Sånn er det bare

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
merce
Innlegg: 50
Registrert: 22 mar 2010, 22:19
Motorsykkelen din: honda vfr800 1998

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av merce »

ommer hjem på torsdag, kjører nok tidlig herfra. Kanskje en tur på eftan eller fredag hadde vært noe. Tips anyone? Guro78 og Snill vaffel, nå kan det bli en liten tur! merce, KentR og Inazuma, mekkern, Gammelgutt, RuneMC og resten - bli med på en eventuell tur?

Kunne tenkt meg Tinnsjøen rundt :thumleft
kan bli med på en tur hvis du kjører opp mot gudbrandsdalen dexter :lol


sitter på hytta på gålå og koser meg med dagsturer her :thumleft
masse fine veier rundt her :bananas
Kjørelengde MC 2010: 8800 km (oppdatert 15.08.10)

I dag skal jeg gjøre ingen ting, gjorde det i går også, men ble ikke ferdig. :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38046
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av AJ »

Ble ingen tur til Shell, Vormsund i dag...
I stedet ble det prøvekjøring av Moto Guzzi 1200 Sport på Jessheim. Kjørte den kjedeligste veien, rv35 gjennom den nesten 4 km. lange Lunnertunnelen og disse lange rettstrekningene mot Akershus og Jessheim...
Av og til er det greit å cruise langs veier som dette også :-)
140710_1.jpg
140710_2.jpg
I morra blir det neppe noen tur; da er det andre ting som står på programmet...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
merce
Innlegg: 50
Registrert: 22 mar 2010, 22:19
Motorsykkelen din: honda vfr800 1998

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av merce »

tur i morra fra sør-fron til vârmland via flisa satser på godvær :[-o< selv om yr.no ikke er enig
Kjørelengde MC 2010: 8800 km (oppdatert 15.08.10)

I dag skal jeg gjøre ingen ting, gjorde det i går også, men ble ikke ferdig. :)

Gammelgutt

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Gammelgutt »

Gammelgutt skrev:Har nå renset og oljet luftfilteret og gått over alle elkoblinger med spray, høres fin ut, skal ut og prøve henne nå. \:D/
Er alt ok er jeg klar for turer både freddan og sønndann. :mc7
Hun er ikke god. Fuelinj.lampen lyser innimellom og når jeg gir på hender det at hun hoster litt. Og så gløder "frilampen" av og til på de lavere girene. Kjørte 30 mil igår og forbriket var 0,45, normalt er det 0,34-0.40, så noe er galt.

Noen tips?. :scratch
Sist redigert av Gammelgutt den 15 jul 2010, 14:41, redigert 1 gang totalt.

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av mekkern »

Fuktighet/overslag et sted- eller jordfeil?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Gammelgutt

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Gammelgutt »

mekkern skrev:Fuktighet/overslag et sted- eller jordfeil?
Har hatt av tanken og sprayet alt av ledninger og koblinger jeg kan se med fuktfortrengende guffe.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Dexter »

Okei folkens, da er det tid for tur! Som jeg har nevnt tidligere så skulle jeg komme hjem igjen i dag, noe jeg faktisk gjorde :scratch

Har vært på Bilrema og kjøpt nytt batter til lille grønne som nå i kveld har blitt "kjørt inn" sammen med KentR

Tidligere har jeg signalisert at det kunne bli aktuelt med Tinnsjøen rundt, men det er endringer i planene. I morgen setter vi kursen mot Sverige, nærmere bestemt Strømstad (eller deromkring). Jeg håper flere ser anledning til å hive seg med, særlig da en eller flere som er kjente i de traktene nedover der. E6 er jo ikke akkurat en veldig spennende vei... OleB, du skal føle deg truffet og ønsker, samme med Gammelgutt og sikkert mange fler! Avmarsj i morgen blir plutselig, når vi har sittet her lenge nok til å legge en liten plan, og se hvem som vil hive seg med.

Da er dere advart! :knegg

Kort oppsummert: Tur til Strømstad i morgen! (16. juli)
Tid: Plutselig, følge med her på forumet
Hvem: Alle som vil være med
Det er det samme for skylda hvem som har den...

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av mekkern »

Dexter skrev:
Har vært på Bilrema og kjøpt nytt batter til lille grønne som nå i kveld har blitt "kjørt inn" sammen med KentR
så dere i Mjøndalen-jeg og Erling sto på Shell etter en liten smia og eikern tur..

Svensketur ja-kjøre kysten nedover fra drøbak eller?-via son og div ned til moss og videre?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Dexter »

mekkern skrev:
Dexter skrev:
Har vært på Bilrema og kjøpt nytt batter til lille grønne som nå i kveld har blitt "kjørt inn" sammen med KentR
så dere i Mjøndalen-jeg og Erling sto på Shell etter en liten smia og eikern tur..

Svensketur ja-kjøre kysten nedover fra drøbak eller?-via son og div ned til moss og videre?
Jeg så noen på Shell ja... må vinke når dere ser lille grønne kan skjønne! :janikk

Ja, samma hvordan vei egentlig, det finnes mange veier til Rom :prf Men jeg er ikke spesielt kjent nedover der så det hadde nå vært både kjekt med veiviser og koselig med turfølge. Har også lyst å prøve ferga over Horten - Moss, og/eller Ferga fra Strømstad til Sandefjord :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av mekkern »

Taxfri tur på søndag?
eller det er ledig i morra kl 17,00..
540kr med middagbuffet...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Dexter »

Blir tur i mårra uansett. Har ikke "fri" på søndag, konemor skal bort en tur. Lørdag har minstejenta bursdag så det er i morgen eller ingenting.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Gammelgutt

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Gammelgutt »

Må du til Svinesund eller er Tøckfors ok?. Da vil jeg anbefale rv 21, den er fin men det blir kanskje litt langt å kjøre?.

Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av OleB »

Dexter skrev:....... I morgen setter vi kursen mot Sverige, nærmere bestemt Strømstad (eller deromkring). Jeg håper flere ser anledning til å hive seg med, særlig da en eller flere som er kjente i de traktene nedover der. E6 er jo ikke akkurat en veldig spennende vei... OleB, du skal føle deg truffet og ønsker, samme med Gammelgutt og sikkert mange fler! Avmarsj i morgen blir plutselig, når vi har sittet her lenge nok til å legge en liten plan, og se hvem som vil hive seg med.

Da er dere advart! :knegg

Kort oppsummert: Tur til Strømstad i morgen! (16. juli)
Tid: Plutselig, følge med her på forumet
Hvem: Alle som vil være med
Regner uten videre med at det er ettermiddagen det er snakk om her ;e
og tar vel som en selvfølge at dere som bor "litt unna" harry-land skal handle litt når dere først er over grensa.
Vi som fyker over stadig vekk (ihvertfall jeg ;e ) gjør det som regel ikke mer vanskelig enn å kjøre innom Nordby og gjøre unna shoppingen der :-J
Finnes masse rare veier på både svensk og norsk side så det går fint an å slippe E6 det meste av tiden - var en tur nedover der forrige dagen og hadde det moro på små rare veier (se min blogg for litt bilder osv)

Følger med her så godt jeg kan i morra og får kanskje med meg når dere drar..... :knegg
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Dexter »

Nei, det er faktisk noen av oss som har ferie, så det er nok snakk om formiddag :janikk
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Godtvoksen

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Godtvoksen »

I dag startet langturen til Troms via innlandsvegen i Sverige til Troms. Blåmann er trygt plassert bak på hengeren :-)

Svar