Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Da setter jeg kursen mot Vestfold og ender til slutt opp på Vindfjelltunet. Send meg helst SMS dere som har nummeret mitt. Sjekker tråden ved gjevne mellomrom. Altså hvis dere velger å møte meg eller slå dere med et stykke :thumleft

Her er ruten jeg tar bort:
https://www.google.com/maps/dir/59.1957 ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;

Håper jeg treffer noen kjente på Vindfjelltunet :thumleft

Brukeravatar
Flanker
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Kontakt:

Legg inn av Flanker »

Fin rute det der! Hvis jeg var deg ville jeg lagt om i Sande og kjørt over Hanekleiva til Hof, så til Hvittingfoss og nedover til Vindfjelltunet. Og så tatt brorparten av den skisserte ruta på Vestfoldsiden på retur, ned til Horten og over med ferga til Moss hjem igjen. Får litt mer utav turen da ;-)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Jaja, har lagt den ut i den andre tråden også, men legger den ut i egen blogg for det, slik at jeg har ting samlet. Tenker da på videoen fra forrige helg:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=JBLeDiILE1I#t=180[/video]

____

Vasket forresten sykkelen i dag og så noe som hang ut under bellypan og eksosrør som ikke ville løsne ved høytrykkspyling. Jeg tok tak og dro tak i det jeg trodde var en pinne og ut kom det jaggu meg en stor kråkefot (eller vertfall en stor fot fra en fugl) :lol
Kanskje det gikk litt unna allikevel? :lol

Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av lasse_hansen »

Har du kjørt ihjel en struts? :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, struts var det nok ikke, men det var ikke en liten spurv for å si det sånn :lol

SKal ikke bli med en tur på Yamaha Vinterbro i morgen da?
Drar fra jobb kl. 12:00 i Fredrikstad.

Evt. noen andre som vil slenge seg med eller som skal dit?

Er jo prøvekjøringsdag i morgen og jeg tenkte jeg skulle prøvekjøre en Tracer hvis dem hadde...

Brukeravatar
thewiz
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR

Legg inn av thewiz »

åh, skulle så gjerne vært med men er dessverre på jobb og har fullt opp hele dagen i morgen :sorry

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

De ner grei. Blir bare en kjapp tur inn for å prøvekjøre før jeg kjører hjem igjen :thumleft

Må jo begynne å tenke på min neste sykkel snart. I løpet av neste år er garantien borte på Street'en (2 år) og den har da angivelig også rundet 40.000km. og vel så det. Blir uansett ikke noe bytte i år, men jeg liker å være tidlig ute. :thumleft

Har sansen for MT09 Tracer, så mulig det blir noe slikt ved neste korsvei. Den har en kvikk motor (Hvis den er like rask som MT09, så er den i følge Youtube videoer like rask som Yamaha R6 i spurten) Bra dreimoment som løfter fremhjulet lett, mye plass til bagasje er det også. Den koster fort 160.000,- med utstyret jeg evt. skal ha, men da er den også ganske påkostet. Yamaha garantien på hele 5 år setter jeg også stor pris på. Siden jeg kjører ganske mye, så er det befriende å tenke på at jeg har en slik garanti å støtte meg til. Da har jeg mulighet til å kanskje beholde sykkelen lenger uten å tenke på at det bør dukke opp uforutsette kostnader.

Det skal sies at jeg heller ikke har hatt noe som helst problemer med Street Triple og jeg liker Street'en utrolig godt på absolutt alle punkter. Grunnen til at det kaaanskje blir merkebytte kommer av at jeg mener Yamaha har klart og lage en touring sykkel som er liten å lett, har bra med power og faktisk ser bra ut (min mening). Yamahas 5 års garanti har jeg også sansen for. Midtstøtte på en slik sykkel synes jeg er helt greit og det gjør alt vedlikehold enklere som feks. kjedesmøring.

Jeg må nok gå litt i meg selv og finne ut hva det er jeg EGENTLIG vil. Jeg føler jeg er litt ferdig med å teste dekkenes egenskaper i nærmiljøet på veier jeg har kjørt tusen ganger før. Nå synes jeg kanskje tiden er inne til å kanskje velge turene mine mer med omhu. Ser for meg færre men evt. lengre turer. Å da merker jeg at jeg får litt plassproblemer slik jeg har det i dag.

Men vi får se. Jeg skal teste Traceren skikkelig i morgen og gå litt i dybden. Røske å rive litt, dra på litt ekstra, teste funksjoner etc. Mest skeptisk er jeg til vindskjermen. Så jeg skal ut på E6 og teste denne også. Jeg skal også justere den best mulig til min høyde. Så jeg kommer nok med en tilbakemelding i morgen etter prøvekjøringen om hva jeg synes :thumleft

Traceren fåes også med ekstralys faktisk. Får litt mer touring preg over seg. Ved siden av Acrapovic eksos, radiator beskyttelse, justerbare hendler og masse annet flott utstyr så tror jeg en Tracer vil se veldig bra ut.

Brukeravatar
cosmogs
Motorsykkelen din: Speed Triple RS

Legg inn av cosmogs »

Sviker! :twisted
Neida, det er lov å tenke "neste mc" - gøy er det også, kos deg med Tracer´n! :thumleft
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Er litt i samme bås selv jeg godeste Bjerknes. Hva blir min neste sykkel? For meg blir det å fortsette i rr segmentet noen år til, eller tippe ned på noe som er mer Touring inspirert. Det står og faller litt på hvordan jeg opplever turen i sommer. Går det helt fint å toure på rr så fortsetter jeg med det. Men er også litt lei av å slipe dekk på de små side veiene i lokal miljøet :redface

Note4

Dykkeren
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GS LC/Husqvarna 701 E

Legg inn av Dykkeren »

Ser du henger deg litt opp i dette med 2 år og 5 års garanti. Både Triumph og Yamaha må følge forbrukerkjøpsloven som gir deg 5 års reklamasjonsrett. Den såkalte "garantien" til Yamaha er etter det jeg kan lese på deres egne nettsider ikke noe mer enn det forbrukerkjøpsloven gir deg, som også Triumph må følge. En garanti skal dekke mer enn det forbrukerkjøpsloven gir deg og det gjør ikke Yamaha sin (rent salgstriks og ulovlig faktisk).

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Er litt i samme bås selv jeg godeste Bjerknes. Hva blir min neste sykkel? For meg blir det å fortsette i rr segmentet noen år til, eller tippe ned på noe som er mer Touring inspirert. Det står og faller litt på hvordan jeg opplever turen i sommer. Går det helt fint å toure på rr så fortsetter jeg med det. Men er også litt lei av å slipe dekk på de små side veiene i lokal miljøet :redface

Note4
Jeg synes rett og slett Tracer er den ultimate touringsykkelen som også har krefter nok til å kjøre fra sykler som Yamaha R6, Kawasaki Z1000 etc. opp til en viss hastighet. (ut fra noen youtube videoer jeg har sett). Dette gjelder MT09, men Tracer har samme motor så forskjellene er nok ikke veldig stor. Uansett så tror jeg Traceren har nok krefter til at man kan ha det veldig gøy uten at sykkelen blir for stor.

Skal teste en Tracer i dag som sagt, så får vi se hva jeg sitter igjen med av inntrykk. Jeg er mest nyskjerrig på dempere og hvordan dem fungerer ved litt aktiv kjøring i svinger, samt vindskjermen og åssen den oppfører seg på E6. Yamaha sin 5 års garanti er også betryggende.

Nå har jeg ikke kommet så langt at fargevalg er en issue, men man har tre farger å velge mellom og det er Race Blue, Rød og Grå. Race Blue er totalt utelukket. Ser så jævlig harry ut. Rød synes jeg også er litt døll... så blir nok i tillfelle den grå tror jeg... så sant det ikke dukker opp noen spenstigere alternativer til neste år....

________

Men er det forresten noen her med litt kjennskap til Yamaha som kan fortelle meg hvordan disse "A", "B" "Standard" modusene fungerer på Traceren? Jeg har lest meg til at B-modus reduserer kreftene med 30%, men er Traction Control involvert i disse modusene?

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Hvorfor er traceren den ultimate touring sykkelen? Har en bekjent som kjører en, han skal til å bytte bakdemper nå :-k

Når jeg tenker ultimate touringmaskin, så er jeg litt mere over på K1300S til bmw. VFR'en til honda eller 1400 til kawa.. :scratch :roll

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Hvorfor er traceren den ultimate touring sykkelen? Har en bekjent som kjører en, han skal til å bytte bakdemper nå :-k

Når jeg tenker ultimate touringmaskin, så er jeg litt mere over på K1300S til bmw. VFR'en til honda eller 1400 til kawa.. :scratch :roll
Jeg tenkte så klart på i det segmentet den er i. :lol
Men jada... kan hende jeg dro på litt ekstra for kjentfolk der :-)å

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Det sies mye rart på dette forumet, av mer eller mindre igjennomtenkt karakter. ;-)

Men når det gjelder Den Ultimate Touring-maskin er det kun en som fortjener den benevningen,

Å det er: BMW K1300GS :-k
Å ja, det er bevisst :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Tommas
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R

Legg inn av Tommas »

Blir artig å høre hva du synes, men hadde det ikke vært artigere med et hakk opp?
Tracer virker nesten litt kjedelig i forhold til den du har nå, og er vel nesten en "innstegsmodell".

Er ikke helt sikker på hva jeg ville foreslå, men du er på sporet ved å begynne prøvekjøring ;-)

Kanskje en S1000XR? :-k :knegg

Svar