Bagasjeråd

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Bagasjeråd

Legg inn av JohnnyTh »

Snikendeugle skrev:Det med tank slapping så virker det bare lurt å slippe styret /lette på grepet og la dekkene gjøre sin egen korrigering uten at et "dumt menneske" som holder alt en makter i styret for å prøve å rette opp wobblingen selv som egentlig bare forverrer situasjonen.
Ihvertfall fra det jeg lærte av Twist of the wrist II videoen. :)
Det var det jeg og trodde..

tydeligvis har jeg lite erfaring for jeg har aldri opplevd wobbling, tank slapping eller pendling. Hva er det som forårsaker dette, siden det tydelig vis er noe som skjer med alle sykler?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Bagasjeråd

Legg inn av jhn »

JohnnyTh skrev:
Snikendeugle skrev:Det med tank slapping så virker det bare lurt å slippe styret /lette på grepet og la dekkene gjøre sin egen korrigering uten at et "dumt menneske" som holder alt en makter i styret for å prøve å rette opp wobblingen selv som egentlig bare forverrer situasjonen.
Ihvertfall fra det jeg lærte av Twist of the wrist II videoen. :)
Det var det jeg og trodde..

tydeligvis har jeg lite erfaring for jeg har aldri opplevd wobbling, tank slapping eller pendling. Hva er det som forårsaker dette, siden det tydelig vis er noe som skjer med alle sykler?
Jeg tror det skjer med et fåtall av alle sykler. Jeg har heller aldri opplevd det, hverken med ny god, eller gammel dårlig sykkel. Jeg kan ikke huske at noen kompiser har fortalt om det heller ( kanskje noen har nevnt svak antydning til wobbling på noen gamle 70-80 talls-sykler
Jeg vil tro man må ha rimelig stor fart hvis en topbox skal være det utslagsgivende, og at det må være noe noe annet galt også med mc'n.

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Bosted: 4645 Nodeland

Re: Bagasjeråd

Legg inn av ejs »

jhn skrev:
JohnnyTh skrev:
Snikendeugle skrev:Det med tank slapping så virker det bare lurt å slippe styret /lette på grepet og la dekkene gjøre sin egen korrigering uten at et "dumt menneske" som holder alt en makter i styret for å prøve å rette opp wobblingen selv som egentlig bare forverrer situasjonen.
Ihvertfall fra det jeg lærte av Twist of the wrist II videoen. :)
Det var det jeg og trodde..

tydeligvis har jeg lite erfaring for jeg har aldri opplevd wobbling, tank slapping eller pendling. Hva er det som forårsaker dette, siden det tydelig vis er noe som skjer med alle sykler?
Jeg tror det skjer med et fåtall av alle sykler. Jeg har heller aldri opplevd det, hverken med ny god, eller gammel dårlig sykkel. Jeg kan ikke huske at noen kompiser har fortalt om det heller ( kanskje noen har nevnt svak antydning til wobbling på noen gamle 70-80 talls-sykler
Jeg vil tro man må ha rimelig stor fart hvis en topbox skal være det utslagsgivende, og at det må være noe noe annet galt også med mc'n.

:prop:
Har opplevd tankslapper med 750turboen.
Uhyggelig,slapp speeden og klemte meg fast mot tanken..
dette var med små sidevesker,
Kappkjørte med en Gsx750r ,farta var ca:260-270

Med Guzzien kan jeg ikke slippe styret i 80km dersom jeg kjører med toppboksen.Uten toppboks er det ingen svingninger.
Må nok bytte styredemperen.
:-)å
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Bagasjeråd

Legg inn av JohnnyTh »

jhn skrev:
JohnnyTh skrev:
Snikendeugle skrev:Det med tank slapping så virker det bare lurt å slippe styret /lette på grepet og la dekkene gjøre sin egen korrigering uten at et "dumt menneske" som holder alt en makter i styret for å prøve å rette opp wobblingen selv som egentlig bare forverrer situasjonen.
Ihvertfall fra det jeg lærte av Twist of the wrist II videoen. :)
Det var det jeg og trodde..

tydeligvis har jeg lite erfaring for jeg har aldri opplevd wobbling, tank slapping eller pendling. Hva er det som forårsaker dette, siden det tydelig vis er noe som skjer med alle sykler?
Jeg tror det skjer med et fåtall av alle sykler. Jeg har heller aldri opplevd det, hverken med ny god, eller gammel dårlig sykkel. Jeg kan ikke huske at noen kompiser har fortalt om det heller ( kanskje noen har nevnt svak antydning til wobbling på noen gamle 70-80 talls-sykler
Jeg vil tro man må ha rimelig stor fart hvis en topbox skal være det utslagsgivende, og at det må være noe noe annet galt også med mc'n.
Husker noen kamerater fortalte de hadde opplevd wobbling. Må ha vært på tidlig nittitall. Helt sikkert noe som skjer. Men så vanlig kan det vel ikke være.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: Bagasjeråd

Legg inn av SuperMorten »

Har opplevd noe ubehagelig en gang. Dog ikke på grunn av bagasje, men tar det allikevel..

Litt trøtt, litt komatryne og stiv i blikket, litt uoppmerksom kom jeg litt for langt ut på kanten i en av tunnelene på E18. Hadde V-Stromen da. Jeg skvetter og svinger alt for brått ut i veibanen igjen, som fører til at jeg må korrigere tilbake, og da var den i gang. I ca 120 km/t kaster styret seg frem og tilbake, og jeg vil mene at det bare var flaks at jeg ikke gikk i asfalten.. Det eneste jeg vet at jeg gjorde var å slippe gassen. Jeg slapp ikke styret..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar