Mekhi's bikerlogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Snill Vaffel »

Mekhi Det får jeg si er jammen sporty gjort, regner med at du kler deg godt (mor passer på :knegg ) Var ikke akuratt en liten svipp tur du tok deg heller.

Raghild: Sykkel tur i Desember :O :-O Skal si du er spory du også, jeg hadde ikke turt å legge ut på tur i snøværet må si jeg misunner dere som gjør det. Gleder meg hvertfall til sommeren :D :-D
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
Mekhi
Innlegg: 111
Registrert: 13 nov 2009, 16:43
Motorsykkelen din: Piaggio-MP3-400-2010
Sted: Jorden

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Mekhi »

Endelig hjemme igjen.... Oi det ble en MYE lengre tur en jeg hadde planlagt. Rart det der at man planlegger en tur med tar helt den andre veien. Har en veninne i kungsbacken ca 1t etter Gøteborg. 3 1/2 time hver vei :lol Men det ble en flott tur.

Takk vaffel. Hadde godt med klær på :prf Nå er jeg kald og litt vondt i rompa etter den turen ned og opp igjen, men det er jo SÅ deilig spes nå som veiene var helt tørre og være holdt 9 grader \:D/



Nå er det middag og sengen! :terge

Brukeravatar
Mekhi
Innlegg: 111
Registrert: 13 nov 2009, 16:43
Motorsykkelen din: Piaggio-MP3-400-2010
Sted: Jorden

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Mekhi »

AJ!!! Sorry glemte helt et bilde til deg. Skal ikke gjenta seg :redface


Noen som vet hva man kan vaske innsiden av de antidugg platene man setter på visiret på innsiden? Hatt noen små kryp som har funnet min hjelm med noen deilig fettete fingre

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38042
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av AJ »

Mekhi skrev:AJ!!! Sorry glemte helt et bilde til deg. Skal ikke gjenta seg :redface
Hm... :sk? :[-X

Neida! :) :-)
Blir bilder senere, vettu :thumleft
Skulle ønske jeg kunne forelenget sesongen til godt ut i november jeg, også. Men neida... :[-( :( :-(
Mildt og fint, men tåka gjør at det bli glatte og sleipe veier likevel...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av cheron »

Bah... Koser meg i bilen jeg :[-(
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Snill Vaffel »

HVA glemte du bilder :punch Neida det går så bra :prf Det var da litt av en tur du har hvert på i dag føler med deg med verkene rumpeballer :lol
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Pollti

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Pollti »

Så bra at det er andre her med sans for Donnaer med uvanlige løsninger ! Det er så bra. Ser at det spekuleres i at jeg har vært inne på tanken om å handle en 3 hjuler fra Piaggio. Stemmer ikke det, det var Jalmar som lurte litt på det. Selv har jeg gått svanger med tanker om en Spyker CanAm, men det liksom ikke tatt helt av det heller. Tanken er ikke helt død enda men det er litt søppel inkl. en Honda som burde selges først. Og Kabul Kareten burde også vært solgt først-den er innmari bra teknisk men er så grusom å se på at ingen andre enn meg vil ha den antagelig. :notworthy:
Men jeg mener å ha lest at Mp 250 får bedre kritikk enn Mp 400 ? Har du prøvet 250en også ?
Ikke det at det gjør så mye forskjell for meg. Har flere ganger kjøpt MC uten å prøve de lenger enn i 3 minutter. Donnaen prøvde jeg ikke engang. :knegg Det var kjærlighet ved første blikk. :oh

Brukeravatar
Mekhi
Innlegg: 111
Registrert: 13 nov 2009, 16:43
Motorsykkelen din: Piaggio-MP3-400-2010
Sted: Jorden

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Mekhi »

Ja.... I går var jeg ute igjen, men var ikke hjemme før sent. Det ble den lengste turen hittil. Vestby -Arendal - Oslo.
Når jeg endelig kom hjem igjen var jeg som en dødt lik. Kald og uten følelser i kroppsdelene, men fy søren for en herlig tur.

Bilder? Ja såklart! Tok bare noen få, mens solen var oppe. Bildene er fra mobilen så kvaliteten er ikke stort å skryte av.
Bilde Galleri klikk meg

Pollti. Nei jeg prøvde ikke 250. Leste det samme som deg dessverre. Ser at mange mener det er en raskere reaksjon i 250 en 400, men 400 har mer torkue så fort den slår inn giret. Må si meg stor fornøyd med denne sykkelen. Rask og lett i en forbi kjøring samt veldig behagelig å kjøre over lengre perioder. + slippe å sette ned beina i veikryss, etc ved stopp har gjort store øyne på mange. haha...
Sist redigert av Mekhi den 19 nov 2009, 15:44, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Snill Vaffel »

Flotters :=D> Du får sveive innom Åros på veien så skal jeg lage litt kakao til deg så du får i deg varmen igjen når du setter ut på disse lange turene dine ;e Hvor langt har du egentlig kjørt den siden du fikk doningen??
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
Mekhi
Innlegg: 111
Registrert: 13 nov 2009, 16:43
Motorsykkelen din: Piaggio-MP3-400-2010
Sted: Jorden

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Mekhi »

Ohh. Herlig! Hvem kan si nei takk til en varm kopp kakao. :prf Bare så synd at jeg aldri vet hvor jeg kjører hver gang jeg setter meg på "Bella" som jeg har begynt å kalle henne. Den Italienske skjønnheten. hihi... :lol

Nei har passert over 100 mil nå og jeg kjøpte den forrige uke. Problemet mitt nå er at jeg har fått et riktig bra gnagesår på ankelen av de nye skoene. :doh Så idag ble det hardt å reise hjem fra Oslo, men nå ligger jeg på sofaen med en kopp kaffe og boller fra Statoil. Mmmm... :mk

Nå som den er kjørt inn så skal jeg få levert den til vinterlagring med service på mandag. Meldt strålende vær på lørdag så jeg må jo kjøre litt da også ;) ;-)

Brukeravatar
Mekhi
Innlegg: 111
Registrert: 13 nov 2009, 16:43
Motorsykkelen din: Piaggio-MP3-400-2010
Sted: Jorden

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Mekhi »

Åros er ikke det rett på andre siden av Oslofjorden for Vestby? Nærheten av røyken? :eh

Ahh det er det jo. Ser det på kartet nå. Men da er det ikke lange biten over. Vi må få tatt en tur en dag da vaffel. Ikke så kjent oppover i de områdene der oppe, men jeg innbiller meg at det er mange fine kjøre strekker der. Har en camping på Rampton Camping om du vet hvor det ligger, men det er vel de eneste veiene jeg kjenner nedover der også

Ragnhild

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Ragnhild »

Mekhi skrev:Når jeg endelig kom hjem igjen var jeg som en dødt lik. Kald og uten følelser i kroppsdelene, men fy søren for en herlig tur.
Kan tenke meg at det ble kaldt, er jo ikke for mye vindavskjerming på doningen din.
På lange turer på vinterstid har jeg brukt å ta varmekjeldressen under kjøreklærne, og med skvettlapper foran fothvilerne har det hyra godt, selv på lange turer i surt vær.

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Snill Vaffel »

Jepp ligger i Røyken de vettu, Ramton Ligger ikke så langt her i fra men da kjører du en liten omvei gjennom Nærsnes og Slemmestad om du kommer fra Oslo.

Det er kjempe fine tur veier gjennom Hurumlandet, møter en del sykkler på den strekningen om sommeren tror det er ganske populært :D :-D Bare til å hyle ut om du er i disse trakter :thumleft
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
Mekhi
Innlegg: 111
Registrert: 13 nov 2009, 16:43
Motorsykkelen din: Piaggio-MP3-400-2010
Sted: Jorden

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Mekhi »

Ragnhild skrev: Kan tenke meg at det ble kaldt, er jo ikke for mye vindavskjerming på doningen din.
På lange turer på vinterstid har jeg brukt å ta varmekjeldressen under kjøreklærne,
Nei det er ikke mye vind avskjerming. Takk og lov kjøpt jeg meg en litt dyrere jakke nå. Og den har holdt veldig bra. Eneste jeg har brukt er ull undertøy på under+over kropp og vindstopp på overkroppen, hodet/hals og inne i hanskene. Merker ikke kulden før vannet trenger igjennom. Tar par 3t før du merker at det begynner å bli kaldt pga av vannet i hansker. Føttene merker jeg også, men det ikke grunnet vann men mer fordi jeg bare bruker vanlige sokker og ikke noe ull. :doh
Ragnhild skrev: og med skvettlapper foran fothvilerne har det hyra godt, selv på lange turer i surt vær.
Dette merket jeg meget godt etter at dem ikke var montert på som standard.

Brukeravatar
Mekhi
Innlegg: 111
Registrert: 13 nov 2009, 16:43
Motorsykkelen din: Piaggio-MP3-400-2010
Sted: Jorden

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Mekhi »

Snill Vaffel skrev:Jepp ligger i Røyken de vettu, Ramton Ligger ikke så langt her i fra men da kjører du en liten omvei gjennom Nærsnes og Slemmestad om du kommer fra Oslo.

Det er kjempe fine tur veier gjennom Hurumlandet, møter en del sykkler på den strekningen om sommeren tror det er ganske populært :D :-D Bare til å hyle ut om du er i disse trakter :thumleft

Stort sett kjører jeg tunnelen gjennom siden jeg bor i Follo. Raskere og lettere for en kjapp tur til Ramton. :thumleft

Ja jeg kan tenke meg det er flott nedover der. Men jeg skal gi beskjed om jeg skal den veien. Tviler på at det blir noe mer nå uten om den turen jeg har planlagt i Maridalen på lørdag, men så fort våren er her og veiene er klare skal du ikke se bort ifra at jeg slår på tråden. :vs Blir en del turer den veien i løpet av neste år

Svar