Klakke lyd r6

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
bivven
Innlegg: 4
Registrert: 06 nov 2015, 10:02
Motorsykkelen din: Ducati

Re: Klakke lyd r6

Legg inn av bivven »

bor du i Bergen?

ZZR-Erling

Re: Klakke lyd r6

Legg inn av ZZR-Erling »

Nå...grisekjørt på kald motor?

Morten yamaha
Innlegg: 17
Registrert: 13 apr 2016, 03:56
Motorsykkelen din: Yamaha r6

Re: Klakke lyd r6

Legg inn av Morten yamaha »

Har virkelig ikke peiling. Synes det var utrolig rart med rådebank, trodde dette kom når man slapp gassen og ikke ved pådrag. Hvordan sjekker jeg tenningsbank?

Morten yamaha
Innlegg: 17
Registrert: 13 apr 2016, 03:56
Motorsykkelen din: Yamaha r6

Re: Klakke lyd r6

Legg inn av Morten yamaha »

Bor i Vestfold. Tønsberg området. Nei jeg har ikke grise kjørt den på kald motor. Denne lyden var der da jeg kjøpte den, men fikk beskjed av selger at dette kunne være kamkjede. Noen enkle triks for å sjekke tenningsbank? Hører som sakt lyden kun ved pådrag, har jeg jevn gass ingen lyd, slipper jeg gassen så er det heller ingen lyd. Kan det ha noe med clutchen å gjøre? Eller blir det helt bortkastet tid?

ZZR-Erling

Re: Klakke lyd r6

Legg inn av ZZR-Erling »

Kollega som kjører RR på R6, måtte bytte motor pga rådebank.. Kanskje litt hardere bruk..hehe

ZZR-Erling

Re: Klakke lyd r6

Legg inn av ZZR-Erling »

Ofte lurt å henvende seg i merkeforum, som her feks: http://www.r6-forum.com/forums/
Sist redigert av ZZR-Erling den 27 apr 2016, 11:21, redigert 3 ganger totalt.

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Klakke lyd r6

Legg inn av Relax »

Morten yamaha skrev:Har virkelig ikke peiling. Synes det var utrolig rart med rådebank, trodde dette kom når man slapp gassen og ikke ved pådrag. Hvordan sjekker jeg tenningsbank?
Hvilken bensin type bruker du.....høyeste oktan?
"Do the right thing"

ZZR-Erling

Re: Klakke lyd r6

Legg inn av ZZR-Erling »

Du har nok ikke tenningsbank, og du har heller ikke oktanproblemer, eller kjede drev..

Morten yamaha
Innlegg: 17
Registrert: 13 apr 2016, 03:56
Motorsykkelen din: Yamaha r6

Re: Klakke lyd r6

Legg inn av Morten yamaha »

Kan det være clutchen? Den har sluppet noen ganger på rundt 10 rpm.

Morten yamaha
Innlegg: 17
Registrert: 13 apr 2016, 03:56
Motorsykkelen din: Yamaha r6

Re: Klakke lyd r6

Legg inn av Morten yamaha »

Noen som vet når man skal kunne høre rådebank? Pådrag eller ved at motoren bremser seg selv fra høyt turtall. Eller begge deler

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Klakke lyd r6

Legg inn av cannon »

Hvis clutch slipper så er den vel utslitt og må byttes. Tviler på at den forårsaker klakkelyden. Hvis du ikke stole på verkstedets vurdering så bør du spørre et annet verksted.

Morten yamaha
Innlegg: 17
Registrert: 13 apr 2016, 03:56
Motorsykkelen din: Yamaha r6

Re: Klakke lyd r6

Legg inn av Morten yamaha »

Stoler nok på de. Men hadde håpet de tok feil. Men er nok bare å finne ny motor. Takk for gode svar

ZZR-Erling

Re: Klakke lyd r6

Legg inn av ZZR-Erling »

cannon skrev:Hvis clutch slipper så er den vel utslitt og må byttes. Tviler på at den forårsaker klakkelyden. Hvis du ikke stole på verkstedets vurdering så bør du spørre et annet verksted.
:thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft


Svar