TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV - Flyttet til BAN-forum
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV
Finnes det noe bilder av denne banen? Hvor egnet er den å kjøre på i forhold til oss som kjører R-sykkel? Støykrav osv?
Det er jo mye raskere å kjøre til Stavanger enn over fjellet til østlandet

Vet ikke om det er så mye bilder av den. Det er en gokartbane, så den er ikke så stor, men er moro å kjøre på allikevel. Bare ikke regn med å få testet toppfarten på sykkelen.
-
- Motorsykkelen din: KTM
Hei, beklager sen tilbakemelding. Stavanger RoadRacing er det som arrangerer treningene. Det er treninger hver Onsdag fra 17:00 til 20:00. Man kjører 20 min på, og deretter 20 min pause - alternerer mellom bane og gatesykler.KydeX skrev:Jeg kunne veldig gjerne tenke meg å prøve VFR'en min på Reve, men jeg får ikke tid i dag. Er det flere muligheter i løpet av året? Hvem er det som arrangerer og hvordan fungerer det?
Nivået på de med banesykler er ganske bra, men for oss på gatesykler er det veldig varierende. Jeg har ikke kjørt så mange ganger, jeg heller. Alt fra de som er der annenhver uke, til de som er der en gang eller to i året. Det er som regel ganske få i gatesykkel-puljen, og man tar veldig godt hensyn mtp. forbikjøring osv. - spesielt i forhold til nybegynnere. Jeg er jo også nybegynner, så her er det bare å slenge seg med!Sigg79 skrev:Kunne nesten tenkt meg å være med, men værmeldingen ser jo litt truende ut. Hvordan er nivået på de som kjører der? Jeg er helt fersk når det gjelder banekjøring.
Som KydeX sier, dette er en gokart bane. Den er veldig teknisk, med generelt lav fart. Maks på sletta er vel ca. 150km/t for liter-syklene. Generelt blir en liter-sykkel litt tung i svingene, men det er mange som prøver seg uansett. Ideelt er jo motard, 600cc racing duger også veldig bra.LordShaft skrev:Finnes det noe bilder av denne banen? Hvor egnet er den å kjøre på i forhold til oss som kjører R-sykkel? Støykrav osv?Det er jo mye raskere å kjøre til Stavanger enn over fjellet til østlandet
Banen (fant ikke bedre bilde):

Banen er rett over 1km lang.
Her er en video av banen som jeg fant på Youtube. Ligger mange andre filmer av banen der ute.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=S1zkyCiilWs[/video]
Forøvrig er prisene slik:
Første gang man kjører: 350kr
Ikke medlem: 500kr
Medlem (600kr/år): 350kr

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
- Tomgsx-r
- Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Har dem fått utbedret "hullene" ?? Sist jeg var der, sto det kjegler rundt med hullene....
-
Hullet mellom sving 6 og 7 (rett før sletta) er asfaltert denne uken.
Men det var vel aldri i veien slik jeg så det. Nå er det i alle fall fikset!

Sjekk ut bloggen min!
- Tomgsx-r
- Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
TheHaughom skrev:Hullet mellom sving 6 og 7 (rett før sletta) er asfaltert denne uken.![]()

Nei, men for et vimsehue som meg klarte jeg jo seff og treffe dem og

-
Hehe, ja, det kan jo skje om man kommer litt feil ut av svingen før. Den er jo litt krevende! :-)åTomgsx-r skrev:TheHaughom skrev:Hullet mellom sving 6 og 7 (rett før sletta) er asfaltert denne uken.![]()
Men det var vel aldri i veien slik jeg så det. Nå er det i alle fall fikset!![]()
Nei, men for et vimsehue som meg klarte jeg jo seff og treffe dem og
Håper på fint vær neste Onsdag, så får dere slenge dere med om dere ønsker det, Tom, KydeX og Sigg79.
LordShaft: bare å komme, du også

Sjekk ut bloggen min!
Et spørsmål: Gjelder forsikringen under kjøring på Reve?
-
- Kontakt:
Ja jeg kommer i løpet av sommeren Frøken Haughom

-
Nei, det gjør den ikke. Men det går jo an å jukse det til litt, om du skulle være veldig uheldig.KydeX skrev:Et spørsmål: Gjelder forsikringen under kjøring på Reve?

LordShaft skrev:Ja jeg kommer i løpet av sommeren Frøken Haughom![]()

Sjekk ut bloggen min!
- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Lest igjennom heele tråden nå, siden Duke 690 interessen min har "peaket" de siste dagene, med mulig kjøp til uka :)
Skaffet du deg den belly-pan plastikken du viste lenger bak?

Hmmm, passer den rundt stock-catalysatoren, tro?
Eventuelt så ser ikke Powerparts "bug spoileren" så ille ut heller på en hvit Duke.

Og vet du om det er noen forskjeller fra 2012 til 2013 modellene? (jeg skal ikke ha R modellen, men som jeg har skjønt er det en "ferdig pimpa" 690 bare).

Eventuelt så ser ikke Powerparts "bug spoileren" så ille ut heller på en hvit Duke.

Og vet du om det er noen forskjeller fra 2012 til 2013 modellene? (jeg skal ikke ha R modellen, men som jeg har skjønt er det en "ferdig pimpa" 690 bare).
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
Har ikke kjøpt bellypanen, nei. Den koster en del (rundtom 3000-3500 m/moms og frakt), så det får bli senere.Snikendeugle skrev:Lest igjennom heele tråden nå, siden Duke 690 interessen min har "peaket" de siste dagene, med mulig kjøp til uka :)
Nå har jeg som sagt cam+airbox mod på vei, rearsets, mindre frontdrev osv. på vei. Så etter det må jeg nok ta en pause i shoppinga. :-)å
Bellypanen passer ikke rundt original katalysator. Må enten ha straight pipe eller Akra racing katalysatoren, stocken blir for brei...
Bug spoileren får jeg meg ikke til å like

Forskjellen er hovedsaklig katalysatoren. Denne er bedre på 2013, ikke like restricted.Snikendeugle skrev: Eventuelt så ser ikke Powerparts "bug spoileren" så ille ut heller på en hvit Duke.
Jeg hadde definitivt gått for R-modellen om jeg skulle hatt ny sykkel nå. Lettere/mer fleksing i triple clamp som gir noe mer presis styring, + du får med Akra slipon, forget alu felger fra Marchesini (veier mindre enn cast-felgene på non-R), Brembo Monoblock bremser, crashbars og så ser den bedre ut.
Du kommer nok til å kjøpe en del av disse oppgraderingene anyways (spesielt slipon og crashbars).
Hatle Motor har R-modellen til 123.000 kr, kun 8000 kr over MSRP for standardutgaven. Kun Akra sliponen koster 6-7000 kr ny!

Sjekk ut bloggen min!
- Snikendeugle
Ahh, jaja : )
Henter Duke'n på tirsdag, mest sannsynligvis. Blir nok endel utstyr kjøp over tid, som jeg sikkert kunne fått om jeg hadde valgt R utgaven, men det passer ikke helt i økonomien akuratt nå ^^
Henter Duke'n på tirsdag, mest sannsynligvis. Blir nok endel utstyr kjøp over tid, som jeg sikkert kunne fått om jeg hadde valgt R utgaven, men det passer ikke helt i økonomien akuratt nå ^^
- Snikendeugle
Hvilke dekk bruker du på Duke'n din forresten?
Leser at de som følger med sykkelen (Dunlop Sportmax Alpha 10(?)) går veldig fort vekk.
Hva vil isåfall være beste matchen for en Duke 690, med forholdsvis lang levetid og godt veigrep til normal kjøring (ikke på bane)?
Leser at de som følger med sykkelen (Dunlop Sportmax Alpha 10(?)) går veldig fort vekk.
Hva vil isåfall være beste matchen for en Duke 690, med forholdsvis lang levetid og godt veigrep til normal kjøring (ikke på bane)?
-
- Kontakt:
Metzeler Z8 (testvinner)Snikendeugle skrev:Hvilke dekk bruker du på Duke'n din forresten?
Michelin Pilot Road 3
Dunlop Road Smart 2
Pirelli Angel GT
Ja som du ser... et sport touring dekk. Til vanlig veikjøring og lang levetid er dette beste valget.

Synes det der med testvinner eller ikke varierer hele tiden. Jeg har pilot road 3 på min, og har lest at de også har vunnet tester. Nå er jeg enda ikke på det nivået at jeg tør å teste selv hvor grensa går. Spesielt ikke på vått føre, da har jeg nesten ikke nedlegg i det hele tatt. Så da tipper jeg at alle dekkene du lista opp er bra.
- Snikendeugle
Sederja :) Takk og takkLordShaft skrev:Metzeler Z8 (testvinner)Snikendeugle skrev:Hvilke dekk bruker du på Duke'n din forresten?
Michelin Pilot Road 3
Dunlop Road Smart 2
Pirelli Angel GT
Ja som du ser... et sport touring dekk. Til vanlig veikjøring og lang levetid er dette beste valget.
Lagrer listen til tiden kommer hvor jeg eventuelt må bytte jeg også : )
-
- Kontakt:
Ja dette er for at det er sinnsyk prestsje i å ha "testvinner" dekk. Dette selger i dagens mc verden. Pilot Road 3 er fantastiske dekk ( i følge de som har brukt de) og de har vært testvinnere flere år på rad. Men den siste tiden har metzeler gått forbi med å fornye sin gummiblanding og måten å lage dekkene på. Ved testing av Sport Touring dekk er det ikke noe tvil om at de legger mest vekt på vått føre egenskapene.KydeX skrev:Synes det der med testvinner eller ikke varierer hele tiden. Jeg har pilot road 3 på min, og har lest at de også har vunnet tester. Nå er jeg enda ikke på det nivået at jeg tør å teste selv hvor grensa går. Spesielt ikke på vått føre, da har jeg nesten ikke nedlegg i det hele tatt. Så da tipper jeg at alle dekkene du lista opp er bra.
Alle disse dekkene er nok mer en god nok for oss vanlige sjåfører. Få av oss som får testet disse dekkene helt til grensen. Slik som han her har gjort

http://www.visordown.com/features/miche ... 18694.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nice, kanskje jeg skal tørre å legge meg litt kvassere i svingene :)LordShaft skrev: http://www.visordown.com/features/miche ... 18694.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Kontakt:
Er nok vi som setter begrensningene lenge før dekkene, spes på vått føre 

Kommer du nedover til Stavanger på onsdag da og blir med på Revebanen?
Tenkte jeg skulle hive meg med og svi PR3 dekka mine litt, hehe.

Tror også jeg er med på onsdag. Ser ut til at været blir bra og har også PR3 som må få svi litt. 

-
De som følger med (i alle fall på 2012 versjonen) er Michelin Pilot Power. Kjempedekk, men slites veldig fort, ja.Snikendeugle skrev:Hvilke dekk bruker du på Duke'n din forresten?
Jeg har fortsatt Pilot Power fronten, dette ser tilnærmet nytt ut. Ingen slitasje såvidt jeg kan se, men har hatt varmgang i dekket to ganger som har fått det til å låse tilfeldig under nedbremsing i sving. Kunne endt dårlig...
Pilot Power bakdekket fikk jeg en spiker i etter ca. 4800km. Gidder ikke å kjøre på bane med plugga dekk, så bytta på ca. 5200.
Har nå satt på Pilot POWER 3 (ikke Road), og det er helt ekstremt bra. 3000km og 3 banekvelder, ser fortsatt nytt ut. Antar jeg får rundt 6-7000 inkl. en 8 banedager (sånn roughly).
Skal definitivt ha Pilot Power 3 igjen, og det skal også på fronten når det er dags for å byttes ut!

Initiering, nedlegg (potta/pegs skraper før dekket slipper), stabilitet og "feel" er veldig bra.
Ser ut til å bli tørt og fint i morgen, så da blir det banekjøring ja!

Sjekk ut bloggen min!
Ser ikke ut som det blir bane på meg i kveld likevel. Vi skal på ferie på fredag, og kona har en oppfatning om at det passet dårlig...
-
Da har jeg akkurat signert en ny kontraktørstilling hos TD Williamson Offshore som IT System Administrator.
I stillingen har jeg hele ansvaret for IT systemene hos TDW, som f.eks.:
- Serverpark
- Virtualisering (vmware)
- Storage (EMC)
- Networks
- Clients
- Citrix farm
I tillegg blir jeg involvert i et SCCM prosjekt. Varighet er 6 måneder, deretter skal de ansette en i fast stilling.
Meget spennende stilling, der jeg kan få hevet kompetansen betraktelig i alle aspekter rundt IT.
Så da er det bare å se frem til oppstart 5. August!
Nå er det bare å feire dette under RoadRacing-økta etter jobb
Leit at du ikke får vært med, KydeX, men det er jo nye muligheter hver uke fremover
I stillingen har jeg hele ansvaret for IT systemene hos TDW, som f.eks.:
- Serverpark
- Virtualisering (vmware)
- Storage (EMC)
- Networks
- Clients
- Citrix farm
I tillegg blir jeg involvert i et SCCM prosjekt. Varighet er 6 måneder, deretter skal de ansette en i fast stilling.
Meget spennende stilling, der jeg kan få hevet kompetansen betraktelig i alle aspekter rundt IT.
Så da er det bare å se frem til oppstart 5. August!

Nå er det bare å feire dette under RoadRacing-økta etter jobb

Leit at du ikke får vært med, KydeX, men det er jo nye muligheter hver uke fremover

Sjekk ut bloggen min!