Blitt litt for tøff i trynet?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
ega16
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Blitt litt for tøff i trynet?

Legg inn av ega16 »

Geiroe skrev:Når det står i stampe vil jeg alltid prøve å finne en utvei. Dersom det er litt romslig mellom kjørefeltene kjører jeg gjerne på gulstripa, man må jo bare bruke litt skjønn. De fleste mc'er idag er jo vannkjølt, men slett ikke alle, luftkjølte mc'er har ikke godt av og bli stående å stampe om sommeren, jeg liker heller ikke å se tempmålern min nå nye høyder, og tenke på om viftene mine slår inn som de skal, varmt blir det også med varm motor og steikende sol. Da tar jeg de mulighetene som byr seg, for og forsere køen. Men jeg er forsiktig med og ikke kjøre for fort iforhold til køen, da man aldri kan vite hva bilistene kan finne på.
Man blir jo gjerne litt tøffere etterhvert som man blir varm i trøya utover sesongen.
Skal MYE til før en olje/luftavkjølt motor går varm i Norge. Jeg har ihvertfall ikke klart det til nå, holder alltid mellom 176 og 187 grader (3 av 7 streker på displayet) enda jeg er stillestående over lengre perioder.

Brukeravatar
Geiroe
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)

Legg inn av Geiroe »

Vel, jeg syns det blir ubehagelig varmt, og velger å forsere køen istedet for å stå å stampe.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
Plumber
Motorsykkelen din: Ingen...

Legg inn av Plumber »

På vei hjem i dag fra jobb, fikk jeg knipset et par bilder av 2 stk motorsykler som tok meg igjen rett over Fetsundbrua. Trafikken gikk i ca 77 km/t ( på GPS ). Slike forbikjøringer ville ikke jeg tatt :sk?

Slideshow : http://s1319.photobucket.com/user/Plumb ... ikjoringer" onclick="window.open(this.href);return false;
Suzuki GS 650 G Katana, Suzuki GS 1100 F Katana, Kawasaki 250 R, Kawasaki ER 6 F 2013

30/9-2014 ER-6F Solgt
2014: 10719 KM ( Start ) Oppdatert: 30/9-2014 : 22476
2013: 10719 KM på Kawasaki ER6F ( Ny 4/7-13 )
2013: 1914 KM på Kawasaki 250 R ( TIL 30/5-13., Solgt )
2012: 5 000 KM på Kawasaki 250 R (Fra 7/7-12., NY )

Medlem av: NMCU

Brukeravatar
Geiroe
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)

Legg inn av Geiroe »

Plumber skrev:På vei hjem i dag fra jobb, fikk jeg knipset et par bilder av 2 stk motorsykler som tok meg igjen rett over Fetsundbrua. Trafikken gikk i ca 77 km/t ( på GPS ). Slike forbikjøringer ville ikke jeg tatt :sk?
Nei, der er jeg helt enig, hvis trafikken går normalt eller beveger seg greit, så skal vi jo følge trafikkreglene.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Lego
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple RS

Legg inn av Lego »

Jeg lane-splitter hele veien til jobb.

Men bare der det er oversiktlig. Er det i en sving, skal jeg ha oversikt nok til å se at det ikke kommer bil imot. At jeg ser ham, betyr ikke at han ser meg.

Har ellers lite problemer med å kjøre forbi med trafikk i mot, men jeg ser litt ann bilen(e) som kommer i mot. Man ser veldig ofte om de legger seg litt ut for å gi plass. Gjør de ikke det, så holder jeg meg helst i eget felt til bilen er forbi, så er det bare å fortsette... :)

Brukeravatar
katana_king
Motorsykkelen din: Piaggio Fly 125

Legg inn av katana_king »

Føles som at med scootermopeden kan jeg ligge permanent mellom filene (en i hver retning f.eks) mens med motorsykkelen, spesielt med sideveskene påmontert, føler jeg at jeg tar like mye bredde som en bil, så har enda ikke drevet særlig med lane splitting :) Er vel noe som kommer med tiden. Holder til på Ekeberg så E18 der man kommer opp av tunnellen fra sentrum, der går det sakte. Bare å finne frem kollektivfeltet så er det jo greit helt til 7-eleven stasjonen, og da er i alle fall jeg fremme :)

Svar