Input til dette innlegget:Anaxim skrev:Så vidt jeg vet er CBF 600F og CBF 1000F temmelig like i målene. I tester er CBF 600 blitt kalt en "stor sykkel", fysisk sett. Prøvekjørte en for en tid siden, og den er i alle fall mye større enn min Fazer 600.
Men det er jo noen år siden Honda sluttet å lage dem (i alle fall 600), så det er nok ikke så mange på markedet. Men en 600 skulle du kunne finne for rundt 50-60k, og lite kjørt (?). En annen sak er vel at dersom du regner med å kjøre mye med passasjer vil nok CBF 1000 passe deg bedre, rent motormessig.
Først en helt subjektiv; Honda CBF600 er en strålende sykkel, i særdeleshet for oss som er kortbente da laveste posisjon på denne salen (3 valg for montering) er av de laveste for touringsykler. Passer selvfølgelig også for lengre personer som da bare monterer setet opp.
Så litt fakta: Honda har ikke sluttet å produsere de, men de er ikke tatt inn til Norge unntatt for kunder som spesifikt bestiller akkurat CBF slik at de er tatt inn på bestilling og ikke kjøpt "over disk" og da er det naturlig nok ikke mange brukte av de.
Har selv en og kan ikke få fullrost den nok! Sprek, men roper ikke etter å bli kjørt tøft, selv om den kan adskillig mer enn jeg forlanger av den.
Edit til meg selv her: Honda CBF 600 gikk ut av produksjon i 2012 dessverre.