Intruders logg----hmm..gps..musikk på øret..interkom...?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Re: Intruders Blogg----Hipp hopp , jeg er så glad i dag....

Legg inn av Intruder »

Slikt blir mer og mer vanlig,men jeg mener tiltak som trialkjøring for ungdom,klubber for ungdommer osv. burde gp først...

Tenker med tida å sette opp en plakat under monumentet med teksta : " Den som rører dette blir rævpult med ei kongle " :-k

Kommuneelgen vår står på lager nå , i si ti tok jeg med meg "æljmøkk" i en pose og tømte under`n :notworthy: :mk :lol
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Svein2 skrev:Hvis det skulle være til noen trøst Intruder, så er det itte noe bedre andre plasser.
Her er noen forslag som kom inn til utsmykning av den nye rundkjøringa ved Basthjørnet. :-k
Forslag 5.JPG
Denna passer vel bra, det er vel mange Elverums-jenter som har fått seks med gutta på Terning-moen.....

Svein2
Motorsykkelen din: MC

Legg inn av Svein2 »

ArcticTiger skrev:
Svein2 skrev:Hvis det skulle være til noen trøst Intruder, så er det itte noe bedre andre plasser.
Her er noen forslag som kom inn til utsmykning av den nye rundkjøringa ved Basthjørnet. :-k
Forslag 5.JPG
Denna passer vel bra, det er vel mange Elverums-jenter som har fått seks med gutta på Terning-moen.....
Hvordan det er nå vet jeg ikke, men for noen år tilbake fikk døm mer juling enn høne.
Men jeg som var bygding, som bodde 7 km fra østmohjørnet fikk ikke lov å være med på moroa. :sk?

Forslag 4 er det forresten en trysling som kom med. :knegg

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

ArcticTiger skrev:
Forslag 5.JPG
Absolutt mye kokelimonke der i Elverum.ja :m :yahoo ..tror jeg..
Dessuten er det et godt hint at bygget nedafor der heter Terningen !! :thumleft Og synes alle forslaga var
gode. :skriver

Ja

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Intruder

Re: Intruders Blogg----nå skal vi redde verden igjen--heia J

Legg inn av Intruder »

I nyttårstalene er vår knog og statsministeren skjønt enige om at noe må gjøres for å redde miljøet,så slik
er det med den saken..
Et viktig bidrag er visstnok å redusere utslippene fra bl.a. brenning av kull.. =;
Da er det et jævla godt forslag å øke kullproduksjonen på Svalbard .... :redface :bananas ](*,)

Nil satis nisi optimum !

Pollti
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Pollti »

Intruder skrev:I nyttårstalene er vår knog og statsministeren skjønt enige om at noe må gjøres for å redde miljøet,så slik
er det med den saken..
Et viktig bidrag er visstnok å redusere utslippene fra bl.a. brenning av kull.. =;
Da er det et jævla godt forslag å øke kullproduksjonen på Svalbard .... :redface :bananas ](*,)

Forurensing fra brun kull er dyrt å rense. Jeg vet ikke hva slags kull de graver ut på Svalbard men er det Steam Coal er det greit å rense i fabrikk pipa. Polen og England feks, de har brun kull men på tross av det er de stor importører av Steam Coal :knegg Er ikke verden morsom ? Og kull er ikke bare kull heller. Ånkli forvirrende. :janikk

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Jensemann rapet akkurrat itor seg om hvor heldig han var som hadde brukt penga våre til masse co2 for å reise til sydpolen den 14... :sick:
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

joo
Motorsykkelen din: '

Legg inn av joo »

Kullet de graver ut i de norske gruvene på Svalbard er av fin kvalitet. Ikke det man bare brenner men også bruker til andre ting i industrien. Kanskje i stålet på din tohjuling?
Og nå er det ikke noe snakk om økning i produksjonen, men åpning av et nytt felt siden det andre nærmer seg slutten. Er kun ei gruve som tar ut kull for skiping, og det er den i Svea. Det taes ut littegrann utafor Longyearbyen, for drift av kraftverket som forsyner byen med energi.
Ligger litt politikk i dette pga suvereniteten vi innehar, enn så lenge. Dessuten er driften svært viktig for å opprettholde bosetningen ennå.

Det har vært tatt ut rundt 2 millioner tonn pr år de siste årene. Av dette brukes rundt 1% til energi på Svalbard. Resten går ut i verden til industri og energiproduksjon. Når det totalt nærmer seg 7000 millioner tonn som forbrukes hvert år her på Terra Firma er det ikke det lille i Svea som kjører verden nord og ned. Og så lenge bare Kina har ei vanvittig økning i kullforbruket blir det ikke et spytt i havet å stenge ned på Svalbard.

Dessuten: Av all energien Norge produserer ellers utgjør vannkraft bare 4-5%... Resten selger vi ut av landet som gass og olje.

Penga rår her som ellers.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Pollti

Legg inn av Pollti »

mekkern skrev:Jensemann rapet akkurrat itor seg om hvor heldig han var som hadde brukt penga våre til masse co2 for å reise til sydpolen den 14... :sick:
Har sett han spradet rundt der nede uten at jeg har helt skjønt hva vitsen med det var. Men det er så mye jeg ikke skjønner :scratch

Pollti

Legg inn av Pollti »

joo skrev:Kullet de graver ut i de norske gruvene på Svalbard er av fin kvalitet. Ikke det man bare brenner men også bruker til andre ting i industrien. Kanskje i stålet på din tohjuling?

Upresis formulering vil jeg anta ? Kull blandet med stål eller alu er ingen god miks.

joo
Motorsykkelen din: '

Legg inn av joo »

Kanskje noe upresist ja. Er ikke "i" stålet, men raffinert kull brukes i rensing av jern til stål blant annet, da som reduksjonsmiddel.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Legg inn av MaxTron »

joo skrev:Kanskje noe upresist ja. Er ikke "i" stålet, men raffinert kull brukes i rensing av jern til stål blant annet, da som reduksjonsmiddel.
Er ikke så veldig upresist egentlig, kull blandes med jern for å lage stål for å si det MEEEGET enkelt -Derav karbonstål.
Uten karbon er jern nesten like bløtt som bly, og ganske ubrukelig til å bygge noe som helst.
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Fidel
Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica

Legg inn av Fidel »

Pollti skrev:
mekkern skrev:Jensemann rapet akkurrat itor seg om hvor heldig han var som hadde brukt penga våre til masse co2 for å reise til sydpolen den 14... :sick:
Har sett han spradet rundt der nede uten at jeg har helt skjønt hva vitsen med det var. Men det er så mye jeg ikke skjønner :scratch
Et ørlite blikk inn i norsk historie vil for eksempel vist at den 14. desember 2011 var det akkurat 100 år siden Roald Amundsen erobret Sydpolen og åpnet en ny æra i historien. Jeg syntes det var et ganske godt poeng at statsministeren var der og markerte dette...
HP

http://www.ridenorway.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Stadig vekk opplever en at norske myndigheter prater om å redusere allverdens utslipp,bare ikke her i landet----vi må da tenke på arbeidsplassene. :skriver
Kanskje vi burde forene oss som salig Karl Marx mente var løsningen---finanskrisen som ble brakt i havn sist kommer dessverre tilbake påny,og det er ihvertfall ikke folk flest som har skylda......nei,det er våre "venner" kapitalistene.. :prop:

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Intruder

Re: Intruders Blogg----min beste venn,onkel Polleti,han er..

Legg inn av Intruder »

Som mange av oss MC-folka sitter også onkel politi inne og drømmer om all den
moroa vi skal ha når våren kommer.. :D
Som i Kardemommeby er det slik at du kan gjøre som du vil bare du er god og snill,hold trafikkens skrevne og uskrevne lover og du kan kjøre lenge rundt i fedrelandet..Hmmm,det er nok litt avhengig av hvordan motparten din oppfører seg.. :prop:
Hvis jeg i løpet av en tur er bortom en tre-fire tullinger er det vel mulig at heller ikke jeg,mot alle odds,heller ikke er perfekt i trafikken... :scratch
Leste i ei MC-bok skrevet av en tusseladd som har kjørt sykler med og uten sidevogn i over 50 år , at om vi forulykker grunnet veistandarden er det vi og ikke veguvesenet som er
å laste,en skal avpasse farten etter forholdene til enhver tid... :\m/:
For en dust.. :(

Nil satis nisi optimum !

Låst