duger til innkjøringen. 2 argumenter for det: Du kjører kort/lite før du bytter, samt at du kjører neppe med "stram vaier" over lengre tid, altså ingen ekstrembelastning. Etterpå, derimot, det er da du skal finne fram godoljen, og holde deg til denTheHaughom skrev:Tusen takk for nok et meget utfyllende svar. Jeg var også litt skeptisk til det du betegner som "stort spekter".
I manualen anbefales 10w-50 eller 10w-60 helsyntetisk olje. Motorex og Castrol er anbefalte merker.
Oljen jeg kjøpte (20w-50) var ikke blandt de billigste akkurat, og har JASO-MA sertifisering. Jeg antar da at denne vil være kurrant under innkjøringen?
Leste litt om den Royal Purple oljen du bruker, ser ut til å få utelukkende veldig gode tilbakemeldinger. Har en lokal forhandler som selger den her i Stavanger, så blir nok den jeg anskaffer etter innkjøringsperioden.
Er ikke dette andre gangen du bytter olje/filter, slik at det første gangen var spon, men ikke nå?TheHaughom skrev:Da ble det påført Castrol mineralolje under olje og filterbyttet.
Tok et par bilder, men ikke noe voldsomt, da jeg hadde altfor mye olje på henda mesteparten av tiden![]()
Olje tappes, lagde en trakt - men ble mer søl av den enn å la det renne fritt.
Venter på at sykkelen skal tappe seg...![]()
Inn med nye filter, ett på hver side av sykkelen.
Nytt filter satt i.
Skulle ta bilde av oljen, men det var faktisk veldig lite metallpartikler i den. Sååå det ble med det.
Var også strålende vær, kunne jo ikke somle bort dagen!![]()
Takk til fikse for råd og mye fin lesing i bloggen! Utrolig nyttig - håper dog Mattighofen har mer kontroll på det elektriske enn det Bajaj har i India! :[-o<