TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV - Flyttet til BAN-forum

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV

Legg inn av KydeX »

Kommer du nedover til Stavanger på onsdag da og blir med på Revebanen? ;) Tenkte jeg skulle hive meg med og svi PR3 dekka mine litt, hehe.

Sigg79
Innlegg: 61
Registrert: 03 jun 2012, 01:17
Motorsykkelen din: Yamaha FZ6 S2 '07

Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV

Legg inn av Sigg79 »

Tror også jeg er med på onsdag. Ser ut til at været blir bra og har også PR3 som må få svi litt. :prf

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV

Legg inn av TheHaughom »

Snikendeugle skrev:Hvilke dekk bruker du på Duke'n din forresten?
Leser at de som følger med sykkelen (Dunlop Sportmax Alpha 10(?)) går veldig fort vekk.
Hva vil isåfall være beste matchen for en Duke 690, med forholdsvis lang levetid og godt veigrep til normal kjøring (ikke på bane)?
De som følger med (i alle fall på 2012 versjonen) er Michelin Pilot Power. Kjempedekk, men slites veldig fort, ja.
Jeg har fortsatt Pilot Power fronten, dette ser tilnærmet nytt ut. Ingen slitasje såvidt jeg kan se, men har hatt varmgang i dekket to ganger som har fått det til å låse tilfeldig under nedbremsing i sving. Kunne endt dårlig...

Pilot Power bakdekket fikk jeg en spiker i etter ca. 4800km. Gidder ikke å kjøre på bane med plugga dekk, så bytta på ca. 5200.
Har nå satt på Pilot POWER 3 (ikke Road), og det er helt ekstremt bra. 3000km og 3 banekvelder, ser fortsatt nytt ut. Antar jeg får rundt 6-7000 inkl. en 8 banedager (sånn roughly).

Skal definitivt ha Pilot Power 3 igjen, og det skal også på fronten når det er dags for å byttes ut! :prf
Initiering, nedlegg (potta/pegs skraper før dekket slipper), stabilitet og "feel" er veldig bra.

Ser ut til å bli tørt og fint i morgen, så da blir det banekjøring ja! :thumleft
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV

Legg inn av KydeX »

Ser ikke ut som det blir bane på meg i kveld likevel. Vi skal på ferie på fredag, og kona har en oppfatning om at det passet dårlig...

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV

Legg inn av TheHaughom »

Da har jeg akkurat signert en ny kontraktørstilling hos TD Williamson Offshore som IT System Administrator.
I stillingen har jeg hele ansvaret for IT systemene hos TDW, som f.eks.:
- Serverpark
- Virtualisering (vmware)
- Storage (EMC)
- Networks
- Clients
- Citrix farm

I tillegg blir jeg involvert i et SCCM prosjekt. Varighet er 6 måneder, deretter skal de ansette en i fast stilling.

Meget spennende stilling, der jeg kan få hevet kompetansen betraktelig i alle aspekter rundt IT.

Så da er det bare å se frem til oppstart 5. August! :thumleft



Nå er det bare å feire dette under RoadRacing-økta etter jobb :knegg
Leit at du ikke får vært med, KydeX, men det er jo nye muligheter hver uke fremover :thumleft
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV

Legg inn av KydeX »

Grattis med spennende stilling. Nesten litt misunnelig :) Si fra hvis du trenger en assistent ;)
Satser på å bli med på banen etter ferien.

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV

Legg inn av TheHaughom »

Jobber du også i IT-bransjen, KydeX?
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV

Legg inn av KydeX »

På en måte. Driver med kontrollsystemer og HMI systemer for boreutstyr. Da blir det administrering av mye rart både innen databaser, nettverk og andre relaterte ting. I tillegg til PLS systemer da.

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV

Legg inn av TheHaughom »

Da var jeg hjemme igjen etter RoadRacinga, ikke verdens beste oppmøte, men vi var 4 som kjørte registrerte sykler og 7-8 uregistrerte.
Føler svingene begynner å sitte nå, og var ikke den som ble forbikjørt denne gangen, men heller den som kjørte forbi!

Herlig når man føler man finner litt flyt på banen. :prf

Forøvrig måtte jeg avbryte før siste heat pga. bensinmangel. Glemte jo å fylle opp i forkant! :roll
Da jeg kom til bensinstasjonen fylte jeg 13.59 liter i følge pumpa, ikke værst når tanken bare er 13.50L stor :P :p

Tok noen bilder fra depotet. Ikke så bra da dem kommer fra mobilkamera, men slenger dem ut anyways.

[img]http://i1172.photobucket.com/albums/r57 ... 532c3c.jpg[/img]
To KTM-er sørger for at Yamahaen blir parkert ( :P :p )

[img]http://i1172.photobucket.com/albums/r57 ... 47fd70.jpg[/img]
KTM rundt første sving.

Bakdekket etter jeg kom hjem (Pilot Power 3). 3300km og 4 turer på banen. MEGET imponert!
[img]http://i1172.photobucket.com/albums/r57 ... 930a0c.jpg[/img]
Sist redigert av TheHaughom den 27 jun 2013, 10:48, redigert 1 gang totalt.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
erikh
Innlegg: 156
Registrert: 16 jun 2013, 18:38
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R
Sted: Oslo

Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV

Legg inn av erikh »

Leste tråden fra start til slutt nå..
Nice work.. :thumleft
erik

Kawasaki ZX6R 2000
link til tråden min

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV

Legg inn av TheHaughom »

Hyggelig å høre at noen setter pris på skribleriene mine :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV

Legg inn av TheHaughom »

Ser ut til å bli ny runde ute på Revebanen i morgen for min del, så lenge været holder!
Noen andre som ønsker å være med?

Må bare huske å fylle bensin denne gangen :P :p

Har forøvrig meldt meg inn i Stavanger RoadRacing i dag :thumleft
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV

Legg inn av Kenny_85 »

Hvordan er det å kjøre endunker på bane mot 600 og 1000cc.
Duke 690 er jo rå, men antall sylindre må vel bli en utfordring mot de med flere sylindre?
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV

Legg inn av TheHaughom »

Går egentlig helt greit. 1000-kubikkere kan ikke konkurrere på den lille, tekniske banen jeg kjører på. De blir for store og tunge.
Mot rene R-maskiner (type R6) varierer det i henhold til kjøreerfaring. Generelt drar de fra meg på sletta, og så bruker jeg resten av runden på å hente inn igjen i svingene.

Fordelen med endunker er smidighet. Det er en veldig lett sykkel, så jeg kan begynne å bremse flere meter etter R-maskinene. I tillegg er gasskontrollen instant, på twin - og spesielt firere - tar det tid før ting skjer (1:1 powerstroke på singel, 1:4 powerstroke på firer). Det betyr at jeg har bedre feel for hvor nær grensa jeg er, som igjen betyr at jeg kan pushe sykkelen hardere både i og ut av svinger.
Er også lettere å redde seg inn med en singel om du f.eks. skulle gi på litt for tidlig ut av svingen og drifte litt sidelengs. Når man ikke har så altfor mange timer på banen er det som regel for sent for en firer å hente seg inn når bakdekket har sluppet.

Hadde det vært lengre strekk på banen og generelt høyere fart hadde jeg nok ikke hatt en sjanse. Små tekniske baner med korte straights er ideelt for singel-sykler. De har og drag fra bunnen, men blir parkert når man kommer over 80-ish. Jeg når 120km/t på rettstrekket om jeg får en god utgang, R-syklene ligger oppi 140.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV

Legg inn av TheHaughom »

Været ser litt trist ut, så spørs om jeg ikke dropper RR-treningen i dag...

Og jeg begynner å bli lei av å vente på ting fra Posten. :sk?
[img]http://i1172.photobucket.com/albums/r57 ... aa2e7d.png[/img]

For følgende ordre:
[img]http://i1172.photobucket.com/albums/r57 ... ebc2f7.jpg[/img]
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Svar