EasyRider skrev:jonnykr skrev:SuperMorten skrev:Debatter som handler om politiet eller NAV for den saks skyld, har en egen evne til å nå noen absolutte lavmål. Det blir litt som å lese kommentarfeltet under reportasjen i Dagbladet.. Noen ser visst på offentlige etater som "fienden"
Det er egentlig imponerende hvor lite man trenger oppe under topplokket for å klare å skrive..

185 kommentarer, mer eller mindre intelligente. Mest mindre..

Det er helt klart at mange ser på offentlige etater og spesielt Politiet som "fiender". Jeg har selv sett argumenter på MC forum som sier i forhold til å ha fartskontroller: "har ikke Politiet annet å gjøre enn å plage vanlige folk? ta noen terrorister f.eks.?"
Jeg tør å påstå at man finner mye uvilje mot Politiet i "MC-kretser", og man skal ikke se bort fra at det gir seg uttrykk her også. Men dette skjedde i 2010 og vi har ikke hørt om noe lignende etterpå. Så noen har nok stått i giv akt her og fått klar beskjed om hvor landet ligger, for å si det sånn.
Og å sitte her å gnåle om et enkelttilfelle fra 2010, fremstår som patetisk for meg. Spesielt siden mange "MCfolk" ikke er like selvkritiske når det gjelder å vri på gassen sjøl ute på offentlig vei.

@jonnykr
Hvem passer på deg jonnykr hvis du bryter loven? politiet?
hvem passer på politiet hvis de bryter loven? spesialenheten for politisaker?
spesialenheten ikke gjør jobben sin og passer på politiet, synes du det er riktig?
Synes du det er riktig at politiet kan bryte loven som du ikke kan bryte?
Selv om dette er en sak som ble gjort 2010 (som forøvrig gjør det enda mer useriøst, da var ihverfall ikke tunnelen så godt sikret som den er i dag!!) Er jeg glad for at avisene trykker dette. Vi har godt av få vite hva våre "voktere" gjør.
At du jonnykr synes detter er gnål og "patetisk" da forstår jeg virkelig ikke at du gidder å engasjere deg og ha en sånn nedlatende holding til oss andre som bare ønsker å utrykke våre meninger. Som du selv ikke å klarte å holde deg unna??.. Virkelig mesterlig gjort.
@SuperMorten at du samenligner denne diskusjonen på dette forumet som du
SELV har deltatt i som "absolutt lavmål" er ikke dårlig. Og mener at "Det er egentlig imponerende hvor lite man trenger oppe under topplokket for å klare å skrive..

185 kommentarer, mer eller mindre intelligente. Mest mindre..

"
Snakker du også om deg selv da?
Og nei, jeg er ikke ute etter noen. Men å snakke nedlatende om folk som jeg anser som hyggelige MCforumister DET liker jeg ikke.
Politiet har faktisk myndighet til å "bryte lover" vi ikke kan bryte om du ikke har fått det med deg. Om kriteriene for det forsvarer det selvfølgelig. Og denne hendelsen med instruktører og "skolebiler" på vei fra fortkjøring/utrykningskurs blir da også innrømmet og være uansvarlig og unødvendig. Men de finner ikke grunnlag for å reise straffesak mot de 2 instruktørene som hadde ansvaret for kjøringen.
Og det har jeg ikke noe problemer med å akseptere. Jeg synes det er helt greit faktisk. Ganske enkelt fordi at det ikke bare var en vanlig uniformert Politi som plutselig bare fant på det, men skjedde under helt spesielle omstendigheter.
Det betyr jo ikke at det ikke har blitt disiplinære reaksjoner internt, uten at jeg vet om det er tilfelle. Men, dette var i 2010 og vi har ikke hørt om noen gjentagelse av denne hendelsen.
Så for meg er dette en fillesak som Dagbladet flere år etter har fått tak i og i velkjent stil blåser opp og ut av proporsjoner. Det er så mange idioter ute i trafikken at dette med skolerte førere med instruktører er en ikkesak for meg.
Og, leser du ikke hva jeg skriver? Jeg sier at de som kritiserer og gnåler om dette, noe jeg IKKE gjør! Tvert i mot, jeg ser ikke på denne hendelsen med hevet øyebryn en gang. Jeg sier at KRITIKKEN av Politiet er patetisk. Ser du meg kritisere Politiet?
Men kjære deg og nå ER jeg nedlatende, en debatt kan da være interessant selv om kritikken er patetisk. At jeg kritiserer en del av argumentene her er jo FORDI jeg er engasjert i debatten som jeg finner interessant.
Og nedlatende holdning? Når er jeg nedlatende? Og mot hvem? Jeg mener, tåler du ikke såpass som denne supersnille debatten her, da er du jaggu meg i overkant hårsår.
Jeg har aldri vært så snill i min "karriere" som forumtroll som jeg er her inne. MC siden ser jeg på som et seriøst forum med de rette holdningene og derfor anstrenger jeg meg for å holde et sakelig nivå her og ikke ødelegge noe. Men, det er et diskusjonsforum og litt må man tåle. Spesielt når debattene holdes på et såpass sakelig nivå som dette.