Bruker du refleksvest når du kjører?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av EasyRider »

jonnykr skrev:
EasyRider skrev:
jonnykr skrev: Og rent logisk, OM de har en effekt på skolebarn, så må de ha en effekt på ALLE som bruker det, innkludert motorsyklister.

Og hvis ikke dette er synsing så vet ikke jeg.
Kan jeg spørre hvor du ser skolebarn med 12v pære i panna og bremselys i ræva?
Mulig det er noe som forekommer der du bor, Men jeg har enda ikke sett det i de dype skoger i indre øsfold.. :scratch

Jeg er ikke sikker på at du trenger refleksvest når du går langs veien, hvis du hadde brukt samme lysetting som en motorsykkel har.
Hva tror du?

De som sykler, går på rulleski, jogger osv. i vinterhalvåret synes veldig godt med disse ledlyktene de bruker.
Logikke er å vite at ALLE mcførere ikke kjører med kåpe eller vindskjerm. Logikk er å vite at ike alle mcførere kjører rundt med store toppbokser. Logikke er å vite at ikke alle ulykker skjer forfra men også fra siden og bakfra.

Logikk er å vite at det vil være store veriasjoner i hvor synlig man er og at der hvor føreren er eksponert der vil en refleksvest være synlig. Og det vil kunne være i mange situasjoner avhengig av hva man kjører.

Og hadde du hatt litt logikk selv, krydret med litt sunn fornuft så ville du skjønt at OM refleksvest øker synligheten så gjelder det også ALLE som bruker dem NÅR de er eksponerte. Og som sagt, det er mange situasjoner hvor mcføreren vil være eksponert for sine omgivelser.

Og hele poenget er jo at ingen påstår at det gjelder alle i alle situasjoner, men det vil kunne omfatte mange i mange situasjoner. Alle skjønner jo at en vest er lite synlig om man kjør en stor Goldwing med kåpe, vindskjerm og store kofferter bak.

Men ALLE kjører ikke Goldwing. Så det er ikke synsing i det hele tatt, men ren logikk og sunn fornuft.

Så lenge alt er så logisk for deg så kan du gjøre en ting for oss.

1. sett deg på sykklen din med vest. la sykklen din gå med motor og lys på. Og få en kamerat til å ta bilde av deg rett forfra fra 150, 100, 50 og 30 meters hold.
NB husk at han som tar bilde må ta bilde fra sånn det ville sett ut fra førersete (høyde) i en normal familiebil.
Det beste hadde vært å gjort dette i fart. men jeg er villig til å se åssen dette blir fra stillestående.

2. du kan gjerne finne et kryss også hvor kameraten står sånn som han hadde ville gjort, hvis han skulle ut av krysset og ta bilde av deg i samme avstand, hvis mulig. dvs, du tar bilde skrått forfra.

Du kan gjerne prøve med litt forskjellige bakgrunner, med og uten sol i mot etc.

For gjør du dette, så kan du, som har så god logikk og sunn fornuft (i forhold til oss andre) overbevise oss om at vesten er det som skal til for at vi ser motorsykkelen.


Og mer har jeg vel egentlig ikke tenkt å si om saken, For du har nå begynnt å rakke ned på folk. Og da gidder jeg ikke å forsette denne usaklige diskusjonen som det har blitt, i forhold til en
saklig debatt.

God Påske :vs
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av Kawasaki »

Banditmannen skrev:, men kan ikke se at noen har kommet med et godt argument for IKKE å bruke vest!
Joda,det var en som nevnte at vesten ville blafre når man passerte 100
ikkebike.norwegianforum.net

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av EasyRider »

Kawasaki skrev:
Banditmannen skrev:, men kan ikke se at noen har kommet med et godt argument for IKKE å bruke vest!
Joda,det var en som nevnte at vesten ville blafre når man passerte 100
:lol
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av Banditmannen »

Kawasaki skrev:
Banditmannen skrev:, men kan ikke se at noen har kommet med et godt argument for IKKE å bruke vest!
Joda,det var en som nevnte at vesten ville blafre når man passerte 100
Nå fins det vester som er en del av jakka, og eller er såpass velformet at den ikke flagrer mer en mange jakker ellers gjør. ;-)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av SuperMorten »

Jeg skjønner at det ikke passer seg med refleksvest, når imaget er Harley, dongeri og skinn. Det samme om du kommer på en R-sykkel i racing-dress. Det er ikke noe tøft det heller. Ser sikkert bare fjollete ut. Det jeg savner i diskusjonen, er noen som tør være ærlig å si det som det er, at det ikke er tøft nok... :-k I stedet kommer det en masse mer eller mindre halveis fjollete argumenter om nytten av vest (eller mangel på sådan..)
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av jonnykr »

DrGreve skrev:
jonnykr skrev: Ærlig talt! :lol

1. Det er ingen som SIER at vest vil "løse problemet" kun at en økt synlighet kan ha en forebyggende effekt.
2. Nei, man er ikke avhengig av at den er synlig i 360 grader.
3. Alle kjører ikke MED kåper og kofferter som hindrer den visuelle sikten.
4. Alle ulykker skjer ikke rett forfra heller, men også fra siden i ulike vinkler og som påkjørsler bakfra.
Ærlig talt, men er du så opptatt av din egen fortreffelighet at du gapskratter av hva andre mener?

1, hvis man skal påby en refleksvest, så bør den vel i anstendighetens navn være synlig 360 grader uansett hva vi sier her og da må noen sykler modifiseres og IKKE de hvor overkroppen på føreren vises 360 grader.. Flere reflekspunkter vil løse det problemet.
2, Les mitt forrige svar, punkt 1..
3, les mitt første svar, punkt 1.
4, Les mitt første svar, punkt 1, og selv om du plasserer ett lysorgel på toppkofferten, så vil det alltids være noen som kommer til å treffe noen i ræva.

Forøvrig er jeg ferdig med å krangle med en som ikke eier ydmykhet nok til å ta innover seg at alle ikke er enige med deg.
Nei, men jeg blir oppgitt når disse momentene er avklart g begrunnet til det kjedsommelige i debatten så langt og så kommer du med det samme atter en gang!

Leser du ikke innleggene her? Jeg vet at du har bidratt tidligere og dette blir jo bare å sitte å gjenta gammel morro som er begrunnet mange ganger før. Og ikke bare det, men du må da VITE at folk kjører forskjellige type sykler, mange UTEN kåper, vindskjermer og store kofferter i "huet og ræva"? (Ment som en spøk) og da gjelder ikke argumentene dine.

For virkeligheten er ikke så ensporet og det MÅ DU VITE!
Tut & Kjør!

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av dag-zzr »

SuperMorten skrev:Jeg skjønner at det ikke passer seg med refleksvest, når imaget er Harley, dongeri og skinn. Det samme om du kommer på en R-sykkel i racing-dress. Det er ikke noe tøft det heller. Ser sikkert bare fjollete ut. Det jeg savner i diskusjonen, er noen som tør være ærlig å si det som det er, at det ikke er tøft nok... :-k I stedet kommer det en masse mer eller mindre halveis fjollete argumenter om nytten av vest (eller mangel på sådan..)
Ikke utenkelig at image er en medvirkende årsak til både bruk og ikke bruk av refleksvest. Ser ikke at 1%ene kjører med refleks på vestene sine. Ei heller Holy Riders. :knegg

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av DrGreve »

SuperMorten skrev:Jeg skjønner at det ikke passer seg med refleksvest, når imaget er Harley, dongeri og skinn. Det samme om du kommer på en R-sykkel i racing-dress. Det er ikke noe tøft det heller. Ser sikkert bare fjollete ut. Det jeg savner i diskusjonen, er noen som tør være ærlig å si det som det er, at det ikke er tøft nok... :-k I stedet kommer det en masse mer eller mindre halveis fjollete argumenter om nytten av vest (eller mangel på sådan..)
Jeg har overhodet ikke nektet for at refleksvest under gitte forutsetninger har sin misjon. Jeg bruker selv refleksvest fra skumring til daggry hvis jeg er på langtur og ikke når jeg kjører på butikken.
Det som er poenget er at hvis man skal forbedre visualiteten på en tohjuling, så er ikke vest den optimale løsningen hvis du har påmontert kåper, kofferter og andre ting som hindrer fri sikt til reflekspunktet 360 grader rundt. Da må løsningen heller være at det kommer påbud i typegodkjennelsen til sykkelen at produsenten må påmontere reflekspunkter 360 grader rundt om på kjøretøyet. Det vil i praksis si på sidene siden man har markeringslys bak, innkludert bremselys og kjørelys/nærlys framover. Disse reflekspunktene har trailere og tilhengere over en viss lengde i dag.
Jeg har store problemer med å skjønne at å påby en løsning som ikke fungerer på 100% av de som ferdes på to hjul med motor, skal ha noen hensikt.
Og når det ikke har noen hensikt siden jeg har både kåpe og koffertsett, så endrer jeg ikke min egen praksis.
Sist redigert av DrGreve den 24 mar 2013, 19:08, redigert 1 gang totalt.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av ejs »

:thumleft

Utdrag fra hollandsk rapport :mk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av jonnykr »

EasyRider skrev:
jonnykr skrev:
EasyRider skrev:
jonnykr skrev: Og rent logisk, OM de har en effekt på skolebarn, så må de ha en effekt på ALLE som bruker det, innkludert motorsyklister.

Og hvis ikke dette er synsing så vet ikke jeg.
Kan jeg spørre hvor du ser skolebarn med 12v pære i panna og bremselys i ræva?
Mulig det er noe som forekommer der du bor, Men jeg har enda ikke sett det i de dype skoger i indre øsfold.. :scratch

Jeg er ikke sikker på at du trenger refleksvest når du går langs veien, hvis du hadde brukt samme lysetting som en motorsykkel har.
Hva tror du?

De som sykler, går på rulleski, jogger osv. i vinterhalvåret synes veldig godt med disse ledlyktene de bruker.
Logikke er å vite at ALLE mcførere ikke kjører med kåpe eller vindskjerm. Logikk er å vite at ike alle mcførere kjører rundt med store toppbokser. Logikke er å vite at ikke alle ulykker skjer forfra men også fra siden og bakfra.

Logikk er å vite at det vil være store veriasjoner i hvor synlig man er og at der hvor føreren er eksponert der vil en refleksvest være synlig. Og det vil kunne være i mange situasjoner avhengig av hva man kjører.

Og hadde du hatt litt logikk selv, krydret med litt sunn fornuft så ville du skjønt at OM refleksvest øker synligheten så gjelder det også ALLE som bruker dem NÅR de er eksponerte. Og som sagt, det er mange situasjoner hvor mcføreren vil være eksponert for sine omgivelser.

Og hele poenget er jo at ingen påstår at det gjelder alle i alle situasjoner, men det vil kunne omfatte mange i mange situasjoner. Alle skjønner jo at en vest er lite synlig om man kjør en stor Goldwing med kåpe, vindskjerm og store kofferter bak.

Men ALLE kjører ikke Goldwing. Så det er ikke synsing i det hele tatt, men ren logikk og sunn fornuft.

Så lenge alt er så logisk for deg så kan du gjøre en ting for oss.

1. sett deg på sykklen din med vest. la sykklen din gå med motor og lys på. Og få en kamerat til å ta bilde av deg rett forfra fra 150, 100, 50 og 30 meters hold.
NB husk at han som tar bilde må ta bilde fra sånn det ville sett ut fra førersete (høyde) i en normal familiebil.
Det beste hadde vært å gjort dette i fart. men jeg er villig til å se åssen dette blir fra stillestående.

2. du kan gjerne finne et kryss også hvor kameraten står sånn som han hadde ville gjort, hvis han skulle ut av krysset og ta bilde av deg i samme avstand, hvis mulig. dvs, du tar bilde skrått forfra.

Du kan gjerne prøve med litt forskjellige bakgrunner, med og uten sol i mot etc.

For gjør du dette, så kan du, som har så god logikk og sunn fornuft (i forhold til oss andre) overbevise oss om at vesten er det som skal til for at vi ser motorsykkelen.


Og mer har jeg vel egentlig ikke tenkt å si om saken, For du har nå begynnt å rakke ned på folk. Og da gidder jeg ikke å forsette denne usaklige diskusjonen som det har blitt, i forhold til en
saklig debatt.

God Påske :vs
HeHe, jammen det er da ikke vanskelig å konstruere tenkte situasjoner hvor vesten ikke synes. :-) Vi er jo enige om at en vest ikke vil være synlig i alle situasjoner/vinkler og vi er enige om at det ikke er et tryllemiddel som løser alle problemer/ulykker.

Det vi diskuterer er om vest kan BIDRA, ikke løse alt, men BIDRA til bedre trafikksikkerhet gjennom økt synlighet.

Jeg er ikke ute etter å overbievise dere andre. Dere må gjør hva f... dere vil for meg, gjerne male deg svart og kjøre naken uten lys midt på natta, :lol for den eneste jeg ønsker å overbevise er meg selv. Hva andre velger gir jeg rett og slett blaffen i. Det har jeg ikke noe med.

Og jeg er fremdeles ikke overbevist i noe retning selv om jeg tror at det ikke vil skade å bruke vest, men jeg synes det er en underholdene og interessant debatt. Og som en annen skrev her, foreløpig her det ikke fremkommet ett eneste godt argument for IKKE å bruke vest, trass i dine og andres fantsifulle anstrengelser og "hvisomatte" argumenter.
Tut & Kjør!

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av DrGreve »

jonnykr skrev:
Leser du ikke innleggene her? Jeg vet at du har bidratt tidligere og dette blir jo bare å sitte å gjenta gammel morro som er begrunnet mange ganger før. Og ikke bare det, men du må da VITE at folk kjører forskjellige type sykler, mange UTEN kåper, vindskjermer og store kofferter i "huet og ræva"? (Ment som en spøk) og da gjelder ikke argumentene dine.

For virkeligheten er ikke så ensporet og det MÅ DU VITE!
Så du mener i fullt alvor at du har kommet med nye momenter i denne tråden de siste 15 sidene i denne tråden..?
Gud bedre for en fjott du fremstår som..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av jonnykr »

DrGreve skrev:
SuperMorten skrev:Jeg skjønner at det ikke passer seg med refleksvest, når imaget er Harley, dongeri og skinn. Det samme om du kommer på en R-sykkel i racing-dress. Det er ikke noe tøft det heller. Ser sikkert bare fjollete ut. Det jeg savner i diskusjonen, er noen som tør være ærlig å si det som det er, at det ikke er tøft nok... :-k I stedet kommer det en masse mer eller mindre halveis fjollete argumenter om nytten av vest (eller mangel på sådan..)
Jeg har overhodet ikke nektet for at refleksvest under gitte forutsetninger har sin misjon. Jeg bruker selv refleksvest fra skumring til daggry hvis jeg er på langtur og ikke når jeg kjører på butikken.
Det som er poenget er at hvis man skal forbedre visualiteten på en tohjuling, så er ikke vest den optimale løsningen hvis du har påmontert kåper, kofferter og andre ting som hindrer fri sikt til reflekspunktet 360 grader rundt. Da må løsningen heller være at det kommer påbud i typegodkjennelsen til sykkelen at produsenten må påmontere reflekspunkter 360 grader rundt om på kjøretøyet. Det vil i praksis si på sidene siden man har markeringslys bak, innkludert bremselys og kjørelys/nærlys framover. Disse reflekspunktene har trailere og tilhengere over en viss lengde i dag.
Jeg har store problemer med å skjønne at å påby en løsning som ikke fungerer på 100% av de som ferdes på to hjul med motor, skal ha noen hensikt.
Og når det ikke har noen hensikt siden jeg har både kåpe og koffertsett, så endrer jeg ikke min egen praksis.
Jamen, JEG kunne ikke vite at det var dette du mente i ditt forrige innlegg når du først NÅ begruner det.

Men som sagt dette er en debatt om vest og om vest KAN BIDRA til økt synlighet i trafikken. Og selvfølgelig er ikke vest den optimale løsningen men MITT poeng er at det har heller ingen sagt at et er. Vi vet jo at i gitte situasjoner avhengig av kåper, o.s.v. så vil vesten være bortimot verdiløs som et blikkfang, men samtidig vil det der man IKKE kjører sykler med alt dette stæsjet på, kunne ha en forebyggende effekt. Og det er mange som kjører sykler uten alt dette stæsjet på.

Jeg oppfatter altså dine argumenter som argumenter mot vest siden det er vest vi diskuterer og jeg vet ikke hvor mange ganger e samme argumentene har blitt gjentatt nå av vestmotstanderne og derfor tolket jeg det i verste mening.

Det beklager jeg herved. :thumleft
Tut & Kjør!

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av DrGreve »

jonnykr skrev:Det vi diskuterer er om vest kan BIDRA, ikke løse alt, men BIDRA til bedre trafikksikkerhet gjennom økt synlighet.
Les mine innlegg en gang til og gjør det sakte siden du tydeligvis er veldig selektiv når du leser andre sine innlegg.
Jeg har skrevet at vest har sin misjon når det gjelder å øke synligheten under gitte forhold.
Jeg lanserte en annen løsning som jeg syns er bedre, men det hopper du bukk over for å få fortsette kranglingen.
Nok sagt i denne tråden fra meg.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av jonnykr »

DrGreve skrev:
jonnykr skrev:
Leser du ikke innleggene her? Jeg vet at du har bidratt tidligere og dette blir jo bare å sitte å gjenta gammel morro som er begrunnet mange ganger før. Og ikke bare det, men du må da VITE at folk kjører forskjellige type sykler, mange UTEN kåper, vindskjermer og store kofferter i "huet og ræva"? (Ment som en spøk) og da gjelder ikke argumentene dine.

For virkeligheten er ikke så ensporet og det MÅ DU VITE!
Så du mener i fullt alvor at du har kommet med nye momenter i denne tråden de siste 15 sidene i denne tråden..?
Gud bedre for en fjott du fremstår som..
Nei, vi diskuterer fremdeles vest og der har det ikke fremkommet noen nye momenter og det er jo det som er hele poenget, det blir kjedelig med de samme utslitte argumentene om og om igjen.
Tut & Kjør!

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av SuperMorten »

DrGreve skrev:
SuperMorten skrev:Jeg skjønner at det ikke passer seg med refleksvest, når imaget er Harley, dongeri og skinn. Det samme om du kommer på en R-sykkel i racing-dress. Det er ikke noe tøft det heller. Ser sikkert bare fjollete ut. Det jeg savner i diskusjonen, er noen som tør være ærlig å si det som det er, at det ikke er tøft nok... :-k I stedet kommer det en masse mer eller mindre halveis fjollete argumenter om nytten av vest (eller mangel på sådan..)
Jeg har overhodet ikke nektet for at refleksvest under gitte forutsetninger har sin misjon. Jeg bruker selv refleksvest fra skumring til daggry hvis jeg er på langtur og ikke når jeg kjører på butikken.
Det som er poenget er at hvis man skal forbedre visualiteten på en tohjuling, så er ikke vest den optimale løsningen hvis du har påmontert kåper, kofferter og andre ting som hindrer fri sikt til reflekspunktet 360 grader rundt. Da må løsningen heller være at det kommer påbud i typegodkjennelsen til sykkelen at produsenten må påmontere reflekspunkter 360 grader rundt om på kjøretøyet. Det vil i praksis si på sidene siden man har markeringslys bak, innkludert bremselys og kjørelys/nærlys framover. Disse reflekspunktene har trailere og tilhengere over en viss lengde i dag.
Jeg har store problemer med å skjønne at å påby en løsning som ikke fungerer på 100% av de som ferdes på to hjul med motor, skal ha noen hensikt.
Og når det ikke har noen hensikt siden jeg har både kåpe og koffertsett, så endrer jeg ikke min egen praksis.
Jeg nevner ikke påbud. Vi har nok påbud og forbud slik det er. Du snakker om optimal løsning. Det finnes vel ingen optimal løsning i denne sammenheng. Det vil alltid være en viss risiko så lenge man velger å forlate senga når klokka ringer om morgenen. Velger man å kjøre MC, øker risikoen ytterligere. Optimale løsninger finnes ikke. Det er snakk om å redusere risiko. Mitt valg når det kommer til det å redusere risiko, er å kjøre mer eller mindre på samme måten som jeg kjører bil når det gjelder hastigheter, dvs lovlig. På MC er jeg litt mer observant hva angår trafikken rundt meg,og for å krympe den risikoen ytterligere ett lite hakk, bruker jeg vest. Er ikke sikker på hvor mye det hjelper, men det skader ihvertfall ikke.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar