Ahhh...nok en deilig tur unnagjort
Vel, dagen i dag ble inneholdende mye annet....men jeg bare
måtte fylle opp tanken etter svipptur i går, og det er faktisk utrolig
hvor langt man kan gjøre et slikt nødvendig ærend
Men i går, 5. april, fikk vi tatt oss en tur (lengde: 110 km)
(Alle bildene er klikkbare for forstørrelse)
Mine to døtre (10 og 14 år) fikk lov til å være "eksosrypa" på hver sin mc. Bestefar (
Jolly Jumper) var mer enn gjerne med på tur.
[album]250[/album]
Her er vi samlet til avgang utenfor der hvor Jolly Jumper bor. Vi er "Thumbs Up and all ready to go"
Det bærer først ned til byen, liten "paraderunde" i sentrum, før vi setter kursen nordover, mot Stjørdal.
Men først; påfyll! For dette er ikke den første turen i år, for
Jolly Jumper
[album]248[/album]
Vi tar da ikke av oss hjelmen bare for å fylle bensin....nei slikt har man ikke tid til. Moro å kjøre og moro å fylle. Hele 7 liter gikk på før full tank
Først var det å komme seg av E6. Vi tok "gamle E6", langs med fjorden, gjennom Væretrøa, Malvik og Hommelvik. I Hommelvik ble det en liten rast. Det var tid for en dopause og litt "StatoilShopping". Mens vi stod der kom det en Honda Shadow kjørende, han registrerte oss "på rast" og stoppet for en prat. Veldig hyggelig slikt! Han hadde sesongens første tur, og var like oppglødd og fornøyd som vi var....og er :) Så etter litt mc-prat og enighet om at livet så lysere ut nå som sola varmet litt og snøen er mer eller mindre borte...fra veiene ihvertfall, så dro vi videre.
[album]246[/album][album]247[/album]
Rast i Malvik. Synes syklene gjør seg, både med og uten eksosryper Blide jenter på tur da! :)
Vi hadde snakket om å kjøre ned til
Steinvikholmen, men da vi (jeg) fikk se våt grusvei ned de siste km, sa jeg "nei takk, det får bli senere i sesongen"...man kjører da Cruiser...kan ikke utfordre sølete, leirete, våt sporete grusvei da!!

Vi fortsatt den lille "rundturen" og passerte gjennom Skatval, før vi kom ned til E6 igjen. Rett ved innkjøringen der, fant vi oss en rasteplass, og kalte det "midtveisrast" :) Forsatt blå himmel, sol, storfornøyde passasjerer og glisende bikere
[album]251[/album][album]249[/album]
"Midtveisrasten" Kaffe på termos, saft til barna og noen sjokoladebiter (en av "bitene" var KvikkLunsj, der var jo påske...tross alt) smaker godt på tur
Så bars det hjem igjen. Barna og jeg synger i Trondheim Familiekor, og vi skulle synge under en påsketilstelning i kirkelig regi denne ettermiddagen, så vi hadde bare 3 timer på oss til denne turen. Men en flott tur ble det, og hele opplevelsen er bare med på å gi ytterligere næring til entusiasmen og de øvrige gleder denne interessen bidrar med i hverdagen
Takk for turen
Jolly Jumper, jeg vet det blir mange flere slike opplevelser sammen fremover

, og takk for oppmerksomheten til deg som har lest dette
PS. Vi benyttet Scala Rider Q2 som "Bike-To-Bike" kommunikasjon under denne turen. Funket virkelig bra. Vi tålte et par biler mellom oss, og fortsatt kunne vi prate sammen. Utrolig kjekt å kunne kommunisere slik underveis.
Jolly Jumper er meget interessert i historie generelt og i lokalhistorie spesielt. Så jeg fikk nærmest Guidet Tour av ham underveis. Info om alt fra "
der, til venstre, er et murbygg som tyskerne bygde, husets funksjon: Horehus"; til info om flystyrt ved sjøflyhavna i Hommelvik, til litt militærhistorie fra ulike merkebygg og steder vi passerte underveis. Vi var begge forøvrig veldig fornøyd med rekkevidde og funksjonaliteten til Scala Rider. Under kjøring så hører man et lite pip når "dingsen" går i dvalemodus. Alt som skal til for å vekke den er å gi et lite kremt, så piper den til på nytt, og kontakt er etablert. Veldig bra. Det står rekkevidde 500 meter på enheten, men vi utfordret denne litt, og fant vel ut at noe utover 250 - 300 meter greide den ikke å holde kontakten.
Hyggelig, lærerikt og en turopplevelse rikere

...Hva annet kan man gjøre...enn å glede seg til
neste tur!
Kartutsnitt, lengde ca. 110 km:
[album]252[/album]