Å velge ergonomisk riktig MC?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Sv: Å velge ergonomisk riktig MC?

Legg inn av Carpa »

simpson skrev:
Carpa skrev:
Kawagutten skrev:Kunne det vært noe å heve styret litt ? koster nesten ingenting å prøve det ut :-)
Det er en tanke som har slått meg, men jeg har lyst på en mc med litt mer bånndragn også :roll:
Det du er på jakt etter heter Ducati Monster.
Den knuser Truimph på bånndrag, du får alt mulig av ekstrastash for å justere sittestilling osv.
Hvis du i tillegg er litt kort i lortefallet har Monster også lav bakkeklaring.
Det er en grunn til at det er utrolig mange jenter og kjerringer som kjører Monster.
Sving innom Løvaas i Holmestrand og de triller gladelig ut ett eksemplar for prøvekjøring.
Tror du vil bli overbevist.
Både jenter og kjerringer ja... :knegg er vel noe for meg også da..
Men nå er vi kanskje i en prisklasse som ligger litt for høyt for meg..
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Å velge ergonomisk riktig MC?

Legg inn av Carpa »

jhn skrev:
Flanker skrev: ....
Min erfaring er at små justeringer gjør stor forskjell. 2,5 cm. opp på min VFR gjorde den levelig for min rygg. Å fjerne gummien på fotpinnene på GS'en gav 6-7 mm. mer å gå på for beina og gjorde en stor forskjell i komfort.
Ja, helt enig, små justeringer er ofte nok.
Jeg har litt forskjellige plager på høyre og venstre side. Det som er riktig for den ene siden er helt feil for den andre.
På min sykkel burde den ene holken vært 2-3 cm lavere, og 2-3 cm lengere bak enn den andre.
Jeg er ikke helt symmetrisk.
I sprekere tider hadde sittestilling mindre betydning.
Den beste sittestillingen for min del ville vel vært nærmest stående, med nakkesttøtte og styreholkene i lomma

Hmm, kanskje jeg må lage litt kake igjen da, for å få hevet styret :yeyeye "Dårlig" bånndrag kan jeg leve med til jeg får råd til å koste på meg en dyrere mc.

Men jeg har noen ledninger med lite slækk så det kan jo bli litt jobb da...
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Bosted: Vestfold

Re: Å velge ergonomisk riktig MC?

Legg inn av Kawagutten »

Jeg vil anbefale en med sittestilling ala det du har,noen få grader forover men langt fra så mye som en ren R-sykkel.Dette for mer riktig stilling for ryggen.

http://cycle-ergo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Å velge ergonomisk riktig MC?

Legg inn av gorbys »

Eg har Suzuki VZ800 Intruder, eller M800, eller M50 boulevard alt etter kor i verden ein befinner seg :roll Uansett, med 54hk er den nok temmelig lik kawasakien men eg synes ikkje eg girar noko meir med den enn med andre sykler. Desse V-twin motorane har jo plenty av botndrag og drar som et lokomotiv heilt fra botn av....
Eg trur det at om ein slit med skuldrane er ikkje sykklar der ein sit rett opp og ned det riktige, slik som cruiser, enduro/adventure og slikt. Iallefall merkar eg det i bakside av skuldrane etter ei stund og eg er fri for skulderplager og andre skavanker.
Litt framoverlent funkar bedre for meg då ein ikkje blir dratt bakover av fartsvinden, yamaha fz og suzuki bandit type sykkler funker bra for meg der, har ikkje problem med meir framoverlente sykklar heller anna enn at innsida av tommelen på høgre handa blir nummen etter ei stund....

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Å velge ergonomisk riktig MC?

Legg inn av Bringisen »

Prøv for all del cruisere lenge før du bestemmer deg for en slik. Jeg gjorde ikke det og kjøpte likevel for noen år siden. En særdeles dårlig opplevelse for min kropp og solgte den neste sesong.
Racere synes jeg er greit så lenge farten er autobahnehastighet , da avlaster jeg armer og korsrygg noe. Men ellers kan det bli slitsomt i lengden, og da snakker jeg 50-60 mil + For knærne hjelper det ikke med fart heller :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Å velge ergonomisk riktig MC?

Legg inn av Carpa »

gorbys skrev:Eg har Suzuki VZ800 Intruder, eller M800, eller M50 boulevard alt etter kor i verden ein befinner seg :roll Uansett, med 54hk er den nok temmelig lik kawasakien men eg synes ikkje eg girar noko meir med den enn med andre sykler. Desse V-twin motorane har jo plenty av botndrag og drar som et lokomotiv heilt fra botn av....
Eg trur det at om ein slit med skuldrane er ikkje sykklar der ein sit rett opp og ned det riktige, slik som cruiser, enduro/adventure og slikt. Iallefall merkar eg det i bakside av skuldrane etter ei stund og eg er fri for skulderplager og andre skavanker.
Litt framoverlent funkar bedre for meg då ein ikkje blir dratt bakover av fartsvinden, yamaha fz og suzuki bandit type sykkler funker bra for meg der, har ikkje problem med meir framoverlente sykklar heller anna enn at innsida av tommelen på høgre handa blir nummen etter ei stund....

Bor ikke langt unna meg den selgeren så det går an å ta seg en tur og kanskje få prøve den. Ulempen er at den ikke har kåpe, men da kommer jo neste spørsmål... merker man stor forskjell på naken og kåpekledd mc, eller gjør vindskjermen nytta?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Å velge ergonomisk riktig MC?

Legg inn av gorbys »

Carpa skrev:
Bor ikke langt unna meg den selgeren så det går an å ta seg en tur og kanskje få prøve den. Ulempen er at den ikke har kåpe, men da kommer jo neste spørsmål... merker man stor forskjell på naken og kåpekledd mc, eller gjør vindskjermen nytta?
Eg vil sei; JA, så absolutt!

Konkret eksempel eg kan ta er med min eigen suzuki gs, og storebroren gsx som eg hadde i vinter/vår. GS', er naken, gsx har ei lita halvkåpe men det var nok til at eg kunne marsje ein 20-30km/t meir med gsx'n kontra gs'n som har sin komforthastighet i 80-90.
Forsåvidt samme leksa med intruderen eg har no og, den vindskjermen tek av utrulig mykje av vinden, og når ein sit rett opp og ned merkar ein farta mykje bedre enn på ein naken sykkel der ein sit litt framoverlent. Eg likte det ikkje og vart liksom hengande på slep etter sykkelen føltes det som. Løysinga for meg er å sette meg godt tilbake i salen, rette opp ryggen og lene meg litt inn i vinden, det er jo noko med følelsen av vinden i trynet og da :prop:

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Bosted: Vestfold

Re: Å velge ergonomisk riktig MC?

Legg inn av Kawagutten »

Carpa skrev:Bor ikke langt unna meg den selgeren så det går an å ta seg en tur og kanskje få prøve den. Ulempen er at den ikke har kåpe, men da kommer jo neste spørsmål... merker man stor forskjell på naken og kåpekledd mc, eller gjør vindskjermen nytta?
En vindskjerm gjør god nytte når den er riktig plassert og har riktig størrelse for deg ellers kan den være et helvete å ha på.Hvordan syns du den fungerer på din mc?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4327
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Bosted: Røyken

Re: Å velge ergonomisk riktig MC?

Legg inn av RuneMC »

Hvis du føler at du må lene deg framover og evt strekke på armene så kan noe som flytter styret opp og bakover hjelpe til å få mer avslappet stilling på armene.

Dernest synes jeg selv at for skarp benvinkel blir ubehagelig i lengden - der merket jeg stor bedring fra min forrige til V-Strom'en.

På custom sitter man ofte annerledes igjen, med føttene litt framover og evt at en må strekke seg framover for å nå styre - kan merkes på rygg f.eks. - men sikkert mye forskjellig fra modell til modell. Eneste sikre er vel å prøvesitte og prøvekjøre og se om en modell sier "klikk" i forhold til at alt faller på plass og virker behagelig...

Bånndrag - sammenlign moment og ikke hestekrefter. Mest moment på lave turtall = best bånndrag og det betyr ofte at kreftene er der de trengs mest til vanlig bruk (dvs ikke på racerbanen).
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39833
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Å velge ergonomisk riktig MC?

Legg inn av AJ »

Det er en slik du skal ha, vettu, Carpa :yeyeye :

Bilde

Solid cruiser med 'normal' kjørestilling og en motor med karakter og mye moment der du trenger det mest:

Bilde
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Å velge ergonomisk riktig MC?

Legg inn av jhn »

]
SuperMorten skrev:
Carpa skrev:
... med 50 hk får du sikkert litt å jobbe med. Tenker på clutche, gire, gi gass, clutche, gire, gi gass :prop: :knegg
....
Når det gjelder Kawasakien så er det akkurat det jeg var redd for at var ulempen her, gire, clutche....
Jeg hadde en japse-cruiser med opp mot 60 hk, 1100 ccm, 260 kg halvtørr, toppfart på 145 ,5 km/h på speedometer ...det var en fantastisk letthåndterlig motorsykkel som nærmest balanserte av seg selv i alle hastigheter fra 0 helt opp til toppfart, som var helt udramatisk.
Om man skulle gire eller ei, var ikke en problemstilling om man ikke hadde det veldig travelt ...men det skal man vel helst ikke ha på slike sykler?.
En meget trivelig og bekymringsfri sykkel å eie.
Om man ikke har noen ryggplager er det en behagelig sittestilling .... synes jeg

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Å velge ergonomisk riktig MC?

Legg inn av Carpa »

En italiener hadde vel vært noe det kanskje :yeyeye

Nå har jeg prøvekjørt guzziman sin Triumph men det blir for stor for meg. Langt frem til styret, og veldig bredt styret.
Bare en beskjeden prøvetur på en parkeringsplass, lettkjørt og fin sykkel da :-)

Prøvesatt Vroden til Tor også, men turte ikke kjøre den nede i trange Holmsbu. Men merket at den også var litt for stor for meg. Men den var god å sitte på, nesten som å sitte hjemme i sofaen jo :knegg

Størrelsen er jo også noe jeg må ta hensyn til, har ikke spesielt lange armer og ben gitt...
Blir nok rett og slett å prøve det jeg har muligheten til og se hva jeg havner på.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39833
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Å velge ergonomisk riktig MC?

Legg inn av AJ »

Bellagio for a Bella Donna? Can't go wrong ;-)

Koster jo en del kroner som ny og dessverre ser det ut som at tilbudet på brukte Bellagio'er er svært begrenset... :sorry
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Å velge ergonomisk riktig MC?

Legg inn av Carpa »

AJ skrev:Bellagio for a Bella Donna? Can't go wrong ;-)

Koster jo en del kroner som ny og dessverre ser det ut som at tilbudet på brukte Bellagio'er er svært begrenset... :sorry

Takk takk :redface

Måtte kikke litt på Moto Guzzi nå, og kom over denne. Tøff!

http://www.motoguzzi-us.com/motorcycles ... gt-8v.html
Bilde
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Bosted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Å velge ergonomisk riktig MC?

Legg inn av Flanker »

Norge ja... Verdens peneste touring sykkel, IMO. Må være hvit da!

En sånn står høyt opp på lista over sykler jeg har lyst til å prøvekjøre, men ser ut til å være en sjelden blomst her på berget.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Å velge ergonomisk riktig MC?

Legg inn av Carpa »

Flanker skrev:Norge ja... Verdens peneste touring sykkel, IMO. Må være hvit da!

En sånn står høyt opp på lista over sykler jeg har lyst til å prøvekjøre, men ser ut til å være en sjelden blomst her på berget.
Ikke en eneste en på finn.no i hvertfall. Totalt 24 Moto Guzzi annonser der nå så de har vel aldri vært så populære i Norge kanskje?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Bosted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Å velge ergonomisk riktig MC?

Legg inn av Flanker »

Nei, det er magert her på berget når det gjelder Guzzi forhandlere generelt. Og spesielt når det gjelder denne modellen, som man merkelig nok ikke ser ut til å ha på gulvet noe sted. Merkelig synes jeg, men den er kanskje for marginal rent salgsmessig/økonomisk i konkurranse med anerkjente touringbørser fra BMW og Yamaha?

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Sv: Å velge ergonomisk riktig MC?

Legg inn av simpson »

Carpa skrev:
simpson skrev:
Carpa skrev:
Kawagutten skrev:Kunne det vært noe å heve styret litt ? koster nesten ingenting å prøve det ut :-)
Det er en tanke som har slått meg, men jeg har lyst på en mc med litt mer bånndragn også :roll:
Det du er på jakt etter heter Ducati Monster.
Den knuser Truimph på bånndrag, du får alt mulig av ekstrastash for å justere sittestilling osv.
Hvis du i tillegg er litt kort i lortefallet har Monster også lav bakkeklaring.
Det er en grunn til at det er utrolig mange jenter og kjerringer som kjører Monster.
Sving innom Løvaas i Holmestrand og de triller gladelig ut ett eksemplar for prøvekjøring.
Tror du vil bli overbevist.
Både jenter og kjerringer ja... :knegg er vel noe for meg også da..
Men nå er vi kanskje i en prisklasse som ligger litt for høyt for meg..
Ja du er jo bare lammet :knegg
Men det er jo hva du gjør det til selv ang. pris.
Her er ett eksempel http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Ikke avskrekkende i pris dette.
Og det er rimelig forsikring også. Sikkert ikke mer enn du betaler på Kawaen.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Sv: Å velge ergonomisk riktig MC?

Legg inn av Carpa »

simpson skrev: Ja du er jo bare lammet :knegg
Men det er jo hva du gjør det til selv ang. pris.
Her er ett eksempel http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Ikke avskrekkende i pris dette.
Og det er rimelig forsikring også. Sikkert ikke mer enn du betaler på Kawaen.
hehe, ok.. er vel hva man gjør det til det også ;-)

Nei, prisen var ikke helt avskrekkende. Hadde vært gøy å prøvd en :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Bosted: Vestfold

Re: Sv: Å velge ergonomisk riktig MC?

Legg inn av Kawagutten »

Carpa skrev:
simpson skrev: Ja du er jo bare lammet :knegg
Men det er jo hva du gjør det til selv ang. pris.
Her er ett eksempel http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Ikke avskrekkende i pris dette.
Og det er rimelig forsikring også. Sikkert ikke mer enn du betaler på Kawaen.
hehe, ok.. er vel hva man gjør det til det også ;-)

Nei, prisen var ikke helt avskrekkende. Hadde vært gøy å prøvd en :thumleft
Stå på og prøv så mye du bare orker.Egenerfaring er gull og det er gratis erfaring :thumleft
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4327
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Bosted: Røyken

Re: Å velge ergonomisk riktig MC?

Legg inn av RuneMC »

Det hender en sjelden gang det står ute Guzzi Norge på Finn men det er ikke mange pga få solgt. Ofte kan de stå ute lenge på Finn. Få annonsert kan ha sammenheng med høyere verditap enn andre, hvilket gjør de til utmerkede brukt-kjøp men tilsvarende mindre gunstige å kjøpe nye. Verditapet har ikke noe med kvaliteten etter det jeg vet, men rett og slett liten markedsandel/etterspørsel.
Noe av det samme gjelder Brevia 750 og 1100 - (vanligvis flere annonser for disse modellene selv om det p.t. er ingen) men ser ut til at disse over tid har blitt mer populære som bruktkjøp, så de forsvinner nå fortere fra Finn når de dukker opp..

Ovenstående bare basert på mine sporadiske søk på Finn.no.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39833
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Å velge ergonomisk riktig MC?

Legg inn av AJ »

Ser det er tre TDM 900 til salgs på Finn:

En 2003 mod.:
Bilde

og to 2012 modeller - alle med lav km.
Fin sykkel med behagelig kjørestilling og momentsterk og sprek motor.
Her tror jeg man kan gjøre et godt kjøp :prf:

Bilde

Bilde
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Å velge ergonomisk riktig MC?

Legg inn av Carpa »

Fin denne også AJ, men er ikke den ganske høy?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Bosted: Vestfold

Re: Å velge ergonomisk riktig MC?

Legg inn av Kawagutten »

Carpa skrev:Fin denne også AJ, men er ikke den ganske høy?
Setehøyde 825 mm.2cm høyere enn din så da får du kjøre med høyhælte sko :prop:

http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha ... 0_2003.php" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Å velge ergonomisk riktig MC?

Legg inn av ojda »

Det er ikke så mange som titter på denne, men det er en
passe stor, med hyggelige vinkler knall sittekomfort.
Tvers igjennom solid og pålitelig, med glimrende turegenskaper.
Også en sykkel du bør ta med i vurderingen :thumleft
Sitthøyde 79,5 cm

http://www.motorcyclenews.com/MCN/biker ... 6-current/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Svar