Quiz, novemberutgaven

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38054
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av AJ »

Helt riktig, OleB. Ikke verst!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av Intruder »

Kan leve lenge på et slikt bilde jeg,serru. :redface
Liker ikke å se lett antrukne gentlemen.tyværr.... :notlistening
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av OleB »

ååååh - vi andre har bare sett på skjønnheten på to hjul vi :lol
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Ragnhild

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av Ragnhild »

Ja, en sånn Norton Command kunne man gjerne la seg se på Bilde

Ragnhild

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av Ragnhild »

Tenkte å gjøre en liten vri denne gangen, og må bare bryte sammen å tilstå med en gang at jeg har stjålet denne oppgaven.

1. Hvilket tettsted ligger mellom Vinstra og Sjoa?

Otta
Kvam
Ringebu

2. Hvilket tettsted ligger der riksvei 55 møter riksvei 15?

Lom
Sogndal
Stryn

3. Hva heter tettstedet mellom Steinsfjorden og Tyrifjorden?

Sundvollen
Vikersund
Sylling

4. Hva heter Norges østligste tettsted?

Kirkenes
Innbygda
Vardø

5. Hvilke to tettsteder anløper Hurtigruta mellom Sandnessjøen og Bodø?

Stokkvågen og Ørnes
Nesna og Stokkvågen
Nesna og Ørnes

1 poeng for hvert riktige svar, og de vanlige bonuspoengene for utfyllende svar med gode historier

Ragnhild

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av Ragnhild »

Dårlig med få svar denne gangen, er som jeg lurer på om folket ikke er kjent på Norgeskartet? :erte
OleB er visst kjent rundt omkring ser det ut for. Kommunevåpen har han tilogmed funnet
OleB skrev:Emne: Quiz, novemberutgaven
Ragnhild skrev:Tenkte å gjøre en liten vri denne gangen, og må bare bryte sammen å tilstå med en gang at jeg har stjålet denne oppgaven.
hva :oh sjælt!!!! :[-X :notlistening

men jeg skal se om jeg kan komme over sjokket og prøve allikevel......
med tungt hjerte riktignok..... ;e

here goes....

1. Hvilket tettsted ligger mellom Vinstra og Sjoa?
Kvam
i Nord Fron kommune
Bilde

2. Hvilket tettsted ligger der riksvei 55 møter riksvei 15?
Lom
Bilde

3. Hva heter tettstedet mellom Steinsfjorden og Tyrifjorden?
Sundvollen
(Når jeg kjørte forbi i sommer hadde de jammen revet gamle hotellet som lå på Sund, "midt i vannet" der. Men nå hører jeg at dem driver å bygger noe grådig utpå holmen der)

4. Hva heter Norges østligste tettsted?
Vardø (ligger i Vadsø kommune,
Innbyggertall: 5 057
Areal 3,53 kvadratkm
Posisjon 70°5′ N 29°45′ Ø)

(Du spør etter tettsted og fører opp Kirkenes som alternativ - Kirkenes har siden 1998 hatt status som by, og burde derfor ikke vært med her)

5. Hvilke to tettsteder anløper Hurtigruta mellom Sandnessjøen og Bodø?
Nesna og Ørnes
Detta er så langt nord for Sinsenkrysset at jeg skjønner ikke det bor folk der - og langt mindre vet jeg noe om det. (Takk til http://www.hurtigruten.no" onclick="window.open(this.href);return false; for tabeller og ruter)
Geso som påstår at han ikke er så flink, men veldig ivrig, er iallfall flink med å finne fram i den norske topografien
Geso skrev:Hei Fr. Ragnhild.

Nå nærmer det seg helg med stormskritt, og det er bra for da er nok en uke gått og det er kun 24 dager til den korteste dagen i året. Det er bra for da er den lengste natta her. Det er bra for da begynner det å bli lysere om dagene. Det er bra for da begynner sola å varme. Det er bra for da forsvinner vinteren. Det er bra for da kommer våren. Det er bra for da tørker asfalten. Det er bra for da kan jeg ta frem motorsykkelen igjen. Det er bra for da kan jeg delta på forumtreff. Det gleder jeg meg til.

Når det gjelder quizen er det ikke så mye å tilføre, bortsett fra at jeg har vært innom alle disse stedene med ujevne mellomrom de siste årene, med unntak av Ørnes. Der har jeg aldrig vært.
Når jeg tenker meg om er det riktignok mange år siden jeg har vært i Vardø og Nesna, men jeg kan i hvertfall si at jeg har vært der.
De andre stedene er mere sånn "kjøre fort forbi på veg til ett eller annet" steder.
Uansett, her er mine svar:

1. Hvilket tettsted ligger mellom Vinstra og Sjoa?
Kvam

2. Hvilket tettsted ligger der riksvei 55 møter riksvei 15?
Lom

3. Hva heter tettstedet mellom Steinsfjorden og Tyrifjorden?
Sundvollen


4. Hva heter Norges østligste tettsted?
Vardø

5. Hvilke to tettsteder anløper Hurtigruta mellom Sandnessjøen og Bodø?
Nesna og Ørnes


Ha en fantastisk helg.
Geso
Ble full pott på begge, og OlB får et ekstra for arbeidet med lete opp alle de flotte kommunevåpnene. Geso er som vanlig hyggelig med sine betraktninger om dette og hint. Må nesten la ham få et ekstrapoeng også :) :-)

Ståa er da etter fire runder

OleB 19 poeng
Geso 18 poeng
AJ 5 poeng
mekkern 4 poeng
Intruder 2 poeng

Ragnhild

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av Ragnhild »

Får prøve meg på en ny oppgave.
Men det hadde da gjort seg om det var flere som hev seg med. Må ikke være rett svar eller spesielt godt skrevet, alle bidrag taes med.

Okkesom, så har jeg leka meg i Photoshop med et reklamebilde. Og det ble vel uklart, så nå har jeg glemt hva som var på det originale bildet :redface
Bilde

Og siden jeg har brukt mye tid på dette bildet, må jeg vel nesten si at det står til en femmer, sånn poengmessig sett.

Ragnhild

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av Ragnhild »

eneste som prøvde seg på denne siste oppgaven va AJ, men siden oppgaven opprinnelig var hans ide, blir dette svaret å regne som innsidehandel.
AJ skrev:Svaret er Moto Morini Granpasso med 1187 87 graders kubikks vinkelmotor med nok hestekrefter tila t det flytter seg på en anstendig måte.

Dessverre så importeres ikke MotoMorini til Norge.
Absolutt en sykkel jeg kunne tenkt meg å bli sett på :) :-)
Bilde

Så da ble resultatet av novemberQuizen

OleB 19 poeng
Geso 18 poeng
AJ 5 poeng
mekkern 4 poeng
Intruder 2 poeng

OleB vant for tredje gang, er bare å bøye seg i støvet for den mannens evne til å bruke søkemotorer på nettet.

Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av OleB »

Ragnhild skrev:
OleB vant for tredje gang, er bare å bøye seg i støvet for den mannens evne til å bruke søkemotorer på nettet.
oida :redface bør da ikke sette det på trykk - bare sånn i tilfelle jeg greide å lure noen ;e
:-
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Svar