Post bilde av ditt beste sommerminne
- evike
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Kontakt:
Re: Post bilde av ditt beste sommerminne
Må jeg velge, så blir jeg sittende hele kvelden og natta og se på bilder. Et av de første som virkelig slo meg var dette. Tatt på Torstreffet 2009 med en av gutta i klubben vår (NAF MC Vestfold) på sin sykkel, før festen tok helt av for oss.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Ikke lett dette
Det har vært en sommer med så utrolig mange flotte turer (og minner)
Men denne dagen, og denne plassen og bildet står som noe helt spessiellt igjen.
Forhistorien var at`n Busa og Eg for Nordattover for hos ArcticTiger å legge en visitt
Etter drøye 85 mil`s kjøring var det endt dagsværk :-)å
Vi hadde kommet til Torsbotn nesten ved Brønnøysund, med innlosjering på hytte.
Passe fornøyde, varme og sultene.
Dævven det skulle bli godt med mat. Vakkeno butikk der vettu, så middan blei potetgull og konjakk
Ihvertfall dagen derpå steppa DrGreve opp med en fantastisk tur på "fantastiske villealdrighafunnetveier (Villmarkveien)
Å dekket opp med en nydelig gryterett fra primus, på den perfekte rasteplassen med Den!panoramautsikten Nesten så det var litt Frelsesarmee over det hele :[-o<
Fantastisk ferieminne
Var mange andre på den turen også, og flere andre.
Men denne tredde klart frem da jeg bladde litt bilder
Takk til følget den dagen
[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... 419154.jpg[/img]

Forhistorien var at`n Busa og Eg for Nordattover for hos ArcticTiger å legge en visitt

Dævven det skulle bli godt med mat. Vakkeno butikk der vettu, så middan blei potetgull og konjakk

Ihvertfall dagen derpå steppa DrGreve opp med en fantastisk tur på "fantastiske villealdrighafunnetveier (Villmarkveien)

Å dekket opp med en nydelig gryterett fra primus, på den perfekte rasteplassen med Den!panoramautsikten Nesten så det var litt Frelsesarmee over det hele :[-o<
Fantastisk ferieminne

Men denne tredde klart frem da jeg bladde litt bilder

Takk til følget den dagen

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Artig å se så mange minner og ikke bare "perfekte" bilder .Det er MINNENE jeg vil se
Jeg har allerede svart i første post, men må bare understreke at jeg rett og slett ikke hadde klart å velge noe spesifikt bilde hvis det ikke hadde vært for at jeg fikk lappen i sommer. Var liksom litt spesielt akkurat dette. Har vert på uhorvelig mange Vestlandsturer og har også vært mange turer i Sverige. Flotte turer alle sammen men på hver sin måte.
Turen sammens med Cutless til Ørebro, Turen sammens med Busa Trond og gjengen til Stegastein og sist men ikke minst singelturen jeg tok til Molde via Geiranger/Trollstigen i sommerferien er nok de turene jeg kommer til å ha de sterkeste minnene om ellers :-)å

Jeg har allerede svart i første post, men må bare understreke at jeg rett og slett ikke hadde klart å velge noe spesifikt bilde hvis det ikke hadde vært for at jeg fikk lappen i sommer. Var liksom litt spesielt akkurat dette. Har vert på uhorvelig mange Vestlandsturer og har også vært mange turer i Sverige. Flotte turer alle sammen men på hver sin måte.

Turen sammens med Cutless til Ørebro, Turen sammens med Busa Trond og gjengen til Stegastein og sist men ikke minst singelturen jeg tok til Molde via Geiranger/Trollstigen i sommerferien er nok de turene jeg kommer til å ha de sterkeste minnene om ellers :-)å
- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Hmmm SÅ mange bra turer, og SÅ mange kjekke mennesker jeg har møtt i år.... umulig å plukke bare et minne som det beste.... men Lyngdalsturen med Ojda var herlig.Så jeg poster et bilde fra den... begynte turen klokka 5 om morran i fuktig vær, så skein det opp.. og neste dag (etter en fin kveld i hagen på Paulsens Hotel i Lyngdal) var bare episk. Bildet er tatt oppi Sirdal, på stigningen mot Suleskaret.
Takk for turen Ojda... håper på flere fine turer med deg... og Busa...og Lordi... og Roald og Znirln og..og..og :-)

Takk for turen Ojda... håper på flere fine turer med deg... og Busa...og Lordi... og Roald og Znirln og..og..og :-)

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- ojda
Olav K skrev:Hmmm SÅ mange bra turer, og SÅ mange kjekke mennesker jeg har møtt i år.... umulig å plukke bare et minne som det beste.... men Lyngdalsturen med Ojda var herlig.Så jeg poster et bilde fra den... begynte turen klokka 5 om morran i fuktig vær, så skein det opp.. og neste dag (etter en fin kveld i hagen på Paulsens Hotel i Lyngdal) var bare episk. Bildet er tatt oppi Sirdal, på stigningen mot Suleskaret.
Det beste Olav minnes fra sommeren er meg, det beste jeg minnes fra sommeren er Busan og det beste Busan minnes fra sommeren er meg å AT. De må være noe veldig spesiellt med Triumph-folk

)

- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
ojda skrev:
Det beste Olav minnes fra sommeren er meg, det beste jeg minnes fra sommeren er Busan og det beste Busan minnes fra sommeren er Bjerknez. De må være noe veldig spesiellt med Triumph-folk
...You meet the nicest people on a Triumph...

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bjerknez
- Kontakt:
Enig! Jeg er vertfall veldig hyggeligOlav K skrev:ojda skrev:
Det beste Olav minnes fra sommeren er meg, det beste jeg minnes fra sommeren er Busan og det beste Busan minnes fra sommeren er Bjerknez. De må være noe veldig spesiellt med Triumph-folk
...You meet the nicest people on a Triumph...

- ojda
Bjerknez skrev:Enig! Jeg er vertfall veldig hyggeligOlav K skrev:ojda skrev:
...You meet the nicest people on a Triumph...![]()
Nå var jeg litt vel rask til å knytte forbindelsene mellom Triumph-venner her

Busa`n hadde jo lagt til et bilde av A.T. og undertegnede og ikke han Bjerksnez. Min feil

Men vi har da tura me`n Bjerksnez å han var da både trivelig, og fikk etterhvert en flott
sykkel av edelt fabrikat. Så han passerer helt klart

)

- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Det er litt sent å gi råd over et halvt år etter at turen fant stedZZR-Erling skrev: ...men, hvorfor kjøre via Sverige? Det er jo den kjedelige måten.
Fra øst til nord:
unngå Sverige og E6 fra Oppdal-Trondheim.
Velg E3 til Tynset, så Røros og Villmarksveien til Stjørdal, eller Folldal til Dovrefjell-Oppdal-Sunndalsøra og videre nordover.

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Kmann
- Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Turen begynte ihvertfall veldig bra

Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
- rogg
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Kontakt:
Er mange gode sommerminner, men vil dele høstturen til Smia MC. Dette er tredje turen i Smia MC sin historie, og vi har muligens funnet noe som blir fast innslag på høsten.
Her er i alle fall noen bilder og film fra årets tur.
[video]http://vimeo.com/104249403[/video]
Et bilde fra årets tur til alpene, vært der 3 år på rad nå, like bra hver gang. Andermatt ligger innerst i dalen inne i disen.
Denne dagen sto vi opp til kjempevær og dro ivei tidlig om morgenen og kjørte Furka, Grimsel og Sustenpassene. Så mye fin natur og så mye bra veier på noen få timer er det ikke mange plasser du får
[img]https://farm6.staticflickr.com/5514/145 ... 6b4b_b.jpg[/img]_45B2999 by Arvid Storli, on Flickr
Denne dagen sto vi opp til kjempevær og dro ivei tidlig om morgenen og kjørte Furka, Grimsel og Sustenpassene. Så mye fin natur og så mye bra veier på noen få timer er det ikke mange plasser du får

[img]https://farm6.staticflickr.com/5514/145 ... 6b4b_b.jpg[/img]_45B2999 by Arvid Storli, on Flickr
Hadde i juni en tur til Honningsvåg og Nordkapp. Kjøreturen rundt Porsangerfjorden ble denne dagen helt fantastisk, og ble nok mitt beste sommerminne når det gjelder mc-tur i 2014. Porsangerfjorden og 10 000 år gamle strandlinjer i bakgrunnen av bildet.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- sankyo
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Det bildet hadde du kommet langt med i årets fotokonkurranse, hadde fått min stemme, tror jeg. Håper på en tur til Alpene i 2015.Arvid skrev:Et bilde fra årets tur til alpene, vært der 3 år på rad nå, like bra hver gang. Andermatt ligger innerst i dalen inne i disen.
Denne dagen sto vi opp til kjempevær og dro ivei tidlig om morgenen og kjørte Furka, Grimsel og Sustenpassene. Så mye fin natur og så mye bra veier på noen få timer er det ikke mange plasser du får![]()
Live long and prosper 

- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
Post bilde av ditt beste sommerminne
Den var vanskelig... Er det lov å gardere seg? Jeg klarer nemlig ikke å bestemme meg mellom Hardanger-turen i mai og høstturen med Smia MC i august, så da må det bli begge.
Her er fra Hardanger i strålende vær, nærmere bestemt ferjekai i Utne. En fantastisk tur! Været viste seg fra sin beste side alle disse 3 dagene!
Rogg har allerde lagt ut videoen (igjen) fra Smia MCs høsttur, så da poster jeg et bilde av Rogg og frue :-) Bildet er tatt et sted på strekningen Hol-Aurland. Rent kjøremessig var denne dagen, og da særlig Aurland-Lærdal over fjellet, en massiv høydare! Småvåt vei, partier med tett tåke osv. var utfordrende, men når vi kom opp på fjellet og på vei ned mot Lærdal lettet været og gav en fantastisk tur.
Her er fra Hardanger i strålende vær, nærmere bestemt ferjekai i Utne. En fantastisk tur! Været viste seg fra sin beste side alle disse 3 dagene!
Rogg har allerde lagt ut videoen (igjen) fra Smia MCs høsttur, så da poster jeg et bilde av Rogg og frue :-) Bildet er tatt et sted på strekningen Hol-Aurland. Rent kjøremessig var denne dagen, og da særlig Aurland-Lærdal over fjellet, en massiv høydare! Småvåt vei, partier med tett tåke osv. var utfordrende, men når vi kom opp på fjellet og på vei ned mot Lærdal lettet været og gav en fantastisk tur.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Takk for det :-) Har ikke vært innom forumet på noen måneder så jeg gikk dessverre glipp av fotokonkurransen.sankyo skrev:Det bildet hadde du kommet langt med i årets fotokonkurranse, hadde fått min stemme, tror jeg. Håper på en tur til Alpene i 2015.
- Bjerknez
- Kontakt:
Turen til Stegastein var veldig flott ja!rogg skrev:Er mange gode sommerminner, men vil dele høstturen til Smia MC. Dette er tredje turen i Smia MC sin historie, og vi har muligens funnet noe som blir fast innslag på høsten.

Nå var ikke jeg med på din tur, men har vert der sammens med Busa Trond hvor han slo to fluer i en smekk og tok med poden på øvelseskjøring. Desverre var ikke vi veldig heldig med været, men turen var flott i seg selv

- DrGreve
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Ja, det ble en flott tur over fra Hattfjelldal til Korgen ved E-6. Egentlig var det et genitrekk å ta villmarksveien siden det var i varmeste laget i lavlandet :)ojda skrev:Ikke lett detteDet har vært en sommer med så utrolig mange flotte turer (og minner)
![]()
Forhistorien var at`n Busa og Eg for Nordattover for hos ArcticTiger å legge en visitt![]()
Dævven det skulle bli godt med mat. Vakkeno butikk der vettu, så middan blei potetgull og konjakk![]()
Ihvertfall dagen derpå steppa DrGreve opp med en fantastisk tur på "fantastiske villealdrighafunnetveier (Villmarkveien)![]()
Fantastisk ferieminneVar mange andre på den turen også, og flere andre.
Men denne tredde klart frem da jeg bladde litt bilder![]()
Takk til følget den dagen![]()
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- DrGreve
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Eg veit da farsken hvilket minne som var best sesongen 2014..? Vestlandsturen var jo en høydare med 10 minutt med våt asfalt og 5 minutt med regn.
Jeg hadde flere flotte turer langs kystriksveien og dagen sammen med ojda og busatrond bør også nevnes. Vesterålsturen var også super, men jeg velger siste langtur for sesongen som gikk til Hamarøy og Steigen. Minusgrader om natten, men flotte forhold på dagen. Bildet er dritdårlig siden kameraet på min forrige Samsung fant ut at det ikke ville fungere lenger.. :)
Hamarøyskaftet i solskinn..
Jeg hadde flere flotte turer langs kystriksveien og dagen sammen med ojda og busatrond bør også nevnes. Vesterålsturen var også super, men jeg velger siste langtur for sesongen som gikk til Hamarøy og Steigen. Minusgrader om natten, men flotte forhold på dagen. Bildet er dritdårlig siden kameraet på min forrige Samsung fant ut at det ikke ville fungere lenger.. :)
Hamarøyskaftet i solskinn..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

- hakhap
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Bilde fra 2 langturen med kone på egen sykkel etter hun fikk lappen i sommer, be vår første tur til Sandefjord.
[img]https://farm9.staticflickr.com/8610/160 ... 95b7_n.jpg[/img]
[img]https://farm9.staticflickr.com/8610/160 ... 95b7_n.jpg[/img]
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bare å beklage, men dette bildet er ikke årets sommerminne ... men det er et hyggelig minne om en trivelig sykkel jeg hadde på 90-tallet.
hakhaps feil.
hakhaps feil.

Fra turen til nord møre i sommer. :-)