[video]https://vimeo.com/56392946[/video]
Jeg svarer for meg sjøl: jeg liker at draget er der, sterkt og jevnt, selv med mye last. Jeg liker å måtte gire lite, og slippe å lete etter rett gir til enhver tid, også kan man jo snu på flisa, hva er det som gjør lite kubikk bedre? :-)Bringisen skrev:Det er vel derfor de fleste av oss kjører MC , fordi det er morro å kjøre. Men hva er det som gjør det mer morro fordi det er 1400ccm ?ZZR-Tom skrev:Trenger ikkje 1400, men er no greit at det er litt moro å kjøre og
ZZR-Erling skrev:Jeg svarer for meg sjøl: jeg liker at draget er der, sterkt og jevnt, selv med mye last. Jeg liker å måtte gire lite, og slippe å lete etter rett gir til enhver tid, også kan man jo snu på flisa, hva er det som gjør lite kubikk bedre? :-)Bringisen skrev:Det er vel derfor de fleste av oss kjører MC , fordi det er morro å kjøre. Men hva er det som gjør det mer morro fordi det er 1400ccm ?ZZR-Tom skrev:Trenger ikkje 1400, men er no greit at det er litt moro å kjøre og
S1000RR TomTomB skrev:ZZR-Erling skrev:Jeg svarer for meg sjøl: jeg liker at draget er der, sterkt og jevnt, selv med mye last. Jeg liker å måtte gire lite, og slippe å lete etter rett gir til enhver tid, også kan man jo snu på flisa, hva er det som gjør lite kubikk bedre? :-)Bringisen skrev:Det er vel derfor de fleste av oss kjører MC , fordi det er morro å kjøre. Men hva er det som gjør det mer morro fordi det er 1400ccm ?ZZR-Tom skrev:Trenger ikkje 1400, men er no greit at det er litt moro å kjøre og
Tja, si det?
Vekt, smidighet, mindre avgifter, norske fartgrenser, ( tar en evighet for meg å nærme meg 200)
Så skulle jeg ha en adv, så trur jeg at jeg hadde havnet på Triumph 800
Jeg liker også å kunne utnytte sykkelens potensiale, det kan ikke jeg med 180hk++![]()
Det skremmer vettet av meg, selv om R 1000RR er utrolig sykkel å kjøre......
Eg klarer no fint å utnytte min sykkel uten å frykte at lappen ryk, den trivest godt på svingete smale vestlandsveier,er komfortabel men alikavel morrosom og den takler lett langtouring.TomB skrev:Jeg liker også å kunne utnytte sykkelens potensiale, det kan ikke jeg med 180hk++
m-m, vi har skjønt detZZR-Tom skrev:Eg klarer no fint å utnytte min sykkel uten å frykte at lappen ryk, den trivest godt på svingete smale vestlandsveier,er komfortabel men alikavel morrosom og den takler lett langtouring.TomB skrev:Jeg liker også å kunne utnytte sykkelens potensiale, det kan ikke jeg med 180hk++
At der er 180hk+ på enden av turtallsregisteret betyr ikkje at en må ligge der oppe, for der er plenty med krefter rundt 3000-6000odm.
AyeZZR-Erling skrev:m-m, vi har skjønt detZZR-Tom skrev:Eg klarer no fint å utnytte min sykkel uten å frykte at lappen ryk, den trivest godt på svingete smale vestlandsveier,er komfortabel men alikavel morrosom og den takler lett langtouring.TomB skrev:Jeg liker også å kunne utnytte sykkelens potensiale, det kan ikke jeg med 180hk++
At der er 180hk+ på enden av turtallsregisteret betyr ikkje at en må ligge der oppe, for der er plenty med krefter rundt 3000-6000odm.
TomB har jo et poeng ... det er jo mange som mener det er artigere å kjøre kjapt på en slapp moped, enn slapt på en kjapp mopedZZR-Erling skrev:m-m, vi har skjønt detZZR-Tom skrev:Eg klarer no fint å utnytte min sykkel uten å frykte at lappen ryk, den trivest godt på svingete smale vestlandsveier,er komfortabel men alikavel morrosom og den takler lett langtouring.TomB skrev:Jeg liker også å kunne utnytte sykkelens potensiale, det kan ikke jeg med 180hk++
Det er nettopp det jeg prøver å komme frem til....mekkern skrev:faen gutta er detta for tull???
alle kjøper vell det dem har lyst på???
noen "trenger" 125ccm andre "trenger" 2300ccm+++ for å oppnå mc nirvana..
noen kjøper dyre sykler noen kjøper billige
noen kjører langt-andre til pølsebua eller bare pusser og fikler...
Men vi må da innse at andre har andre valg enn oss selv-og det er deilig for da kan vi fortelle hva VI synes er fortrefflig med VÅR sykkel,og VÅR tur..
Selv om jeg er kjempefornøyd med vraka mine er ikke det noen kritikk mot andres valg og det tror ikke jeg er tilfellet her heller.
Må en kjøre kjapt sjølv om en har motor?jhn skrev:TomB har jo et poeng ... det er jo mange som mener det er artigere å kjøre kjapt på en slapp moped, enn slapt på en kjapp mopedZZR-Erling skrev:m-m, vi har skjønt detZZR-Tom skrev:Eg klarer no fint å utnytte min sykkel uten å frykte at lappen ryk, den trivest godt på svingete smale vestlandsveier,er komfortabel men alikavel morrosom og den takler lett langtouring.TomB skrev:Jeg liker også å kunne utnytte sykkelens potensiale, det kan ikke jeg med 180hk++
Vi er jo enig joZZR-Erling skrev:Jeg svarer for meg sjøl: jeg liker at draget er der, sterkt og jevnt, selv med mye last. Jeg liker å måtte gire lite, og slippe å lete etter rett gir til enhver tid, også kan man jo snu på flisa, hva er det som gjør lite kubikk bedre? :-)Bringisen skrev:Det er vel derfor de fleste av oss kjører MC , fordi det er morro å kjøre. Men hva er det som gjør det mer morro fordi det er 1400ccm ?ZZR-Tom skrev:Trenger ikkje 1400, men er no greit at det er litt moro å kjøre og
Liker å piske`n litt se, høyt turtall, høy lyd = morroZZR-Tom skrev:Må en kjøre kjapt sjølv om en har motor?jhn skrev:TomB har jo et poeng ... det er jo mange som mener det er artigere å kjøre kjapt på en slapp moped, enn slapt på en kjapp mopedZZR-Erling skrev:m-m, vi har skjønt detZZR-Tom skrev:Eg klarer no fint å utnytte min sykkel uten å frykte at lappen ryk, den trivest godt på svingete smale vestlandsveier,er komfortabel men alikavel morrosom og den takler lett langtouring.TomB skrev:Jeg liker også å kunne utnytte sykkelens potensiale, det kan ikke jeg med 180hk++
Ahhh, endelig...det der var noen av de tingene jeg ville høre som jeg også selv har funnet ut.ZZR-Tom skrev:Eg klarer no fint å utnytte min sykkel uten å frykte at lappen ryk, den trivest godt på svingete smale vestlandsveier,er komfortabel men alikavel morrosom og den takler lett langtouring.TomB skrev:Jeg liker også å kunne utnytte sykkelens potensiale, det kan ikke jeg med 180hk++
Men nå har de fleste Adventuresyklene en motorkontruksjon som er veldig momentsterk på lave turtall og lav gearet i forhold til mange asfaltsykler så det å kjøre med to på og bagasje krever ikke my giring og jaging av turtall.JohnnyTh skrev:Hovedgrunnen til at jeg en gang i tiden gikk fra 750 til 1100 var at jeg stort sett kjørte med 2 på og syntes 750 ble litt tamt og mye giring. Selv om kona nå kjører egen sykkel og eneste pasasjeren jeg stort sett har bakpå er datteren min på 13 som ikke veier stort så kan jeg ikke tenke meg å gå ned i kubikk. Og bruker disse hestene støtt og stadig ved akselrasjoner. Har kjørt meg selv ut av farlige sitvasjoner flere en en gang.
Vet ikke hvilken sykkel du snakker om her men når man har last og passasjerer så er det vel ikke hestekreftene som er det mest essensielle , det er vel dreiemomentet.JohnnyTh skrev:Hovedgrunnen til at jeg en gang i tiden gikk fra 750 til 1100 var at jeg stort sett kjørte med 2 på og syntes 750 ble litt tamt og mye giring. Selv om kona nå kjører egen sykkel og eneste pasasjeren jeg stort sett har bakpå er datteren min på 13 som ikke veier stort så kan jeg ikke tenke meg å gå ned i kubikk. Og bruker disse hestene støtt og stadig ved akselrasjoner. Har kjørt meg selv ut av farlige sitvasjoner flere en en gang.
Nok er forliteBringisen skrev: Kanskje de som er interessert lage en annen tråd der man kan diskutere hvor mye kubikk som er nok?
Den ser jo faktisk mye tyngre ut enn den er og ser også mye tyngre ut enn Exploreren.ZZR-Erling skrev:Hmmmm...denne her er like tung/lett som Tiger Explorer:
http://www.bmw-motorrad.no/no/no/index. ... ¬rack=1
..og har ESA..
Har man lov til å si "tenne raketten" herZZR-Erling skrev:Man må ha så mye at man kan "tenne raketten" av og til
Ser den er 3 kg tyngre enn GSA kjøreklar, men føles ikke slik. Hadde en test tur med den på BMW touringtreffet i 2010. Gikk som på skinner, sitter fint oppreist med god oversikt, samme effekt som GSA, masse fancy radiojustering og vindskjermjusteringetc. MEN, sykkelen gikk så "smooth" at den ble kjedelig å kjøre. Husker jeg tenkte da at dette får bli en baik når jeg begynner å bli treg i leddene, sikkert når jeg er passert 60+ZZR-Erling skrev:Hmmmm...denne her er like tung/lett som Tiger Explorer:
..og har ESA..
Hei Kjetil! (Meldte meg ut av Bike igen). Mener du at RT'n går mye smoothere enn din GSA?Bergen skrev:Ser den er 3 kg tyngre enn GSA kjøreklar, men føles ikke slik. Hadde en test tur med den på BMW touringtreffet i 2010. Gikk som på skinner, sitter fint oppreist med god oversikt, samme effekt som GSA, masse fancy radiojustering og vindskjermjusteringetc. MEN, sykkelen gikk så "smooth" at den ble kjedelig å kjøre. Husker jeg tenkte da at dette får bli en baik når jeg begynner å bli treg i leddene, sikkert når jeg er passert 60+ZZR-Erling skrev:Hmmmm...denne her er like tung/lett som Tiger Explorer:
..og har ESA..Kjørte den gang K1300S og ble overbevist om at GSA var noe å prøve ut. Testet også S1000RR, det var bedre å sitte seg på trettehundren igjen...
Men når det er sagt, er en del medlemmer i BMW klubben som cruiser på grusveier med RT har jeg skjønt.
Nei, kjøp sykkel etter lommebok og ønske. Og prøv gjerne eventyr/reiseenduro som tråden handler om. Jeg er iallefall bitt av basillen. Nå trenger jeg en bare en lett crosser med hvite skilter i garasjen til å få ut adrenalinet på og som ikke koster titusenvis av kroner å fikse etter en tryning