![Thumbsup :thumleft](./images/smilies/thumbsup.gif)
Var en som prøvekjørte min Street Triple som eide en GSR750. Hans første ord når han gikk av sykkelen var "fy faen.... Er dette bare en 675cc? Den gikk mye bedre enn min"
![Knegg :knegg](./images/smilies/knegg.gif)
Nei AJ, selv med 270 graders vei har den ikke V-twin lyd eller karakter på noen måte.AJ skrev:Høres nok absolutt som en V-twin, denne.simpson skrev:Her er du på TYNN IS IGJEN.Bjerknez skrev:MT07 er flotte sykler med fin V-twin lydMonstr skrev:Jeg synes utseendemessig at Kawaen klarer .
Bedre å vite hva du skriver om enn å late som.
MT07 har ikke V-twin og hørere derfor ikke ut som en V-twin :-)å
Den har derimot en rekketoer, eller en parallell twin om du vil.
Med 270 graders veiv så gjør den, ja...:
[img]http://s25.postimg.org/bk6yox967/270_graders.jpg[/img]
Ikkeno' unntak for denne i forhold til andre linjetoere/rekketoere med samme motorkonfigurasjon. Husker selv hvor god V-twin lyd det var i TDM'en jeg hadde :-) .
For øvrig er ikke rekketoeren i MT-07 en parallell twin slik begrepet forstås blant de aller fleste twinentusiaster:
[img]http://s25.postimg.org/ocv2oukrz/parallell_twin.jpg[/img]
For det første så må jeg bare beklage feilinformasjonen. Jeg måtte i skrivende stund ta en ekstra titt for å se om dette stemte. Det står ikke noe tall på sykkelen, men det står at det er en GSR ja, og da kan nok freddy123 ha rett. Utseendemessig er dem jo ganske like i mine øyne.freddy123 skrev:Jeg må rette på deg bjerknez jeg husker du snakket om du hadde kjørt en slik i sommer og da viste du bilde av en gsr600... Sikker på at det ikke er denne du mener ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Har bladd gjennom nesten hele bloggen din:) virkelig fin den BMWen din;) drømme sykkel det der. Da jeg er BMW fan og kjøre selv bmw bil. Men får vente litt mes en sånn sykkel tror jeg:) blir litt voldsomt og starte med:) men en dag. Så skal jeg ha en sånn uten tvil:)Bjerknez skrev:Igjen, så beklager jeg feilinformasjonen. Jeg er 90% sikker på at den sykkelen jeg kjørte var en 600cc. Nå vet ikke jeg om 750'en har sp voldsomt mye mer punsh, men det håper jeg den har.
Men som blodfersk fører vil alt av motorsykler gå som pokker i forhold til hva du er vant til. Jeg hadde en 1300cc Cruiser med 80HK'er og litt over 100NM. Jeg syntes denne gikk noe helt styggjævlig den første gangen jeg kjørte den. I dag kjører jeg BMW S1000R med 160HK'er og 112NM. og jeg tror nå jeg kanskje har funnet en sykkel som jeg aldri vil gå lei når det kommer til ytelsen.
Hvis du blar bakover i bloggen min så kan du jo lese litt om mine svært så subjektive meninger om Street Triple R'en jeg hadde
BMW'en er virkelig en flott sykkel ja, men faktisk så er Street Triplen bedre på følgende, etter min mening:Bjarne89 skrev:Har bladd gjennom nesten hele bloggen din:) virkelig fin den BMWen din;) drømme sykkel det der. Da jeg er BMW fan og kjøre selv bmw bil. Men får vente litt mes en sånn sykkel tror jeg:) blir litt voldsomt og starte med:) men en dag. Så skal jeg ha en sånn uten tvil:)Bjerknez skrev:Igjen, så beklager jeg feilinformasjonen. Jeg er 90% sikker på at den sykkelen jeg kjørte var en 600cc. Nå vet ikke jeg om 750'en har sp voldsomt mye mer punsh, men det håper jeg den har.
Men som blodfersk fører vil alt av motorsykler gå som pokker i forhold til hva du er vant til. Jeg hadde en 1300cc Cruiser med 80HK'er og litt over 100NM. Jeg syntes denne gikk noe helt styggjævlig den første gangen jeg kjørte den. I dag kjører jeg BMW S1000R med 160HK'er og 112NM. og jeg tror nå jeg kanskje har funnet en sykkel som jeg aldri vil gå lei når det kommer til ytelsen.
Hvis du blar bakover i bloggen min så kan du jo lese litt om mine svært så subjektive meninger om Street Triple R'en jeg hadde
Skal dra til AMD i Oslo og få sett på den street triple r og se litt på den i løpet av uken tror jeg. så får jeg se. Liker sykkeln godt. Men kansje litt redd den blir for lav for meg. Men det finner jeg snart ut av:)Bjerknez skrev:BMW'en er virkelig en flott sykkel ja, men faktisk så er Street Triplen bedre på følgende, etter min mening:Bjarne89 skrev:Har bladd gjennom nesten hele bloggen din:) virkelig fin den BMWen din;) drømme sykkel det der. Da jeg er BMW fan og kjøre selv bmw bil. Men får vente litt mes en sånn sykkel tror jeg:) blir litt voldsomt og starte med:) men en dag. Så skal jeg ha en sånn uten tvil:)Bjerknez skrev:Igjen, så beklager jeg feilinformasjonen. Jeg er 90% sikker på at den sykkelen jeg kjørte var en 600cc. Nå vet ikke jeg om 750'en har sp voldsomt mye mer punsh, men det håper jeg den har.
Men som blodfersk fører vil alt av motorsykler gå som pokker i forhold til hva du er vant til. Jeg hadde en 1300cc Cruiser med 80HK'er og litt over 100NM. Jeg syntes denne gikk noe helt styggjævlig den første gangen jeg kjørte den. I dag kjører jeg BMW S1000R med 160HK'er og 112NM. og jeg tror nå jeg kanskje har funnet en sykkel som jeg aldri vil gå lei når det kommer til ytelsen.
Hvis du blar bakover i bloggen min så kan du jo lese litt om mine svært så subjektive meninger om Street Triple R'en jeg hadde
1. Den er mer "lettkjørt".
2. Lyden er fenomenal, selv med orginalpotta på.
3. Utseende digger jeg også
4. Den er hakket mer behagelig å kjøre på langtur med enn BMW'en.
Evt. kan du også dra til Alf Graarud i SarpsborgBjarne89 skrev:Skal dra til AMD i Oslo og få sett på den street triple r og se litt på den i løpet av uken tror jeg. så får jeg se. Liker sykkeln godt. Men kansje litt redd den blir for lav for meg. Men det finner jeg snart ut av:)Bjerknez skrev:BMW'en er virkelig en flott sykkel ja, men faktisk så er Street Triplen bedre på følgende, etter min mening:Bjarne89 skrev:Har bladd gjennom nesten hele bloggen din:) virkelig fin den BMWen din;) drømme sykkel det der. Da jeg er BMW fan og kjøre selv bmw bil. Men får vente litt mes en sånn sykkel tror jeg:) blir litt voldsomt og starte med:) men en dag. Så skal jeg ha en sånn uten tvil:)Bjerknez skrev:Igjen, så beklager jeg feilinformasjonen. Jeg er 90% sikker på at den sykkelen jeg kjørte var en 600cc. Nå vet ikke jeg om 750'en har sp voldsomt mye mer punsh, men det håper jeg den har.
Men som blodfersk fører vil alt av motorsykler gå som pokker i forhold til hva du er vant til. Jeg hadde en 1300cc Cruiser med 80HK'er og litt over 100NM. Jeg syntes denne gikk noe helt styggjævlig den første gangen jeg kjørte den. I dag kjører jeg BMW S1000R med 160HK'er og 112NM. og jeg tror nå jeg kanskje har funnet en sykkel som jeg aldri vil gå lei når det kommer til ytelsen.
Hvis du blar bakover i bloggen min så kan du jo lese litt om mine svært så subjektive meninger om Street Triple R'en jeg hadde
1. Den er mer "lettkjørt".
2. Lyden er fenomenal, selv med orginalpotta på.
3. Utseende digger jeg også
4. Den er hakket mer behagelig å kjøre på langtur med enn BMW'en.
Begynner du kjøringen i januar??Bjarne89 skrev:Teori prøven unnagjort i dag:) da er det bare kjøringa igjen. Begynner på den i januar tror jeh det var:)