Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Tobben84 »

Hvordan opplevde du Traceren ift vanlig mt-09, hvis du har prøvd den? Men enig med deg i motoren, den er syyyyyyk, og det er ganske villt at vanlig mt-09 blir lansert som nybegynnersykkel noen plasser, det er den virkelig ikke!

Den vindskjermen der var ille :lol

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Jeg har forøvrig jævla lyst til å prøve tracern :(

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av thewiz »

mortenolb skrev:
thewiz skrev:Bjerknez, var du på Høiden rundt 11:45 - 12:00 ? Jeg så en triple som stå utenfor der. Jeg var innom for å bestille en bolt.

Et annet spørsmål, leste jeg at du har sluttet å snuse? Jeg prøvde meg på dette. Var snusfri fra klokken 17.00 i går til akkurat nå, da jeg sprakk. Det var MYE værre enn jeg trodde det kom til å være. Ble meget forbanna, grinete, følte meg "syk" og klarte ikke å sove på natten pga kaldsvetting og frustrasjon. Men jeg SKAL slutte, noen tips? Trappe ned er kanskje min beste løsning.
Det er forbanna mye lettere å slutte når man fortsatt har snus igjen. Hvis du slutter å snuse når du går tom for snus, så får du samtidig den "trenger å kjøpe snus"-greia :P Litt lettere når man veit at man har snus i lomma hvis du absolutt skulle trenge det - og om du tar en, så tar du sikkert sjeldnere.

Men noe jeg har lagt merke til når det kommer til folk som skal slutte med røyk/snus, så er det svært få som klarer det om de ikke faktisk er genuint interessert i å slutte. Hvis det er fordi man "ikke burde" så skal du ha ekstremt god viljestyrke :P
Ja, fikk litt noia når jeg tok min "siste" snus i går og kastet den tomme boksen. Nå har jeg kjøpt ny boks, og planen er at jeg skal prøve å ha denne så lenge som mulig. Jeg kan nok godt klare meg på 5-6 snus om dagen. Hvis jeg klarer å ha 1 boks i 1 uke er jeg storfornøyd.

Kroppen / sinnet mitt likte ihvertfall IKKE snusslutten. Følte meg helt forferdelig. Det værste er at jeg blir så forbanna, gikk utover kjerringa i går kveld. :[-X

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Var nok jeg som var på Høiden da ja thewiz :thumleft

Blir vanskelig å sammenligne Traceren med MT09 etter bare noen minutter på MT09, men følte vel at vi snakker om samme motor her med samme drag. Men selv om motoren dro veldig bra, så følte jeg liksom ikke at dette hadde fått meg noe raskere fra A til B. Som sagt en sykkel som må vokse litt på meg sagte men sikkert. Føler den er litt vulgær og uraffinert. Det klunker som pokker inn i girene og det gynger av gårde på myke dempere. Salen er stein hard (for meg) og den orginale godlyden er i følge forhandler totalt fraværende.

Skulle jeg hatt en slik sykkel i dag, så måtte det bli med Akrapovic, bedre sal samt justering og eller bytting av dempere. Men da stiger også prisen som vel er hovedargumentet for å kjøpe denne sykkelen. Blir nok litt for hard kost og gå fra en liten og lett, samt balansert og smooth Street Triple R til en Tracer. Blir litt som å gå fra en Mini Cooper S og inn i en Chevrolet Tahoe...

Sykkelen koster 132.000,- og slenger man på Akrapovic, dempere og bedre sal, så havner man vel fort på 160.000,- Og da må man dog leve med litt girklunking. Er vel bare sånn det er :knegg

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Skjønner ikke hva du skal bytte dempere for :P Går an å justere om de er for myke. :-)å Det er vel uansett ikke sammenlignbart med en streetfighter. :knegg

Girklunking er bare fint det. Føles mye tightere enn at man brått ble usikker på om man gira eller ikke :prop:
Sist redigert av mortenolb den 24 apr 2015, 15:02, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av biker7 »

Ashland skrev:Lurer på hva designerene gikk på da de plasserte den vindskjermen og synes den så ok ut :scratch
Er vel ikke orginal vindskjerm dette. Men jaggu var den diger og "støgg", ja! Må væra stjælt fra en GoldWing denna vel. :P :p
Bilde av orginal :
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av biker7 den 24 apr 2015, 15:04, redigert 2 ganger totalt.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

thewiz skrev:
mortenolb skrev:
thewiz skrev:Bjerknez, var du på Høiden rundt 11:45 - 12:00 ? Jeg så en triple som stå utenfor der. Jeg var innom for å bestille en bolt.

Et annet spørsmål, leste jeg at du har sluttet å snuse? Jeg prøvde meg på dette. Var snusfri fra klokken 17.00 i går til akkurat nå, da jeg sprakk. Det var MYE værre enn jeg trodde det kom til å være. Ble meget forbanna, grinete, følte meg "syk" og klarte ikke å sove på natten pga kaldsvetting og frustrasjon. Men jeg SKAL slutte, noen tips? Trappe ned er kanskje min beste løsning.
Det er forbanna mye lettere å slutte når man fortsatt har snus igjen. Hvis du slutter å snuse når du går tom for snus, så får du samtidig den "trenger å kjøpe snus"-greia :P Litt lettere når man veit at man har snus i lomma hvis du absolutt skulle trenge det - og om du tar en, så tar du sikkert sjeldnere.

Men noe jeg har lagt merke til når det kommer til folk som skal slutte med røyk/snus, så er det svært få som klarer det om de ikke faktisk er genuint interessert i å slutte. Hvis det er fordi man "ikke burde" så skal du ha ekstremt god viljestyrke :P
Ja, fikk litt noia når jeg tok min "siste" snus i går og kastet den tomme boksen. Nå har jeg kjøpt ny boks, og planen er at jeg skal prøve å ha denne så lenge som mulig. Jeg kan nok godt klare meg på 5-6 snus om dagen. Hvis jeg klarer å ha 1 boks i 1 uke er jeg storfornøyd.

Kroppen / sinnet mitt likte ihvertfall IKKE snusslutten. Følte meg helt forferdelig. Det værste er at jeg blir så forbanna, gikk utover kjerringa i går kveld. :[-X
Jeg har tidligere nevnt at jeg er ganske så sær og standhaftig av natur, så når jeg først har bestemt meg, så blir det sånn... ferdig med det. :thumleft

Jeg har sluttet og snuse for godt, og det er ingen som kommer til å se meg med snus under leppa igjen så lenge jeg lever. Ja.. det er litt kjipt de første dagene, men det handler bare om å omstille seg litt. Bytt ut snusen med en kaffekopp, eller sitt og sutt på en potet. Samme faen hva du gjør egentlig. Hovedpoenget er å slutte å snuse.

Sluttet å røyke for over to år siden også, etter 25 år. Gikk helt fint det også og har ikke rørt en sigarett etterpå :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Da jeg kikka på denne sykkelen tidligere tenkte jeg at det hadde vært spennende å se hvordan den så ut uten vindskjerm, og om det var et alternativ. Kom vel frem til at det hadde sett litt rart ut, men nå som jeg ser igjen så kan det jo hende det hadde funka med noe sånn smått, alá den Cutless har satt på!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Skjønner ikke hva du skal bytte dempere for :P Går an å justere om de er for myke. :-)å Det er vel uansett ikke sammenlignbart med en streetfighter. :knegg

Girklunking er bare fint det. Føles mye tightere enn at man brått ble usikker på om man gira eller ikke :prop:
Er nok bare jeg som må vende meg til en annen type sykkel muligens. I forhold til hva jeg er vandt til er disse demperne myke. Men kanskje skal det være slik på en slik sykkel...?
Jeg sitter heller ikke skikkelig "fast" på sykkelen. Jeg får liksom ikke klemt meg skikkelig fast, så når man først gir gjernet så føler jeg meg som en heks på et kosteskaft.

Men som sagt... dette er en sykkel som må vokse litt på meg, og komme gradvis :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Det er vel både litt smak og behag, og litt sykkelen. De kan nok justeres hardere, men igjen så er det jo en helt annen sykkel. Du hadde sikkert opplevd det som mer behagelig å kjøre på dårlig vei med denne enn hva du gjør med din egen.

Jeg ser hva du mener med å klemme deg fast, jeg tenkte litt over det da jeg prøvesatt den på messa. Det er nok vanesak det også, jeg ser jo at de driver og kjører på bakhjulet med den, så de får vel klamra seg fast på noe vis :P

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Ja, som sagt... denne må nok vokse litt på meg. :thumleft

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av jongsanim »

Bjerknez skrev: Jeg og TOH tok oss en tur til Arvika, for å ta oss litt asiatisk buffet(?). Smakte faktisk godt dette også, så nå kan jeg krysse det av tingene jeg skal gjøre før jeg dør.
Skal til samme sted i sommer, det ble rett og slett FOR mange tusenlapper spart på å ta turen ned dit for 20.000 servicen... Litt hyklerisk av meg siden jeg selv driver butikk, dog ikke samme bransje.

Uansett, du sier at dere dro til Arvika, dette er det nærmeste man kan kalle sivilisasjon? Noe annet å foreta seg i området? Regner med at 20.000 servicen tar litt tid :P

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

jongsanim skrev:
Bjerknez skrev: Jeg og TOH tok oss en tur til Arvika, for å ta oss litt asiatisk buffet(?). Smakte faktisk godt dette også, så nå kan jeg krysse det av tingene jeg skal gjøre før jeg dør.
Skal til samme sted i sommer, det ble rett og slett FOR mange tusenlapper spart på å ta turen ned dit for 20.000 servicen... Litt hyklerisk av meg siden jeg selv driver butikk, dog ikke samme bransje.

Uansett, du sier at dere dro til Arvika, dette er det nærmeste man kan kalle sivilisasjon? Noe annet å foreta seg i området? Regner med at 20.000 servicen tar litt tid :P
Jeg har vertfall ikke dårlig samvittighet. Jeg slenger ikke 6.000,- mer på bordet i Norge for morroskyld pr. År. :thumleft husk at du må trekke fra kursen også. På 5.000,- så blir dette 500,- NOK. Med dagens kurs :thumleft

Arvika er vel en by med grei størrelse. Du kan jo også dra til Karlstad som ligger ca. 7 mil motsatt vei. :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Begynner og nærme meg målet nå:

Bilde

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av thewiz »

Hehe, du hadde god fart på enkelte steder i dag Bjerknez! :prf

Svar