Hvorfor er det så vanskelig å få prøvekjørt MC?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Re: Hvorfor er det så vanskelig å få prøvekjørt MC?

Legg inn av mortenolb »

De hadde vel den, hvertfall nå i våres.

Brukeravatar
hakhap
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR

Legg inn av hakhap »

Jeg fikk VFR800 som lånesykkel tidligere i vår når jeg tok service å Tuono, men kan godt være det bare var 1200 forrige år.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Episk
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675. 2009 mod.

Legg inn av Episk »

ATWindsor skrev:Har vært på utkikk etter ny sykkel i år, men hva er grunnen til at det er så vanskelig å få prøvekjørt en MC? Er det så mange som kjøper MCer uten å prøve den? Biler er jo null stress å få prøvekjørt, men MC får man ofte bare prøvd en gang i løpet av sesongen på en greie organisert av leverandør, eller ikke i det hele tatt. Her i byen (Trondheim), får jeg ikke prøvd hverken suzuki, honda eller triumph, og det er ganske vanlige modeller også. Hva er greia? Er det importørene som er rare?
Mye av grunnen er nok som JK95 sier... Både Lundamo Auto og spesielt Bikerstreet virker til å ha allergi mot alt som heter service og hjelpsomhet.
JK95 skrev:Grunnen til dette ligger mye i de nevnte forhandlerne. Lundamo Auto har Suzuki, og Bikerstreet har de to andre, men ingen av dem har gitt meg inntrykk av å være særlig engasjerte i jobben :mk
Samme erfaring!
Hadde en snøscooter på verksted i SEKS måneder til Lundamo Auto på en forsikringssak. Jeg ble så lei av å vente til slutt at jeg hentet scooteren uferdig å fikset det resterende selv.
Prøvd å bestille deler på Bikerstreet, skulle ta to-tre dager. Gikk to måneder før jeg ble oppringt om delene. Da hadde jeg allerede gått lei av venting og purring så deler ble bestilt på ebay istedet.

Men Ride i Trondheim, kan ikke få nok skryt! :thumleft
Blir kun å bruke dem i all overskuelig fremtid.
It was a great time. I can't remember it, but I'll never forget it!

Svar