Hmmm... Har nå snart blitt ferdig med den første vintersesongen (om man kan kalle den det?). Det har ikke vært mange dagene med snø og is, men noen har det da vært, og det har jo generelt vært litt tynt islag her og der pga underkjølt regn osv.
Jeg tror at MSX'n har 2 punkter som kunne vært bedre, for vinterkjøring, påpek gjerne fil ved påstanden min :)
* Hjulene er for små. Så snart jeg treffer sørpe, selv veldig tynt lag, føles det som om forhjulet danser swing foran der. Det kan hende det hjelper å legge vekten mer frempå, men har liksom ikke fått tid til å teste det ut. Kan jo også hende at egenvekten til sykkelen (ca 100kg) blir litt lite?
* Litt for lite kraft. Den drar veldig bra i 1, 2 og 3 gir, og du kommer opp i 70-86 uten problemer, men fra 86-110 er det veldig lite å hente. Nå er jo ikke vinteren en tid man skal kjøre for fort på, men f.eks på vei opp fra Operatunnellen vestover er det lite å hente ut, og jeg føler ikke man får samme "kontroll" over trafikkbildet som man har med en MC som lett kan skvette fremover med et lite rykk på hånden.
Jeg kan helt klart kjøre denne de neste vintrene som kommer og, men det hadde også vært morsomt å teste ut noe nytt (gammelt) og annerledes. Så jeg sitter og tenker om det kunne være en ide å selge MSX'n iløpet av sesongen og heller kjøpe noe innen Offroar/Motard, kanskje også importere fra Italia (*kremt* JanK *kremt*).
Noen som har tanker rundt sykler som egner seg, som ikke har rykte for å være oljedryppende monstre som bryter ned i første sving, og som er lett/rimelig å mekke på?