jhn skrev:JohnnyTh skrev:Snikendeugle skrev:Det med tank slapping så virker det bare lurt å slippe styret /lette på grepet og la dekkene gjøre sin egen korrigering uten at et "dumt menneske" som holder alt en makter i styret for å prøve å rette opp wobblingen selv som egentlig bare forverrer situasjonen.
Ihvertfall fra det jeg lærte av Twist of the wrist II videoen. :)
Det var det jeg og trodde..
tydeligvis har jeg lite erfaring for jeg har aldri opplevd wobbling, tank slapping eller pendling. Hva er det som forårsaker dette, siden det tydelig vis er noe som skjer med alle sykler?
Jeg tror det skjer med et fåtall av alle sykler. Jeg har heller aldri opplevd det, hverken med ny god, eller gammel dårlig sykkel. Jeg kan ikke huske at noen kompiser har fortalt om det heller ( kanskje noen har nevnt svak antydning til wobbling på noen gamle 70-80 talls-sykler
Jeg vil tro man må ha rimelig stor fart hvis en topbox skal være det utslagsgivende, og at det må være noe noe annet galt også med mc'n.
Har opplevd tankslapper med 750turboen.
Uhyggelig,slapp speeden og klemte meg fast mot tanken..
dette var med små sidevesker,
Kappkjørte med en Gsx750r ,farta var ca:260-270
Med Guzzien kan jeg ikke slippe styret i 80km dersom jeg kjører med toppboksen.Uten toppboks er det ingen svingninger.
Må nok bytte styredemperen.
:-)å
If it ain't broke, I'll break it.