Jeg tok lappen i 1991 samtidigt med lappen på Bil. Men ble ikke kjøp av MC før i 1996.
Første sykkelen var en liten softchopper i form av en Kawa LTD 440 med reimdrift.
Denne ble kjøpt nettopp som begynner sykkel. Fin motorlyd og strøken. Men jeg vokste bokstaveligt fra denne pga
medsiner som noen "glupe psykologer/psykiatrikere" sa jeg burde gå på. Gikk fra 74kg til 140kg i kroppsvekt på 4 måneder!
Så sykkelen ble solgt i 1997..
Men jeg handlet nesten en Yamaha SR 500 1978 modell i 1997, 1999 og 2004.
I 2006 så kjøpte jeg den endelig!
Denne ble kjøpt inn pga jeg likte sykkelen og jeg var desperat etter noe positivt i værdagen.
På mange måter kan en si at denne sykkelen var starten på del nr 2 av mitt liv og et nytt og bedre liv.
Livskvaliteten har steget sakte men sikkert. Denne er jo nå blitt en kjekk Cafe Racer, en stil som jeg liker godt!
Andre sykler har også hjulpet på veien.
2007 så ble en Yamaha TRX 850 kjøpt inn. Knallbra sykkel som på flere områder var bedre enn Ducati 900SS som den skulle konkurere mot.
Den hadde en knallbra motor og grom lyd. Etter en stund så lærte jeg og slenge den rundt i svinger også. Første fartsboten kom også med denne..
Solgte den i 2009 og har for så vidt angret siden..
2008 kjøpte jeg en blodtrimmet Honda XR600R 1994 modell som var Supermotardet.
Moro og kjøre her rundt lokalt men et helsike og kicke i gang!
Ble solgt pga den var så vanskelig for meg å kicke i gang.
Ca mai 2009 så hadde jeg "kun" Cafe Raceren min. Ville ha en sykkel som var grei til lengre turer og kjøpte en Yamaha Virago 750.
Den ble solgt 1 måned etterpå. Den var rett og slett ikke for meg. For treig og feil kjørestil. Ikke nok moment.
Kjøpte en Yamaha XT600E med tanken om og ha en Supermotard med El-start i juni 2009.
Denne ble motardet og trimmet en del. Råkul sykkel og den første jeg kjørte langtur med.
Men den ristet meg i stykker og var ikke egnet til lengre turer. Kun moro her lokalt.
2012 september så fikk jeg endelig solgt/gitt den XT'en bort og kjøpte meg en ekte tur/adventure bike.
En Yamaha XTZ 750 Super Tenere!
Er jo gode motorer på disse som jeg vet litt om via TRX'en min og for så vidt TDM 850 syklene.
Det faktum at en sitter høyt og uten problemer kan ta lange turer evnt på grus er jo store PLUSS!
En ting som er gjennomgående i mitt valg av MC er at jeg alltid kjøper noe jeg evnt vil forandre litt på.
Noen får jeg til og puste bedre ved bruk av bedre eksos og for eks KN filter.
Andre ting er og forandre på utseende.
Super Tenere'en er så langt blitt senket. Orginal eksos beholdes pga dette skal være min bruks/tur sykkel.
Montert bedre vindskjerm. Hepco Becker sett men må fremdeles montere alu-kofferter.
Lysene er bygd om til H4 så jeg bli sett bedre. Lurer på mer lys også for tiden.
Varmeholker er mottatt i posten og skal monteres snart. 12 volts uttak likeså.
Jeg har og 2 prosjekter på gang. En Yamaha Streetfighter og en gammel XS500 Cafe sykkel.
Tar meg god tid med begge to. Greit og ha noe og gjøre på.

Blir nok lakket gult begge 2 når tiden kommer. Streetfighteren er en gammel drøm som har stått noen år og dermed vil bli solgt fort.
XS Cafe'en vet jeg ikke hva jeg gjør med. Blir den bra og jeg er dum nok å falle for den så må jeg vel finne en plass til den.
Men egentlig så har jeg ikke plass til mer enn maks 2 sykler. Synd veteraner er så billige og enkle å mekke på.
Går hele tiden i felle etter felle der.
Hvorfor jeg ser på finn.no og autodb.no hver eneste dag når jeg har 2 sykler på veien og 2 prosjekter kan jeg ikke forklare
på noen som helst måte annet enn "galskap". Men en litt herlig form for "galskap" da vil jeg si.