MCsidens store tråd om Plastraketter!
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Jeg tror nye R1 kommer til å feie det meste av banen de neste par årene. Motor, elektronikk og chassis er i flg tester top notch. Håper den kommer med et alternativ uten ABS, slik som zx-10r. Fronten er åpenbart designet med tanke på banebruk, der lyktene ikke er tillagt noen særlig rolle designmessig. I like:-)
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Bosted: akershus
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
syntes aprilia rsv4 er en kul, men kanskje i norge en litt bortglemt sykkel
litt annen motor en det som er vanlig også i den klassen
, dem fleste har jo rekkefirer


litt annen motor en det som er vanlig også i den klassen



- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Bosted: Trondheim
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Den nye 1299 er ivertfall blitt lekker med det nye eksosanleggetthewiz skrev:Ingenting slår denne i min bok. Helt sinnsykt lekker sykkel.

[img]http://i440.photobucket.com/albums/qq12 ... mage_1.jpg[/img]
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
cannon skrev:Jeg tror nye R1 kommer til å feie det meste av banen de neste par årene. Motor, elektronikk og chassis er i flg tester top notch. Håper den kommer med et alternativ uten ABS, slik som zx-10r. Fronten er åpenbart designet med tanke på banebruk, der lyktene ikke er tillagt noen særlig rolle designmessig. I like:-)
Hvorfor uten ABS Cannon ??? Det må du forklare sett ut i fra ditt syn

Memento mori
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Ååååå det er så sinnsykt sexye former på denne sykkelen. Blir spennende å se de forskjellige termi potte alternativene til denne. Liker dette langt bedre enn de under på 1199 :-)åAndreas skrev:Den nye 1299 er ivertfall blitt lekker med det nye eksosanleggetthewiz skrev:Ingenting slår denne i min bok. Helt sinnsykt lekker sykkel.![]()
[img]http://i440.photobucket.com/albums/qq12 ... mage_1.jpg[/img]
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
LordShaft skrev:Ååååå det er så sinnsykt sexye former på denne sykkelen. Blir spennende å se de forskjellige termi potte alternativene til denne. Liker dette langt bedre enn de under på 1199 :-)åAndreas skrev:Den nye 1299 er ivertfall blitt lekker med det nye eksosanleggetthewiz skrev:Ingenting slår denne i min bok. Helt sinnsykt lekker sykkel.![]()
[img]http://i440.photobucket.com/albums/qq12 ... mage_1.jpg[/img]
LordShaft skrev: Har dere noen gang irritert dere grønn over skrivefeil, og/å feil, da/når feil (on the line)???
Flott, det har ikke jeg, men det er en ting jeg mener det burde gå an å få en slutt på her inne.... Det er den (åpner vinduet å brøler) #"$%%$"# quote missbruken.
Svarer du på forrige post, er det helt unødvendig å bruke quote på hele teksten. Det kan være greit å bruke quote om det er noe spesefikk i en lengre tekst som du skal gjengi.... Men å drive hor med quote burde slåes langt hardere ned på![]()
For min skyld, å sikkert noen få andre, er det mulig å få til?
Skal nevnes at jeg er relativt lett anntenlig i dagkan være noe med mangel på store mengder nikotin de siste dagene å gjør
![]()
Takk, slutt! :-)å


- thewiz
- Innlegg: 637
- Registrert: 01 apr 2013, 16:32
- Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
- Bosted: Trondheim
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Syns ikke det er penere med eksosen slik. Det virker gammeldags.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Right in the kisser!!!!jhn skrev:![]()

- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Jammen bra du kan få hjelp der du er da... brannmann Sam (Thommas, sorryLordShaft skrev:
Skal nevnes at jeg er relativt lett anntenlig i dagkan være noe med mangel på store mengder nikotin de siste dagene å gjør
![]()
Takk, slutt! :-)å

Gjorde jeg riktig nå...??


http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Bosted: Trondheim
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Beklager å måtte skuffe deg :-)å Dette er en japansk utgave, det er de som får disse påklisstrede pottene (heldigvis)LordShaft skrev:Andreas skrev:Den nye 1299 er ivertfall blitt lekker med det nye eksosanleggetthewiz skrev:Ingenting slår denne i min bok. Helt sinnsykt lekker sykkel.
Ååååå det er så sinnsykt sexye former på denne sykkelen. Blir spennende å se de forskjellige termi potte alternativene til denne. Liker dette langt bedre enn de under på 1199 :-)å

- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Det er fint, for det her ser langt bedre ut;


-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Dette har dere ikke greie på 

-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Fordi det skal bygges RR superbike. ABS og /eller sammenkoblet front/bakbrems er ubrukelig og dyrt å bli kvitt. Og urimelig dyrt når det allikevel skal kastes. Til veibruk er det kanskje ok?Barbarozza skrev:cannon skrev:Jeg tror nye R1 kommer til å feie det meste av banen de neste par årene. Motor, elektronikk og chassis er i flg tester top notch. Håper den kommer med et alternativ uten ABS, slik som zx-10r. Fronten er åpenbart designet med tanke på banebruk, der lyktene ikke er tillagt noen særlig rolle designmessig. I like:-)
Hvorfor uten ABS Cannon ??? Det må du forklare sett ut i fra ditt syn
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Litt som med barbering for andre?LordShaft skrev:Dette har dere ikke greie på

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Hahaha ja blandt annet



- Busa Trond
- Innlegg: 2747
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
- BAJAZZ
- Innlegg: 74
- Registrert: 21 jul 2015, 19:33
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger 1200, BMW R 1250 GS
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Hei Lordshaft,
nå må du hjelp meg, og komme med noen gode råd! Står i ferd med å kjøpe NY mc i adventure klassen.
Har hatt akkurat samme runden som deg, og havnet også opp med de samme syklene på ønskelisten(KTM, BMW 1200 GSA, DUCATI Multistrada). Kjenner meg godt igjen i beskrivelsene dine, og kjent på fordeler ulemper med disse.
Har faktisk mange fellestrekk med deg, da jeg også er brannmann, og nesten to meter(195 cm), bortsett fra at jeg kunne vært faren din da
Begynte å kjøre sykkel for to år siden, da 50 års krisa var et faktum, tok lappen og kjøpte meg en diger Harley.
Et dårlig valg for en nybegynner på storsykkel, men uansett, sykkelen var råkul, og virkelig et vidunder for øyne og ører, og hadde dessuten vært ønskedrømmen min.
For å være ærlig, jeg taklet denne sykkelen dårlig, og etter to nesten uhell, så jeg meg nødt til å bytte den ut. Den var stor, og meget tungkjørt, og krever nok en litt mer erfaren fører bak styret. Solgte Harley,n og kjøpte meg en BMW C 650 GT hybrid, som pendle sykkel.
Nå ønsker jeg meg en sykkel i Adventure segmentet, og har som deg foreløpig landet på KTM 1290 SA.
BMW R 1200 GSA sto høyest i kurs i begynnelsen, men etter å ha prøvd KTM 1190(lillebror) og Ducati 1200 MS, så falt den tvert ut! En nydelig sykkel på nesten alle områder, men den blir som et gammelt diesel-lokomotiv fra 60 tallet å regne, om man skal sammenligne spensten og brutaliteten til de to andre.
Ducati,n ble for trang i bena/føttene, og sittestillingen ble noe "snau".
KTM,n derimot var både stor nok, og ikke minst sprek! Og skal man først bruke 240.000+ på en sykkel, så vil man jo gjerne ha noe litt "spenstig", samt en fornøyelse å sitte på. 1190 var super å kjøre, og jeg ville vel tro at 1290 er enda et steg lengre "opp", da kanskje spesielt med langtur egenskapene...
Alle tre syklene er usedvanlig lettkjørte, men hva med kvaliteten? Her vet jeg BMW virkelig har godt ry på seg, men vet lite om KTM 1290 SA.
Men dette er vel også en sykkel eventyrere kjører jorda rundt med? Har fått med meg at 1190,n hadde litt problemer i startgropa med luftfilteret, men det er ting som er modifisert i ettertid.
Hva er din erfaring i forhold til service og kundebehandling? Kjøpte du sykkelen i Bergen?
nå må du hjelp meg, og komme med noen gode råd! Står i ferd med å kjøpe NY mc i adventure klassen.
Har hatt akkurat samme runden som deg, og havnet også opp med de samme syklene på ønskelisten(KTM, BMW 1200 GSA, DUCATI Multistrada). Kjenner meg godt igjen i beskrivelsene dine, og kjent på fordeler ulemper med disse.
Har faktisk mange fellestrekk med deg, da jeg også er brannmann, og nesten to meter(195 cm), bortsett fra at jeg kunne vært faren din da

Begynte å kjøre sykkel for to år siden, da 50 års krisa var et faktum, tok lappen og kjøpte meg en diger Harley.
Et dårlig valg for en nybegynner på storsykkel, men uansett, sykkelen var råkul, og virkelig et vidunder for øyne og ører, og hadde dessuten vært ønskedrømmen min.
For å være ærlig, jeg taklet denne sykkelen dårlig, og etter to nesten uhell, så jeg meg nødt til å bytte den ut. Den var stor, og meget tungkjørt, og krever nok en litt mer erfaren fører bak styret. Solgte Harley,n og kjøpte meg en BMW C 650 GT hybrid, som pendle sykkel.
Nå ønsker jeg meg en sykkel i Adventure segmentet, og har som deg foreløpig landet på KTM 1290 SA.
BMW R 1200 GSA sto høyest i kurs i begynnelsen, men etter å ha prøvd KTM 1190(lillebror) og Ducati 1200 MS, så falt den tvert ut! En nydelig sykkel på nesten alle områder, men den blir som et gammelt diesel-lokomotiv fra 60 tallet å regne, om man skal sammenligne spensten og brutaliteten til de to andre.
Ducati,n ble for trang i bena/føttene, og sittestillingen ble noe "snau".
KTM,n derimot var både stor nok, og ikke minst sprek! Og skal man først bruke 240.000+ på en sykkel, så vil man jo gjerne ha noe litt "spenstig", samt en fornøyelse å sitte på. 1190 var super å kjøre, og jeg ville vel tro at 1290 er enda et steg lengre "opp", da kanskje spesielt med langtur egenskapene...
Alle tre syklene er usedvanlig lettkjørte, men hva med kvaliteten? Her vet jeg BMW virkelig har godt ry på seg, men vet lite om KTM 1290 SA.
Men dette er vel også en sykkel eventyrere kjører jorda rundt med? Har fått med meg at 1190,n hadde litt problemer i startgropa med luftfilteret, men det er ting som er modifisert i ettertid.
Hva er din erfaring i forhold til service og kundebehandling? Kjøpte du sykkelen i Bergen?
Sist redigert av AJ den 21 jul 2015, 21:16, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Posten og svarene på denne er flyttet til "KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?"
Begrunnelse: Posten og svarene på denne er flyttet til "KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?"