Da har jeg endelig fått rota meg til å begynne på "vinterens" oppgave ...
Masse skruing for å kle av dette beistet, så jeg har satt mange av skruene tilbake der de skal være, for ikke å gå bananas når det skal på plass igjen.
Bortsett fra at det ser ut som at den aldri har vært vasket uten tupperwaren av, så er sykkelen veldig fin. Altså, ikke mye korrosjon, oljesøl, overdratte skruer, manglende skruer, gummiforinger som mangler osv. Veldig hel og fin, med unntak av ett plastikkfeste som hadde knekt, og var forsøkt limt en eller annen gang. Det er helt ok på en 16 år gammel mc
Har demontert den originale BMW GPSen, pluss en Autocom Intercom som noen proffer har koblet inn på audiokretsen, ved å lodde seg inn på en del ledninger.
Det er litt svetting mellom motor og clutch-hus, og litt mellom clutch-hus og girkasse. Men ikke noe alarmerende, og etter konsultasjon med
FredrikE24, så dropper jeg clutchbytte i år. Den har gått 125 k km, men funket fint når jeg parkerte sist høst, og da satser jeg på at den klarer en sommer til.
Da jeg tok av forskjermen dukket det opp noe gammelt oljesøl på gaffelbeinet under skjermen, som jeg tror må komme fra styredemperen. Litt rart, for selve demperen er tørr og fin, glir lett med rolige bevegelser, og kniper til når den får litt fart. Men det kan jo være noe gammelt søl som har fått gjemme seg i fred og ro under forskjermen.
Har gjennomført den første forbedringen, som var å bytte de originale plastikk Fuel Quick Disconnect-koblingene med nye i stål. Fikk de gamle av uten å skade hverken koblinger eller slanger. Det er bra, for på den andre LTen jeg har, der er den ene knekt, så da får jeg byttet ut den.
Så nå må jeg bare få gjort litt annenhver uke når jeg er hjemme, sånn at den er ferdig til sesongstart. Jeg har mange ting på blokka jeg ønsker å gjøre, men trur jeg må prioritere det viktigste. Nye dempere i begge ender, bytte bremseslanger til Spiegler stålomspunnede, og stor service.
Tok forresten med meg toppboxen på vekta..... 15 kg gitt, helt i toppen. Trur kanskje den skal få stå i kjelleren en stund ...
IMG-2187.jpg
IMG-2189.jpg
IMG-2191.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.