Klikk på bildet for video.

Jeg hadde slipon på mine tre tidligere sykler, men har ikke latt meg friste til å gjøre det samme på 1290'en.
Bare så det er sagt... Raka rør på HD e et helvetes lurveleven for alle andre!!!Bjerknez skrev: 05 mai 2017, 07:32 Jeg bryr meg ikke om selve lydtrykket når jeg er på tur, men en konstant høy frekvens synes jeg er langt mer slitsom. Vil heller kjøre harley med raka rør (støymessig) enn en plastikkrakett uten baffler.
Feks. den gamle S1000R med Akra anlegg hadde merkelig nok en støy jeg ikke likte.
Ja, der er jeg enig. Jeg er litt sånn at så lenge det bråker mer enn det går så er det fjolleteZZR-Erling skrev: 05 mai 2017, 18:01Bare så det er sagt... Raka rør på HD e et helvetes lurveleven for alle andre!!!Bjerknez skrev: 05 mai 2017, 07:32 Jeg bryr meg ikke om selve lydtrykket når jeg er på tur, men en konstant høy frekvens synes jeg er langt mer slitsom. Vil heller kjøre harley med raka rør (støymessig) enn en plastikkrakett uten baffler.
Feks. den gamle S1000R med Akra anlegg hadde merkelig nok en støy jeg ikke likte.
Slenger meg på der. Det var rake rør på Harley-en min før, en blir fort lei av det. Jeg er også drit lei folk som skal ruse med motorsykkelen sin på mc-treff, ja, vi vet hvordan en motorsykkel høres ut. Jeg har supertrap-anlegg på sykkelen min, fortsatt god lyd men volumet er skrudd litt ned.Bjerknez skrev: 05 mai 2017, 18:22Ja, der er jeg enig. Jeg er litt sånn at så lenge det bråker mer enn det går så er det fjolleteZZR-Erling skrev: 05 mai 2017, 18:01Bare så det er sagt... Raka rør på HD e et helvetes lurveleven for alle andre!!!Bjerknez skrev: 05 mai 2017, 07:32 Jeg bryr meg ikke om selve lydtrykket når jeg er på tur, men en konstant høy frekvens synes jeg er langt mer slitsom. Vil heller kjøre harley med raka rør (støymessig) enn en plastikkrakett uten baffler.
Feks. den gamle S1000R med Akra anlegg hadde merkelig nok en støy jeg ikke likte.![]()
Amen! Fatter ikke at de orker å kjøre rundt med sånt jævla bråk hele tidaZZR-Erling skrev: 05 mai 2017, 18:01 Bare så det er sagt... Raka rør på HD e et helvetes lurveleven for alle andre!!!
Raka rør på en Harley blir for mye... selv for meg som digger lyden av en v-twin!Bjerknez skrev: 05 mai 2017, 07:32 Jeg bryr meg ikke om selve lydtrykket når jeg er på tur, men en konstant høy frekvens synes jeg er langt mer slitsom. Vil heller kjøre harley med raka rør (støymessig) enn en plastikkrakett uten baffler.
Remap er spennende. Min går heller ike særlig pent på tomgang, særlig ikke når den er gjennomvarm. Kanskje den hadde hatt godt av noen nye "tanker".... :)FredrikE24 skrev: 03 jun 2017, 21:36 Videre tok jeg meg tid idag mellom alt det andre som skjer til å kle av sykkelen(det tar et kvarter totalt) og fikk skrudd ut Motronic'en, delt den opp og tatt ut gammel Eeprom'en og satt inn den nye fra John.
Så var det svært spennende å vri om tenninga og fyre den opp for første gang med nytt map. Allerede med en gang hørte man at stuttring på tomgang som disse gjerne har, var fraværende og etterhvert som motortemp. kom opp så merket man at motoren hadde en mye bedre gassresponsEn rask prøvekjøring uten kåper før jeg satt den sammen. Skyvet i motoren på mellomregisteret er klart forbedret. Blir spennende å sjekke ut dette nærere på veien.