knutk skrev:
Lavest pris får man om man bestiller fra dekkonline.com. Oppgitt pris er levert på døra. Men da må man ordne montering selv. Ser de lister opp 'Montasjepartner'. På den lista står feks Hurum dekk.
Personlig synes jeg det er litt kleint å kjøpe dekk av andre for så å komme til en forhandler som selv selger dekk og kun benytte seg av omleggingen. Ja, jeg vet at det kan gjøres, det er nok bare meg som er litt gammeldags. Tenker litt for mye på at det jo er levebrødet til vedkommende, og føler det som et hån. (ikke lett å lære gamle hunder nye triks

) Føler det litt som å ta med og spise matpakke på restaurant, og kun bestille et glass vann.
KLEINT ?
Du betaler da for omlegget, det er ca 500-600 kr med løse dekk.
Og de bruker ca 15 min, litt silicon og avballanseringslodd til noen få kr samt gratis luft
Det er god timepris det :-)
På Nesodden har vi en fyr som gjør dette, kjøp dekka, avtal på forhånd og ta turen fra der du bor :-) Han legger om for folk over hele østlandet.
Carpa
Sats på et godt merke, sykkelen din er lett så du kan fint ha et litt mer klebrig dekk en de som er beregna på tunge sportstourere
Anbefaler deg Metezeler, Pirelli eller Michelin, spesielt de to første merkene har en form som gjør de svært lettsvingte
I fjor så la på to stk Metezeler Z8, kosta ca 2480 for begge hos Delticom (motorsykkeldekk.com) , før en lengre høsttur så punkterte jeg på jobb, 1 time før jeg skulle dra, så jeg ringte rundt i Oslo og fikk satt på hos en av Oslos kjente mc forhandlere et nytt bakdekk. Jeg betalte 2650 kr for det dekket ( Et Bridgestone) og 300 i omlegg.
Faktum er at man kan ikke gi bort så mye penger knutk. Forskjellen blir for stor så man blir tvunget til å tenke seg om hvor man kjøper. Hadde jeg kjøpt både foran og bak hadde det kostet meg nærmere 5000 kr inkl omlegg. Men siden jeg kjøper hos delticom så slipper jeg unna med 3000 kr ink omlegg men jeg tar riktignok av hjula sjøl.
Samtidig tjener jo fyren som legger om 500 kr på et kvarter, det er jo 2000 kr i timen hvis han gidder. Tror han er fornøyd med det :-)