Yess, årets første tur unnagjort!
Jeg har da fått sammen yamaha'en igjen i løpet av disse dagene. Svingarmslagrene hentet jeg mandag og presset dem på plass på jobben tirsdag. Jeg kunne jo selvfølgelig ordnet det hjemme i garasjen ved hjelp av en gjengestang, men med 9 minusgrader fant jeg ut det hadde ikke noe hastverk.
Så dukket noen data-deler opp som jeg hadde bestillt for å renovere en sliten 4 år gammel pc. Så der gikk 2 dager med mekking og installering før yngstemann kunne overta den. Bytta hovedkort – prosessor – minne – skjermkort og stømforsyning for 1650,- = billig ny pc.

Selvfølgelig ikke noe kvass maskin, men det holder til spillene som yngstemann bruker. Jeg har alltid likt å rote litt rundt i pc-er så dette var bare en kosejobb.
Bremseklossene jeg bestillte lå i poskassa igår, så jeg tok dem under armen og ruslet ut i garasjen for å montere sykkelen sammen igjen. Og fikk kara-sjokk da jeg kom inn der!

Så mye dugg og kondens over alt har jeg ikke sett siden bryllypsnatta! Det var blitt mildvær ute, 6 -7 grader og småregn, og det hadde slått seg skikkelig der inne. Yamaha'en så ut som den nettopp var blitt spylt! Jaja, den pleier å se slik ut når jeg kjører om høsten også, men jeg er glad min lille italiener står tørt og godt på de varme flisene i kjelleren.
Neste hakaslepp kom da jeg hadde da jeg hadde montert kjeden og dreiv å justerte inn bakhjulet. Kjeden var godt slitt og var blitt særdeles u-jevn i lengden. Etter bare 9000km!! Det forrige holdt jo 21000km! Jeg kan ikke fatte & begripe hvordan et kjede kan bli så herpa på så kort tid. Selv om jeg gjorde et impuls-kjøp på biltema. :- Det står da «japan» på leddene. Perkele...
Etter en smule
[img]http://www.mysmilie.de/english/green/sm ... mg/026.gif[/img] justerte jeg inn kjeden så godt det lot seg gjøre, jeg
skulle ha meg en prøvetur idag. 6 grader, tørre veier og «litt» vind lå og ventet!
Ferdig, men må lade litt, måtte ta den noen runder på starteren før bensinen havnet på rette plassene. Varmkjøre litt, spraye kjeden litt ekstra og så er vi klar.
Det ble en liten tur på 5 mil i nabolaget. Heerlisch!!

Bremseklossene er jo nye, så de tar ikke så godt før de begynner å slite seg til. Og det er pussig hvor fort man blir rusten når man ikke har kjørt på noen uker, så det ble en rolig tur. Og jeg traff da 3 andre fornuftige mennesker på veien. Okei da, 2 og en halv, den ene var en 125cc