Quiz, novemberutgaven

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Ragnhild

Quiz, novemberutgaven

Legg inn av Ragnhild »

Ny måned med nye muligheter til å vinne et gavekort på kr 500,- hos Cruiser.
Admin AJ studerer som kjent. Han påstår han studerer pedagogikk, men jeg lurer sterkt på at det er helt andre ting han studerer :-k
Iallfall har han funnet seg en ny kjæledegge, men han studerer fælt på hva slag det er?
Og til en avveksling har han funnet en som kler fargen :mk
Bilde
Hv slags sykkel er dette?
Størrelse og gjerne litt mer tekniske data + opprinnelsesland.
Siden AJ har det med å komme med oppgaver som er "litt" vriene, får vi si fem poeng for denne oppgaven.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38045
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av AJ »

Og de som tror at noe blir avslørt ved å høyreklikke på bildet og kikke på "Egenskaper (evt. "Properties") kan bare glemme det. Står ingenting der som kan hjelpe deg, vettu :[-( ;e
:mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Ragnhild

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av Ragnhild »

Var da veldig så snar du var med feil svar mekkern?
mekkern skrev:Dette er en Suzuki GN 125-250-400...disse ensylindrede syklene er produsert fra tidelig 80 og produseres vel ennå på Newzealand tror jeg...

den på bildet TROR jeg er en 250 utgave nyere enn 2000 pga felgene men saltypen ser litt eldre ut... :scratch

enkel sykkel med 22hk på8500rpm..ca 130kg...
Ikke er det Suzuki, ikke er den bygd på New Zealand og ikke er det to-femti.
Flere forslag?

Ragnhild

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av Ragnhild »

OleB skrev:Emne: Quiz, novemberutgaven
Ragnhild skrev:Var da veldig så snar du var med feil svar mekkern?
mekkern skrev:Dette er en Suzuki GN 125-250-400...disse ensylindrede syklene er produsert fra tidelig 80 og produseres vel ennå på Newzealand tror jeg...

den på bildet TROR jeg er en 250 utgave nyere enn 2000 pga felgene men saltypen ser litt eldre ut... :scratch

enkel sykkel med 22hk på8500rpm..ca 130kg...
Ikke er det Suzuki, ikke er den bygd på New Zealand og ikke er det to-femti.
Flere forslag?
er vel sånne dem produserer i søkk og kav borti østen et sted - men hvor og hva dem har kallt rokken denne gangen..... :scratch
India eller Kina eller Vietnam - veta f%#¤&#& :ills
Joa, men det er ikke et så kjent MC-land som de du nevner

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av mekkern »

hvilken kinakopi dette er aner jeg ikke men det stemmer med en slik suzuki helt ned til stripene på sidedeksel/tank...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Ragnhild

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av Ragnhild »

Kan godt hende at det er en Suzuki produsert på lisens, men ikke i Kina, eller i andre kjente asiatiske land som bygger mye som kan ligne på mer kjente japanere. Denne har Iallfall eget merkenavn og motoren har en størrelse som ikke er vanlig her til lands, selv om den passer SMK-klubben bra.

Ragnhild

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av Ragnhild »

All respekt for mekkern :notworthy: han gir seg ikke \:D/
mekkern skrev:Tja hva skal en velge da?har funnet 27levrandører av samme greia....litt forskjell på striper og bakre fotbrett osv... koster ca 410 dollar.....7.5-8kw...
http://www.made-in-china.com/showroom/s ... 25-5-.html

http://www.made-in-china.com/image/2f0j ... 125-6-.jpg

http://www.made-in-china.com/image/2f0j ... 125-6-.jpg

gir opp.... ](*,)
Men desverre det er ikke en 125 ccm, den er ikke laga i Kina.
Opphavslandet er et som vi vanligvis ikke forbinder med motorsykkelfabrikker, men jeg vet at Pollti frekventerer landet med skuta si relativt jevnlig. Og som sagt så er det en motorstørrelse som ikke er vanlig her på bjerget. Men jeg lurer på om ikke Tempo leverte flere av sine modeller med både Sachs og Villiersmotorer på den størrelsen :-k

Og når vi snakker om Tempo. Hva het den siste Tempo-mopeden som ble laget? Og når stoppet de produksjonen av denne?
Blir to poeng for begge spørsmålene

Ragnhild

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av Ragnhild »

All ære mekkern :notworthy: men
mekkern skrev:nå er det vel portugal som lar laget en sær utgave av denne mystiske kopisykkelen da... eller solgt derfra tenker jeg... sikkert en sånn særing på 175ccm også da...
Er nok hverken Portugal eller 175 ccm. Mulig at Pollti er innom i Portugal med last, men det vet jeg faktisk ikke.

Ragnhild

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av Ragnhild »

Fantasi det må vi kunne si at Geso har :thumleft
Geso skrev:Hei Ragnhild

Har ved flere anledninger påpekt at jeg overhode ikke har peiling på motorsykkel, med unntak av at jeg syntes det er utrolig morsomt å kjøre, hadde jeg i utgangspunktet ikke noen ide om hva eller hvor denne doningen ble produsert. Imidlertid ble det nevnt at det var ett land der Mr. Pollti frekventerte med båt. Nå er jeg i den heldige situasjonen at jeg vet hvor Mr. Pollti frekventerer med det skipet som i dagligtale kun omtales som Slagskibet. Etter litt fintenking (det er som tidligere nevnt ikke en av mine sterke sider) har jeg konkludert med at denne motorsykkelen er produsert på Tjømelandet. Konklusjonen er ubetinget ledet ut av omtalte hint om at det er ett sted Mr. Pollti frekventerer med båten. Imidlertid er det slik at jeg vet ikke om noen motorsykkelprodusent på Tjømelandet, men det finnes en motorsykkelreperatør der som heter Frode, og utifra mine usikre kilder skulle det ikke forundre meg at dette var en av Frode Motorsykkelreperatør sine kreasjoner, satt sammen av diverse deler Mr. Pollti har spadd frem fra en av containerene som står hos Frode Motorsykkelreperatør.
Hmmmmmm. Fremdeles usikker.
En helt annen mulighet er at dette er en eller annen Russisk/Ukrainsk kreasjon med kun en sylinder på 180 kubikk, med 19,7 hester ved gitt turtall. (Bare ren og uforfalsket hjemmeprodusert gjetting..)

Forøvrig vil jeg ønske deg en fin dag.

Med vennlig hilsen
Geso
Som oppmerksomme lesere nok har merket seg, så er svar angående Tempos siste moped-kreasjon klippet bort. De skal vi ta litt senere. Og så savner jeg alle de gode Tempo-historiene. Må da være noen som har noen gode historier om sin ferd langs norske veier på en ihjelskrudd Tempo Corvette eller Panter?
Tilogmed jeg har kjørt Tempo. Èn gang. Fikk allernådigst lov til å kjøre Safiren til en kompis hjem fra kiosken. Ca 500 M. Nå jeg kom fram fikk jeg kjeft fordi jeg kjørte den ut på gira. Dèt tålte ikke doningen, var noe som ikke var helt riktig et sted i girkasse/clutch-regionen.

På tross av god fantasi, må jeg innrømme at du er litt på vidvanke Geso. Pollti har ganske riktig stående en båt i hagen, og det er godt mulig at den kalles Slagskipet. Dèt har jeg ikke sjekka ut, siden Pollti kan være litt krakilsk angående den båten :-k
Og siden vi snakker om en fabrikkny sykkel, kan den heller ikke være produsert av ymse aparte deler fra omtalte containere hos denne Frode.
Henvisningen til Polltiskuta går på den bulkbåten han har tuslende i stykkgodsfart på ymse havner, også russiske, og det kan så gjerne hende at han er innom i ukrainske farvann. Og er mine geografikunnskaper ikke helt fraværende ligger de sistnevnte havnene ved Svartehavet. Vil tro at han kanskje har sett denne doningen, eller en av samme merke, når han ligger til kai på andre siden av dette svarte havet. Nå har han ikke nevnt akkurat dèt, men det har da hendt ved flere anledninger at han ligget ved nevnte kai og latt sin viten og visdom :-k om dette og hint fylle både Polltibloggen og andre tråder på forumet.
Nå har jeg ikke Tempos historie helt klart for mg, men jeg er rimelig sikker på at det ikke ble laget Tempo motorsykler med 180 ccm motorer. Men det var noen 175-kubikere oppgjennom årene, og det var vi vel enige om at det ikke var i denne sykkelen?
Bilde

Ragnhild

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av Ragnhild »

Var det jeg visste at det var noen historier der ute
mekkern skrev:Tempohistorier ja... dem er det en del av...
Kompis av meg kjøpte sin første for 50kr-samme som ei kasse øl i en bananeske, levert på rampa bak butikken.Denne hadde ikke skilt eller andre papirer men var malt grønn og fin..
Første bilen i gjengen var ei boble som vi kjøpte for100kr og kjørteifra sheriffen...da var vi ca13år...
Min første Tempo kom fra ei kasse i garasjen og var en Corvette 280 tror jeg...med svingarm foran...og rådebank...dette var en haug med deler som fattern fikk av fetteren mi da gammelen hadde planer om å kjøre til jobb med denne...dette skjedde ikke men jeg fant ut at dette så da litt morro utfor en på snart 14år.
med ståltråd og en gammel skrutrekker og ei knekt tang så hang forstillingen der.bakbrems ble det av en grov hersjetråd.gass ble det av et dekompressjonshåndtak ikke clutch og gearet med ei rørtang...denne var nok til seriøs sjenanse i nabolaget en stund...
beste turen var når jeg og eieren av 50kr corvetten reiste 1.5 mil i 25 kuldegrader og tauet en gammel Vespa tilbake..kalde 3mil :skriver

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av Intruder »

Ragnhild skrev:Var det jeg visste at det var noen historier der ute
mekkern skrev:Tempohistorier ja... dem er det en del av...
Kompis av meg kjøpte sin første for 50kr-samme som ei kasse øl i en bananeske, levert på rampa bak butikken.Denne hadde ikke skilt eller andre papirer men var malt grønn og fin..
Første bilen i gjengen var ei boble som vi kjøpte for100kr og kjørteifra sheriffen...da var vi ca13år...
Min første Tempo kom fra ei kasse i garasjen og var en Corvette 280 tror jeg...med svingarm foran...og rådebank...dette var en haug med deler som fattern fikk av fetteren mi da gammelen hadde planer om å kjøre til jobb med denne...dette skjedde ikke men jeg fant ut at dette så da litt morro utfor en på snart 14år.
med ståltråd og en gammel skrutrekker og ei knekt tang så hang forstillingen der.bakbrems ble det av en grov hersjetråd.gass ble det av et dekompressjonshåndtak ikke clutch og gearet med ei rørtang...denne var nok til seriøs sjenanse i nabolaget en stund...
beste turen var når jeg og eieren av 50kr corvetten reiste 1.5 mil i 25 kuldegrader og tauet en gammel Vespa tilbake..kalde 3mil :skriver
En 13 åring i Brumunddal stjal i helga familiens bil.Etter ei stund foretok han ei
forbikjøring,svingte inn igjen litt for fort og dermed pang........
Så stakk han av til beins,men ble stoppet ei stund etter....... :ills :orefk
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av Ragnhild »

Bilde
Vi får vel bare krype til korset og innrømmet at dette er en tyrkisk produsert Kuba 150 som AJ kom over en gang han ferierte nede i Tyrkiet.
Ligger info om sykkelen her og her
Godt mulig at det er en lisensbygd Suzuki, har ikke forsket så mye på materien.
Forbasket også. Nå må jo samme AJ få de utlovede poengene, og det er det jo ikke noe poeng i :sorry
Men :) :-) det er jo et poeng at mekkern, OleB og han som ikke er så flink, men veldig ivrig Geso faktisk har strevd mye med denne oppgaven. 1 bonuspoeng til hver for god og underholdene innsats :=D>
Får håpe at det er flere som har svar på hva siste Tempo-mopeden het og når den ble produsert.

Ståa etter 1. runde
AJ 5 poeng
Geso 1 poeng
mekkern 1 poeng
OleB 1 poeng

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av mekkern »

Skal jaggu se etter slike fakesykler til uka... ;) ;-)
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av Intruder »

Hadde en av få Tempo Fighter 125 i Norge,disse ble i 1970 registrert som tung motorsykkel.Klarte det kunststykke å nærmest vrake den i løpet av et år,grunnet mye tull- og fyllekjøring.
Engang våknet jeg utpå et jorda,måtte ha hatt høy fart og enten kjørt gjennom eller hoppet over gjerdet , da jeg måtte åpne grinda da jeg skulle kjøre videre. :oh
Engang i ca. 20 - kjørte jeg og to kompiser gjennom Dala,måtte bruke hele veibredden.....
8) --Nesten hver søndag formiddag måtte jeg ut å sjekke om Fighteren sto der , ellers hadde jeg tatt taxi hjem........ ](*,)
Hadde også flere Pantere og Corvetter , samt en 175 ccm med et lavt og et høyt sete.
---At jeg skriver om fyllekjøringa er ikke grunnet at jeg er stolt av det,snarere tvert imot :( :-( :redface
Heldigvis blir en litt klokere etterhvert... :thumleft (Tror jeg...)
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38045
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Quiz, novemberutgaven

Legg inn av AJ »

Intruder skrev: ---At jeg skriver om fyllekjøringa er ikke grunnet at jeg er stolt av det,snarere tvert imot :( :-( :redface
Heldigvis blir en litt klokere etterhvert... :thumleft (Tror jeg...)
Det er jeg helt sikker på :thumleft
Bra du nevnte at du ikke er stolt av fyllekjøringa. Vi har alle gjort ting vi ikke er spesielt stolte av i ungdommen. Men heldigvis ble det folk av oss etter hvert... Eller det er i ferd med å bli folk av oss :knegg
Eller...? :dontknow :8-[
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar