Det kan vel sammenlignes med å tegne en biff på ett papir og tro at man blir mett? :)Bringisen skrev:Kvinnfolk ja,hvor skal vi starte? Så det var en som la ut et bilde av en radmager liten sak
Hvor mye kubikk eller effekt er for lite? Tråden om å gå ned i kubikkstørrelse
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Har en kollega som sa han kjørte sykkel, og jeg ble nyskjerrig på hva han hadde.pelsen skrev:Det er softsjåppere/krusere som er homosykler, kawa lager vel slike de og, men de lakkeres ikke spygrønt.simpson skrev:Du vet at ingen homoer kjører spygrønn kawa, det har de ikke baller til...
KTM lager ikke slike sykler
Han sa jeg kjører rundt på ett pissoàr...
Å, hva er det sa jeg?
Jo det er sånn som Harleyfolk pisser på når de er på treff, Kawa 750 Vulkan...

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Ducati har laga en som het Indiana tidligere og nå diavel, så de er ikke fritattZZR-Tom skrev:[og ka med duc diavel, er den litt begge veier?

KTM har aldri laget noen


Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Men Ducatien er noe av det mest brutale som finnes når det gjelder akselerasjon. Absolutt for lærhomoer med hår på brystet ihvertfallZZR-Tom skrev:ja jo, men vist en sikkler litt på v-max og suzuki M1800R?mekkern skrev:Slapp av, mange eksprimenterer litt i oppveksten..ZZR-Tom skrev:Å fan, har eigd en krusete kruserpelsen skrev:Det er softsjåppere/krusere som er homosykler, kawa lager vel slike de og, men de lakkeres ikke spygrønt.simpson skrev:Du vet at ingen homoer kjører spygrønn kawa, det har de ikke baller til...
KTM lager ikke slike sykler![]()
og ka med duc diavel, er den litt begge veier?
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Hæ?pelsen skrev:Ducati har laga en som het Indiana tidligere og nå diavel, så de er ikke fritattZZR-Tom skrev:[og ka med duc diavel, er den litt begge veier?![]()
KTM har aldri laget noen![]()
Trodde det var KTM som hadde både en som heter RC8R og en misfoster av en bil som heter Xbow eller noe sånt

- omaas
- Innlegg: 551
- Registrert: 17 mar 2012, 12:20
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
- Bosted: Melhus
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Triumph har jo denne:pelsen skrev:Ducati har laga en som het Indiana tidligere og nå diavel, så de er ikke fritattZZR-Tom skrev:[og ka med duc diavel, er den litt begge veier?![]()
KTM har aldri laget noen![]()
[video]http://www.youtube.com/watch?v=4JQkySwiiDM[/video]
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991
Honda NTV 650 Revere 1991
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
nice trysimpson skrev:Hæ?pelsen skrev:Ducati har laga en som het Indiana tidligere og nå diavel, så de er ikke fritattZZR-Tom skrev:[og ka med duc diavel, er den litt begge veier?![]()
KTM har aldri laget noen![]()
Trodde det var KTM som hadde både en som heter RC8R og en misfoster av en bil som heter Xbow eller noe sånt

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
vel de har jo mye mer å tilbyOMAAS skrev:Triumph har jo denne:pelsen skrev:Ducati har laga en som het Indiana tidligere og nå diavel, så de er ikke fritattZZR-Tom skrev:[og ka med duc diavel, er den litt begge veier?![]()
KTM har aldri laget noen![]()
[video]http://www.youtube.com/watch?v=4JQkySwiiDM[/video]

http://www.triumph.com/no/no/1446.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Jepp, godt nytt årpelsen skrev:nice trysimpson skrev:Hæ?pelsen skrev:Ducati har laga en som het Indiana tidligere og nå diavel, så de er ikke fritattZZR-Tom skrev:[og ka med duc diavel, er den litt begge veier?![]()
KTM har aldri laget noen![]()
Trodde det var KTM som hadde både en som heter RC8R og en misfoster av en bil som heter Xbow eller noe sånt

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
takk, Godt nytt årsimpson skrev:Jepp, godt nytt årpelsen skrev:nice trysimpson skrev:Hæ?pelsen skrev:Ducati har laga en som het Indiana tidligere og nå diavel, så de er ikke fritattZZR-Tom skrev:[og ka med duc diavel, er den litt begge veier?![]()
KTM har aldri laget noen![]()
Trodde det var KTM som hadde både en som heter RC8R og en misfoster av en bil som heter Xbow eller noe sånt
skal ta en liten service på min gamle Ducati F1 og starte den for å høre på gromlyd på nyåret

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Har du det en F1? Seriøts?pelsen skrev:takk, Godt nytt årsimpson skrev:Jepp, godt nytt årpelsen skrev:nice trysimpson skrev:Hæ?pelsen skrev:Ducati har laga en som het Indiana tidligere og nå diavel, så de er ikke fritattZZR-Tom skrev:[og ka med duc diavel, er den litt begge veier?![]()
KTM har aldri laget noen![]()
Trodde det var KTM som hadde både en som heter RC8R og en misfoster av en bil som heter Xbow eller noe sånt
skal ta en liten service på min gamle Ducati F1 og starte den for å høre på gromlyd på nyåret
RESPEKT

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Kan noen fortelle oss litt om Ducati F1? Ser morsom ut da..
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
her er en grei beskrivelse av 750 F1 http://users.picknowl.com.au/~gloaming_ ... 0f1_2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
F1 ble laget mellom 85 og 88, totalt ble det laget 2501 stk, inklusive spesialmodellene Montjuic, Laguna Seca og Santamonica som ble laget i 200 ex hver. Dette er altså ganske sjeldne sykler.
min er en 88 modell som jeg kjøpte i 94, så jeg har hatt den en stund. Det er en liten og ukomfortabel sykkel, og jeg satt vondt på den. Dette har trolig ikke bedret seg på de ca 10 årene den har stått lagret siden jeg leverte inn skiltet.
Lyden er noe helt spesielt, min sykkel er trimmet som en Montjuic og har nok den råeste og høyeste lyden jeg har hørt fra en gatesykkel. Ikkeno lurt å kjøre ned i byen med den, det er så ille at folk reagerer.
Men ute på landeveien er dette en super sykkel å kjøre, kjøreegenskapene var jo Ducati gode på den gangen også.
F1 ble laget mellom 85 og 88, totalt ble det laget 2501 stk, inklusive spesialmodellene Montjuic, Laguna Seca og Santamonica som ble laget i 200 ex hver. Dette er altså ganske sjeldne sykler.
min er en 88 modell som jeg kjøpte i 94, så jeg har hatt den en stund. Det er en liten og ukomfortabel sykkel, og jeg satt vondt på den. Dette har trolig ikke bedret seg på de ca 10 årene den har stått lagret siden jeg leverte inn skiltet.
Lyden er noe helt spesielt, min sykkel er trimmet som en Montjuic og har nok den råeste og høyeste lyden jeg har hørt fra en gatesykkel. Ikkeno lurt å kjøre ned i byen med den, det er så ille at folk reagerer.

-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Men kun 750 ccm da gittZZR-Erling skrev:En trivelig sak!

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Synes vagt å erindre at sykkelen var relativt lett, så med tett opp under 100 hk gikk den som en skolda katt.ArcticTiger skrev: Men kun 750 ccm da gitt
Kan det stemme?
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
pfh, æ trur no ikke ei skolda katt går så godt 

- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Hadde en Suzuki A100 i 1974.
Den syntes jeg var akkurat passe,, (den første uka)
9,5Hk 9,3Nm 83kg tørrvekt.

If it ain't broke, I'll break it.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Ja det ser ut som om dette med akkurat passe forandrer seg med tiden.ejs skrev:![]()
Hadde en Suzuki A100 i 1974.
Den syntes jeg var akkurat passe,, (den første uka)
9,5Hk 9,3Nm 83kg tørrvekt.
Jeg begynte med RD80 i 1983 , den hadde vel 6.8 hk (vet ikke momentet) og var litt lettere enn de 100ccm konkurrentene.
Den gangen var det nok der man lå over tanken og bikket 90...
Så kom lysten på mer snikende.....GPX 750 R med 106hk , og selv om det sikkert var mer enn nok så ble det en ZX10 med 137hk.
Så gikk det noen år og jeg gikk ned til en CBR600 med 100hk , den var lett og bare den fikk turtall nok så gikk den like bra som GPXen.
Men etter hvert som årene gikk så har det blitt mer nyansert , andre egenskaper sto i høysetet noe som har preget MC valget mer enn kun effekt.
Det har blitt både 1200ccm og 800ccm motorer og jeg har vel funnet ut at fasiten ikke kan settes med ccm-tall og HK-tall på et papir.
Vi er heldige som slipper å kjøpe for å finne det ut , man kan jo få låne sykler av forhandlerne og noen er villige til å låne over lengre tid.
Det som er det rette må erfares og prøves og som denne tråden viser er dette veldig individuelt.
For noen er dette nok og for noen så må det også være nok for andre......
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
-
- Innlegg: 152
- Registrert: 30 mar 2010, 09:10
- Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
- Bosted: Ridabu
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Kremt...
De aller første innleggene på denne tråden handler om at man kan kjøre fortere med Kawa 250R enn med Kawa ZZR1400. Jeg har nå kjørt 250R siden 2008 og tilbakelagt ca 60 tusen km på den lille sykkelen. Jeg vet ikke om jeg noen gang har vært på veier der jeg kan kjøre fortere enn slike råskinn. Men, jeg trives likevel!
Det er morsommere å kjøre raskt på en langsom sykkel enn å kjøre langsomt på en rask sykkel!
Som direkte respons på tråd-tittel; 125 kubikk kan være for lite. Jeg liker egentlig "E6-mopeden" min, altså Honda Innova ANF 125i. Den er likevel for liten til motorvei i bratte oppoverbakker hjem fra jobb! Da strever den for mye med å holde 80 km/timen.
De aller første innleggene på denne tråden handler om at man kan kjøre fortere med Kawa 250R enn med Kawa ZZR1400. Jeg har nå kjørt 250R siden 2008 og tilbakelagt ca 60 tusen km på den lille sykkelen. Jeg vet ikke om jeg noen gang har vært på veier der jeg kan kjøre fortere enn slike råskinn. Men, jeg trives likevel!
Det er morsommere å kjøre raskt på en langsom sykkel enn å kjøre langsomt på en rask sykkel!
Som direkte respons på tråd-tittel; 125 kubikk kan være for lite. Jeg liker egentlig "E6-mopeden" min, altså Honda Innova ANF 125i. Den er likevel for liten til motorvei i bratte oppoverbakker hjem fra jobb! Da strever den for mye med å holde 80 km/timen.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Laguna Seca er ikke så svingete, i alle fall ikke i forhold til mange norske veger. Det er nok fullt mulig å kjøre fra en ZZR 1400 med en 250R, på svingete veger, og om sjåføren er dyktig nok. Det illustrerer denne videoen (fra Lagunsa Seca) , som jeg nevnte tidligere:TrondA skrev:Kremt...
De aller første innleggene på denne tråden handler om at man kan kjøre fortere med Kawa 250R enn med Kawa ZZR1400. Jeg har nå kjørt 250R siden 2008 og tilbakelagt ca 60 tusen km på den lille sykkelen. Jeg vet ikke om jeg noen gang har vært på veier der jeg kan kjøre fortere enn slike råskinn.
...
http://www.youtube.com/watch?v=Kz03sQeX02c" onclick="window.open(this.href);return false; .
60 000 km på 250R var ikke verst! Har det gått bra med normalt vedlikehold?
Jeg har kun tilbakelagt 8900 km foreløpig (250R), og har som forventet ikke hatt noen problemer.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Disse hastighetene er vel ikke helt overførbare til norske forhold på vei. Da snakker vi jo tross alt om max 80km/t. Desuten så vet vi ingenting om erfaringen til de andre førerne. Var det en ZZR der? jeg la ikke merke til den.gsx750_80 skrev:Laguna Seca er ikke så svingete, i alle fall ikke i forhold til mange norske veger. Det er nok fullt mulig å kjøre fra en ZZR 1400 med en 250R, på svingete veger, og om sjåføren er dyktig nok. Det illustrerer denne videoen (fra Lagunsa Seca) , som jeg nevnte tidligere:TrondA skrev:Kremt...
De aller første innleggene på denne tråden handler om at man kan kjøre fortere med Kawa 250R enn med Kawa ZZR1400. Jeg har nå kjørt 250R siden 2008 og tilbakelagt ca 60 tusen km på den lille sykkelen. Jeg vet ikke om jeg noen gang har vært på veier der jeg kan kjøre fortere enn slike råskinn.
...
http://www.youtube.com/watch?v=Kz03sQeX02c" onclick="window.open(this.href);return false; .
60 000 km på 250R var ikke verst! Har det gått bra med normalt vedlikehold?
Jeg har kun tilbakelagt 8900 km foreløpig (250R), og har som forventet ikke hatt noen problemer.
Men uansett ser det ut som en morrsom sykkel men fyttigrisen for en irriterende lyd. Tror ikke jeg hadde holdt up mange timene.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Usj, eg må bere seie det slik at det er sakt. Det er kun en kar som har nevnt noke om kappkjøring på vei med ZZR og han kjører BMW 800cc.gsx750_80 skrev:Laguna Seca er ikke så svingete, i alle fall ikke i forhold til mange norske veger. Det er nok fullt mulig å kjøre fra en ZZR 1400 med en 250R, på svingete veger, og om sjåføren er dyktig nok. Det illustrerer denne videoen (fra Lagunsa Seca) , som jeg nevnte tidligere:TrondA skrev:Kremt...
De aller første innleggene på denne tråden handler om at man kan kjøre fortere med Kawa 250R enn med Kawa ZZR1400. Jeg har nå kjørt 250R siden 2008 og tilbakelagt ca 60 tusen km på den lille sykkelen. Jeg vet ikke om jeg noen gang har vært på veier der jeg kan kjøre fortere enn slike råskinn.
...
http://www.youtube.com/watch?v=Kz03sQeX02c" onclick="window.open(this.href);return false; .
60 000 km på 250R var ikke verst! Har det gått bra med normalt vedlikehold?
Jeg har kun tilbakelagt 8900 km foreløpig (250R), og har som forventet ikke hatt noen problemer.
Og så har vi den klassiske Rossi på pocketbike mot amatør RRRRRRRRRR med firetusen hester.
Den videoen fra Laguna så hadde en hat to ca like dugelige på en 600rr og 250r så hadde han på 250r kun sett 600 ved start før 600cc for svant og dokka ikkje oppat før han kjørte forbi 250r`n.
Er vel best å hoppe i skyttergraven for det smell vel no

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
I knape svinger klarar nok en 250R å kjøre fra en ZZR, selvf, men gi ZZR'n noe mer åpent lende :) Lange åpne høyfartssvinger...hehehe...og en ZZR høres aldri stressa ut..gsx750_80 skrev:Laguna Seca er ikke så svingete, i alle fall ikke i forhold til mange norske veger. Det er nok fullt mulig å kjøre fra en ZZR 1400 med en 250R, på svingete veger, og om sjåføren er dyktig nok. Det illustrerer denne videoen (fra Lagunsa Seca) , som jeg nevnte tidligere:TrondA skrev:Kremt...
De aller første innleggene på denne tråden handler om at man kan kjøre fortere med Kawa 250R enn med Kawa ZZR1400. Jeg har nå kjørt 250R siden 2008 og tilbakelagt ca 60 tusen km på den lille sykkelen. Jeg vet ikke om jeg noen gang har vært på veier der jeg kan kjøre fortere enn slike råskinn.
...
http://www.youtube.com/watch?v=Kz03sQeX02c" onclick="window.open(this.href);return false; .
60 000 km på 250R var ikke verst! Har det gått bra med normalt vedlikehold?
Jeg har kun tilbakelagt 8900 km foreløpig (250R), og har som forventet ikke hatt noen problemer.

250R mot ZZR1400...er jo ikke i samme liga en gang, hverken i sjanger eller kubikk...snodig sammenligning.
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Når jeg sitter og leser de ulike innleggene slår det meg at i diskusjonene stor vs liten sykkel dukker der opp samme fenomen som når en stor og liten hund møtes, hvor den vesle bikkja bjeffer noe vederstyggelig på den store, som på sin side ikke bryr seg nevneverdig om den vesle, utover at den irriterer seg over støynivået 
