cannon skrev:Angrefrist eller garanti har sjelden noen reell verdi ved privat handel, og spesielt ikke hvis selger har "lurt" kjøperen med vilje. Det er lite å hente hos en selger hvis pengene er borte, og det er de jo ofte i sånne situasjoner. Dårlig trøst å måtte forfølge en selger i rettssystemet på grunn av en gammel MC.
Hvis du er skeptisk til sykkelkjøpet så glem denne sykkelen og finn en annen. Jeg synes også at pruting som nevnes her er dårlig medisin. Hvis du mistenker trøbbel så er det dårlig trøst at du kjøper trøbbel til en litt lavere pris. Hvis det er noe alvorlig galt med sykkelen så er det også sannsynlig at det koste mye å få fikset. En bagatell ville selger ha fikset selv før salg.
Vi har vel alle vært i den litt for ivrige "kjøper-fella", der man velger å tro at dette er den siste bra sykkelen på finn.no i år. Sånn er det jo aldri. Ta deg god tid og finn noe som du kan stole på er bra. Alltid lurt å følge magefølelsen, tenker jeg.
Lykke til

Det beste hadde vært å unngå problemer og videre oppfølging så klart.
Jeg har nå uansett tenkt å ta sykkelen nærmere i øyesyn og ta en avgjørele ut ifra det før jeg hopper på et salg.
Blir nok en tilstandsrapport på den også så jeg vet mer om teknisk stand.
Jeg har veldig lyst på en sykkel i år, det hadde jo vært det beste, men har ingen problem om det ikke blir en før neste år heller.
Har fulgt med på finn en stund og ikke første sykkel jeg spør og graver rundt, neppe den siste heller.
Eneste jeg er skeptisk til er at det står ingen ting om hvilken tilstand sykkel i annet enn at den har fått ny olje hvert år og bra i varetatt og at den selges som den står. Og det at det ikke finnes servicehefte da så klart.
Men ellers takk for gode svar og jeg skal selfølgelig følge magefølelsen.