Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Ja, som sagt... denne må nok vokse litt på meg. 

- jongsanim
- Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013
Skal til samme sted i sommer, det ble rett og slett FOR mange tusenlapper spart på å ta turen ned dit for 20.000 servicen... Litt hyklerisk av meg siden jeg selv driver butikk, dog ikke samme bransje.Bjerknez skrev: Jeg og TOH tok oss en tur til Arvika, for å ta oss litt asiatisk buffet(?). Smakte faktisk godt dette også, så nå kan jeg krysse det av tingene jeg skal gjøre før jeg dør.
Uansett, du sier at dere dro til Arvika, dette er det nærmeste man kan kalle sivilisasjon? Noe annet å foreta seg i området? Regner med at 20.000 servicen tar litt tid

- Bjerknez
- Kontakt:
Jeg har vertfall ikke dårlig samvittighet. Jeg slenger ikke 6.000,- mer på bordet i Norge for morroskyld pr. År.jongsanim skrev:Skal til samme sted i sommer, det ble rett og slett FOR mange tusenlapper spart på å ta turen ned dit for 20.000 servicen... Litt hyklerisk av meg siden jeg selv driver butikk, dog ikke samme bransje.Bjerknez skrev: Jeg og TOH tok oss en tur til Arvika, for å ta oss litt asiatisk buffet(?). Smakte faktisk godt dette også, så nå kan jeg krysse det av tingene jeg skal gjøre før jeg dør.
Uansett, du sier at dere dro til Arvika, dette er det nærmeste man kan kalle sivilisasjon? Noe annet å foreta seg i området? Regner med at 20.000 servicen tar litt tid

Arvika er vel en by med grei størrelse. Du kan jo også dra til Karlstad som ligger ca. 7 mil motsatt vei.

- thewiz
- Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Hehe, du hadde god fart på enkelte steder i dag Bjerknez! 

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Heisan!thewiz skrev:Men jeg SKAL slutte, noen tips? Trappe ned er kanskje min beste løsning.
Snus er fantastisk godt! La nå det være nevnt, først som sist.
Derfor fant jeg det best å slutte... Dessuten begynte det å koste litt vel mye med det forbruket jeg hadde mot slutten.
Jeg har nå vært snusfri i 6 år. Helt snusfri. Dvs. ingen sprekk. Føler heller ingen trang til å prøve ei prille. Vet bare hvordan det vil ende opp med...

Min sluttresept:
- Trapp ned over en uke med én snusboks.
- Forleng periodene for neste prille for hver dag denne uka.
- Drikk mye vann i nedtrappingsperioden.
- Gjør gjerne (kanskje helst?) nedtrappingsperioden annet sted enn der du oppholder deg normalt til daglig. Hva med å gjøre det i løpet av en ferieuke vekk fra hjem og arbeidssted?
Når uka er gått og boksen er tom forteller du deg selv hvor disiplinert og flink du har vært og bestemmer deg for at du fra nå av er snusfri.
Funka for meg :-) !
Lykke til!

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Kontakt:
Skjønner ikke hva du snakker om. Kun forsvarlig og hensynsfull kjøring på meg i dagthewiz skrev:Hehe, du hadde god fart på enkelte steder i dag Bjerknez!

- thewiz
- Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Takk for tipsene AJ. :-) Det er vel egentlig nedtrapping jeg har kommet frem til som beste løsning. Brå snuskutt fungerte dårlig.
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Neste mål må da være å ta stripene på framhjulet Bjerknez 

- Bjerknez
- Kontakt:
Er faktisk ikke så mye pysestripe igjen der heller, hehe. Halv centimeter tenker jeg...LordShaft skrev:Neste mål må da være å ta stripene på framhjulet Bjerknez

- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
har du vært ute med pussepapiret nåa
men nærmer deg målet sier du, er det å slide sidelengs bortover på felgkanten det da eller for stort mere er vell ikke mulig 

- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Skrape speil, vel!
- Bjerknez
- Kontakt:
Haha, har nok mer en nok feste igjen. Men viktig å ta det litt og litt samt kjenne hvordan sykkelen og dekkene reagerer. Jo lenger ned jeg kommer, jo større mental margin kan jeg kjøre med til vanlig 

-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Godt poeng Bjerknez.... Å vite hvordan sykkelen føles og kjennes ut nær grensen gir en langt tryggere opplevelse på landeveien hvor en kjører på kanskje 70% av dekkflaten (normalt sett)
Så det går helt fint å presse grensene, å prøve seg litt fram for å føle seg tryggere når dagen skulle komme at du må brekke ned i en sving f.eks.
Er litt som med bil på vinterføre.... hvor mye har vi ikke igjen for å leke litt med håndbrekket på glatten? Slik at den dagen vi får en ekkel skrens så vet vi hva som skal til for å rette opp eller kontrollere sliden.
Gleder meg til å prøve disse dekkene selv. Med min traction kontroll kan jeg love deg at de skal få kjørt seg HARDT når de først kommer på
Så det går helt fint å presse grensene, å prøve seg litt fram for å føle seg tryggere når dagen skulle komme at du må brekke ned i en sving f.eks.
Er litt som med bil på vinterføre.... hvor mye har vi ikke igjen for å leke litt med håndbrekket på glatten? Slik at den dagen vi får en ekkel skrens så vet vi hva som skal til for å rette opp eller kontrollere sliden.
Gleder meg til å prøve disse dekkene selv. Med min traction kontroll kan jeg love deg at de skal få kjørt seg HARDT når de først kommer på

- Bjerknez
- Kontakt:
Ja, jeg har virkelig en god følelse med disse dekkene så langt. Ikke anntydning til overraskelser av negativ grad så langt. Føler jeg jeg fortsatt har mye å gå på.
Man føler seg også langt mer selvsikker når man kan kjøre litt aktivt og samtidig med mental margin. Kunsten er vel bare å ikke bli FOR selvsikker.
Man føler seg også langt mer selvsikker når man kan kjøre litt aktivt og samtidig med mental margin. Kunsten er vel bare å ikke bli FOR selvsikker.

Morten har jo snart ikke bakbrems lenger, tuppen på pedalen er godt skrapa 

- Bjerknez
- Kontakt:
høhh....
Min bremsehendel er skrapet opp helt inn til vaieren den! Jeg snakker så klart om frambremsen!

Min bremsehendel er skrapet opp helt inn til vaieren den! Jeg snakker så klart om frambremsen!

- Tobben84
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Mine fothvilere på Dukene var så nedslitt at metallet mangla ca 30% lengde
Skoa mine var nye i fjor, og så sånn ut etter to banedager:

Dekka var totalsmelta på sidene, og kanten helt ytters var det ingenting igjen av
Skal sies at dette var forårsaket på bane da, så på gatekjøring er det sjelden kyllingstripene forsvinner totalt ja

Skoa mine var nye i fjor, og så sånn ut etter to banedager:

Dekka var totalsmelta på sidene, og kanten helt ytters var det ingenting igjen av

Skal sies at dette var forårsaket på bane da, så på gatekjøring er det sjelden kyllingstripene forsvinner totalt ja

- Bjerknez
- Kontakt:
Haha, da er du nok hakket råere enn meg Tobben84 :-)å
Jeg kjører riktignok ikke på bane, men allikevel. Så ut som du har hatt noen heftige nedlegg her ja :-)å
Jeg kjører riktignok ikke på bane, men allikevel. Så ut som du har hatt noen heftige nedlegg her ja :-)å
- Tobben84
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Heftige nedlegg kan jeg absolutt bekrefte, og dette var forresten også med PR4
Desverre er det en kombinasjon av 100% i initiativ, og litt manglende teknikk
målet for årets sesong er å lære meg bedre "lean-off", slik st jeg kan begrense nedleggsvinkelen på sykkelen. Fikser det greit når jeg har litt tid før svingen, men går i vasken når svingene veksler tett 

Desverre er det en kombinasjon av 100% i initiativ, og litt manglende teknikk

- Bjerknez
- Kontakt:
Da setter jeg kursen mot Vestfold og ender til slutt opp på Vindfjelltunet. Send meg helst SMS dere som har nummeret mitt. Sjekker tråden ved gjevne mellomrom. Altså hvis dere velger å møte meg eller slå dere med et stykke
Her er ruten jeg tar bort:
https://www.google.com/maps/dir/59.1957 ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;
Håper jeg treffer noen kjente på Vindfjelltunet

Her er ruten jeg tar bort:
https://www.google.com/maps/dir/59.1957 ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;
Håper jeg treffer noen kjente på Vindfjelltunet

- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
Fin rute det der! Hvis jeg var deg ville jeg lagt om i Sande og kjørt over Hanekleiva til Hof, så til Hvittingfoss og nedover til Vindfjelltunet. Og så tatt brorparten av den skisserte ruta på Vestfoldsiden på retur, ned til Horten og over med ferga til Moss hjem igjen. Får litt mer utav turen da 

-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- Bjerknez
- Kontakt:
Jaja, har lagt den ut i den andre tråden også, men legger den ut i egen blogg for det, slik at jeg har ting samlet. Tenker da på videoen fra forrige helg:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=JBLeDiILE1I#t=180[/video]
____
Vasket forresten sykkelen i dag og så noe som hang ut under bellypan og eksosrør som ikke ville løsne ved høytrykkspyling. Jeg tok tak og dro tak i det jeg trodde var en pinne og ut kom det jaggu meg en stor kråkefot (eller vertfall en stor fot fra en fugl)
Kanskje det gikk litt unna allikevel?
[video]https://www.youtube.com/watch?v=JBLeDiILE1I#t=180[/video]
____
Vasket forresten sykkelen i dag og så noe som hang ut under bellypan og eksosrør som ikke ville løsne ved høytrykkspyling. Jeg tok tak og dro tak i det jeg trodde var en pinne og ut kom det jaggu meg en stor kråkefot (eller vertfall en stor fot fra en fugl)

Kanskje det gikk litt unna allikevel?

- lasse_hansen
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Har du kjørt ihjel en struts? 
Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk
- Bjerknez
- Kontakt:
Hehe, struts var det nok ikke, men det var ikke en liten spurv for å si det sånn
SKal ikke bli med en tur på Yamaha Vinterbro i morgen da?
Drar fra jobb kl. 12:00 i Fredrikstad.
Evt. noen andre som vil slenge seg med eller som skal dit?
Er jo prøvekjøringsdag i morgen og jeg tenkte jeg skulle prøvekjøre en Tracer hvis dem hadde...

SKal ikke bli med en tur på Yamaha Vinterbro i morgen da?
Drar fra jobb kl. 12:00 i Fredrikstad.
Evt. noen andre som vil slenge seg med eller som skal dit?
Er jo prøvekjøringsdag i morgen og jeg tenkte jeg skulle prøvekjøre en Tracer hvis dem hadde...