Følg med annonser på Finn, eller ta deg en tur rundt i mc forretningene.
Der er det ofte kupp å gjøre på denne årstiden.
Så kan du titte litt på sykler, og prøvesitte litt samtidig

IXS har store klær av grei kvalitet. Selges i alle fall hos MC-Utstyr or BikerStreetStigRoar skrev:Nå har jeg et lite problem med disse klæra da. Det er ingen som har store klær av de kjente og gode merkene. For min del ble det merke Bullfighter da det var kun de som hadde store nok klær altså 4xl.
Tror ikke jeg vil anbefale disse hvis du skal ha klær som varer litt og puster når det er varmt og holde tett når det regner.
Det er greie klær og bruke når det er slik 10-15 grader.
Jeg har byttet jakka 2 ganger grunnet glidlås som går istykker.
Jeg skal invistere i Rukka til neste år da dette er gode/de beste som jeg har hørt. Disse ligger i en helt annen prisklasse en Bullshit.
Jakke og bukse i Bullshit koster ca 3500.-
Jakke og bukse i Rukka koster fra 11000.- og oppover.
Jeg bruker hansker fra Halvorsson, støvler fra Lindstrand og ryggskinne fra Halvorsson.
Når det gjelder hjelm kjøpte jeg en Scuberth C3 åpningshjelm. Har også valgt com system fra Scuberth som ligger i kragen på hjelmen slik at jeg kan høre musikk og svare på telefon. Denne er også koblet til GPS.
Dette utstyret er jeg veldig godt fornøyd med.
Chevy1974 skrev:Takk for endå fleire gode råd :)
Carpa, hehe, synest den ideen var god eg :)
Er vel eit par butikkar i Drammens-området tenker eg?
Fekk forresten den nye lappen i posten i dag. Det var rekordtid, berre 2 dagar på produksjon og postgang? Dei snakka om 10 dagar på biltilsynet :)
(Jada... "Fekk lappen i posten"... Hehe, høyrest ut som eg har kjøpt lappen på postordre![]()
![]()
)
Du får et midlertidig bevis på papir etter oppkjøring. Deretter tar det 2-3 dager før du får det nye sertifikatet. :-)Carpa skrev:Chevy1974 skrev:Takk for endå fleire gode råd :)
Carpa, hehe, synest den ideen var god eg :)
Er vel eit par butikkar i Drammens-området tenker eg?
Fekk forresten den nye lappen i posten i dag. Det var rekordtid, berre 2 dagar på produksjon og postgang? Dei snakka om 10 dagar på biltilsynet :)
(Jada... "Fekk lappen i posten"... Hehe, høyrest ut som eg har kjøpt lappen på postordre![]()
![]()
)
I posten? Får du den ikke der og da altså?
Ja jeg er klar for å titte litt jeg. Bare si ifra når du skal en tur til Drammen :-)
Jeg vet om en butikk på Åssiden men det finnes sikkert flere.
Har du.... den Gamle Grønne lappen ennåCarpa skrev:Ok, da var det vel mer fancy for .. skal vi se...27 år siden..... Lappen på bil fikk jeg i hånda da jeg besto førerprøven
Har snakket med forhandler her i byen om IXS, de kommer ikke til å ta inn klær i store størrelser da de selger for lite til å lagerføre sa de. Dette sa de i starten av sesongen. Du skjønner jeg ønsker å prøve klær før jeg kjøper. må vel ut på tur til Oslo for å få meg gode klær.TheHaughom skrev:IXS har store klær av grei kvalitet. Selges i alle fall hos MC-Utstyr or BikerStreetStigRoar skrev:Nå har jeg et lite problem med disse klæra da. Det er ingen som har store klær av de kjente og gode merkene. For min del ble det merke Bullfighter da det var kun de som hadde store nok klær altså 4xl.
Tror ikke jeg vil anbefale disse hvis du skal ha klær som varer litt og puster når det er varmt og holde tett når det regner.
Det er greie klær og bruke når det er slik 10-15 grader.
Jeg har byttet jakka 2 ganger grunnet glidlås som går istykker.
Jeg skal invistere i Rukka til neste år da dette er gode/de beste som jeg har hørt. Disse ligger i en helt annen prisklasse en Bullshit.
Jakke og bukse i Bullshit koster ca 3500.-
Jakke og bukse i Rukka koster fra 11000.- og oppover.
Jeg bruker hansker fra Halvorsson, støvler fra Lindstrand og ryggskinne fra Halvorsson.
Når det gjelder hjelm kjøpte jeg en Scuberth C3 åpningshjelm. Har også valgt com system fra Scuberth som ligger i kragen på hjelmen slik at jeg kan høre musikk og svare på telefon. Denne er også koblet til GPS.
Dette utstyret er jeg veldig godt fornøyd med.
Nei men jeg har den store rosa... men må vel bytte ut den til vårenArcticTiger skrev:Har du.... den Gamle Grønne lappen ennåCarpa skrev:Ok, da var det vel mer fancy for .. skal vi se...27 år siden..... Lappen på bil fikk jeg i hånda da jeg besto førerprøven
TheHaughom skrev:Vet ikke hvor du handler, og hvor stor trafikk det er i den MC-sjappa.
Bikerstreet Stavanger har bukser opp til 4XL og jakker opp til 3XL i sortiment i alle fall![]()
Har bare bukse i ISX, og jakke i Speed & Strength som en kompis kjøpte med fra USA. :-)
Buksa har alltid holdt meg tørr i alle fall (verre med jakken, får vel kjøre en imprigneringsvask)...
finest å se på, jeg er nok ikke helt av samme oppfatning, men smak er ikke noe poeng å diskutere.Chevy1974 skrev:Når det gjeld type sykkel, så blir eg meir og meir overbevist om at det må bli ein "halv-chopper" eller "cruiser". Har spurt eit par kollegaer også, og ein av dei ristar oppgitt på hodet og seier at eg bør ha ein høg "rett-opp-og-ned-sykkel". Men eg klarar ikkje heilt å sjå meg sjølv på ein slik sykkel, og når eg ser "den riktige typen" parkert rundt omkring er eg umiddelbart borte og kikkar.Trur rett og slett eg berre må følge drømmen og gå for det som eg synest er finast å sjå på.
![]()