Re: Bumot sidekofferter - første inntrykk
Lagt inn: 28 sep 2019, 20:09
Selve låsesylinderene er det eneste som også jeg stusset litt over, enkle og lette.
Aktivt forum for aktive MC-folk
https://www.mcsiden.no/
Da er fasiten klar, Bumot er størst i fysiske mål.dypen skrev: 28 sep 2019, 19:48 GlobeScout XPAN 45/40 liter - Width 103,5
KTM Touring case set 36/30 liter - width 104 cm
Touratech Zega Pro 45/38 liter - width 106,68 cm
Bumot Defender EVO 45/41 liter - Width 107 cm
Har sett litt bedre på låsene, en ting er hva som føles når du låser eller åpner med nøkkel men låsene ser faktisk bra ut. Skal de fjernes eller brytes opp må det verktøy og fysisk makt til. Har ikke hatt kofferter før så jeg har ingen ting å sammenligne med. Se på bilder og bedøm selv! Sikkert noen som har kofferter som kan si litt om låser på andre merker?Ketil skrev: 28 sep 2019, 19:59 Det eneste jeg synes er et svakt punkt hos Bumot er låsene, de er noe enkle og sikkert veldig lett å bryte opp, men de fungerer.
Jeg har det første firkantede veskesettet, som kom til de store KTM syklene.
Limte inn info fra en test på MC Avisa. Det er såkalt innovative sidekofferter, festene på sykkel er fast leddet i forkant og flytende bak der høyre og venstre side har et stag som forbinder de sammen. Det vil si at når koffert presses inn på høyre bakkant går koffert venstre bakkant ut.Veskene er konstruert for å stabilisere sykkelen i fart. Veskene kjennes på en måte litt løse. De fungerer som motvekter og er stabiliserende i fart. KTM avslører at de har testet veskene i høye hastigheter, og at de har fungert ypperlig. De elegante veskene er produsert i hardplast med et aluminiums deksel på siden for å gi det hele et eventyrpreg. Veskene åpnes fra siden, og har innebygde nett som hindrer bagasjen i å falle ut. Høyre veske er tilpasset rundt lyddemperen. Dette stjeler imidlertid mer plass enn jeg kan huske å ha sett på noen annen sykkel.
Samme flytende system på min og som jeg selv ettermonterte på den forrige, som ikke hadde disse veskefestene som standard.dypen skrev: 29 sep 2019, 16:14Limte inn info fra en test på MC Avisa. Det er såkalt innovative sidekofferter, festene på sykkel er fast leddet i forkant og flytende bak der høyre og venstre side har et stag som forbinder de sammen. Det vil si at når koffert presses inn på høyre bakkant går koffert venstre bakkant ut.Veskene er konstruert for å stabilisere sykkelen i fart. Veskene kjennes på en måte litt løse. De fungerer som motvekter og er stabiliserende i fart. KTM avslører at de har testet veskene i høye hastigheter, og at de har fungert ypperlig. De elegante veskene er produsert i hardplast med et aluminiums deksel på siden for å gi det hele et eventyrpreg. Veskene åpnes fra siden, og har innebygde nett som hindrer bagasjen i å falle ut. Høyre veske er tilpasset rundt lyddemperen. Dette stjeler imidlertid mer plass enn jeg kan huske å ha sett på noen annen sykkel.
Måtte skjære vekk litt plastikk slik at staget fikk plass, ja.dypen skrev: 29 sep 2019, 18:26 Tok du hull da til forbindelsestaget mellom høyre og venstre side? Min 1050 hadde ikke hull for dette.