Tror faktisk jeg stiller med et sterkere kort enn deg vedrørende passering av den bommen

Jeg regner med at dette sikkerhetskurset er ganske likt for alle uansett hvilken bane man kjører på og ofte tar dem flere kjøreskoler i samme slengen.Myst skrev:Gratulerer med vel gjennomført sikkerhetskurs på bane!Er selv oppmeldt til det nå kommende søndag. Læreren sa det var masse vi skulle bryne oss på og tøye våre grenser til det ultimate (med glimt i øyet). Gleder meg masse, men hadde håpet å få til en kjøretime til før det. Dessverre var det helt fullt.
Virker som en artig bane da. Regner med det blir kun brukt kjegler på vår bane. Hadde egentlig vært artig å få kjørt på en skikkelig bane.
Regner med du ikke skal ta førerutviklingskurs etter du består førerprøven med glans? Finnes det noe slikt tilbud i Østfold egentlig? Eneste jeg vet om er Senior MC som har sine moduler på Gardermoen og Rudskogen (ja jeg vet den er i Østfold, men den brukes kun til modul 4). Hvis jeg, mot alle odds, skulle bestå, vurderer jeg sterkt å melde meg opp til det. Har ikke fjerneste anelse om hvordan man kommer seg opp til banen der oppe, men kan sikkert avtales med andre oppmeldede om reisefølge.
Du vil kjøre langt mer aktivt på bane hvor du får lagt deg skikkelig ned i svingene (til det gnistrer av midtstøttene) og man lærer sykkelen og seg selv å kjenne langt bedre enn ved vanlig og "kjedelig" landeveiskjøring. Brems i sving foregår i rundt 80km/t og vanlig brems fra ca. 100km/t.Myst skrev:Joa, det vi skal gjennom er nok akkurat det samme. Bare tenkte det kanskje gir et mer ektehetsfølelse av å kjøre på bane istedenfor bare kjegler. Eller..?![]()
Førerutviklingskurs er et steg videre enn sikkerhetskurs på bane og vei. Arrangeres av Senior MC Norge gjennom hele sommer og fokuserer på utvikling av egne kjøreferdigheter. Modul 1-3 tar for seg presis kjøreteknikk mens 4 er sporvalg og valg av hastighet i svinger/kurver. Syns det er et godt tilbud til alle førere slik at man ikke glemmer det man har lært eller gjør seg uvaner med en gang man har fått lappen. Jeg er ganske sikker på at etterhvert som jeg får lappen og kjører på egenhånd, vil jeg skape "min egen stil". Uten riktig veiledning kan gode vaner fort bli dårlige uvaner.