Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Sykkelen er igrunn fet den, men det er noe med kombinasjonen med vindskjermen som er helt på tryne. Jeg får det bare ikke til stemme :-k

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Sykkelen er igrunn fet den, men det er noe med kombinasjonen med vindskjermen som er helt på tryne. Jeg får det bare ikke til stemme :-k
Ja, den orginale vindskjermen er ikke særlig pen.

Men den ser bedre ut med noe slikt:
Bilde

Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Definitivt... Nå snakker vi plutselig en helt ny sykkel. :prf

Det er liten tvil om at det er en bra sykkel motormessig, hadde vært spennende å prøvekjørt denne. Er jo ikke umulig jeg blir å skifte sykkel etterhvert selv :redface

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Definitivt... Nå snakker vi plutselig en helt ny sykkel. :prf

Det er liten tvil om at det er en bra sykkel motormessig, hadde vært spennende å prøvekjørt denne. Er jo ikke umulig jeg blir å skifte sykkel etterhvert selv :redface
Ja det er definitift den mest spennende motoren jeg har kjørt så langt. SKikkelig drag i denne. Men det er som sagt ikke motoren som er hovedgrunnen til byttet, den jeg har er minst like bra, men på en annen måte. Tror jeg er ute etter en litt mer oppreist sittestilling. Ikke fordi kroppen ikke takler dne jeg har i dag, men fordi jeg får mer "tur følelsen" av å sitte mer oppreist. Bedre plass samt muligheter for topp boks (gud forby, men dog) er også et lite pluss de to gangene i året kanskje madammen blir med og vil ha ryggstøtte. Man har altså helt andre muligheter for å frakte med seg bagasje etc. Dessuten så sikter jeg meg nok mer inn på lengre turer enn mange småturer. Kanskje litt kjøring på grusveier etc. også. Ikke for at dette ikke går med min, men føles mer riktig med en slik sykkel...

Men som sagt, noen kameler må jeg svelge, men det må man vel uansett... :-k

Jasså... hva er det du sikter deg inn på ved neste bytte da?
Blir det en råtass igjen, eller blir det noe litt mer "turvennlig" på deg også?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Det står å faller litt på hvordan årets tur blir. Går det fint å kjøre på slike langturer med denne typen sykkel, eller bør jeg kikke på noe mer turvennlig?

Har kikket litt på K1300ST, men denne frykter jeg er på vei ut av modellene til bmw.
Jeg har faktisk kikket litt på Explorer, men det blir litt for mye traktor "enda" :lol

Har ikke gjort veldig seriøse planer av det enda, men det blir nok gjort en grundigere evaluering i slutten av sesongen tenker jeg :-)å

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av thewiz »

Hva med Speed Triple? Må jo være en god kandidat. Eller hvis du tenker touring, hvorfor ikke en GS? Er jo veldig populær!

Speed Triple ser ut som en meget morsomt sykkel! Hvor lang har du egentlig kjørt med Streeten nå? Tror aldri jeg har hørt om noen som kjøper ny sykkel og har den i et par år, for deretter å kjøpe samme sykkeln igjen. :scratch

Toven

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

Gjorde seg med annen vindskjerm på tracern ja :prf

Sitter selv å funderer på hva neste blir, selvom det blir mange år til. Kunne godt tenkt meg noe ala tracer selv - litt mer tur greier.

Sku gjerne tatt eurolotto'n og hatt 5 forskjellige sykler i garasjen :-)å :knegg

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Det står å faller litt på hvordan årets tur blir. Går det fint å kjøre på slike langturer med denne typen sykkel, eller bør jeg kikke på noe mer turvennlig?

Har kikket litt på K1300ST, men denne frykter jeg er på vei ut av modellene til bmw.
Jeg har faktisk kikket litt på Explorer, men det blir litt for mye traktor "enda" :lol
Har ikke gjort veldig seriøse planer av det enda, men det blir nok gjort en grundigere evaluering i slutten av sesongen tenker jeg :-)å
Nå kommer Ojda til å felle en tåre av glede, når han leser dette....
Og du blir nok ekstra velkommen til Busastrand :prf
Vi tenker tydeligvis nokså likt... iblandt.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

thewiz skrev:Hva med Speed Triple? Må jo være en god kandidat. Eller hvis du tenker touring, hvorfor ikke en GS? Er jo veldig populær!

Speed Triple ser ut som en meget morsomt sykkel! Hvor lang har du egentlig kjørt med Streeten nå? Tror aldri jeg har hørt om noen som kjøper ny sykkel og har den i et par år, for deretter å kjøpe samme sykkeln igjen. :scratch
Jeg annser Speed Triple som en noe utdatert (men på langt nær dårlig) sykkel. Koster bortimot 200-laken og er tyngre/større etc. Vil mye heller ha en Street Triple R. Den føles litt "morsommere".

GS blir bare helt feil i mine øyne. Det blir litt for mye traktor og ikke synes jeg dem er spesielt flotte å se på heller. Dessuten koster dem vesentlig mer enn Tracer'en og personlig mener jeg Traceren har mer og by på, selv om den ikke er like oppsatt for "offroad".

Sykkelen min har i skrivende stund gått 15.000km. og den runder lett 30.000km. før sesongen er over. Skal jeg ha den en sesong til så vil den runde 60.000km. og da synes jeg det er greit å bytte den før den er gått alt for mye. Den har også "kun" 2 års garanti og jeg regner med at den blir lettere å selge så lenge denne er inntakt, selv om man har dne norske kjøpsloven i bakkant. Problemet er at det nok kan bli noe vanskeligere å få forhandler med på laget hvis noe skulle skje, da det er dem og ikke produsent som må dekke utgifter. Vertfall utfra hva jeg har forstått.

For meg er enkelt vedlikehold og garanti veldig viktig, og Yamaha'en har jo hele 5 års garanti fra produsent og dessuten er det (så vidt jeg har skjønt) hovedservice hver 40.000km. og ikke 20.000km som det er på Street Triple. Kjører man 30.000km. i året så utgjør jo disse service prisene en god del.

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av thewiz »

Det er jo uansett 5 års reklamasjonsrett, så kan ikke se problemet der, selv om produsenten kun gir 2 år. I norge er det 5år likegyldig, og forhandler må forholde seg til dette.

Hva med å... bare kjøre litt mindre? Du kjører voldsomt mye i året hvis vi snakker 30-40 000km per år. Med dette kjøremønsteret må du bytte sykkel hver år hvis du ikke ønsker å ha en sykkel med høy kilometerstand.

Jeg fatter ikke at du rekker å kjøre så mye heller, jeg tror jeg hender på maks 5000km i år, og da har jeg planlagt endel til og med. I kombinasjon av jobb, husoppussing og andre aktiviteter rekker jeg ikke å kjøre så mye mer enn rundt 5-7000 km på et år. Nå kjører ikke jeg sykkel fra okt - mars da men likevell.

Jeg forstår du har et budsjett her, så da er nok kanskje Traceren en godt valg for deg.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

thewiz skrev:Det er jo uansett 5 års reklamasjonsrett, så kan ikke se problemet der, selv om produsenten kun gir 2 år. I norge er det 5år likegyldig, og forhandler må forholde seg til dette.
Det forklarte jeg lenger opp :thumleft
Hva med å... bare kjøre litt mindre? Du kjører voldsomt mye i året hvis vi snakker 30-40 000km per år. Med dette kjøremønsteret må du bytte sykkel hver år hvis du ikke ønsker å ha en sykkel med høy kilometerstand.
Hvorfor skal jeg kjøre mindre? :scratch
Jeg fatter ikke at du rekker å kjøre så mye heller, jeg tror jeg hender på maks 5000km i år, og da har jeg planlagt endel til og med. I kombinasjon av jobb, husoppussing og andre aktiviteter rekker jeg ikke å kjøre så mye mer enn rundt 5-7000 km på et år. Nå kjører ikke jeg sykkel fra okt - mars da men likevell.

Vi er nok ikke helt like når det kommer til kjøremønster. Noen synes 5.000km. er mye, mens andre kan bare kjøre til krampa tar en. Vi er forskjellige alle sammen. Jeg driver også med husoppussing etc. ved siden av, men det tar jo ikke akkurat hele døgnet. Vi tar det litt over tid. Ikke noe stress det. 5.000km. svir jeg lett av bare i juli vil jeg tro. Hvis du henger deg på noen langturer så vil du se at telleren begynner å løpe løpsk også på den sykkel :thumleft
Jeg forstår du har et budsjett her, så da er nok kanskje Traceren en godt valg for deg.
Jeg har vel ikke akkurat noe spesielt budsjett, men jeg har forstått at dyrt ikke alltid er det beste, selv om det er "kult" og eie. Jeg synes ikke BMW GS har så mye mer å by på enn Tracer ut fra mitt behov samt smak. Ei heller Explorer, selv om jeg rangerer denne et godt hakk over BMW'en. Problemet er å forsvare 60-70-laken i tillegg for en Explorer eller en GS i forhold til Tracer. Klarer ikke helt å finne grunner som rettferdigjør et slikt prishopp, selv om GS og Explorer er bygget for mer "adventure" kjøring. Jeg kommer uansett til å befinne meg på asfalterte veier 90% av tiden.

Selv om en BMW S1000RR og andre superbikes river skinnet av pølsa og for noen er "kulere" å se på, så er ikke akkurat det den veien jeg ønsker å gå. Kanskje det kommer av alderen? :scratch

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Olav K »

Det skjærer i hjertet, men må si meg enig med Bjerkenez her...
Speed Triple er nok litt "frakjørt" av konkurrentene fra 2014 av...
Og de kommer neppe med noen ny "værsting" til høsten heller.
Synes Tracer'n ser bra ut ned den lile vindskjermen. Dempere og gaffelfjærer kan modifiseres for en ikke alfor voldsom kostnad.
Skulle JEG byttet sykkel idag, er nok Explorer'n en favoritt, og forsåvidt også en GS, etter at jeg fikk demonstrert hvor innmari gode de syklene er på Rudskogen.
Tiger 800 er også et MEGET bra kjøp i mine øyne, fin motor, super gearkasse og masse kjektåha utstyr.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av thewiz »

Bjerknez skrev: Hvorfor skal jeg kjøre mindre? :scratch

Så du slipper å bytte sykkel hvert år? Eller kanskje det er det som er planen. Du sier du ikke kan forsvare en prishopp på 60-70 lapper, men kjøpe ny sykkel og bytte inn etter 2 år er helt greit? Hva får du igjen for Streeten din i forhold til hva du ga? Da kan du regne ut hvor mye dette blir etterhvert hvis du skal bytte sykkel hvert år.

Det jeg mener med alt dette, er at hvis du begrenser deg litt mer, kanskje du slipper å gjøre noe av dette og bare beholde streeten :prf

Nei, jeg holder meg til R-sykler. Det er mange kule sykler jeg skulle hatt, men det er ingen andre sykkeltyper for meg på en god stund. Kunne sikkert tenkt meg en nakensykkel om 10år, men skal kjøre det jeg kan av R sykler før jeg blir "gammel". Har planer om å eie R1, S1000RR, Panigale og kanskje en RC8 før jeg gir meg med R.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

5000 er lite, synes jeg. Jeg har kjørt nesten 5000 i år og det er i hovedsak jobbpendling(6 mil per dag) og en tur til Bergen. 5000km er jo ikke mer enn 2-3 turer til vestlandet, og de blir det jo noen av :p

Hvis man ikke vil ha sykkel som har gått langt, og man har økonomi til å bytte så ofte, så ser jeg ingen grunn til å la være :prf jeg er hvertfall ikke noe annet enn misunnelig :redface

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Tommas »

Omtrent 5300 nå, håper på 5-7k til i løpet av sommeren. Tur er gøy ;-)

Svar