Og sitte lange strekker overskrevs på en gutt.... nei nei

Men.... lange bein, langt tryne og ikke redd for å legge ut på tur.
Den har noen faste trekkruter som stadig benyttes (Smia....)

Kan fort bli hetende "Æljen"

Beklager, men dette gadd jeg virkelig ikke lese. Noen (ikke nødvendigvis du boble) må lære seg avsnitt.boblehue skrev:I ride purely, and only, because it is fun. I ride because I enjoy the freedom I feel from being ...
Sent from my Galaxy SIII using Tapatalk 2
Sykkær'n er nok ikke jente nei (Min altså).OleB skrev:GSn er ikke feminin nok til å være jente nei....![]()
Og sitte lange strekker overskrevs på en gutt.... nei nei![]()
Men.... lange bein, langt tryne og ikke redd for å legge ut på tur.
Den har noen faste trekkruter som stadig benyttes (Smia....)![]()
Kan fort bli hetende "Æljen"
Må si det samme, når jeg hadde lest 1/3 hadde jeg ikke mere pust igjen, og ga oppAndreasB skrev:Beklager, men dette gadd jeg virkelig ikke lese. Noen (ikke nødvendigvis du boble) må lære seg avsnitt.boblehue skrev:I ride purely, and only, because it is fun. I ride because I enjoy the freedom I feel from being ...
Enig, det hadde kanskje ett poeng, men gadd ikke lese alt...jhn skrev:Må si det samme, når jeg hadde lest 1/3 hadde jeg ikke mere pust igjen, og ga oppAndreasB skrev:Beklager, men dette gadd jeg virkelig ikke lese. Noen (ikke nødvendigvis du boble) må lære seg avsnitt.boblehue skrev:I ride purely, and only, because it is fun. I ride because I enjoy the freedom I feel from being ...
AndreasB skrev:Beklager, men dette gadd jeg virkelig ikke lese. Noen (ikke nødvendigvis du boble) må lære seg avsnitt.boblehue skrev:I ride purely, and only, because it is fun. I ride because I enjoy the freedom I feel from being ...
Blåmann likte egAnaxim skrev:Min er blå, traust og trofast og heter "Blåmann". Da er'n en gutt.
Hvorfor ikke Gulda?ejs skrev::-)
Hadde en gul gpz750 for noen år siden,den ble hetende Gunda...
Eller Gauda?AndreasB skrev:Hvorfor ikke Gulda?ejs skrev::-)
Hadde en gul gpz750 for noen år siden,den ble hetende Gunda...![]()
Men på hvilken måte er det egentlig diskriminerende å bli kalt for jenteAndreasB skrev:Hvorfor tror alle at sykkelen sin er ei jente? Noengang vurdert at den kanskje er en gutt?
Nei nei, kjønnsnøytralisering er kjedelig damekkern skrev:i likestillingstidene så er vel kvinne/mann på vei ut og skal erstattes med de kjønnsnøytrale betegnelsene-venn/"kamerat"(bruktes på alle i sovjet)/person/slektning eller lignende?
eller holder det at kjønnet kvoteres inn? minimum 40% hun/hankjønn?
En kamerat = guttevenn.mekkern skrev:i likestillingstidene så er vel kvinne/mann på vei ut og skal erstattes med de kjønnsnøytrale betegnelsene-venn/"kamerat"(bruktes på alle i sovjet)/person/slektning eller lignende?
Nå er jeg verken svensk eller fra tidligere sovjet....AndreasB skrev:En kamerat = guttevenn.mekkern skrev:i likestillingstidene så er vel kvinne/mann på vei ut og skal erstattes med de kjønnsnøytrale betegnelsene-venn/"kamerat"(bruktes på alle i sovjet)/person/slektning eller lignende?
Venninne = jentevenn.
Men svenskene bruker jo kompis for alt egentlig.
Ingen som har påstått det hellerCarpa skrev:Nå er jeg verken svensk eller fra tidligere sovjet....AndreasB skrev:En kamerat = guttevenn.mekkern skrev:i likestillingstidene så er vel kvinne/mann på vei ut og skal erstattes med de kjønnsnøytrale betegnelsene-venn/"kamerat"(bruktes på alle i sovjet)/person/slektning eller lignende?
Venninne = jentevenn.
Dere som blander inn de daAndreasB skrev:Ingen som har påstått det hellerCarpa skrev:Nå er jeg verken svensk eller fra tidligere sovjet....AndreasB skrev:En kamerat = guttevenn.mekkern skrev:i likestillingstidene så er vel kvinne/mann på vei ut og skal erstattes med de kjønnsnøytrale betegnelsene-venn/"kamerat"(bruktes på alle i sovjet)/person/slektning eller lignende?
Venninne = jentevenn.
Jeg har ikke sagt at det er diskriminerende å kalle den for dame. Jeg sier at det er kjønnsdiskriminerende å anta at den er ei dame.. Egentlig er jo alle motorsykler gutter (En motorsykkel, ikke ei )Carpa skrev:Dere som blander inn de daAndreasB skrev:Ingen som har påstått det hellerCarpa skrev:Nå er jeg verken svensk eller fra tidligere sovjet....AndreasB skrev:En kamerat = guttevenn.mekkern skrev:i likestillingstidene så er vel kvinne/mann på vei ut og skal erstattes med de kjønnsnøytrale betegnelsene-venn/"kamerat"(bruktes på alle i sovjet)/person/slektning eller lignende?
Venninne = jentevenn.
Men svenskene bruker jo kompis for alt egentlig.![]()
![]()
Men du komenterte ikke mitt spørsmål da. Hvorfor er det diskriminerende å kalle en sykkel for dame?
Aner ikkejhn skrev:Det e vel fremdeles lov å si "en dame"?